Wpis z mikrobloga

Kończy się pierwszy dzień roboczy nowego roku 2024. I w trollowniach CPK nie próżnują, przecież każdy dzień jest teraz na wagę złota. Z każdym dniem widmo utraty ciepłych posadek ciąży coraz bardziej. Najważniejsze teraz to przekonać opinię publiczną, aby skończyć z trudnymi pytaniami.

Przekaz w TVP za czasów PIS już poszedł. Zamówiono wiele sponsorowanych raportów firm doradczych. Aby jeszcze zacementować efekt, kupiono parę filmów sponsorowanych na YouTube. Hasła "Okęcie nie ma przyszłości", "Niemcy boją się CPK", "Zarobimy miliardy na cargo" wypowiedziano tysiące razy, wystarczająco dużo, aby były bezmyślnie powtarzane, bez kwestionowania.

Najgorsze co może się teraz zdarzyć, to audyt. Bo tam padną te wszystkie trudne pytania, które mogą obnażyć prawdę. Tego audytu pisowskie i cepekowskie trolle boją się jak ognia. Przecież wstępny audyt już był: pracował nad nim NIK, który po CPK nie pozostawił suchej nitki. A co dopiero będzie, jak audyt będzie bardziej wnikliwy i wyczerpujący?

Jak już kiedyś tutaj pisałem: narzędziem manipulacji dla starszych wyborców był TVPIS, dla młodszych - znani im jutuberzy. Natomiast dla ludzi w średnim wieku, przygotowano szereg sponsorowanych raportów i pseudo-ekspertów. Jakiś efekt jest, bo dzisiaj na głównej mamy znalezisko "Czy CPK jest nam potrzebny? Opinia uznanego w branży eksperta Macieja Wilka"

Wprawne oko wychwyci, że ten branżowy "ekspert" występuje właściwie w 90% artykułów. To znaczy: ekspertów popierających CPK mamy tak dużo, że większość z artykułów zawiera tylko to jedno nazwisko. Rzeczony ekspert to Maciej Wilk, były COO LOT-u. Jego kilkuletniej kadencji w LOT nie komentuję, chociaż co nieco słyszałem od kolegów z LOT. Obecnie "ekspert" ten pełni rolę COO w Flair Airlines - małej, kanadyjskiej low-costowej linii lotniczej.

Flair to ta bardzo poważna linia lotnicza, której rząd kanadyjski chciał cofnąć koncesję na prowadzenie działalności. To również linia, której wiosną 2023 roku leasingodawca zajął 4 samoloty w związku z zaległościami w płatnościach. Czy więc zarząd tej linii można zaliczać do grona poważnych ekspertów? Nie wiem, ale się domyślam. Wpis w CV może wygląda i ładnie, ale jak ktoś zna prawdę...

Gwiazdor wykopów dotyczących CPK, Maciej Wilk prowadzi twittera i udziela aktywnie wywiadów na YouTube. Tutaj link do jego profilu: https://twitter.com/MacVVilk Jaki interes ma Maciej Wilk w promowaniu CPK, jeszcze nie wiemy. Ale jego twitter jest praktycznie zalany monotematycznymi treściami wychwalającymi CPK pod niebiosa. Jeżeli poczytamy tweety Macieja Wilka, dowiemy się, że budowa CPK nie ma prawa być kwestionowana. To jedyne wyjście dla Polski, a sam projekt pozbawiony jest wad, ryzyka, czy wątpliwości. W przeciwieństwie do alternatyw CPK - one mają same wady, setki ryzyk i niezliczoną ilość wątpliwości.

Czy normalny, niezależny ekspert ma czas na tworzenie tak złożonych (i już na pierwszy rzut oka: manipulujących treści)? Czy każdy taki ekspert opracowuje staranne grafiki, wykresy, poświęca godziny na udział w wywiadach tak z nudów, z dobrej woli, pro-bono? Nie wiem, ale się domyślam. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Wołam @Yuri_Yslin @grzmik i @Kroledyp bo to poniekąd mój komentarz podsumowujący ostanie rozmowy m.in. z Waszym udziałem.

