Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko256
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
bob-pager

bob-pager

Dołączył 2 lata i 6 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 84
  • Znaleziska 1
  • Mikroblog 83
  • Obserwujący 18
  • Obserwowane 1
bob-pager
bob-pager 11.06.2024, 13:35:20
  • 103
Chcecie się obijać w pracy i na lekcjach? Napisałem Hotline Miami w przeglądarce gdzie da się wbijać rangę jak w CSie rozwalając randomów (albo innych Mirków, wystarczy im przekleić link do serwera! ( ͡º ͜ʖ͡º) )

https://hypersomnia.io
#gamedev #programowanie #hypersomnia #opensource

Wystarczy lognąć się Discordem. Albo
bob-pager - Chcecie się obijać w pracy i na lekcjach? Napisałem Hotline Miami w przeg...
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

bob-pager
bob-pager
Autor
11.06.2024, 13:56:55 via Wykop
  • 1
Czy gracze hypersomnii to hypersomnianie? ( ͡º ͜ʖ͡º)

@kank_: Tak! Nieironicznie śpię 10 godzin dziennie żeby funkcjonować (a tym bardziej żeby programować). Czasami z dodatkową drzemką w środku dnia. Jestem największym śpioszkiem w historii tej planety.
bob-pager - >Czy gracze hypersomnii to hypersomnianie? ( ͡º ͜ʖ͡º)
@kank_: Tak! Nieiro...

źródło: tosleep

Pobierz
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager
Autor
11.06.2024, 14:14:11 via Wykop
  • 12
co w przypadku desynchronizacji, np. gdy jakiś pakiet inputu gracza nie doleci do serwera? Dzieje się jakiś rollback u wszystkich klientów?


Dolecieć ostatecznie doleci bo mam warstwę reliability nad UDP - może tylko nie dolecieć na czas (i w jedną i w drugą stronę).

Co do rollbacka - klient utrzymuje dwa światy. Ten przewidywany i ten który stał się "na pewno".
Ogólnie klient nigdy nie czeka i zawsze symuluje przewidywany świat w przód z
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager
Autor
11.06.2024, 14:26:36 via Wykop
  • 0
fajne tylko troche dzwiek sie p------i na przegladarce


@papyshh: Niestety Web Audio nie wyrabia czasami. W przeglądarce możesz wyłączyć HRTF (Settings->Audio), ono bardzo zwiększa wydajność dźwięku ale jego przestrzenność jest widocznie gorsza. To niestety taki tradeoff.
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager
Autor
11.06.2024, 15:36:18 via Wykop
  • 1
jakbyś mial pisać jesczce raz to samo to jaki silnik bys wybral.?

@Arhus Unreal Engine albo Godot. Prosta przyczyna - nie wyobrażam sobie pisania skomplikowanej gry sieciowej bez dostępu do kodu źródłowego silnika i jego modyfikacji od podstaw. Gdybym pisał singla, rozważyłbym ewentualnie Unity, ale tylko dlatego że wszyscy go używają i łatwiej byłoby znaleźć kogoś do pomocy.
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager 09.06.2024, 20:42:58
  • 3
Napisałem grę przeglądarkową w C++ od zera bez silnika. Zajęło mi to 10 lat. Nie było absolutnie warto, ale zawsze mogłem w tym czasie scrollować Twittera ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jak się logniecie Discordem, można grać z ludźmi rankedy jak w CSie i wbijać rangę rozwalając randomów.

No, to poopieprzajcie się na lekcjach i w pracy: https://hypersomnia.io

Jest oczywiście open-source.
Odpowiem na każde pytania dotyczące kodu!
bob-pager - Napisałem grę przeglądarkową w C++ od zera bez silnika. Zajęło mi to 10 l...

