Wpis z mikrobloga

Kończy się pierwszy dzień roboczy nowego roku 2024. I w trollowniach CPK nie próżnują, przecież każdy dzień jest teraz na wagę złota. Z każdym dniem widmo utraty ciepłych posadek ciąży coraz bardziej. Najważniejsze teraz to przekonać opinię publiczną, aby skończyć z trudnymi pytaniami.

Przekaz w TVP za czasów PIS już poszedł. Zamówiono wiele sponsorowanych raportów firm doradczych. Aby jeszcze zacementować efekt, kupiono parę filmów sponsorowanych na YouTube. Hasła "Okęcie nie ma przyszłości", "Niemcy boją się CPK", "Zarobimy miliardy na cargo" wypowiedziano tysiące razy, wystarczająco dużo, aby były bezmyślnie powtarzane, bez kwestionowania.

Najgorsze co może się teraz zdarzyć, to audyt. Bo tam padną te wszystkie trudne pytania, które mogą obnażyć prawdę. Tego audytu pisowskie i cepekowskie trolle boją się jak ognia. Przecież wstępny audyt już był: pracował nad nim NIK, który po CPK nie pozostawił suchej nitki. A co dopiero będzie, jak audyt będzie bardziej wnikliwy i wyczerpujący?

Jak już kiedyś tutaj pisałem: narzędziem manipulacji dla starszych wyborców był TVPIS, dla młodszych - znani im jutuberzy. Natomiast dla ludzi w średnim wieku, przygotowano szereg sponsorowanych raportów i pseudo-ekspertów. Jakiś efekt jest, bo dzisiaj na głównej mamy znalezisko "Czy CPK jest nam potrzebny? Opinia uznanego w branży eksperta Macieja Wilka"

Wprawne oko wychwyci, że ten branżowy "ekspert" występuje właściwie w 90% artykułów. To znaczy: ekspertów popierających CPK mamy tak dużo, że większość z artykułów zawiera tylko to jedno nazwisko. Rzeczony ekspert to Maciej Wilk, były COO LOT-u. Jego kilkuletniej kadencji w LOT nie komentuję, chociaż co nieco słyszałem od kolegów z LOT. Obecnie "ekspert" ten pełni rolę COO w Flair Airlines - małej, kanadyjskiej low-costowej linii lotniczej.

Flair to ta bardzo poważna linia lotnicza, której rząd kanadyjski chciał cofnąć koncesję na prowadzenie działalności. To również linia, której wiosną 2023 roku leasingodawca zajął 4 samoloty w związku z zaległościami w płatnościach. Czy więc zarząd tej linii można zaliczać do grona poważnych ekspertów? Nie wiem, ale się domyślam. Wpis w CV może wygląda i ładnie, ale jak ktoś zna prawdę...

Gwiazdor wykopów dotyczących CPK, Maciej Wilk prowadzi twittera i udziela aktywnie wywiadów na YouTube. Tutaj link do jego profilu: https://twitter.com/MacVVilk Jaki interes ma Maciej Wilk w promowaniu CPK, jeszcze nie wiemy. Ale jego twitter jest praktycznie zalany monotematycznymi treściami wychwalającymi CPK pod niebiosa. Jeżeli poczytamy tweety Macieja Wilka, dowiemy się, że budowa CPK nie ma prawa być kwestionowana. To jedyne wyjście dla Polski, a sam projekt pozbawiony jest wad, ryzyka, czy wątpliwości. W przeciwieństwie do alternatyw CPK - one mają same wady, setki ryzyk i niezliczoną ilość wątpliwości.

Czy normalny, niezależny ekspert ma czas na tworzenie tak złożonych (i już na pierwszy rzut oka: manipulujących treści)? Czy każdy taki ekspert opracowuje staranne grafiki, wykresy, poświęca godziny na udział w wywiadach tak z nudów, z dobrej woli, pro-bono? Nie wiem, ale się domyślam. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Wołam @Yuri_Yslin @grzmik i @Kroledyp bo to poniekąd mój komentarz podsumowujący ostanie rozmowy m.in. z Waszym udziałem.

#cpk #lotnictwo #samoloty #polityka
lhotse89 - Kończy się pierwszy dzień roboczy nowego roku 2024. I w trollowniach CPK n...

źródło: 021805025

Pobierz
  • 145
@nawon: Do tego można dodać nową wizję lotnictwa UE gdzie lotniska hubowe będą musiały być podłączone pod kolej wysokich prędkości, czyli CPK od razu się łapie a Okęcie nie ma szans na to ze względu na położenie.
@kishibashi:

- wysoki koszt i nienaturalne poprowadzenie tras kolejowych


6 mld to nie jest wysoki koszt, nie trzeba budować wszystkich tras można na razie tylko trasę przez cpk do Łodzi ale na kolej dostaniemy więcej z Unii. Na drogi do 2030 wydamy 300 mld i z tym nie ma problemu ale wydać 6 mld na lotnisko i kilkadziesiąt mld na kolej to nagle ludzie szaleją.

