Kończy się pierwszy dzień roboczy nowego roku 2024. I w trollowniach CPK nie próżnują, przecież każdy dzień jest teraz na wagę złota. Z każdym dniem widmo utraty ciepłych posadek ciąży coraz bardziej. Najważniejsze teraz to przekonać opinię publiczną, aby skończyć z trudnymi pytaniami.
Przekaz w TVP za czasów PIS już poszedł. Zamówiono wiele sponsorowanych raportów firm doradczych. Aby jeszcze zacementować efekt, kupiono parę filmów sponsorowanych na YouTube. Hasła "Okęcie nie ma przyszłości", "Niemcy boją się CPK", "Zarobimy miliardy na cargo" wypowiedziano tysiące razy, wystarczająco dużo, aby były bezmyślnie powtarzane, bez kwestionowania.
Najgorsze co może się teraz zdarzyć, to audyt. Bo tam padną te wszystkie trudne pytania, które mogą obnażyć prawdę. Tego audytu pisowskie i cepekowskie trolle boją się jak ognia. Przecież wstępny audyt już był: pracował nad nim NIK, który po CPK nie pozostawił suchej nitki. A co dopiero będzie, jak audyt będzie bardziej wnikliwy i wyczerpujący?
Jak już kiedyś tutaj pisałem: narzędziem manipulacji dla starszych wyborców był TVPIS, dla młodszych - znani im jutuberzy. Natomiast dla ludzi w średnim wieku, przygotowano szereg sponsorowanych raportów i pseudo-ekspertów. Jakiś efekt jest, bo dzisiaj na głównej mamy znalezisko "Czy CPK jest nam potrzebny? Opinia uznanego w branży eksperta Macieja Wilka"
Wprawne oko wychwyci, że ten branżowy "ekspert" występuje właściwie w 90% artykułów. To znaczy: ekspertów popierających CPK mamy tak dużo, że większość z artykułów zawiera tylko to jedno nazwisko. Rzeczony ekspert to Maciej Wilk, były COO LOT-u. Jego kilkuletniej kadencji w LOT nie komentuję, chociaż co nieco słyszałem od kolegów z LOT. Obecnie "ekspert" ten pełni rolę COO w Flair Airlines - małej, kanadyjskiej low-costowej linii lotniczej.
Flair to ta bardzo poważna linia lotnicza, której rząd kanadyjski chciał cofnąć koncesję na prowadzenie działalności. To również linia, której wiosną 2023 roku leasingodawca zajął 4 samoloty w związku z zaległościami w płatnościach. Czy więc zarząd tej linii można zaliczać do grona poważnych ekspertów? Nie wiem, ale się domyślam. Wpis w CV może wygląda i ładnie, ale jak ktoś zna prawdę...
Gwiazdor wykopów dotyczących CPK, Maciej Wilk prowadzi twittera i udziela aktywnie wywiadów na YouTube. Tutaj link do jego profilu: https://twitter.com/MacVVilk Jaki interes ma Maciej Wilk w promowaniu CPK, jeszcze nie wiemy. Ale jego twitter jest praktycznie zalany monotematycznymi treściami wychwalającymi CPK pod niebiosa. Jeżeli poczytamy tweety Macieja Wilka, dowiemy się, że budowa CPK nie ma prawa być kwestionowana. To jedyne wyjście dla Polski, a sam projekt pozbawiony jest wad, ryzyka, czy wątpliwości. W przeciwieństwie do alternatyw CPK - one mają same wady, setki ryzyk i niezliczoną ilość wątpliwości.
Czy normalny, niezależny ekspert ma czas na tworzenie tak złożonych (i już na pierwszy rzut oka: manipulujących treści)? Czy każdy taki ekspert opracowuje staranne grafiki, wykresy, poświęca godziny na udział w wywiadach tak z nudów, z dobrej woli, pro-bono? Nie wiem, ale się domyślam. ( ͡°͜ʖ͡°)
Wołam @Yuri_Yslin @grzmik i @Kroledyp bo to poniekąd mój komentarz podsumowujący ostanie rozmowy m.in. z Waszym udziałem.