źródło: mpv-shot0007

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

bob-pager
bob-pager
Autor
09.06.2024, 21:21:00 via Wykop
  • 0
@Mirek007: Na hackernews już wrzucane dwa razy ( ͡~ ͜ʖ ͡°) Dzisiaj poszła druga wrzutka, ale na razie się nie przyjęła:
https://news.ycombinator.com/item?id=40625306

Pierwsza za to zgarnęła te 200 plusów:
https://news.ycombinator.com/item?id=36469297
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager 28.12.2023, 18:39:36
  • 953
Pisałem swoją grę w C++ przez 10 lat - taki Hotline Miami z multi. Dziś gram w nią z kumplami na Steamie, a mojego kodu użył Assassin's Creed i spółka produkująca drony. To wielki dzień dla mnie Mirki.

Zagrajcie - jest za darmo na Steamie. Jak się spodoba zostawcie reviewa i gwiazdkę na GitHubie dla zasięgów ( ͡º ͜ʖ͡º)

Napisałem to bez silnika, od zera. Wszystko w NeoVimie bez
bob-pager - Pisałem swoją grę w C++ przez 10 lat - taki Hotline Miami z multi. Dziś g...
  • 86
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

bob-pager
bob-pager
Autor
28.12.2023, 21:18:29 via Wykop
  • 11
@dktr: Jest na Steamie ale możesz ściągnąć tutaj (po prawej): https://hypersomnia.xyz/
@kutafonixor

a czemu w nvim zamiast vs code?

Po jakimś czasie naprawdę szybciej się programuje gdy już nie trzeba
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager
Autor
28.12.2023, 21:44:55 via Wykop
  • 18
@RotflCopter:

to na czym się dorobiłeś, że nie musisz dzisiaj pracować? Na pracy etatowej?

Głównie praca etatowa, a potem inwestowanie. Gdy pracowałem na etat, dawałem z siebie wszystko np. rok-dwa a potem robiłem przerwę, też na rok-dwa, żeby pracować nad grą. I tak cyklicznie.
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager
Autor
28.12.2023, 22:26:03 via Wykop
  • 20
a pracowałeś jako kto? wystarczająco odłożyłeś aby nie pracowąć?

Pracowałem jako programista. Moim ostatnim zleceniem na którym najwięcej zarobiłem była mini-gra dla PUBG: https://www.youtube.com/watch?v=tSP5P0QGWa4
Zakodziłem tutaj AI bossów i zdecydowaną większość mechanik gameplayu.

rodzina dzieci na utrzymaniu?

Panie. 28 lat, nietrzymający, obok kobiety nie stałem. Jestem sam więc nie mam żadnych wydatków oprócz czynszu i jedzenia, nie mam nawet samochodu. Staram się za to pomagać rodzicom jak mam jakąkolwiek nadwyżkę, nadpłaciłem im trochę kredytów.
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager
Autor
28.12.2023, 22:55:34 via Wykop
  • 12
@dilven:

gratuluje, wygląda mega. Ostatnio nie gram za dużo ale w weekend może odpale :)

Ta gra z filmiku niestety już nie jest dostępna, to był tylko krótki event :( A szkoda, bo wyszła naprawdę fajnie, np. ten streamer miał mega frajde:
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager
Autor
28.12.2023, 23:10:41 via Wykop
  • 25
@jakubmrugalsk:

jakie studia skończyłeś?

Moja edukacja skończyła się na szkole średniej - krakowskiej V LO witkowskiego. Nauczyłem się wszystkiego sam. Symfonia C++ Jerzego Grębosza, moja pierwsza książka, praktycznie stworzyła moje życie.
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager
Autor
29.12.2023, 00:01:18 via Wykop
  • 4
@wygryw50k

gratuluję, wygląda to naprawdę imponująco. ile ci płacili na tym etacie i w co inwestowałeś, że w wieku 28 lat nie musisz już pracować ( ͡° ͜ʖ ͡°)


Zależy od zlecenia, ale średnio tak 16k na miesiąc. Zaczynałem oczywiście od takich po 4-8k. Potem bywały zlecenia po 20k, miałem też jedno za 30, ale to
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager
Autor
29.12.2023, 01:57:08 via Wykop
  • 4
@MrSzakal:

Jest szansa na jakiś zarobek z tej gry?

