Wpis z mikrobloga

Kończy się pierwszy dzień roboczy nowego roku 2024. I w trollowniach CPK nie próżnują, przecież każdy dzień jest teraz na wagę złota. Z każdym dniem widmo utraty ciepłych posadek ciąży coraz bardziej. Najważniejsze teraz to przekonać opinię publiczną, aby skończyć z trudnymi pytaniami.

Przekaz w TVP za czasów PIS już poszedł. Zamówiono wiele sponsorowanych raportów firm doradczych. Aby jeszcze zacementować efekt, kupiono parę filmów sponsorowanych na YouTube. Hasła "Okęcie nie ma przyszłości", "Niemcy boją się CPK", "Zarobimy miliardy na cargo" wypowiedziano tysiące razy, wystarczająco dużo, aby były bezmyślnie powtarzane, bez kwestionowania.

Najgorsze co może się teraz zdarzyć, to audyt. Bo tam padną te wszystkie trudne pytania, które mogą obnażyć prawdę. Tego audytu pisowskie i cepekowskie trolle boją się jak ognia. Przecież wstępny audyt już był: pracował nad nim NIK, który po CPK nie pozostawił suchej nitki. A co dopiero będzie, jak audyt będzie bardziej wnikliwy i wyczerpujący?

Jak już kiedyś tutaj pisałem: narzędziem manipulacji dla starszych wyborców był TVPIS, dla młodszych - znani im jutuberzy. Natomiast dla ludzi w średnim wieku, przygotowano szereg sponsorowanych raportów i pseudo-ekspertów. Jakiś efekt jest, bo dzisiaj na głównej mamy znalezisko "Czy CPK jest nam potrzebny? Opinia uznanego w branży eksperta Macieja Wilka"

Wprawne oko wychwyci, że ten branżowy "ekspert" występuje właściwie w 90% artykułów. To znaczy: ekspertów popierających CPK mamy tak dużo, że większość z artykułów zawiera tylko to jedno nazwisko. Rzeczony ekspert to Maciej Wilk, były COO LOT-u. Jego kilkuletniej kadencji w LOT nie komentuję, chociaż co nieco słyszałem od kolegów z LOT. Obecnie "ekspert" ten pełni rolę COO w Flair Airlines - małej, kanadyjskiej low-costowej linii lotniczej.

Flair to ta bardzo poważna linia lotnicza, której rząd kanadyjski chciał cofnąć koncesję na prowadzenie działalności. To również linia, której wiosną 2023 roku leasingodawca zajął 4 samoloty w związku z zaległościami w płatnościach. Czy więc zarząd tej linii można zaliczać do grona poważnych ekspertów? Nie wiem, ale się domyślam. Wpis w CV może wygląda i ładnie, ale jak ktoś zna prawdę...

Gwiazdor wykopów dotyczących CPK, Maciej Wilk prowadzi twittera i udziela aktywnie wywiadów na YouTube. Tutaj link do jego profilu: https://twitter.com/MacVVilk Jaki interes ma Maciej Wilk w promowaniu CPK, jeszcze nie wiemy. Ale jego twitter jest praktycznie zalany monotematycznymi treściami wychwalającymi CPK pod niebiosa. Jeżeli poczytamy tweety Macieja Wilka, dowiemy się, że budowa CPK nie ma prawa być kwestionowana. To jedyne wyjście dla Polski, a sam projekt pozbawiony jest wad, ryzyka, czy wątpliwości. W przeciwieństwie do alternatyw CPK - one mają same wady, setki ryzyk i niezliczoną ilość wątpliwości.

Czy normalny, niezależny ekspert ma czas na tworzenie tak złożonych (i już na pierwszy rzut oka: manipulujących treści)? Czy każdy taki ekspert opracowuje staranne grafiki, wykresy, poświęca godziny na udział w wywiadach tak z nudów, z dobrej woli, pro-bono? Nie wiem, ale się domyślam. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Wołam @Yuri_Yslin @grzmik i @Kroledyp bo to poniekąd mój komentarz podsumowujący ostanie rozmowy m.in. z Waszym udziałem.

#cpk #lotnictwo #samoloty #polityka
Pobierz lhotse89 - Kończy się pierwszy dzień roboczy nowego roku 2024. I w trollowniach CPK n...
źródło: 021805025
  • 145
@lhotse89: Nie ośmieszaj się - to "połączenie" jest żałosnym ersatzem podłączenia do kolei dalekobieżnej i nawet jeśli ktoś to Unii sprzeda jako działające dalej będzie skrajnie nieoptymalnym rozwiązaniem w porównaniu do CPK.


@willard: Typie, nie ośmieszaj się xD Okęcie dzieli od Warszawy Zachodniej jakieś 10 km torów kolejowych, to raptem 2x więcej niż ma Aitrain (wewnętrzna, autonomiczna kolejka) na Newark. Nigdzie UE nie mówi o obowiązku posiadania bezpośredniego połączenia z
Niby obrazek propagandowy a prawdę ci pokazuje. Wystarczy skrócić pas? Przecież i tak trzeba odsunąć S2 od pasa. Jak zamierzasz podłączyć wjazd terminala do obecnego węzła? ILS ma każdy samolot? Ty się chyba nawet tym nie interesujesz ze takie bzdury piszesz. Jasne budujmy gdzie są mgły bo technika wiecznie niezawodna. No i rozwiązania problemu zwiększenia limitu lotów nadal nie ma dla Warszawy to po co to wszystko?


