Cześć, właśnie wrzuciłem 3 post z serii wpisów gdzie omawiam cały progres tworzenia w pojedynkę gry MMORPG w stylu Tibii. Używane technologie to Spring Webflux po stronie backendu i React + Phaser po stronie frontu. Komunikacja na WebSockecie.
Dzisiejszy wpis jest dużo obszerniejszy. M.in omawiam architekturę kodu po stronie backendu, wprowadzam własny binarny protokół i implementuję czat.
Serdecznie zapraszam do lektury!
PS. Jeśli się Wam podoba i chcecie otrzymywać powiadomienia o kolejnych wpisach, możecie się zasubskrybować na końcu każdego wpisu. Dla mnie jest to znak, że jesteście zainteresowani kontynuacją, mam większą motywację i finalnie łatwiej mi wszystkich powiadamiać :)
@hexgate: nie masz może takiego uczucia, że kurde robisz coś prostego co było już robione n razy na świecie? Ja jak coś zaczynam to zawsze dochodzę do mentalnej bariery, że to bez sensu bo przecież już ktoś to zrobił przede mną.
@rolling_stone_with_no_hope: to nie jest proste :D Poczytaj sobie jakieś fora gamedevowe albo reddity - MMORPG to jedna z najtrudniejszych działek. Pisałem wiele razy - robię to dla funu, bo jestem zmęczony typowymi projektami biznesowymi (od 8 lat klepię apki biznesowe zawodowo i to głównie w bankowości ( ͡°͜ʖ͡°)), chcę się wyżyć programistycznie, porobić jakieś nowe rzeczy i również to było moje marzenie od zawsze. Poza tym jest mało materiałów o tworzeniach gier MMORPG (bardziej zwykłe RPG) i być może komuś się przyda.
Inna sprawa, że taki blog to fajna wizytówka na rynku i możliwość połapania fajnych kontaktów, projektów po godzinach i mocny argument na rozmowach. Ja jestem tego typu devem, który zaczął się uczyć programować jak miał 13 lat i nie wiedział jakie będą zarobki. Po prostu lubię to robić. Praca nie jest dla mnie pracą :)
Poza tym na tym świecie już wiele rzeczy zostało zrobionych ;p. Inni się tym nie przejmują i potrafią i tak zrobić
@hexgate: nie wiem, sam cisnę gierę teraz i właśnie się zastanawiam pomiędzy fb a dc, i jestem na kilku kanałach dc a propos aplikacji czy gierek i dla mnie to wygodniejsza forma czytania, pytanie czy zasięg nie będzie mniejszy
@hexgate: generalnie jest spoko i dlatego w to wszedłem, ale jakbym chciał zrobić sobie migrację na nowszą wersję edytora to jest to problematyczne, następnie - bugi, z 3 rzeczy wywalają mi się w edytorze, na backlogu unity jest jako "unresolved" i pewnie tak zostanie już bo rozwiązane w następnych wersjach i średnia wydajność
ale tak naprawdę już wszystko sobie ograłem i mam nadzieję, że nic nowego nie wyskoczy, natomiast było
Cześć, właśnie wrzuciłem 3 post z serii wpisów gdzie omawiam cały progres tworzenia w pojedynkę gry MMORPG w stylu Tibii.
Używane technologie to Spring Webflux po stronie backendu i React + Phaser po stronie frontu. Komunikacja na WebSockecie.
https://programowanieibiznes.pl/pl/post/tworzenie-gry-mmorpg-3/
Dzisiejszy wpis jest dużo obszerniejszy. M.in omawiam architekturę kodu po stronie backendu, wprowadzam własny binarny protokół i implementuję czat.
Serdecznie zapraszam do lektury!
PS. Jeśli się Wam podoba i chcecie otrzymywać powiadomienia o kolejnych wpisach, możecie się zasubskrybować na końcu każdego wpisu. Dla mnie jest to znak, że jesteście zainteresowani kontynuacją, mam większą motywację i finalnie łatwiej mi wszystkich powiadamiać :)
źródło: mmorpg_3
PobierzJa jak coś zaczynam to zawsze dochodzę do mentalnej bariery, że to bez sensu bo przecież już ktoś to zrobił przede mną.
Nie cisnę Ci, szanuję.
Pisałem wiele razy - robię to dla funu, bo jestem zmęczony typowymi projektami biznesowymi (od 8 lat klepię apki biznesowe zawodowo i to głównie w bankowości ( ͡° ͜ʖ ͡°)), chcę się wyżyć programistycznie, porobić jakieś nowe rzeczy i również to było moje marzenie od zawsze. Poza tym jest mało materiałów o tworzeniach gier MMORPG (bardziej zwykłe RPG) i być może komuś się przyda.
Inna sprawa, że taki blog to fajna wizytówka na rynku i możliwość połapania fajnych kontaktów, projektów po godzinach i mocny argument na rozmowach. Ja jestem tego typu devem, który zaczął się uczyć programować jak miał 13 lat i nie wiedział jakie będą zarobki. Po prostu lubię to robić. Praca nie jest dla mnie pracą :)
Poza tym na tym świecie już wiele rzeczy zostało zrobionych ;p. Inni się tym nie przejmują i potrafią i tak zrobić
tu jest np. druid z diablo i adaptacja 2048:
https://www.youtube.com/watch?v=HmbWQw4wAFY
następnie - bugi, z 3 rzeczy wywalają mi się w edytorze, na backlogu unity jest jako "unresolved" i pewnie tak zostanie już bo rozwiązane w następnych wersjach
i średnia wydajność
ale tak naprawdę już wszystko sobie ograłem i mam nadzieję, że nic nowego nie wyskoczy, natomiast było