Sama gra chciałbym żeby na zawsze pozostała niekomercyjna, ale fejm który na niej zrobię zawsze mógłby być fundamentem pod wydanie jakiejś płatnej gry z zupełnie innej beczki. Albo chociażby sprzedać ksiązkę która opisuje jej lore. Możliwości są różne, ale sama gra na pewno nie będzie nigdy monetyzowana w najmniejszym stopniu. Chcę żeby każdy miał dostęp do całej zawartości i mógł z
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager
Autor
29.12.2023, 18:34:21 via Wykop
  • 3
@moj_wykopowy_login
@L3stko

@bob-pager: możesz rozwinąć ten wątek?


Podczas pisania gry od zera, musiałem jakoś upakowywać tesktury w atlas żeby wysłać je do GPU (tego wymaga OpenGL) - wtedy znalazłem nowy algorytm do pakowania prostokątów w
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager
Autor
29.12.2023, 18:39:05 via Wykop
  • 0
@hetman-kozacki

@bob-pager: Byłeś tym słynnym programistą 15k? Uważasz się za majętnego, czy tak sobie?


Na jednym zleceniu przez pół roku brałem 16k, więc chyba nim jestem. Czy jestem majętny? Nie powiedziałbym, ale moim najcenniejszym majątkiem jest brak długów i ogromna ilość wolnego czasu dla siebie (bo na razie jeszcze nie muszę pracować, ale z wahaniami rynku może się to zmienić). Więcej pieniędzy do szczęścia nie jest mi potrzebna.
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager
Autor
29.12.2023, 18:46:00 via Wykop
  • 0
@trusiu23

jaką strategię stosowałeś przy inwestycjach giełdowych i w jakie assety inwestowałeś?


1. Czekać na coś czego jesteś pewien jak własnej matki i wtedy wchodzić po same pachy. Grać tylko na rzeczach których jesteś absolutnie pewien.
2. Kup taki projekt, który ma tak dobry pomysł, że gdyby nikt go nie robił, to sam natychmiast byś założył taki
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager
Autor
29.12.2023, 18:49:01 via Wykop
  • 0
@slec22: Czy masz może ustawiony jakiś nietypowy język w systemie?
Możesz sprobować zmienić `run = true na run = false w sekcji unit_tests w default_config.lua `
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager
Autor
29.12.2023, 18:52:28 via Wykop
  • 1
@test30:

dobrze, że wiele platform, duży zabawy z takim release jest? używasz jakiegoś narzędzia do budowania tego na wielu?


CMake jest dokładnie takim narzędziem. Plik, który czytasz - CMakeLists - jest skryptem dla tego programu i on ma w sobie wszystkie ify które zmieniają sposób budowania gry w zależności od platformy - windows, linux lub
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager
Autor
29.12.2023, 18:59:23 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager
Autor
29.12.2023, 22:22:31 via Wykop
  • 2
@Tanczacy_paralityk:

@bob-pager mogę na streamie ograć? Dam znać kiedy będzie grane :3

Oczywiście! O takie rzeczy nie trzeba pytać, toż to same korzyści dla mnie (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡
bob-pager - @Tanczacyparalityk: 
 @bob-pager mogę na streamie ograć? Dam znać kiedy b...

źródło: 42707552-d8b1c65e-86da-11e8-9412-54c580bd2696

Pobierz
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager
Autor
29.12.2023, 22:31:06 via Wykop
  • 1
@Kamileon:

możesz coś wiecej? niekoniecznie wchodząc w szczegóły

Chodzi o spółkę Skydio - możesz zobaczyć wzmiankę o mnie na ich stronie tutaj (klik). Ctrl+F Hypersomnia ( ͡º ͜ʖ͡º) Możesz tam wejść też z ich strony głównej:
https://www.skydio.com/
Zjedź na sam dół -> kliknij "Legal" -> potem "Open
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager
Autor
30.12.2023, 17:14:48 via Wykop
  • 2
@wyssoki

na czym polegała wysoka jakość Twojego rectpack2d

Jest bardzo szybki i po prostu naprawdę ciasno pakuje te prostokąty. Możesz zobaczyć przykłady w README. Daje też częściowe rozwiązanie - wypluwa też listę tych których nie udało się wpakować, dzięki czemu resztę możesz wrzucić np. do drugiego
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager 06.06.2023, 19:02:54
  • 39
Hej mirki, piszę w czystym C++ gierkę sieciową od zera.. już jakieś 10 lat.(⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Podobna do Hotline Miami, ale można strzelać się z kumplami. Wyszła naprawdę grywalna.