#cpk #lotnictwo #samoloty #polityka
lhotse89 - Kończy się pierwszy dzień roboczy nowego roku 2024. I w trollowniach CPK n...

źródło: 021805025

Pobierz
  • 145
  • Odpowiedz
@lhotse89 generalnie z rzeczami, które są "centralnie" jest jeden zasadniczy problem. Ta ich centralność właśnie, bo jak się coś zesra to Polska będzie centralnie w doopie. Ale w tej konkretnej dziedzinie się nie znam, więc może to działa inaczej. Robię tylko ekstrapolacje z mojej działki
  • Odpowiedz
@lhotse89: Wydajesz się bardzo zaangażowany w ten temat, lecz o możliwej przepustowości na Chopinie, po prostu kłamiesz.

Jaki interes ma Maciej Wilk w promowaniu CPK, jeszcze nie wiemy

Mi tu kto inny wygląda na trolla. Tylko pytanie czemu, to średniej wielkości lotnisko, 11/12 co do wielkości, w centrum 41,5 milionowego, piątego co do wielkości kraju Europie, wywołało w tobie taką obsesje.
  • Odpowiedz
@12lat25cm

@lhotse89: Polska jest krajem 40 milionowym, jesteśmy 6 gospodarką w UE i cpk po wybudowaniu będzie 11 lotniskiem w eurpie ale ten


>cpk to megalomania i machanie szabelką


11 lotnisko w europie to megalomania

@12lat25cm

Ta 6 gospodarka to chyba całe PKB a nie na mieszkańca. A to właśnie mieszkańcy latają.
I weź jeszcze kogoś przekonaj żeby jechał z takiego Krakowa czy Gdańska do CPK aby lecieć na wakacje do
  • Odpowiedz
@ipkis123: ja juz sie wypowiadalem, ale powtorze. Najwiekszymi budynkami w sredniowieczu byly zawsze katedry, mimo, ze obok katedry baba nocnik wylewala na droge z okna. Wydaje sie nie logiczne, ale ludzie to nie sa logiczne istoty, i poprostu musza miec duze projekty. Wiec spytasz, czemu nie w takim razie jakas wielka bazylika, a no dlatego, ze jestesmy skazeni neokapitalizmem i musi to byc podlane ekonomicznym uzasadnieniem. Stad te prawackie ciagoty do
  • Odpowiedz
chociaż co nieco słyszałem od kolegów z LOT. Obecnie "ekspert" ten pełni rolę COO w Flair Airlines - małej, kanadyjskiej low-costowej linii lotniczej.


Flair to ta bardzo poważna linia lotnicza, której rząd kanadyjski chciał cofnąć koncesję na prowadzenie działalności. To również linia, której wiosną 2023 roku leasingodawca zajął 4 samoloty w związku z zaległościami w płatnościach. Czy więc zarząd tej linii można zaliczać do grona poważnych ekspertów? Nie wiem, ale się domyślam.
  • Odpowiedz
a jak natura prowadzi swoje trasy kolejowe?


@frutson: po możliwie najkrótszej drodze, a nie przez wybraną wieś. To strata czasu i energii, którą należy pomnożyć przez liczbę przejazdów, czyli przysłowiowe #!$%@?.

@Niepatrz , to są argumenty obalające główne argumenty popierające CPK. Poza tym brak linii lotniczej zdolnej obsłużyć wielki hub lotniczy to faktycznie drobnostka.

@SawadeeKap , tfu na Ciebie śmieciu ekonomiczny. CPK jest przedstawiane jako samograj i gwarancja sukcesu, a to
  • Odpowiedz
Ta 6 gospodarka to chyba całe PKB a nie na mieszkańca. A to właśnie mieszkańcy latają.


@ipkis123: ale 6 gospodarka potrzebuje dużej ilości towarów po to żeby napędzać gospodarkę jeszcze bardziej, taniej jest wysyłać materiały np z chin do polski i później je rozprowadzać po europie środkowo wschodniej, albo do krajów bałtyckich niż lecieć dalej do frankfurtu co kosztuje i transportować z frankfurtu do Polski co kosztuje jeszcze więcej.
Dodatkowo powiem
  • Odpowiedz