Aktywne Wpisy
SmugglerFan +28
daeun +17
Hiroszima/Nagasaki - w zemście za zbombardowanie Pearl Harbor, jako pierwszy i jedyny do tej pory kraj na świecie używa broni atomowej, niszczy dwa miasta i zabija setki tysięcy ludzi
Wietnam - całe miasta i wioski popalone napalmem, tylko dlatego że chcieli niczym huligani na wyjeździe ponaparzać się z ruskimi i pokazać jakimi to są kozakami "lejąc sąsiada pod płotem"
Irak - pod rzekomym pretekstem posiadania broni chemicznej i biologicznej oraz dążeń do
Wietnam - całe miasta i wioski popalone napalmem, tylko dlatego że chcieli niczym huligani na wyjeździe ponaparzać się z ruskimi i pokazać jakimi to są kozakami "lejąc sąsiada pod płotem"
Irak - pod rzekomym pretekstem posiadania broni chemicznej i biologicznej oraz dążeń do
Przekaz w TVP za czasów PIS już poszedł. Zamówiono wiele sponsorowanych raportów firm doradczych. Aby jeszcze zacementować efekt, kupiono parę filmów sponsorowanych na YouTube. Hasła "Okęcie nie ma przyszłości", "Niemcy boją się CPK", "Zarobimy miliardy na cargo" wypowiedziano tysiące razy, wystarczająco dużo, aby były bezmyślnie powtarzane, bez kwestionowania.
Najgorsze co może się teraz zdarzyć, to audyt. Bo tam padną te wszystkie trudne pytania, które mogą obnażyć prawdę. Tego audytu pisowskie i cepekowskie trolle boją się jak ognia. Przecież wstępny audyt już był: pracował nad nim NIK, który po CPK nie pozostawił suchej nitki. A co dopiero będzie, jak audyt będzie bardziej wnikliwy i wyczerpujący?
Jak już kiedyś tutaj pisałem: narzędziem manipulacji dla starszych wyborców był TVPIS, dla młodszych - znani im jutuberzy. Natomiast dla ludzi w średnim wieku, przygotowano szereg sponsorowanych raportów i pseudo-ekspertów. Jakiś efekt jest, bo dzisiaj na głównej mamy znalezisko "Czy CPK jest nam potrzebny? Opinia uznanego w branży eksperta Macieja Wilka"
Wprawne oko wychwyci, że ten branżowy "ekspert" występuje właściwie w 90% artykułów. To znaczy: ekspertów popierających CPK mamy tak dużo, że większość z artykułów zawiera tylko to jedno nazwisko. Rzeczony ekspert to Maciej Wilk, były COO LOT-u. Jego kilkuletniej kadencji w LOT nie komentuję, chociaż co nieco słyszałem od kolegów z LOT. Obecnie "ekspert" ten pełni rolę COO w Flair Airlines - małej, kanadyjskiej low-costowej linii lotniczej.
Flair to ta bardzo poważna linia lotnicza, której rząd kanadyjski chciał cofnąć koncesję na prowadzenie działalności. To również linia, której wiosną 2023 roku leasingodawca zajął 4 samoloty w związku z zaległościami w płatnościach. Czy więc zarząd tej linii można zaliczać do grona poważnych ekspertów? Nie wiem, ale się domyślam. Wpis w CV może wygląda i ładnie, ale jak ktoś zna prawdę...
Gwiazdor wykopów dotyczących CPK, Maciej Wilk prowadzi twittera i udziela aktywnie wywiadów na YouTube. Tutaj link do jego profilu: https://twitter.com/MacVVilk Jaki interes ma Maciej Wilk w promowaniu CPK, jeszcze nie wiemy. Ale jego twitter jest praktycznie zalany monotematycznymi treściami wychwalającymi CPK pod niebiosa. Jeżeli poczytamy tweety Macieja Wilka, dowiemy się, że budowa CPK nie ma prawa być kwestionowana. To jedyne wyjście dla Polski, a sam projekt pozbawiony jest wad, ryzyka, czy wątpliwości. W przeciwieństwie do alternatyw CPK - one mają same wady, setki ryzyk i niezliczoną ilość wątpliwości.
