Wpis z mikrobloga

@Serrrek: to dobrze, że zawsze czujesz co masz bezpośrednio pod kołami. jakbyś pojeździł po oblodzonych drogach, to wiedziałbyś, że takie warunki zmieniają się z metra na metr.

sekundę się przyjmuje za średni czas reakcji kierowcy


@Shatter: mnie zawsze uczono na technice jazdy, że czas reakcji wynosi 1.2 do 1.8[s] uwzględniając wszystkie czynniki, w tym percepcję, przewodnictwo neuronów, czas naprężenia mięśni, budowanie ciśnienia w hamulcach itd. Stąd bezpieczny odstęp to 2-3
@Lucider5: podasz artykul? Bo nie wydaje mi sie aby istnialo pojecie 'wtargnięcia'


@miodeksmrodek: masz tu [stronę policji](**https://lodzka.policja.gov.pl/ld/informacje/77409,Co-sie-stanie-jesli-wtargniesz-na-pasy.html), chodzi o wejście bezpośrednio pod nadjeżdzający pojazd, tak że ten nie zdążył wychamować od momentu zobaczenia pieszego do momentu uderzenia. Chodzi głównie o fragment "Innym przypadkiem będzie wejście na zebrę w czasie, gdy pojazd znajduje się tuż przed przejściem, a mimo wszystko pieszy nie rozglądając się wejdzie, natomiast kierujący nie ma czasu
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Shatter: tak tak, na pewno nie chodzi tu o mentalność hama polaka co za kółkiem czuje się panem wszystkiego, na pewno taki się zatrzyma gdy będzie mniej przejść, a że jest więcej to po złości ludzi rozjeżdżają XD


@miodeksmrodek: coś się zepsuło, chyba nie dałem spacji przy linku ( ͡° ʖ̯ ͡°) Dodatkowo tutaj dochodzi jeszcze przechodzenie chyba z telefonem w ręku, co jeszcze polepsza sytuację kierującego (ale nie jestem pewnien, słabo widać)
Odpowiednia prędkość na oblodzonej drodze wynosi 0km/h


@malinq: Odniosłem się tylko do tego, sam piszesz że jeśli faktycznie droga była oblodzona to kierowca nie dostosował prędkości do warunków
@Shatter: tak tak, na pewno nie chodzi tu o mentalność hama polaka co za kółkiem czuje się panem wszystkiego, na pewno taki się zatrzyma gdy będzie mniej przejść, a że jest więcej to po złości ludzi rozjeżdżają XD


@zdjeciegipsu: wyszły u nas nowe przepisy dot projektowania przejść. Przejście niekierowane może być MAKSYMALNIE przez 2 pasy. Jeżeli jest więcej pasów- światła. Powinni wprowadzić te przepisy przed wprowadzeniem pierwszeństwa pieszego, i wymusić
@Tasde: wykopku, ty tu udajesz elokwentnego #!$%@?ąc kacapoły na podstawie danych z dupy, bo csi-wykop się rzucił na resztkę mózgu. Odróżnij opinię od zaproszenia do dyskusji, albo zrób sobie przysługę i usuń konto, bo widzę, że się niezdrowo angażujesz emocjonalnie w komentarze na mirko.
Wina kierowcy, piesza rowniez moglaby dostac mandat za nieostrozne wejscie na przejscie, ale kierowca mial prawie 2 sekundy do reakcji plus jest tam obecna wysepka dla pieszych.

@Rudy1337:
Wina kierowcy?
1) Laska wchodzi z miejscu, gdzie nie wolno wchodzić.
2) Nie patrzy.
3) Wchodzi w momencie, gdzie zimą praktycznie nie da się wychamowac, czyli spełnia znamiona wtargniecia (ile tam było z 15 m od momentu, gdy mógł uznac, że może debilka
Pobierz text - > Wina kierowcy, piesza rowniez moglaby dostac mandat za nieostrozne wejscie n...
źródło: comment_16733674969ewDrkJ5bkkJrAzvMgiCJ5.jpg
@Javert_012824: według normalności piesza, według prawa kierowca ( ͡° ʖ̯ ͡°)


@Gmeras ostatnio miałem taką sytuację, dojeżdżam do pasów i idzie para za rękę, gość się zatrzymał przed pasami, a baba go szarpnęła, żeby się nie zatrzymywał, no bo przecież oni mają pierwszeństwo () zawsze mnie zastanawia co ma taką ameba w głowie, jebnę ja samochodem, dostanę mandat, ale to nie mnie będzie
@Lucider5: czyli jienma wtagtniecia :)
Z drugoej strony kierujący samochodem MUSI ustapic pieszemu zblizajacemu sie do przejścia.
Pamietaj, że prawo nie działa w ten sposób, że czyjes przewinienie niweluje Twoje.

Niemniej, jak ona faktycznia szla po orzejsciu (nie za nim) to choj do dupy zarządcy drogi, bo nie ma szans zareagowac w tym wypadku.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Shatter: ja myślę że więcej niż pół kraju, polak za kierownicą zmienia się w zombie i chyba na kanałach typu stop cham, polskie drogi itp mamy wystarczająco na to dowodów, a to przecież ułamek zarejestrowanych idiotów