Chciałbym posłuchać konstruktywnych argumentów strony przeciwnej CPK
@stefan_senegal: wystarczy wiedzieć, że PiSowi bardzo na tym projekcie zależało, co oznacza, że przede wszystkim oni mieli z tego żyć, a potem może kończyć jak lotnisko Warszawa-Radom (xD). Może tak najpierw jakiś konstruktywny argument "za" spoza banieczki?
Nie wydaje ci się, że postulując jakieś (niemałe) przedsięwzięcie realizowane za publiczne pieniądze, wypada dostarczać argumentów za, a nie żądać argumentów przeciwko? Oczekujesz, że zapłacę jakiemuś ekspertowi z własnych pieniędzy za raport? Wybacz, ale nie dysponuję budżetem jak CPK, aby kupować sobie raporty. Za to przynajmniej instytucje państwowe takowym dysponują, ale skoro przemilczałeś temat raportu NIK, to pewnie wg. ciebie to nie są
@lhotse89: @stefan_senegal Ja bym chciał usłyszeć jakąś konstruktywną dyskusję bo argumentów za i przeciw jest wiele a jedynie co się słyszy to obrzucanie się gównem bo PO bo PiS
@lhotse89 Chciałbym posłuchać konstruktywnych argumentów strony przeciwnej CPK. Czy możesz udostępnić jakieś materiały?
@stefan_senegal: Poczytaj raport NIK, poczytaj dyskusje na tagu #cpk. Pada tam wiele argumentów, właściwie wszystkie są przekrzykiwane standardowymi hasłami, bądź dyskusje się urywają.
@stefan_senegal: Jak chcesz to mogę Ci później szczegółowo rozpisać. Główne problemy: - wysoki koszt i nirnaturalne poprowadzenie tras kolejowych - kłamanie, że Chopin wyczerpał przepustowość i nie da się jej zwiększyć - podobne argumenty o Modlinie - uderzenie w porty regionalne - brak gwarancji sukcesu - brak przewoźnika zdolnego wykorzystać potencjał takiego lotniska - bajki o cargo (staty cargo nie zależą od wielkości lotniska, małe lotniska w Niemczech robią duże liczby,
Przecież raport NIK niczego nie wykazał i przede wszystkim nie analizował zasadności inwestycji pod kątem gospodarczym.
@Xani1337: Czemu kłamiesz? Raport NIK wykazał mnóstwo nieprawidłowości w realizacji projektu CPK. A przede wszystkim, wskazał na konieczność przeprowadzenia obiektywnych analiz i audytu. To właśnie chce zrobić nowy rząd. I tego boją się wyznawcy i pracownicy CPK najbardziej.
@12lat25cm: Ty masz 12 lat, tak jak w nicku? Tylko 12-latek mógłby oprzeć cały biznesplan wielkiego przedsięwzięcia na stwierdzeniu: "jesteśmy dużym krajem, więc chcemy nowe lotnisko". No i jak 12-latek uzupełniłeś tą mądrą myśl zmyślonym cytatem o megalomani xD
@lhotse89: rzetelny audyt ma przeprowadzić Pan Lasek który jest zadeklarowanym przeciwnikiem projektu ¯\(ツ)/¯ to jest ta rzetelność i bezstronność to tak jakby zasadność projektu argumentował Pinokio.
Dość powiedzieć że projekt był przedmiotem analiz różnych firm konsultingowych w czasach rządów SLD, PO (Wtedy nazywał się CPL) i teraz za PISu. Za każdym razem projekt i lokalizacja się broniła.
Mówienie o tym że na Chopinie jest przepustowość jest otwartym łgarstwem. Wolnych slotów nie
Chciałbym posłuchać konstruktywnych argumentów strony przeciwnej CPK. Czy możesz udostępnić jakieś materiały?