- kłamanie, że Chopin wyczerpał przepustowość
@lhotse89: obrażaj dalej napewno dzięki temu będziesz bardziej wiarygodny i fajnpolaki dadzą Ci więcej plusów bo masakrujesz mateckiego ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@12lat25cm: A gdzie ja obrażam? Zwróciłem uwagę, na brak jakichkolwiek argumentów, to stwierdziłeś, że to obraza? xD

@lhotse89: rzetelny audyt ma przeprowadzić Pan Lasek który jest zadeklarowanym przeciwnikiem projektu ¯\(ツ)/¯ to jest ta rzetelność i bezstronność to tak jakby zasadność projektu argumentował Pinokio.
@lhotse89: ile rubloeuro za wpis? Na szczęście chooiograjcy (ty) nie mają nic do powiedzenia


@Juice110: chooiograjcy coś tam mają do powiedzenia: przykładem jest wspomniany "ekspert". I banda takich "pożytecznych idiotów" jak ty - tj. ludzi pokroju starych bab na pokazach garnków, którzy sobie poszczekują w Internecie.
xD no costam slyszalem, nie powiem co ale wiecie, hehe. A takto apeluje o rzetelnosc.

Poza tym wiecie no, koles jest COO w jakiejstam malej lini w Kanadzie, no co on tam wie o lotnictwie, a Kanada wiadomo, batustan gdzie biora kazdego polaczka na COO. Znaczy nie batustan bo rzad chcial cofnac koncesje czyli dba, no ale jednak powazny kraj ktory najpierw jej udzielil


@yhbgrobdoivbvwamsv: Ty nie jesteś najostrzejszym ołówkiem w
@kishibashi: haha to Twój najlepszy argument. Brak gwarancji sukcesu xd Typowe myślenie p0laka siedź na dupie nic nie rób bo i tak sie nie uda. Tfu na was pajace.


@SawadeeKap: Typowe myślenie p0laka to: "róbmy coś, nieważne czy ma sens" xD Ha tfu na ciebie pajacu xD
@lhotse89: Mamy 1/4 wpływów z cargo w stosunku do innych krajów uwzględniając PKB. Jakoś przeciwnicy CPK tego problemu nie podnosili wczesniej, było ok jak jest. Jesli ktoś chce to zmienić to projekt jest zły a rapoty najlepszej frimy konsultingowej przekupione. Utrata miliardów wpływów podatkowych nikogo nie bulwersowała ale "megalomania" już tak.


@luky1234: To może w końcu doczekamy się jakiegokolwiek dowodu, że CPK to zmieni? Bo aktualnie LOT nie wróży dynamicznego
Ależ mnie wkurza narracja że cpk równa się PiS.

Ja jestem wręcz radykalnym antypisowscem ale jestem za rzetelną analizą i budowaniem CPK w jakiejś okrojonej wersji.

Zresztą przy tych miliardach na 800+ i inne nowe programy socjalne to koszt CPK rozciągnięty na wiele lat jest wrecz śmieszny.

Zresztą przecież to wszystko jako CPL to już za Grabarczyka miało być realizowane


@czlapka: nigdzie nie twierdzę, że CPK = PIS. Wspomniałem tylko rykoszetem
Po tak obszernym wpisie można wywnioskować, że może być Pan z trollowni drugiej strony, ile tam szwaby teraz płacą z polskich spółek za trolowanie?? Zatrudnijcie własnych ekspertów i zacznijcie sami tworzyć materiały video, nie ma kasy na to czy nie ma ekspertów którzy merytorycznie wyjaśnią dlaczego nie warto tego budować?? Gdzie są wasi eksperci na youtube ?? Dziwne, że tylko na wykopie w pojedynczych wpisach które mają x razy więcej wykopów od
Są sensowne argumenty za budową CPK/CPL, nie ma dobrych argumentów przeciwko. Okęcie nie da się już rozbudować, nie ma miejsca, nie ma jak podłączyć drogi wjazdowej, nikt w Warszawie nie zgodzi się na więcej lotów, Modlin to wiecznie dotowana blaszana buda w zamglonym miejscu. Kiedy wyjdziesz ze swojej bańki?


@nawon: Ile razy jeszcze powtórzycie "Okęcie nie da się rozbudować"? Pisałem już na początku - kto daje sobie łatwo wyprać mózg, już
@nawon: Do tego można dodać nową wizję lotnictwa UE gdzie lotniska hubowe będą musiały być podłączone pod kolej wysokich prędkości, czyli CPK od razu się łapie a Okęcie nie ma szans na to ze względu na położenie.


