Wpis z mikrobloga

Kończy się pierwszy dzień roboczy nowego roku 2024. I w trollowniach CPK nie próżnują, przecież każdy dzień jest teraz na wagę złota. Z każdym dniem widmo utraty ciepłych posadek ciąży coraz bardziej. Najważniejsze teraz to przekonać opinię publiczną, aby skończyć z trudnymi pytaniami.

Przekaz w TVP za czasów PIS już poszedł. Zamówiono wiele sponsorowanych raportów firm doradczych. Aby jeszcze zacementować efekt, kupiono parę filmów sponsorowanych na YouTube. Hasła "Okęcie nie ma przyszłości", "Niemcy boją się CPK", "Zarobimy miliardy na cargo" wypowiedziano tysiące razy, wystarczająco dużo, aby były bezmyślnie powtarzane, bez kwestionowania.

Najgorsze co może się teraz zdarzyć, to audyt. Bo tam padną te wszystkie trudne pytania, które mogą obnażyć prawdę. Tego audytu pisowskie i cepekowskie trolle boją się jak ognia. Przecież wstępny audyt już był: pracował nad nim NIK, który po CPK nie pozostawił suchej nitki. A co dopiero będzie, jak audyt będzie bardziej wnikliwy i wyczerpujący?

Jak już kiedyś tutaj pisałem: narzędziem manipulacji dla starszych wyborców był TVPIS, dla młodszych - znani im jutuberzy. Natomiast dla ludzi w średnim wieku, przygotowano szereg sponsorowanych raportów i pseudo-ekspertów. Jakiś efekt jest, bo dzisiaj na głównej mamy znalezisko "Czy CPK jest nam potrzebny? Opinia uznanego w branży eksperta Macieja Wilka"

Wprawne oko wychwyci, że ten branżowy "ekspert" występuje właściwie w 90% artykułów. To znaczy: ekspertów popierających CPK mamy tak dużo, że większość z artykułów zawiera tylko to jedno nazwisko. Rzeczony ekspert to Maciej Wilk, były COO LOT-u. Jego kilkuletniej kadencji w LOT nie komentuję, chociaż co nieco słyszałem od kolegów z LOT. Obecnie "ekspert" ten pełni rolę COO w Flair Airlines - małej, kanadyjskiej low-costowej linii lotniczej.

Flair to ta bardzo poważna linia lotnicza, której rząd kanadyjski chciał cofnąć koncesję na prowadzenie działalności. To również linia, której wiosną 2023 roku leasingodawca zajął 4 samoloty w związku z zaległościami w płatnościach. Czy więc zarząd tej linii można zaliczać do grona poważnych ekspertów? Nie wiem, ale się domyślam. Wpis w CV może wygląda i ładnie, ale jak ktoś zna prawdę...

Gwiazdor wykopów dotyczących CPK, Maciej Wilk prowadzi twittera i udziela aktywnie wywiadów na YouTube. Tutaj link do jego profilu: https://twitter.com/MacVVilk Jaki interes ma Maciej Wilk w promowaniu CPK, jeszcze nie wiemy. Ale jego twitter jest praktycznie zalany monotematycznymi treściami wychwalającymi CPK pod niebiosa. Jeżeli poczytamy tweety Macieja Wilka, dowiemy się, że budowa CPK nie ma prawa być kwestionowana. To jedyne wyjście dla Polski, a sam projekt pozbawiony jest wad, ryzyka, czy wątpliwości. W przeciwieństwie do alternatyw CPK - one mają same wady, setki ryzyk i niezliczoną ilość wątpliwości.

Czy normalny, niezależny ekspert ma czas na tworzenie tak złożonych (i już na pierwszy rzut oka: manipulujących treści)? Czy każdy taki ekspert opracowuje staranne grafiki, wykresy, poświęca godziny na udział w wywiadach tak z nudów, z dobrej woli, pro-bono? Nie wiem, ale się domyślam. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Wołam @Yuri_Yslin @grzmik i @Kroledyp bo to poniekąd mój komentarz podsumowujący ostanie rozmowy m.in. z Waszym udziałem.

#cpk #lotnictwo #samoloty #polityka
lhotse89 - Kończy się pierwszy dzień roboczy nowego roku 2024. I w trollowniach CPK n...

źródło: 021805025

Pobierz
  • 145
  • Odpowiedz
@lhotse89: czyli ci nie zapłacili ( ͡° ʖ̯ ͡°) to tylko tobie się wydaje ogromem pracy, koleś na tym zarabia, zwiększa zasięgi, oglądalność i buduje pozycję experta. i kto tu nic nie rozumie mordo?
  • Odpowiedz
  • 0
@lhotse89: czyli ci nie zapłacili ( ͡° ʖ̯ ͡°) to tylko tobie się wydaje ogromem pracy, koleś na tym zarabia, zwiększa zasięgi, oglądalność i buduje pozycję experta. i kto tu nic nie rozumie mordo?


@zimowyporanek: jak dalej nie rozumiesz, to chyba w ogóle nie zrozumiesz xD
  • Odpowiedz
jak dalej nie rozumiesz, to chyba w ogóle nie zrozumiesz xD


@lhotse89: coś ci powiem, znam gościa co pracuje "za darmo" w teatrze. jak myślisz?
1 -to głupek
2 -to gołodupiec i debil
3 -coś innego czego nie rozumiesz
  • Odpowiedz
@ipkis123: spod Warszawy mam 30 minut pociągiem do centrum. Lecę z Okęcia, gdzie jade pociągiem 1:10 i wracam do Krakowa, z którego jade pociągiem 2,5h. Skomunikowanie z KTW, KRK i GDA mamy niezłe dzięki pociągom
  • Odpowiedz
@robert_malkowicz: zaraz, zaraz ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Nikt nie mówił, że rozbudowany Chopin ma obsługiwać tyle pasażerów, co planuje się w CPK. Po prostu budowę CPK uzasadnia się tym, że przepustowość WAW już się wyczerpała. PiS dla uzasadnienia CPK był w stanie sabotować Chopina i Modlin, tak bardzo się ten projekt sam broni.

Nie bardzo rozumiem po co nam przepustowość jak w CPK jeśli LOT nie potrafi tego zagospodarować i nic nie wskazuje
  • Odpowiedz