Wpis z mikrobloga

Hej, proszę o podpowiedzi czy o czymś nie zapomniałem. Mam nowe 20-miesięczne auto. Generalnie głównie to wymieniam w nim olej i filtr oleju (co 7500 - 8500 km lub co pół roku zależy co pierwsze). Auto to benzyna (zagazowana) z wtryskiem pośrednim i bez turbiny, a konkretnie to Fabia Kombi 1.0 MPI 60 KM 2022.

Oprócz oleju są też inne obiekty, którymi trzeba się zająć. Tak więc, co 30 000 km lub co rok zależy co pierwsze (zwykle pierwszy interwał kilometrowy, interwał czasowy pro forma dodaję) wymieniam:
- świece
- filtr powietrza z przeczyszczenie komory filtra powietrza
- filtra kabinowy + full serwis klimatyzacji

Obecnie po 20 miesiącach przekroczyłem 60 000 km i pora na nieco większy serwis (co 60k km lub co 2 lata). Zawiera się w nim to samo co 30 000 km plus:
- wymiana hamulców (tarcze i klocki) przód
- dokładne czyszczenie hamulców (bębny) tył
- wymiana płynu hamulcowego
- regulacja ręcznego
- wymiana płynu chłodniczego wraz z dokładnym przepłukaniem obiegu chłodniczego
- skrzynia biegów: wymiana oleju przekładniowego wraz z przepłukaniem + regulacja linek, wybieraków
- czyszczenie przepustnicy
- czyszczenie kolektora dolotowego
- czyszczenie EGR
- czyszczenie odmy


Dla pełniejszego obrazu dodam, że w większych interwałach planuję następująco:
# Co 90 000 km lub 3 lata - to co 30 000 km plus:
- wymiana poduszek silnika
- wymiana amortyzatorów i sprężyny
- wymiana wycieraczek
- wymiana filtra paliwa
- wodorowanie silnika

# Co 120 000 km lub 4 lat - to co 30 000 plus co 60 000 km (oprócz czyszczenia bębnów) plus:
- wymiana hamulców tył (bębny)
- wymiana tłumików
- wymiana gum w zawieszeniu (np. gum stabilizatora, itp.)
- wymiana hydropopychaczy
- sprawdzenie stanu zaworów*1
- wymiana paska klinowego

# Co 180 000 km lub 6 lat - to co 30 000, co 60 000, co 90 000 km plus
- wymiana akumulatora
- regeneracja alternatora*2
- wymiana uszczelki pod głowicą
- wymiana termostatu

- wymiana całości rozrządu*3
- pompy wody*3

*1) później sprawdzanie co 75 000 km lub 2.5 roku, *2) później regeneracja co 120 000 km lub 4 lata, *3) później co 150 000 km lub 5 lat

No ale skupmy się na serwisie tym co 60 000 km na który właśnie mam zamiar umówić się na dniach. Coś dodać?

#motoryzacja #samochody #warsztat #mechanika #mechanikasamochodowa #kiciochpyta
Adamfabiarz - Hej, proszę o podpowiedzi czy o czymś nie zapomniałem. Mam nowe 20-mies...

źródło: 20220527_055532

Pobierz
  • 209
@Adamfabiarz: kolego, wymień płyn hamulcowy bo po takim dystansie to już pewnie w ogole nie trzyma swoich właściwości,

nigdzie nie widziałem w harmonogramie terminu wymiany akumulatora? chcesz aby zaczął podawać zbyt niskie napięcie na osprzęt? wtryski będą miały za mało prądu więc będą słabiej działać, w dłuższej perspektywnie mieszanka będzie uboższa a to znaczy, że paliwo nie będzie studzić ścianek cylindrów, biada bo będą mikroprzegrzania
@Adamfabiarz: Masz fabię, którą się złomuje przy przebiegu 160k km.( ͜͡ʖ ͡€)
Jeszcze te 60km xd. Stara corsa w gazie z silnikiem 1,4 101 km na trasach przy jeździe 80-140 km/h ma spalanie gazu 6 litrów na 100 km, a ten twój mały piździk pewnie z 8-10 pali bo ma zbyt mały silnik i moc.
@kobiaszu: coś pamiętam jeszcze z poprzedniego konta chyba czytałem.

Ja rozumiem oleje i filtry co 10k sam tak robię (w manuału też zmieniłem po zakupie auta), sprawdzenie wszystkiego też spoko, ale prewencyjna wymiana UPG zakrawa o szpital psychiatryczny
@Shellthorn: No przecież wymieniam świece co 30-35 tys. km. I przypominam, że mam gaz, więc należy częściej. Na benzynie wymieniałbym co 45-50 tys. km.

@CybernetycznyMozgKorwina Nie wiem jaki Niemiec, nie każdy Niemiec jeździ nowym autem.

@Naxujmnietenkaktus Ja oleje i filtr oleju co 7.5k - 8.5k w porywach max do 9k. Filtry gazu robię co 10k - 12.5k km. Pozostałe filtry (powietrza, kabinowy) co 30k km. A filtr paliwa (benzyny) to nawet
@Normalny_czyli_dla_wi3lu_inny: nie przywiązywałbym się do samochodu za bardzo. Jak stuknie 180 tys. km to wystawiłbym na sprzedaż. Wcześniej już poszukał bym następcy. Leasing na zeszłoroczny model.

W obliczu nadchodzącego 2035 roku może warto wyrobić w sobie odruch dbania o dłuższą żywotność auta. Nic mi po elektryku. Leasing biorę wkrótce na pojazd do firmy. Na auto do użytku osobistego nie opłaca mi się leasing, bo nie zależy mi szczególnie aby auto było
Adamfabiarz - @Normalnyczylidlawi3luinny: nie przywiązywałbym się do samochodu za bar...
@Leniek: Przecież napisałem klimatyzacja full serwis - więc będzie sprawdzone czy po odparowaniu wody nie ubyło trochę czynnika i w przypadku ubytku uzupełnione.
A płukankę stosuję co drugą wymianę olejową. Ale że tak powiem serwisy olejowe co 7.5k - 8.5k (w porywach max do 9k) km, a serwisy innych rzeczy (co 30k, 60k, 90k, 120k, 180k) traktuję osobno i nie muszą się nakładać w ogóle z wymianą oleju. Mogę zrobić serwis
@Leniek: Celna uwaga. Chyba zrobię tak, że co roku uzupełnienie. A raz na jakiś czas (może co 3-4 lata) wymiana całości czynnika. Do tego widzę, że tam też jest mała ilość oleju w klimie, co też należy wymieniać co jakiś czas. Na pewno muszę zgłębić ten temat. Dzięki za zwrócenie uwagi.
@Adamfabiarz Serio, sporo rzeczy z twojej listy jest do wywalenia na starcie, jeśli na skp ci nie powiedzą albo sam nie wyczujesz że coś się w aucie zmienia, to nie ma zbyt wielkiego sensu wymiana sporej ilości części na zaś. I mówi ci to osoba która nawet w gruzie pakuje sporo kasy na wymianę głupich pierdół które teoretycznie nie są lub nie będą potrzebne.