@stefan_senegal: przede wszystkim Polska jest zlokalizowana tragicznie i nie znajdujemy się na żadnej ważnej trasie przelotowej. Już nawet pomijając fakt, że międzylądowania obecnie nie mają racji bytu, bo samoloty mają bardzo duży zajęć, to u nas nikt by tego międzylądowania nie zrobił. Poniżej masz mapę z planu lotu między Londynem a Tokio. Zauważ, że samolot leci w kompletnie drugą
@KaiserBrotchen: nie można sobie spojrzeć na klasyczną mapę świata w układzie Mercatora i uznać, że mamy świetne położone między Azją i Europą, bo to jest wyjątkowa bzdura XD Ta żółta linia to wcale nie jest najkrótsza trasa
Przekaz w TVP za czasów PIS już poszedł. Zamówiono wiele sponsorowanych raportów firm doradczych. Aby jeszcze zacementować efekt, kupiono parę filmów sponsorowanych na YouTube. Hasła "Okęcie nie ma przyszłości", "Niemcy boją się CPK", "Zarobimy miliardy na cargo" wypowiedziano tysiące razy, wystarczająco dużo, aby były bezmyślnie powtarzane, bez kwestionowania.
Najgorsze co może się teraz zdarzyć, to audyt. Bo tam padną te wszystkie trudne pytania, które mogą obnażyć prawdę. Tego audytu pisowskie i cepekowskie trolle boją się jak ognia. Przecież wstępny audyt już był: pracował nad nim NIK, który po CPK nie pozostawił suchej nitki. A co dopiero będzie, jak audyt będzie bardziej wnikliwy i wyczerpujący?
Jak już kiedyś tutaj pisałem: narzędziem manipulacji dla starszych wyborców był TVPIS, dla młodszych - znani im jutuberzy. Natomiast dla ludzi w średnim wieku, przygotowano szereg sponsorowanych raportów i pseudo-ekspertów. Jakiś efekt jest, bo dzisiaj na głównej mamy znalezisko "Czy CPK jest nam potrzebny? Opinia uznanego w branży eksperta Macieja Wilka"
Wprawne oko wychwyci, że ten branżowy "ekspert" występuje właściwie w 90% artykułów. To znaczy: ekspertów popierających CPK mamy tak dużo, że większość z artykułów zawiera tylko to jedno nazwisko. Rzeczony ekspert to Maciej Wilk, były COO LOT-u. Jego kilkuletniej kadencji w LOT nie komentuję, chociaż co nieco słyszałem od kolegów z LOT. Obecnie "ekspert" ten pełni rolę COO w Flair Airlines - małej, kanadyjskiej low-costowej linii lotniczej.
Flair to ta bardzo poważna linia lotnicza, której rząd kanadyjski chciał cofnąć koncesję na prowadzenie działalności. To również linia, której wiosną 2023 roku leasingodawca zajął 4 samoloty w związku z zaległościami w płatnościach. Czy więc zarząd tej linii można zaliczać do grona poważnych ekspertów? Nie wiem, ale się domyślam. Wpis w CV może wygląda i ładnie, ale jak ktoś zna prawdę...
Gwiazdor wykopów dotyczących CPK, Maciej Wilk prowadzi twittera i udziela aktywnie wywiadów na YouTube. Tutaj link do jego profilu: https://twitter.com/MacVVilk Jaki interes ma Maciej Wilk w promowaniu CPK, jeszcze nie wiemy. Ale jego twitter jest praktycznie zalany monotematycznymi treściami wychwalającymi CPK pod niebiosa. Jeżeli poczytamy tweety Macieja Wilka, dowiemy się, że budowa CPK nie ma prawa być kwestionowana. To jedyne wyjście dla Polski, a sam projekt pozbawiony jest wad, ryzyka, czy wątpliwości. W przeciwieństwie do alternatyw CPK - one mają same wady, setki ryzyk i niezliczoną ilość wątpliwości.
