Wpis z mikrobloga

#piszemmorpgwpojedynke #chwalesie #programowanie #programista15k #tibia #tibiazwykopem #gamedev

Cześć, właśnie wrzuciłem 3 post z serii wpisów gdzie omawiam cały progres tworzenia w pojedynkę gry MMORPG w stylu Tibii.
Używane technologie to Spring Webflux po stronie backendu i React + Phaser po stronie frontu. Komunikacja na WebSockecie.

https://programowanieibiznes.pl/pl/post/tworzenie-gry-mmorpg-3/

Dzisiejszy wpis jest dużo obszerniejszy. M.in omawiam architekturę kodu po stronie backendu, wprowadzam własny binarny protokół i implementuję czat.

Serdecznie zapraszam do lektury!

PS. Jeśli się Wam podoba i chcecie otrzymywać powiadomienia o kolejnych wpisach, możecie się zasubskrybować na końcu każdego wpisu. Dla mnie jest to znak, że jesteście zainteresowani kontynuacją, mam większą motywację i finalnie łatwiej mi wszystkich powiadamiać :)
hexgate - #piszemmorpgwpojedynke #chwalesie #programowanie #programista15k #tibia #ti...

źródło: mmorpg_3

Pobierz
  • 33
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@hexgate Super inicjatywa! :) Niektórzy mogą nie rozumieć, "po co". Ja doskonale rozumiem: darzę Tibię ogromnym sentymentem i od zawsze moim marzeniem było w jakimś stopniu ją odwzorować, z dwóch powodów. Pierwszy to nostalgia: zrobić gierkę taką, jaką ją najlepiej zapamiętałem - w wersji sprzed kilkunastu lat (już takich nie robią...), drugi: tak jak u Ciebie - osobiste wyzwanie.
Podjąłem się niegdyś podobnego przedsięwzięcia i skończyłem mniej więcej na podobnym etapie:
  • Odpowiedz
@hexgate: Ciekawy post, dzięki za wyjaśnienie protokołu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jak podchodzisz do testów w takim side projekcie? Szczególnie takich bardziej integracyjnych.
Dodajesz je po czasie do części które wiesz, że już się nie zmienią, czy zupełnie ich jeszcze nie masz?
  • Odpowiedz
Poza tym na tym świecie już wiele rzeczy zostało zrobionych ;p. Inni się tym nie przejmują i potrafią i tak zrobić coś ciekawego co zainteresuje innych ludzi.


@hexgate: to jest prawda i pulapka w ktora kiedys sam wpadlem, po co cos robic skoro wszystko jest defacto zrobione. A po co ? zeby byc lepszym. pisanie rzeczy od zera uczy wielu rzeczy, u mnie to juz za pozno bo jestem wypalony
  • Odpowiedz
  • 1
@Kresse: wyleczyłem się z tego po przeczytaniu kilka książek i historii biznesowych. Modyfikacja tego co już istnieje to zajebista droga do fajnego produktu.
  • Odpowiedz
  • 0
@bin-bash: na razie pracuję nad postami, aby dorównać nimi do obecnego stanu w jakim znajduje się gra, a potem mam już cały plan na kolejne featury. Możecie też mówić, co byście w niej chcieli, będę robił jakieś głosowania i dyskusje i to wprowadzał.
  • Odpowiedz
  • 0
@hidden1967: nie, ostatnio czas idzie na komercyjną działalność i projekty ;p

Zamarzyło mi się rs3 8y.

Co do gierki póki co w wolnej chwili projektuję nowe mechaniki gdzieś na kartkach :)
  • Odpowiedz