Wpis z mikrobloga

Warszawa przygotowuje nowy system biletowy. Ma być wygodny i nowoczesny, ale podróżowanie stanie się mniej anonimowe. Pytamy Zarząd Transportu Miejskiego o szczegóły.

Media mówią o tym, że w autobusach w Warszawie znikną kasowniki do biletów kartonikowych.

Zamówienie ZTM zakłada, że bilety kartonikowe zostają.

Ale to nie jest jedyny problem. Z niepokojem obserwujemy powolne odejście od gotówki.
I nie jesteśmy jedyni - w swoim wystąpieniu RPO zwraca uwagę, że rozwiązanie przyjęte w nowym systemie biletowym

„powoduje znaczące utrudnienia w korzystaniu z transportu komunikacją miejską przez osoby niechętnie korzystające z płatności bezgotówkowych oraz te mające ograniczone kompetencje cyfrowe”.


Z tego powodu wystąpiliśmy do ZTM z pismem, w którym pytamy m.in. o to:
- jakie problemy ma rozwiązywać nowy system biletowy;
- jakie dane będą zbierane, np. w ramach planowanej taryfy check in / check out, która zakłada odbijanie karty przy każdym wejściu do pojazdu i wyjściu z niego;
- czy ZTM przygotował ocenę skutków dla ochrony danych związanych z funkcjonowaniem nowego systemu.

Przeczytaj całe zapytanie i więcej o temacie na naszej stronie.

#warszawa #ciekawostki #ztmwarszawa #ztm
panoptykon - Warszawa przygotowuje nowy system biletowy. Ma być wygodny i nowoczesny,...

źródło: Facebook_wykop 1200x1200(109)

Pobierz
  • 84
@Phatee: ustawienia wkładu zmieniało się chyba cosziennie-problem był w tym że łatwo było system oszukać - popularne metody to lekkie kasowanie biletu a potem zwilżenie go wodą i odprasowanie - przy odrobinie praktyki bilet miał2, 3 a czasem 4 użycia. Popularne były także dziurkacze zmajstrowane domowy sposobem (ew. można było odkupić ukradziony z autobusu kasownik, koszt 100000-150000 ówczesnych złotych czyli dziś 10-15PLN, nie uwzględniając inflacj, kasowniki zazwyczaj kradli kibole piłkarscy, dewastujący
@panoptykon: Czy temat anonimowości przemieszczania się w mieście samochodami, był również kiedyś na tapecie? Jaka jest skala integracji wszelkiej maści monitoringów, wraz z ewidencją pojazdów?

Ostatnio czytałem raport z Krakowa, dot. wykorzystywania BUS pasów zgodnie z przepisami. Była tam informacja, że samochody elektryczne są uprawnione do poruszania się nimi, co jest automatycznie sprawdzane poprzez czytanie tablic rejestracyjnych. W innym akapicie było, że przejazdy są rejestrowane w systemie - godzina / miejsce