Hej mirki, piszę w czystym C++ gierkę sieciową od zera.. już jakieś 10 lat.(⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Podobna do Hotline Miami, ale można strzelać się z kumplami. Wyszła naprawdę grywalna.
Jeśli ktoś jest zainteresowany technikaliami, mogę coś poopowiadać. Szczególnie dumny jestem z architektury sieciowej.
A w ogóle to jest open source i każdy może sobie ją zbudować, nawet na linuxie.
#gamedev #cpp #opensource #multiplayer
Podobna do Hotline Miami, ale można strzelać się z kumplami. Wyszła naprawdę grywalna.
Jeśli ktoś jest zainteresowany technikaliami, mogę coś poopowiadać. Szczególnie dumny jestem z architektury sieciowej.
A w ogóle to jest open source i każdy może sobie ją zbudować, nawet na linuxie.
#gamedev #cpp #opensource #multiplayer
- Piotrekp666
- GARN
- Oomonatopeja
- makaronzjajkiem
- konto usunięte
- +33 innych
Zagrajcie - jest za darmo na Steamie. Jak się spodoba zostawcie reviewa i gwiazdkę na GitHubie dla zasięgów ( ͡º ͜ʖ͡º)
Napisałem to bez silnika, od zera. Wszystko
@kutafonixor
Po jakimś czasie naprawdę szybciej się programuje gdy już nie trzeba używać myszki.
@BennyLava
Głównie z zajawki, ale liczę na to że gra będzie świetnym wpisem do CV gdybym kiedyś
Głównie praca etatowa, a potem inwestowanie. Gdy pracowałem na etat, dawałem z siebie wszystko np. rok-dwa a potem robiłem przerwę, też na rok-dwa, żeby pracować nad grą. I tak cyklicznie.
Pracowałem jako programista. Moim ostatnim zleceniem na którym najwięcej zarobiłem była mini-gra dla PUBG: https://www.youtube.com/watch?v=tSP5P0QGWa4
Zakodziłem tutaj AI bossów i zdecydowaną większość mechanik gameplayu.
Panie. 28 lat, nietrzymający, obok kobiety nie stałem. Jestem sam więc nie mam żadnych wydatków oprócz czynszu i jedzenia, nie mam nawet samochodu. Staram się za to pomagać rodzicom jak mam jakąkolwiek nadwyżkę, nadpłaciłem im
Ta gra z filmiku niestety już nie jest dostępna, to był tylko krótki event :( A szkoda, bo wyszła naprawdę fajnie, np. ten streamer miał mega frajde: https://clips.twitch.tv/InventiveLaconicHawkTheRinger-AlCKchgmK_HSwkMS
@Alabazam
Kod o którym mowa - rectpack do
Moja edukacja skończyła się na szkole średniej - krakowskiej V LO witkowskiego. Nauczyłem się wszystkiego sam. Symfonia C++ Jerzego Grębosza, moja pierwsza książka, praktycznie stworzyła moje życie.
Zależy od zlecenia, ale średnio tak 16k na miesiąc. Zaczynałem oczywiście od takich po 4-8k. Potem bywały zlecenia po 20k, miałem też jedno za 30, ale to naprawdę był wielki fart.
Podczas covida kupiłem ubite akcje turystyczne i z
Sama gra chciałbym żeby na zawsze pozostała niekomercyjna, ale fejm który na niej zrobię zawsze mógłby być fundamentem pod wydanie jakiejś płatnej gry z zupełnie innej beczki. Albo chociażby sprzedać ksiązkę która opisuje jej lore. Możliwości są różne, ale sama gra na pewno nie będzie nigdy monetyzowana w najmniejszym stopniu. Chcę żeby każdy miał dostęp do całej zawartości i mógł z nią
@L3stko
Podczas pisania gry od zera, musiałem jakoś upakowywać tesktury w atlas żeby wysłać je do GPU (tego wymaga OpenGL) - wtedy znalazłem nowy algorytm do pakowania prostokątów w jeden duży prostokąt: https://github.com/TeamHypersomnia/rectpack2D
Wyciągnąłem go z gry i zrobiłem z niego osobne repozytorium pod licencją MIT - biblioteka okazała się tak dobra, że oprócz AC i Skydio, użyto go nawet w dwóch pracach naukowych.
Na jednym zleceniu przez pół roku brałem 16k, więc chyba nim jestem. Czy jestem majętny? Nie powiedziałbym, ale moim najcenniejszym majątkiem jest brak długów i ogromna ilość wolnego czasu dla siebie (bo na razie jeszcze nie muszę pracować, ale z wahaniami rynku może się to zmienić). Więcej pieniędzy do szczęścia nie jest mi potrzebna.
1. Czekać na coś czego jesteś pewien jak własnej matki i wtedy wchodzić po same pachy. Grać tylko na rzeczach których jesteś absolutnie pewien.
2. Kup taki projekt, który ma tak dobry pomysł, że gdyby nikt go nie robił, to sam natychmiast byś założył taki biznes.
3. Kasę którą przeznaczasz na giełdę, włóż w jedno aktywo/jedną hipotezę. Nie masz czasu/głowy
Możesz sprobować zmienić `
run = true
na
run = false
w sekcji
unit_tests
w
default_config.lua
`CMake jest dokładnie takim narzędziem. Plik, który czytasz - CMakeLists - jest skryptem dla tego programu i on ma w sobie wszystkie ify które zmieniają sposób budowania gry w zależności od platformy - windows, linux lub macos.
Rewolucji w architekturze? Dziesiątki, ale ich sam
Gra ściąga mapki społecznościowe bo domyślnie są tylko 3 wbudowane. Ten serwer w Rosji jest utrzymywany przez nas, tam raczej nie masz się czego bać. No i faktycznie z jakiegoś powodu wśród graczy mamy najwięcej ruskich, dlatego polski serwer był pusty.
Oczywiście! O takie rzeczy nie trzeba pytać, toż to same korzyści dla mnie (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■) Pinguj mnie/pisz na Discordzie :)
@moj_wykopowy_login
Tworzę jeden duży prostokąt zawierający wszystkie mniejsze prostokąty. Chodzi o to żeby upakować w tym większym jak najwięcej mniejszych. Tak jakbyś układał suszone listki
Chodzi o spółkę Skydio - możesz zobaczyć wzmiankę o mnie na ich stronie tutaj (klik). Ctrl+F Hypersomnia ( ͡º ͜ʖ͡º) Możesz tam wejść też z ich strony głównej:
https://www.skydio.com/
Zjedź na sam dół -> kliknij "Legal" -> potem "Open Source Software Notice", i jesteś na tej stronie.
Tam wylistowane są wszystkie biblioteki open-source których używają w swoim
Jest bardzo szybki i po prostu naprawdę ciasno pakuje te prostokąty. Możesz zobaczyć przykłady w README. Daje też częściowe rozwiązanie - wypluwa też listę tych których nie udało się wpakować, dzięki czemu resztę możesz wrzucić np. do drugiego atlasu.
@moj_wykopowy_login
Występują obie korzyści.