Czy normalny, niezależny ekspert ma czas na tworzenie tak złożonych (i już na pierwszy rzut oka: manipulujących treści)? Czy każdy taki ekspert opracowuje staranne grafiki, wykresy, poświęca godziny na udział w wywiadach tak z nudów, z dobrej woli, pro-bono? Nie wiem, ale się domyślam. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wołam @Yuri_Yslin @grzmik i @Kroledyp bo to poniekąd mój komentarz podsumowujący ostanie rozmowy m.in. z Waszym udziałem.
#cpk #lotnictwo #samoloty #polityka
@stefan_senegal: wystarczy wiedzieć, że PiSowi bardzo na tym projekcie zależało, co oznacza, że przede wszystkim oni mieli z tego żyć, a potem może kończyć jak lotnisko Warszawa-Radom (xD). Może tak najpierw jakiś konstruktywny argument "za" spoza banieczki?
@Zoltrix__:
Nie wydaje ci się, że postulując jakieś (niemałe) przedsięwzięcie realizowane za publiczne pieniądze, wypada dostarczać argumentów za, a nie żądać argumentów przeciwko? Oczekujesz, że zapłacę jakiemuś ekspertowi z własnych pieniędzy za raport? Wybacz, ale nie dysponuję budżetem jak CPK, aby kupować sobie raporty. Za to przynajmniej instytucje państwowe takowym dysponują, ale skoro przemilczałeś temat raportu NIK, to pewnie wg. ciebie to nie są
@stefan_senegal: Poczytaj raport NIK, poczytaj dyskusje na tagu #cpk. Pada tam wiele argumentów, właściwie wszystkie są przekrzykiwane standardowymi hasłami, bądź dyskusje się urywają.
@JanPawelDrugiLechWalesaPierwszy: j.w. polecam tag #cpk
Jak chcesz to mogę Ci później szczegółowo rozpisać. Główne problemy:
- wysoki koszt i nirnaturalne poprowadzenie tras kolejowych
- kłamanie, że Chopin wyczerpał przepustowość i nie da się jej zwiększyć
- podobne argumenty o Modlinie
- uderzenie w porty regionalne
- brak gwarancji sukcesu
- brak przewoźnika zdolnego wykorzystać potencjał takiego lotniska
- bajki o cargo (staty cargo nie zależą od wielkości lotniska, małe lotniska w Niemczech robią duże liczby,
@Xani1337: Czemu kłamiesz? Raport NIK wykazał mnóstwo nieprawidłowości w realizacji projektu CPK. A przede wszystkim, wskazał na konieczność przeprowadzenia obiektywnych analiz i audytu. To właśnie chce zrobić nowy rząd. I tego boją się wyznawcy i pracownicy CPK najbardziej.
11 lotnisko w europie to megalomania
@Zoltrix__: rzetelny to taki gdzie po co nam CPK jak jest w Niemczech ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Dość powiedzieć że projekt był przedmiotem analiz różnych firm konsultingowych w czasach rządów SLD, PO (Wtedy nazywał się CPL) i teraz za PISu. Za każdym razem projekt i lokalizacja się broniła.
Mówienie o tym że na Chopinie jest przepustowość jest otwartym łgarstwem. Wolnych slotów nie
@stefan_senegal: przede wszystkim Polska jest zlokalizowana tragicznie i nie znajdujemy się na żadnej ważnej trasie przelotowej. Już nawet pomijając fakt, że międzylądowania obecnie nie mają racji bytu, bo samoloty mają bardzo duży zajęć, to u nas nikt by tego międzylądowania nie zrobił.
Poniżej masz mapę z planu lotu między Londynem a Tokio.
Zauważ, że samolot leci w kompletnie drugą
Ta żółta linia to wcale nie jest najkrótsza trasa