Wpis z mikrobloga

Kończy się pierwszy dzień roboczy nowego roku 2024. I w trollowniach CPK nie próżnują, przecież każdy dzień jest teraz na wagę złota. Z każdym dniem widmo utraty ciepłych posadek ciąży coraz bardziej. Najważniejsze teraz to przekonać opinię publiczną, aby skończyć z trudnymi pytaniami.

Przekaz w TVP za czasów PIS już poszedł. Zamówiono wiele sponsorowanych raportów firm doradczych. Aby jeszcze zacementować efekt, kupiono parę filmów sponsorowanych na YouTube. Hasła "Okęcie nie ma przyszłości", "Niemcy boją się CPK", "Zarobimy miliardy na cargo" wypowiedziano tysiące razy, wystarczająco dużo, aby były bezmyślnie powtarzane, bez kwestionowania.

Najgorsze co może się teraz zdarzyć, to audyt. Bo tam padną te wszystkie trudne pytania, które mogą obnażyć prawdę. Tego audytu pisowskie i cepekowskie trolle boją się jak ognia. Przecież wstępny audyt już był: pracował nad nim NIK, który po CPK nie pozostawił suchej nitki. A co dopiero będzie, jak audyt będzie bardziej wnikliwy i wyczerpujący?

Jak już kiedyś tutaj pisałem: narzędziem manipulacji dla starszych wyborców był TVPIS, dla młodszych - znani im jutuberzy. Natomiast dla ludzi w średnim wieku, przygotowano szereg sponsorowanych raportów i pseudo-ekspertów. Jakiś efekt jest, bo dzisiaj na głównej mamy znalezisko "Czy CPK jest nam potrzebny? Opinia uznanego w branży eksperta Macieja Wilka"

Wprawne oko wychwyci, że ten branżowy "ekspert" występuje właściwie w 90% artykułów. To znaczy: ekspertów popierających CPK mamy tak dużo, że większość z artykułów zawiera tylko to jedno nazwisko. Rzeczony ekspert to Maciej Wilk, były COO LOT-u. Jego kilkuletniej kadencji w LOT nie komentuję, chociaż co nieco słyszałem od kolegów z LOT. Obecnie "ekspert" ten pełni rolę COO w Flair Airlines - małej, kanadyjskiej low-costowej linii lotniczej.

Flair to ta bardzo poważna linia lotnicza, której rząd kanadyjski chciał cofnąć koncesję na prowadzenie działalności. To również linia, której wiosną 2023 roku leasingodawca zajął 4 samoloty w związku z zaległościami w płatnościach. Czy więc zarząd tej linii można zaliczać do grona poważnych ekspertów? Nie wiem, ale się domyślam. Wpis w CV może wygląda i ładnie, ale jak ktoś zna prawdę...

Gwiazdor wykopów dotyczących CPK, Maciej Wilk prowadzi twittera i udziela aktywnie wywiadów na YouTube. Tutaj link do jego profilu: https://twitter.com/MacVVilk Jaki interes ma Maciej Wilk w promowaniu CPK, jeszcze nie wiemy. Ale jego twitter jest praktycznie zalany monotematycznymi treściami wychwalającymi CPK pod niebiosa. Jeżeli poczytamy tweety Macieja Wilka, dowiemy się, że budowa CPK nie ma prawa być kwestionowana. To jedyne wyjście dla Polski, a sam projekt pozbawiony jest wad, ryzyka, czy wątpliwości. W przeciwieństwie do alternatyw CPK - one mają same wady, setki ryzyk i niezliczoną ilość wątpliwości.

Czy normalny, niezależny ekspert ma czas na tworzenie tak złożonych (i już na pierwszy rzut oka: manipulujących treści)? Czy każdy taki ekspert opracowuje staranne grafiki, wykresy, poświęca godziny na udział w wywiadach tak z nudów, z dobrej woli, pro-bono? Nie wiem, ale się domyślam. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Wołam @Yuri_Yslin @grzmik i @Kroledyp bo to poniekąd mój komentarz podsumowujący ostanie rozmowy m.in. z Waszym udziałem.

#cpk #lotnictwo #samoloty #polityka
lhotse89 - Kończy się pierwszy dzień roboczy nowego roku 2024. I w trollowniach CPK n...