@willard: I kolejne kłamstwo, zbieram je jak grzybki pod każdym postem o CPK. Żadne lotniska nie będą musiały być podłączone pod KDP. To tylko projekt UE przewidujący finansowanie takich inwestycji w infrastrukturę, a
to pokaż na mapie jak to niby chcesz zrobić bez wrzucenia kilku miliardów w przesunięcie S2 i jak zamierzasz zrobić wjazd do nowego terminala oraz przekonać warszawiaków że loty w nocy to super sprawa


@nawon: skoro pytasz, to może napisz nam, dlaczego ktoś miałby przesuwać S2, aby zabudować setki hektarów terenu na południe od Okęcia?

zamglona blaszana buda do marnowania pieniędzy


@nawon: jeżeli chcesz rozmawiać poważnie, to chociaż się postaraj.
skoro pytasz, to może napisz nam, dlaczego ktoś miałby przesuwać S2, aby zabudować setki hektarów terenu na południe od Okęcia?


@lhotse89: bo inaczej budujesz oddzielne nowe lotnisko a to jeszcze głupsze niż rozbudowa Okęcia. Nadal obowiązywałyby limity lotów i żadnych nocnych a np transport bagażu to byłaby logistyczna katastrofa

jeżeli chcesz rozmawiać poważnie, to chociaż się postaraj.


Modlin jest zamglony? tak
blaszana buda? tak
liczy się tylko ilość pasażerów taniej lini
@lhotse89: bo inaczej budujesz oddzielne nowe lotnisko a to jeszcze głupsze niż rozbudowa Okęcia. Nadal obowiązywałyby limity lotów i żadnych nocnych a np transport bagażu to byłaby logistyczna katastrofa


@nawon: Gdzie? Masz w obrębie obwodnicy paręset hektarów terenu do dyspozycji, na Paluchu.

Modlin jest zamglony? tak

blaszana buda? tak

liczy się tylko ilość pasażerów taniej lini a nie zysk? tak

nie masz nic mądrego do powiedzenia? tak


@nawon: Na
Gdzie? Masz w obrębie obwodnicy paręset hektarów terenu do dyspozycji, na Paluchu.


@lhotse89: Zmieścisz nowy pas startowy a terminal już nie czyli S2 do tunelu za kilka miliardów a limity na loty zostają czyli ekonomicznie bzdura. Nie możesz też zbudować nowego węzła na S2 do terminala czyli nie ma dojazdu.

Na każdym lotnisku bywają mgły, to raz. Jest XXI wiek i mgły nie stanowią wielkiego problemu, to dwa


Stanowią duży problem
@lhotse89:

Major airports, dealing with more than 12 million passengers annually, will have to be connected by long-distance rail, a major step towards improving connectivity and accessibility for passengers and strengthening the competitiveness of rail vis-a-vis domestic flights.
Major airports, dealing with more than 12 million passengers annually, will have to be connected by long-distance rail, a major step towards improving connectivity and accessibility for passengers and strengthening the competitiveness of rail vis-a-vis domestic flights.


@willard: Koło samego Okęcia przebiegają tory kolejowe prowadzące do Dworca Centralnego, a tym samym do KDP. Jeżeli w ogóle taki wymóg wejdzie, bo na razie jak wspomniałem, to tylko życzenie KE i cel dofinansowań.
@lhotse89: Zmieścisz nowy pas startowy a terminal już nie czyli S2 do tunelu za kilka miliardów a limity na loty zostają czyli ekonomicznie bzdura. Nie możesz też zbudować nowego węzła na S2 do terminala czyli nie ma dojazdu.


@nawon: Jeden z głównych obrazków propagandowych CPK, pokazuje Okęcie które mieści terminale i drugi pas. Przy czym traktowane jest jako rzekomy argument przeciwko Okęciu, mimo, że wystarczy skrócić pas do ~3200m i
lhotse89 - >@lhotse89: Zmieścisz nowy pas startowy a terminal już nie czyli S2 do tun...

źródło: Rys-2-Plan-zagosp-DS3700-1035-Arkusz2-Page-1

Pobierz
@lhotse89: Nie ośmieszaj się - to "połączenie" jest żałosnym ersatzem podłączenia do kolei dalekobieżnej i nawet jeśli ktoś to Unii sprzeda jako działające dalej będzie skrajnie nieoptymalnym rozwiązaniem w porównaniu do CPK.
@lhotse89 Niby obrazek propagandowy a prawdę ci pokazuje. Wystarczy skrócić pas? Przecież i tak trzeba odsunąć S2 od pasa. Jak zamierzasz podłączyć wjazd terminala do obecnego węzła? ILS ma każdy samolot? Ty się chyba nawet tym nie interesujesz ze takie bzdury piszesz. Jasne budujmy gdzie są mgły bo technika wiecznie niezawodna. No i rozwiązania problemu zwiększenia limitu lotów nadal nie ma dla Warszawy to po co to wszystko?