Wpis z mikrobloga

Hej, proszę o podpowiedzi czy o czymś nie zapomniałem. Mam nowe 20-miesięczne auto. Generalnie głównie to wymieniam w nim olej i filtr oleju (co 7500 - 8500 km lub co pół roku zależy co pierwsze). Auto to benzyna (zagazowana) z wtryskiem pośrednim i bez turbiny, a konkretnie to Fabia Kombi 1.0 MPI 60 KM 2022.

Oprócz oleju są też inne obiekty, którymi trzeba się zająć. Tak więc, co 30 000 km lub co rok zależy co pierwsze (zwykle pierwszy interwał kilometrowy, interwał czasowy pro forma dodaję) wymieniam:
- świece
- filtr powietrza z przeczyszczenie komory filtra powietrza
- filtra kabinowy + full serwis klimatyzacji

Obecnie po 20 miesiącach przekroczyłem 60 000 km i pora na nieco większy serwis (co 60k km lub co 2 lata). Zawiera się w nim to samo co 30 000 km plus:
- wymiana hamulców (tarcze i klocki) przód
- dokładne czyszczenie hamulców (bębny) tył
- wymiana płynu hamulcowego
- regulacja ręcznego
- wymiana płynu chłodniczego wraz z dokładnym przepłukaniem obiegu chłodniczego
- skrzynia biegów: wymiana oleju przekładniowego wraz z przepłukaniem + regulacja linek, wybieraków
- czyszczenie przepustnicy
- czyszczenie kolektora dolotowego
- czyszczenie EGR
- czyszczenie odmy


Dla pełniejszego obrazu dodam, że w większych interwałach planuję następująco:
# Co 90 000 km lub 3 lata - to co 30 000 km plus:
- wymiana poduszek silnika
- wymiana amortyzatorów i sprężyny
- wymiana wycieraczek
- wymiana filtra paliwa
- wodorowanie silnika

# Co 120 000 km lub 4 lat - to co 30 000 plus co 60 000 km (oprócz czyszczenia bębnów) plus:
- wymiana hamulców tył (bębny)
- wymiana tłumików
- wymiana gum w zawieszeniu (np. gum stabilizatora, itp.)
- wymiana hydropopychaczy
- sprawdzenie stanu zaworów*1
- wymiana paska klinowego

# Co 180 000 km lub 6 lat - to co 30 000, co 60 000, co 90 000 km plus
- wymiana akumulatora
- regeneracja alternatora*2
- wymiana uszczelki pod głowicą
- wymiana termostatu

- wymiana całości rozrządu*3
- pompy wody*3

*1) później sprawdzanie co 75 000 km lub 2.5 roku, *2) później regeneracja co 120 000 km lub 4 lata, *3) później co 150 000 km lub 5 lat

No ale skupmy się na serwisie tym co 60 000 km na który właśnie mam zamiar umówić się na dniach. Coś dodać?

#motoryzacja #samochody #warsztat #mechanika #mechanikasamochodowa #kiciochpyta
Adamfabiarz - Hej, proszę o podpowiedzi czy o czymś nie zapomniałem. Mam nowe 20-mies...

źródło: 20220527_055532

Pobierz
  • 209
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

i wolę uniknąć sytuacji, że będę czekał 5 godzin na lawetę, a potem szukać jakiegoś wynajmu samochodu czy czegoś i plany całkowicie pokrzyżowane. Spokój ducha, oraz umiejętność dotrzymywania przeze mnie terminów jest dla mnie ważniejsze


@Adamfabiarz: też mam takie podejście i też dbam mocno stan auta, ale wg mnie (tak jak też inni piszą) mocno przesadzasz w profilaktyce, w praktyce dużo taniej cię wyjdzie dobre assistance które pokryje naprawę, lawetowanie i
@Adamfabiarz mam nadzieję, że poprawili te silniki. Kupiłem kiedyś Fabię II 1.0 MPI z gazem od dealera dla handlowca, poszła do ludzi po 2 latach, dokładnie jak gwarancja się skończyła.
Przez te dwa lata i 55k przebiegu wymieniali na gwarancji wtryski ze 3 razy a potem „silnik bez osprzętu” musieli wymienić bo się całkiem zesrał ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@Adamfabiarz na hamulcach nie oszczędzasz, dlatego nie chciałeś dołożyć 300 ziko (czyli połowę ceny flaszki wódki w knajpie) do hamulców tarczowych i jeździsz na bębnach. Seems legit.

Ludzie przecież to od dwóch lat ciągle ten sam bait, serio jeszcze ktoś tego nie widzi?? To już nudne jest ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@Kouros: Niestety po pierwsze dobry assistance nie działa w całej Europie. A po drugie no właśnie ja czasem nie mam czasu aby czekać x godzin na lawetę i auto zastępczę.

No tak, prawdopodobnie auto może przejść w tryb awaryjny. Miałem tak raz w poprzednim aucie - i szybciej jak 60-70 km/h nie chciał jechać. Ale tak czy siak, im mniej trybów awaryjnych tym lepiej. Ja teraz oddaję auto na swoich zasadach
@aks_762: No ale wtedy nie miałem skąd wyczarować tych 300 zł. Mówię, że następne 2 miesiące po odbiorze auta żyłem dosłownie o chlebie i wodzie, schudłem wtedy prawie 3 kilo w 2 miesiące ot tak po prostu z niedoboru jedzenia.
@Kirdan5: No na szczęście ja nie wziąłem gazu na szybko montowanego u dilera, tylko od sprawdzonego gazownika ze swojej okolicy. Moja będzie miała na liczniku kiedyś może i 550k, a nie tam 55k. Tak, ten 1.0 MPI to trochę inna konstrukcja niż 1.0 MPI w poprzednich Fabiach.
przecież ten motor ci i tak zaraz ducha wyzionie. 1.0 w kombi. Powodzenia. Jak zrobisz tym 150k to będzie sukces. I tak sukces,


@zielony_goblin: Tyle lat już mija i jakoś te 1.0 nawet w dużo większych Octavii, Mondeo, Dusterze i pewnie jeszcze innych jakoś nie chce się psuć.

Floty i przedstawiciele zarzynali te silniki jeszcze gorzej, a też jakoś też nie widać że coś komuś szybko padło i że te silniki
@Exil12: Jaki olej co 15k km? Trzymam się wymian co 7,5k - 8,5k km, w porywach 2x zdarzyło się przy nieco ponad 9 tysiącach na początku (ale potem już się wycwaniłem, że przecież jak dłuższa trasa, to zamiast robić kolejny ponad tysiąc km do domu, to mogę wymienić olej w warsztacie gdzieś na trasie).
@sebawo: Dzięki ale to auto w jednej lub drugiej formie zostaje przy mnie ,,dopóki koła odpadną". Zakupione w 22'. Przed 37' na pewno nie zamierzam się go pozbyć. Babcia powiedziała po zakupie: ,,Kawalerze, taką limuzynę <choć to nie sedan> to trzymaj minimum 15 lat. My z dziadkiem swoją Megankę mieliśmy ponad 20 lat".
Rób jak przykazali w instrukcji


@shoko_asahara: no bez przesady, nie zmieniamy oleju co 30k bo to przesada. W instrukcjach tak piszą, bo to eko i unia nakazała. Stare dobre 10-15k wystarczy.