Jeśli ktoś jest zainteresowany technikaliami, mogę coś poopowiadać. Szczególnie dumny jestem z architektury sieciowej.
A w ogóle to jest open source i każdy może sobie ją zbudować, nawet na linuxie.

#gamedev #cpp
bob-pager - Hej mirki, piszę w czystym C++ gierkę sieciową  od zera.. już jakieś 10 l...
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

bob-pager
bob-pager
Autor
08.06.2023, 17:39:04 via Wykop
  • 8
@lethaldysfolid: Pisanie od zera ma swoje zalety.

- Łatwiej zrobić architekturę sieciową bazowaną na determinizmie symulacji. W mojej grze możesz mieć 10k+ dynamicznych skrzynek na mapie które będą w pełni zsynchronizowane bez przesyłania się przez sieć - po kablu lecą tylko inputy graczy. Żeby to osiągnąć, musiałem długo grzebać w kodzie silnika fizycznego (głupia kolejność rozwiązywania kontaktów ma znaczenie), a także wymienić wszystkie funkcje matematyczne typu sin/cos/sqrt na te ze
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager
Autor
08.06.2023, 17:43:25 via Wykop
  • 1
A wczoraj zrobiłem penetrację pocisków!
Da się już zabijać innych graczy przez ściany.
bob-pager - A wczoraj zrobiłem penetrację pocisków!
Da się już zabijać innych graczy ...
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager
Autor
25.12.2023, 23:11:44 via Wykop
  • 0
@Oskariat: Bibliotekę opublikowałem pod licencją MIT, co jest praktycznie równoważne z domeną publiczną.
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager 10.12.2023, 10:37:23
  • 18
#programowanie Mam stronę na Steamie! (klik) Gra jest darmowa ale wishlistujcie (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■) i gwiazdkujcie proszę na GitHubie (klik).

Zebrałem materiały dla prasy (warto poczytać!) i mam do rozdania ponad 400 przedpremierowych kluczy na Steam. I tu potrzebuję waszej pomocy Mirki. Jeśli chcecie wysłać klucze do bety jakiemuś znajomemu streamerowi/youtuberowi/czasopiśmie żeby poczuli się ważni, nawet z 500-1000 subami, uderzajcie do mnie w DMach. Sam będę rozsyłał press
bob-pager - #programowanie Mam stronę na Steamie! (klik) Gra jest darmowa ale wishlis...

źródło: wykop_thread

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

bob-pager
bob-pager
Autor
12.12.2023, 13:53:09 via Wykop
  • 1
@Sinti: Na temat konstruowania pętli gry przeczytaj koniecznie klasyka: Fix Your Timestep! https://gafferongames.com/post/fix_your_timestep/
Ogólnie cała seria artykułów Glenna Fiedlera na tej stronie jest ogromnie oświecająca jeśli chodzi o budowanie gier multi.
Symulacja powinna być oczywiście aktualizowana oddzielnie od kodu rysującego. Potem kod rysujący nie powinien zmieniać stanu symulacji w żaden sposób. Czyli w terminach C++, kod rysujący powinien przyjmować świat gry przez const&. Jak zadasz bardziej specyficzne pytanie, wytłumaczę
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager 03.12.2023, 17:54:31
  • 515
Moja darmowa gierka niedługo na Steamie. Łapcie oficjalny trailer z dzisiaj.
...pisałem to w C++ bez silnika, w vimie bez autokompletowania, i tak, używam archa ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■