@nawon: Obrazek pokazuje ogromne
@lhotse89 No nie wejdzie nowy węzeł i od dawna się o tym mówi. Fajnie że siedziałeś w samolocie i że na Wikipedii poczytałeś o ILS. O limicie nic nie piszesz bo wiesz że sama procedura zmiany jest długa i nie przekonasz warszawiaków do lotów nocnych wiec nic się nie zmieni. Cpk jest w planach od dawna bo jest logicznym rozwiązaniem więc przestań być negatywnie nastawiony do rzeczywistości.
@lhotse89 No nie wejdzie nowy węzeł i od dawna się o tym mówi. Fajnie że siedziałeś w samolocie i że na Wikipedii poczytałeś o ILS. O limicie nic nie piszesz bo wiesz że sama procedura zmiany jest długa i nie przekonasz warszawiaków do lotów nocnych wiec nic się nie zmieni. Cpk jest w planach od dawna bo jest logicznym rozwiązaniem więc przestań być negatywnie nastawiony do rzeczywistości.


@nawon: No czekaj czekaj,
@Jan21dzban37: oczywiście, że mógłbym, bo już to zrobiłem ( ͡° ͜ʖ ͡°)

https://wykop.pl/wpis/73897287/widze-ze-ktos-ostro-posmarowal-w-kwestii-promocji-#260675467

"mam takie same wrażenia, że ktoś za to zapłacił. Argumenty "przeciw" są bardzo naciągane, w takim sensie, że są bardzo łatwe do obalenia i można udawać, że jest więcej za niż przeciw. W rzeczywistości bardzo wątpię żeby ktoś minimalnie znający się na lotnictwie akurat podawał takie argumenty przeciw. Od samego początku wyłapałem mnóstwo manipulacji
@kaco007: spoko, to zacznij od argumentu o braku przewoźnika zdolnego obsłużyć duży hub. Uwzględnij stan floty LOT, jego zadłużenie, brak możliwości pobierania pomocy publicznej, szybkość dostarczania samolotów, nanieś to na prognozy dotyczące ruchu w tym cargo. Później odpowiedz czemu lotnisko w Lipsku ma takie wyniki cargo, a lotnisko w Katowicach nie. To przecież takie proste i oczywiste ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@lhotse89: filmy propagandowe spełniły swoją rolę najwyraźniej. Ktokolwiek śmie krytykować przenajświętsze CPK jest zalewany przez speców argumentami z rodzaju "to tylko 6 mld" i "ale na Chopinie to nie ma już miejsca, rozumiesz?". Bo tak powiedzieli w moim ulubionym kanale na YT. Ew. wrzutka filmiku i "hehe, a co na to powiecie?", gdy wcześniejsze argumenty są wprost polemiką do tych z filmu, ale wiadomo, jak o czymś mówią na YT to
@kishibashi Dobrze wiesz skąd jest liczba 6mld ale jak rozbudować Okęcie bez rozwalenia S2 albo jak zwiększyć limit lotów to już nikt nie chce odpowiedzieć. Piszesz tez o współpracy z modlinem to pokaz gdzie na świecie taki duoport się ekonomicznie udał.
Z portu w Istambule też się śmiano że megalomania Erdogana. Dziś port zamyka wszystkim morde.


@Sebastix: Stambuł ma 15 milionów ludzi, a Warszawa 2. Turkish Airlines ma ponad 300 samolotów + zamówione 600, a LOT 75. Lotnisko w Stambule jest bliżej centrum miasta, niż Baranów mimo, że Warszawa ma 7 razy mniej mieszkańców.
@nawon: jeszcze raz, skąd 6 mld, bo za nic mi do głowy nie przychodzi jak zbudować wielki port za 6 mld, już pomijając infrastrukturę towarzyszącą, bez której ten port niewiele jest wart.
@kishibashi masz już wydane 3mld + 6mld i kredyt + prywatne pieniądze firmy obsługującej. Wszędzie masz przedstawiany ten model. Autostrada już jest a kolej do Łodzi jest już budowana. Jak zwiększyć limit na Okęciu nadal nikt nie wie. Jak była budowana S2 wyraźnie było mówione że będzie kolizja z ewentualną rozbudową Okęcia.
@kishibashi jak taki jest model finansowy to o takiej kwocie mówię. Pokaż jakaś budowę bez kredytu. Nawet jakbyśmy mieli jako państwo całą kwotę to kredyt bardziej się opłaca. A jak tam limity Okęcia? Cudownie znikną żeby nie trzeba było budować cpk?
@nawon: ja nie pisałem o budowaniu bez kredytu tylko o idiotycznej logice pomijającej kredyt w cenie kredytowanego dobra. To prymitywna manipulacja dla głupich, żeby sprawić wrażenie, że to prawie nic nie kosztuje. Widać są naiwni, którzy to łykają.

A Okęcie ma gotowe plany rozbudowy, które były ignorowane, bo PPL było kontrolowane przez PiS. Tak samo Modlin.
A Okęcie ma gotowe plany rozbudowy, które były ignorowane


@kishibashi: bo wystarczy tylko odsunąć miasto od lotniska żeby te upierdliwe limity w końcu zniknęły ( ͡° ͜ʖ ͡°) Już przy poprzedniej kadencji PO wiadomo było że nie będzie rozbudowy.