Wpis z mikrobloga

  • 19
@specjalista_od_bytu: Dziękuję ślicznie! Gra jest darmowa i otwarta, nie będzie nic do kupienia. Wolę żeby zagrało 10000 ludzi za darmo kosząc na tym fejm niż 1000 płacących osób (co i tak byłoby mega sukcesem) zarabiając na tym może swoją jedną wypłatę programisty. Mam inne źródła zarobków (np. giełda) i źle bym się czuł z braniem kasy za to, tym bardziej że to jest pisane ręcznie i kompletnie nie równa się jakości
  • 2
@hszan: Do ~2017 roku był tylko Windows. Wtedy przeniosłem się na Archa bo chciałem zostać linuksiarzem. Miałem nadal na tym samym PCcie Windowsa na drugim boocie zeby raz na czas testować czy coś się tam nie popsuło. A jak już gra działała na Windowsie i Linuxie, to na MacOS zbudować już bardzo łatwo bo to też Unix, po prostu napisałem skrypt budowania na GitHub Actions i triggerowałem buildy aż w końcu
  • 0
@hszan: Czy patchowałem jakieś libki? Właściwie tylko Box2D bo musiałem poprawić jedno miejsce żeby liczył fizykę deterministycznie (ze względu na to jak zaprojektowałem netcode) i musiałem napisać procedurę klonowania calutkiego stanu fizycznego co do bita, razem z wszystkimi kontaktami, cache'ami, drzewami itp. - potrzebuję tego do przewidywania stanu całego świata gry po stronie klienta.
  • 2
@potasek: ~10 lat temu pierwszy commit, ale pracowałem dobre kilka lat w międzyczasie. Do grafik dołączył się artysta który zrobił praktycznie wszystkie sprity i animacje, jest też druga osoba która zrobiła większość mapek, i trzecia która zrobiła nam całą stronę internetową. Ja zaprogramowałem calutką grę, oczywiście designowałem też, i wybierałem/przycinałem darmowe efekty dźwiekowe z freesounda.
  • 6
@hszan: To dość skomplikowane. Podczas gry sieciowej symuluję dwa światy gry: a) przeszły ("referencyjny"), który nie jest nigdy pokazywany na ekranie, a który stale pobiera historię zdarzeń z serwera i reprezentuje to, co wydarzyło się już na pewno, oraz b) przewidywany - pokazywany na ekranie. Różnica w czasie między nimi jest równa pingowi między Tobą a serwerem.

Gdy przyjdzie nowa wiadomość od serwera, że mój wróg nacisnął przycisk W (do przodu),
  • 2
@MCFMCF:

a ligaturki włączone?


Musiałem wygooglować co to jest bo nie byłem pewien XD
Tak szczerze mam bardzo dużo pluginów do mojego neovima, naliczyłem 21 (mój ulubiony to vim-easymotion), po prostu autocomplete nie jest jednym z nich. Nie lubię, bo a) rozprasza mnie jak jestem w moim kreatywnym ciągu, b) i tak więcej się czyta kod niż pisze, c) Mój hardo templatkowy C++ jest tak ciężki że dobre autokompletowanie jest praktycznie