#programowanie #cpp #opensource #gamedev #hypersomnia
bob-pager - Moja darmowa gierka niedługo na Steamie. Łapcie oficjalny trailer z dzisi...
  • 59
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

bob-pager
bob-pager
Autor
03.12.2023, 18:46:11 via Wykop
  • 19
@specjalista_od_bytu: Dziękuję ślicznie! Gra jest darmowa i otwarta, nie będzie nic do kupienia. Wolę żeby zagrało 10000 ludzi za darmo kosząc na tym fejm niż 1000 płacących osób (co i tak byłoby mega sukcesem) zarabiając na tym może swoją jedną wypłatę programisty. Mam inne źródła zarobków (np. giełda) i źle bym się czuł z braniem kasy za to, tym bardziej że to jest pisane ręcznie i kompletnie nie równa się
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager
Autor
03.12.2023, 19:26:28 via Wykop
  • 2
@hszan: Do ~2017 roku był tylko Windows. Wtedy przeniosłem się na Archa bo chciałem zostać linuksiarzem. Miałem nadal na tym samym PCcie Windowsa na drugim boocie zeby raz na czas testować czy coś się tam nie popsuło. A jak już gra działała na Windowsie i Linuxie, to na MacOS zbudować już bardzo łatwo bo to też Unix, po prostu napisałem skrypt budowania na GitHub Actions i triggerowałem buildy aż w
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager
Autor
03.12.2023, 19:29:12 via Wykop
  • 0
@hszan: Czy patchowałem jakieś libki? Właściwie tylko Box2D bo musiałem poprawić jedno miejsce żeby liczył fizykę deterministycznie (ze względu na to jak zaprojektowałem netcode) i musiałem napisać procedurę klonowania calutkiego stanu fizycznego co do bita, razem z wszystkimi kontaktami, cache'ami, drzewami itp. - potrzebuję tego do przewidywania stanu całego świata gry po stronie klienta.
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager
Autor
03.12.2023, 19:32:48 via Wykop
  • 2
@potasek: ~10 lat temu pierwszy commit, ale pracowałem dobre kilka lat w międzyczasie. Do grafik dołączył się artysta który zrobił praktycznie wszystkie sprity i animacje, jest też druga osoba która zrobiła większość mapek, i trzecia która zrobiła nam całą stronę internetową. Ja zaprogramowałem calutką grę, oczywiście designowałem też, i wybierałem/przycinałem darmowe efekty dźwiekowe z freesounda.
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager
Autor
03.12.2023, 20:08:29 via Wykop
  • 6
@hszan: To dość skomplikowane. Podczas gry sieciowej symuluję dwa światy gry: a) przeszły ("referencyjny"), który nie jest nigdy pokazywany na ekranie, a który stale pobiera historię zdarzeń z serwera i reprezentuje to, co wydarzyło się już na pewno, oraz b) przewidywany - pokazywany na ekranie. Różnica w czasie między nimi jest równa pingowi między Tobą a serwerem.

Gdy przyjdzie nowa wiadomość od serwera, że mój wróg nacisnął przycisk W (do
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager
Autor
03.12.2023, 20:13:18 via Wykop
  • 2
@MCFMCF:

a ligaturki włączone?


Musiałem wygooglować co to jest bo nie byłem pewien XD
Tak szczerze mam bardzo dużo pluginów do mojego neovima, naliczyłem 21 (mój ulubiony to vim-easymotion), po prostu autocomplete nie jest jednym z nich. Nie lubię, bo a) rozprasza mnie jak jestem w moim kreatywnym ciągu, b) i tak więcej się czyta kod niż pisze, c) Mój hardo templatkowy C++ jest tak ciężki że dobre autokompletowanie jest
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager
Autor
03.12.2023, 20:23:16 via Wykop
  • 3
...Za każdym razem tak jest XD Jestescie najlepsi miraski (づ•﹏•)づ
bob-pager - ...Za każdym razem tak jest XD Jestescie najlepsi miraski (づ•﹏•)づ

źródło: firefox_WVGhEOFzBw

Pobierz
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager
Autor
03.12.2023, 21:35:00 via Wykop
  • 0
Te GH Actions sa w miare responsywne czy trzeba czekac na rozpoczecie buildow?