źródło: 021805025

Pobierz
  • 145
@lhotse89: Mamy 1/4 wpływów z cargo w stosunku do innych krajów uwzględniając PKB. Jakoś przeciwnicy CPK tego problemu nie podnosili wczesniej, było ok jak jest. Jesli ktoś chce to zmienić to projekt jest zły a rapoty najlepszej frimy konsultingowej przekupione. Utrata miliardów wpływów podatkowych nikogo nie bulwersowała ale "megalomania" już tak.
@lhotse89: Jest tak, jak napisałeś.

Niezależnie od tego, czy CPK obroni się, czy nie (od tego jest audyt) - pełną parą pracuje 600+osobowa spółka z ogromnym budżetem, zamawiając artykuły i "ekspertyzy".

Trudno ich oczywiście winić. Większość z tych ludzi po zwolnieniu trafi do PPL lub PLK, gdzie dostaną 30-50% obecnego wynagrodzenia. Bronią się jak mogą.

Starszy specjalista w PLK dostaje 5-6k na rękę, CPK płaci +50-100% więcej.

W PPL jest nawet
Moglibyście podać kilka punktów z tego odcinka które są niezgodne z prawda?


@Jan21dzban37: https://wykop.pl/link/7292381/dlaczego-powinnismy-zbudowac-cpk/komentarz/120721393/autor-jest-niekonsekwentny-w-swojej-analizie-1-cpk-nie-bedzie-mialo-konkurencji-uzywa-naprzemiennie-z-cpk-zagraza-hubom-europy-zachodniej-wybierz-jedn

Dodam, że akurat artykuł tego youtubera uważam za zwyczajnie słaby merytorycznie, lepsze argumenty mieli ludzie tutaj, na wykopie.

Nie rozumiem jego fenomenu.
@lhotse89 Ależ mnie wkurza narracja że cpk równa się PiS.
Ja jestem wręcz radykalnym antypisowscem ale jestem za rzetelną analizą i budowaniem CPK w jakiejś okrojonej wersji.
Zresztą przy tych miliardach na 800+ i inne nowe programy socjalne to koszt CPK rozciągnięty na wiele lat jest wrecz śmieszny.
Zresztą przecież to wszystko jako CPL to już za Grabarczyka miało być realizowane
@kishibashi: Wygląda na to, że nie rozumiesz, że dwa stanowiska mogą być jednocześnie prawdziwe i nie być ze sobą sprzeczne, więc rozbije dla Ciebie to na części:
Czy wart miliardy złotych projekt może przyczynić się do rozwoju Polski? Tak
Czy na wartym miliardy złotych projekcie, można robić wałki? Tak
@lhotse89: Po tak obszernym wpisie można wywnioskować, że może być Pan z trollowni drugiej strony, ile tam szwaby teraz płacą z polskich spółek za trolowanie?? Zatrudnijcie własnych ekspertów i zacznijcie sami tworzyć materiały video, nie ma kasy na to czy nie ma ekspertów którzy merytorycznie wyjaśnią dlaczego nie warto tego budować?? Gdzie są wasi eksperci na youtube ?? Dziwne, że tylko na wykopie w pojedynczych wpisach które mają x razy więcej
@lhotse89 generalnie problemem z cpk jest podejście do tematu rodem z komuny albo lat 90. Nikt chyba nie kwestionuje sensu nowego lotniska dla Warszawy ale zarzynanie portów regionalnych to największa głupota i cofanie nas do lat 90. A cpk = koniec finansowania dla portów regionalnych. W dodatku rozwój koleji zamiast zrównoważonego, będziemy mieć kolej do Baranowa xD więc pomysł nieglupi ale wykonanie(a właściwie pomysł na wykonanie) tragiczne.
@lhotse89: Są sensowne argumenty za budową CPK/CPL, nie ma dobrych argumentów przeciwko. Okęcie nie da się już rozbudować, nie ma miejsca, nie ma jak podłączyć drogi wjazdowej, nikt w Warszawie nie zgodzi się na więcej lotów, Modlin to wiecznie dotowana blaszana buda w zamglonym miejscu. Kiedy wyjdziesz ze swojej bańki?