Czy normalny, niezależny ekspert ma czas na tworzenie tak złożonych (i już na pierwszy rzut oka: manipulujących treści)? Czy każdy taki ekspert opracowuje staranne grafiki, wykresy, poświęca godziny na udział w wywiadach tak z nudów, z dobrej woli, pro-bono? Nie wiem, ale się domyślam. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wołam @Yuri_Yslin @grzmik i @Kroledyp bo to poniekąd mój komentarz podsumowujący ostanie rozmowy m.in. z Waszym udziałem.
#cpk #lotnictwo #samoloty #polityka
6 mld to nie jest wysoki koszt, nie trzeba budować wszystkich tras można na razie tylko trasę przez cpk do Łodzi ale na kolej dostaniemy więcej z Unii. Na drogi do 2030 wydamy 300 mld i z tym nie ma problemu ale wydać 6 mld na lotnisko i kilkadziesiąt mld na kolej to nagle ludzie szaleją.
@12lat25cm: A gdzie ja obrażam? Zwróciłem uwagę, na brak jakichkolwiek argumentów, to stwierdziłeś, że to obraza? xD
@Juice110: chooiograjcy coś tam mają do powiedzenia: przykładem jest wspomniany "ekspert". I banda takich "pożytecznych idiotów" jak ty - tj. ludzi pokroju starych bab na pokazach garnków, którzy sobie poszczekują w Internecie.
@yhbgrobdoivbvwamsv: Ty nie jesteś najostrzejszym ołówkiem w
@SawadeeKap: Typowe myślenie p0laka to: "róbmy coś, nieważne czy ma sens" xD Ha tfu na ciebie pajacu xD
@luky1234: To może w końcu doczekamy się jakiegokolwiek dowodu, że CPK to zmieni? Bo aktualnie LOT nie wróży dynamicznego
@czlapka: nigdzie nie twierdzę, że CPK = PIS. Wspomniałem tylko rykoszetem
@nawon: Ile razy jeszcze powtórzycie "Okęcie nie da się rozbudować"? Pisałem już na początku - kto daje sobie łatwo wyprać mózg, już
@willard: I kolejne kłamstwo, zbieram je jak grzybki pod każdym postem o CPK. Żadne lotniska nie będą musiały być podłączone pod KDP. To tylko projekt UE przewidujący finansowanie takich inwestycji w infrastrukturę, a
@nawon: skoro pytasz, to może napisz nam, dlaczego ktoś miałby przesuwać S2, aby zabudować setki hektarów terenu na południe od Okęcia?
@nawon: jeżeli chcesz rozmawiać poważnie, to chociaż się postaraj.
@lhotse89: bo inaczej budujesz oddzielne nowe lotnisko a to jeszcze głupsze niż rozbudowa Okęcia. Nadal obowiązywałyby limity lotów i żadnych nocnych a np transport bagażu to byłaby logistyczna katastrofa
Modlin jest zamglony? tak
blaszana buda? tak
liczy się tylko ilość pasażerów taniej lini
@nawon: Gdzie? Masz w obrębie obwodnicy paręset hektarów terenu do dyspozycji, na Paluchu.
@nawon: Na
@lhotse89: Zmieścisz nowy pas startowy a terminal już nie czyli S2 do tunelu za kilka miliardów a limity na loty zostają czyli ekonomicznie bzdura. Nie możesz też zbudować nowego węzła na S2 do terminala czyli nie ma dojazdu.
Stanowią duży problem
@willard: Koło samego Okęcia przebiegają tory kolejowe prowadzące do Dworca Centralnego, a tym samym do KDP. Jeżeli w ogóle taki wymóg wejdzie, bo na razie jak wspomniałem, to tylko życzenie KE i cel dofinansowań.
@nawon: Jeden z głównych obrazków propagandowych CPK, pokazuje Okęcie które mieści terminale i drugi pas. Przy czym traktowane jest jako rzekomy argument przeciwko Okęciu, mimo, że wystarczy skrócić pas do ~3200m i