@hszan: Trzeba poczekać z minutkę, ale samo budowanie gry na GH (Linux/Mac) trwa ~20 minut więc ta responsywność nie robi mi różnicy. C++ welcome to - u mnie na kompie oczywiście to jakieś kilka minut, ale np. build Windowsowy robi się na AppVeyorze i tam trwa to aż godzinę. Teraz jednak robię updaty do gierki już na
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager
Autor
03.12.2023, 21:36:45 via Wykop
  • 2
@bob-pager Sam tworzyłeś grafiki?


@Retiarius_oma:
Koło 2017 roku (możliwe że wcześniej bo słabą mam pamięć) znalazł nas grafik którego zafascynował projekt i zrobił nam praktycznie wszystkie grafiki i animacje, w tym bronie, a najbardziej dumny jest z rybek które widać w akwarium na końcu.
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager
Autor
03.12.2023, 21:55:37 via Wykop
  • 1
@bob-pager: skoro open source moge prosic o adres do gita?


@Pasterz30:

Oczywiście! Wszelkie linki są w opisie filmiku,
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager
Autor
03.12.2023, 21:58:58 via Wykop
  • 2
ciekawe, inspirowales sie jakims paperem lub artykulem?


@hszan: Design o którym napisałem w poście został mi podyktowany przez archaniołów, jednak czytałem bardzo dużo artykułów o sieciowości żeby się po prostu jej nauczyć, najbardziej pomocna była seria Glenna Fiedlera: https://gafferongames.com/#posts Po tych artykułach będziesz wiedział wszystko czego potrzebujesz o pisaniu gierek multi. Jak chcesz poczytać więcej o moim netcodzie to polecam tą sekcję w README projektu.
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager
Autor
03.12.2023, 22:07:51 via Wykop
  • 0
Jak sprawdzasz czy swiaty poszczegolnych graczy sa zsynchronizowane i co w przypadku, jesli nie sa?


@hszan: Kontynuując z wcześniejszą terminologią:

Świat referencyjny (a) jest z definicji zawsze zsynchronizowany. To jest źródło niepodważalnej prawdy o tym co stało się na serwerze.
Świat przewidywany (b) może w pewnym momencie się zdesynchronizować. Przypuśćmy że jesteśmy świeżo po opisanej w poprzednim poście sytuacji, czyli: otrzymaliśmy informację o wciśnięciu przez wroga W, skopiowaliśmy (a) do
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager
Autor
03.12.2023, 22:13:30 via Wykop
  • 1
Jak tak patrzę na gierkę to mi się Alien Breed przypomina z Amigi :)


@kwanty: Coś w tym jest bo słynny Linux Magazine też nas porównał do Alien Breeda ( ͡° ͜ʖ ͡° )

https://pubhtml5.com/mxdt/dbwn/Linux_USA_10.2023_downmagaz.net/89
(prawy dolny róg)
bob-pager - >Jak tak patrzę na gierkę to mi się Alien Breed przypomina z Amigi :)

@k...

źródło: hyper

Pobierz
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager
Autor
03.12.2023, 22:42:19 via Wykop
  • 2
Jaki procent takich ciężko stemplejtowanych i ogólnych klas jest używanych dla więcej niż jednego, konkretnego zestawu specjalizacji?


@Kwazariusz: O ile zrozumiałem dobrze pytanie, to np. wszystkie customowe kontenery wpisują się w te kryteria. Na potęgę używam napisanych przeze mnie na kolanie typów wektora i stringa ze stałą maksymalną ilością elementów żeby alokowały pamięć na stosie i spełniały trait trywialnej kopiowalności. Dzięki temu kopiowanie niektórych części świata gry jest szybsze, a
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager
Autor
03.12.2023, 23:02:03 via Wykop
  • 5
@bob-pager: ile h Ci to zajelo? xD


@jakismadrynickpolacinsku: Kto by to liczył, ale bez przerw to pewnie z ładnych kilka lat by się uzbierało. Kawał żywota, ale to jest jedyna rzecz w moim życiu oprócz pracy, wszystko co mam na tym świecie.
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager
Autor
03.12.2023, 23:42:23 via Wykop
  • 5
nie ma jakiś paru (set) gier które wyglądają identycznie?


@a665321: Ale czy są multiplayer, z wbudowanym banalnie prostym edytorem zapisującym mapki w pięknym JSONie do których mozna pisać zewnętrzne generatory, z katalogiem społecznościowych map, hostowaniem serwera za routerem (sklepałem nat traversal) z synchronizowanymi fizycznymi pociskami i przeszkodami, poniżej 50 mb, z średnim 1000+ FPS, darmowe, cross-platformowe i open-source? ( ͡º ͜ʖ͡º) Do każdej gry zawsze
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager
Autor
04.12.2023, 09:10:58 via Wykop
  • 0
Na pewno nie ma tu żadnych konotacji? ( ͡º ͜ʖ͡º)


@SmakoszKotow: Pierwsze słyszę, ale faktycznie widzę mega dużo podobieństw. Chyba muszę zagrac dla inspiracji.
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager
Autor
04.12.2023, 11:50:04 via Wykop
  • 1
pamiętam że w techbazie profesor kazał w c++, ale dosłownie nikt tego nie lubił. Teraz gierki chyba głównie w C# piszecie?


@SaintWykopek: Tak, teraz gry pisze się głównie w C# bo Unity głównie na nim jedzie, ale C++ dalej się używa w Unrealu. Np. tą grę napisałem w C++ na zlecenie dla PUBG:
bob-pager - >pamiętam że w techbazie profesor kazał w c++, ale dosłownie nikt tego ni...
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager 25.06.2023, 11:15:10
  • 39
Granie w swoją własną grę z kumplami to świetne uczucie.
Wczoraj połączyło się 10 osób żeby stestować nową mapę - udało mi się nagrać ładny rozpierdziel.

Swoją drogą pisałem to od zera w C++ ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■ (btw. I use arch)

#programowanie #gamedev #opensource #hypersomnia
bob-pager - Granie w swoją własną grę z kumplami to świetne uczucie. 
Wczoraj połączy...
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

bob-pager
bob-pager
Autor
25.06.2023, 20:52:06 via Wykop
  • 1
@ecikowaty:
Grafika: OpenGL
Audio: OpenAL-soft
Okienko/input: Ręcznie w WinAPI/X Window System/glfw na macos
Fizyka: Box2D
Pomocnicza warstwa sieciowa nad
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager
Autor
25.06.2023, 21:17:39 via Wykop
  • 1
@ecikowaty: A dziękuję pięknie! Pierwszy commit datowany jest na 2013 rok - ale coś tam pisałem jeszcze zanim umiałem w gita. Poza kilkoma commitami od kumpli cały kod piszę ja sam. W 2017 na forum gamedev.pl znalazł nas grafik ktoremu projekt tak się spodobał że nieodpłatnie zanimował nam postacie, narysował większość broni i całe środowiska dla kilku pierwszych mapek. Mam też kumpla który zrobił samodzielnie całą mapę z filmiku i
  • Odpowiedz
bob-pager
bob-pager
Autor
25.06.2023, 21:23:39 via Wykop
  • 2
@ecikowaty: A co do standardu C++ - obecnie mam ustawiony w flagach C++20, ale nie używam z niego wielu fajerwerków oprócz może domyślnych operatorów porównania - to jest mega wygodne. W większości zatrzymałem się na C++17, ale też nie mam niesamowitych potrzeb. Najbardziej intensywny językowo kod jaki kiedykolwiek pisałem to cały stack do serializacji świata gry, i tam potrzebowałbym czegoś co i tak nie jest jeszcze supportowane w kompilatorach -
  • Odpowiedz

Pythagoras

  • https://hypersomnia.xyz

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 17.05.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking