Aktywne Wpisy

Pentylion +18
wachta typu smutna i niewyspana, nie bede pił kawy to moze potem bede mogl zasnac. Ucho swędzi od srodka, w wymiarze ktorego nie da sie podrapać. Ruch spory, noc jasna, kolejna, juz 6 zmiana czasu w tej podrozy.
źródło: temp_file233156410677794284
Pobierz
roman-swoboda +65
Mirki i Mirabelki dziękuję wszystkim za szeroki odzew. Odnalazła się pieczarka i przyczepka. Dziś przed północą była już w garażu. Wygląda na to, że nic nie jest uszkodzone. Znalazła się pod lasem prawie 40km od domu, z pustym bakiem, daleko od jakichkolwiek zabudowań i głównych dróg. Mam nadzieję, że ten co się na nią połasił musiał przejść pieszo całą drogę sam.
źródło: 50f2f08e90e34dd3d622d38d48f107d95423c524e7e4198610f62a6bef43b772,w300h194
Pobierz




Piper PA-42 Cheyenne
W późnych latach 70 XX wieku Piper Aircraft chciało uniknąć projektowania odrzutowca biznesowego, który konkurowałby z modelem Citation od Cessny. Postanowiono zrewidować istniejący model PA-31T Cheyenne (sam w sobie był on turbośmigłową wersją rozwojową PA-31 Navajo), który już jako PA-42 był o prawie 3m dłuższy, posiadał rozpiętość skrzydeł ponad 1m większą i był o ponad 0.5m wyższy. Najbardziej charakterystyczną cechą jest statecznik pionowy wraz ze sterem wysokości w układzie „T”. Zastosowanie mocniejszych silników (720-1000hp w zależności od wersji) pozwoliło na zwiększenie prędkości maksymalnej o ponad 100km/h oraz pułapu o prawie 4000m. Stał się bezpośrednim rywalem dla Citation I będąc dużo tańszym w eksploatacji (rodzaj silników i zużycie paliwa), mogąc operować z dużo krótszych pasów startowych oraz lądować na krótszych odcinkach dzięki możliwości ustawienia ujemnego kąta natarcia na łopatach śmigieł (tzw. beta pitch). Oblatany w 1979r i produkowany do 1993 pozostaje w użyciu do dzisiaj jako samolot biznesowy a także do misji specjalnych. Powstało łącznie ponad 190 egzemplarzy. Jest posiadaczem najwyższej prędkości wznoszenia w swojej klasie maszyn wynoszącej ponad 16m/s (konkurencyjne maszyny osiągają 12-13m/s). 16 kwietnia 1985 roku emerytowany pilot USAF Chuck Yeager ustanowił nim rekordy wznoszenia wynoszące odpowiednio: 1m47.6s do 3000m; 3m42s do 6000m; 6m34.6s do 9000m i 11m8.3s do 12000m.
Podstawowe dane techniczne (PA-42-1000):
Załoga: 2 + 6-9
Długość: 13.2m
Rozpiętość skrzydeł: 14.5m
Wysokość: 5.18m
Powierzchnia nośna: 27.2m2
Masa własna (pusty): 3431kg
MTOW: 5466kg
Napęd: 2x Garret TPE331-14 1000hp (746kW) - silniki turbośmigłowe
Vmax: 688km/h | 370kts
Prędkość przelotowa: 594km/h | 320kts
Prędkość przeciągnięcia: 156km/h | 84kts
Zasięg: 3500km | 1890nmi
Pułap: 12500m (41000ft)
#dziendobry #lotnictwo #samoloty #inzynieria #ciekawostki #historia #gruparatowaniapoziomu #hobby #aircraftboners #zainteresowania
Do obserwowania: #whangarzeumajstra - jak komuś podobają się moje wypociny
źródło: comment_1668056602LDwgqngTwBYK2SNaj11yz3.jpg
Pobierzźródło: comment_1668056619pFUCXz4BT0PIM3uuUfscfn.jpg
Pobierzźródło: comment_1668056630Sa9fg23WBwHkKw8Kn38lrP.jpg
Pobierzźródło: comment_1668056641k9Nywm7SUwB3XBxUKA77dH.jpg
Pobierzźródło: comment_16680566640GEmDMQmvpnWwIcGcNwPMI.jpg
Pobierzźródło: comment_1668056674lQhlcdBmFsOg4dJiikIPII.jpg
Pobierzźródło: comment_16680566896s1VKcHFoeiV25ko3IX5pu.jpg
Pobierzźródło: comment_1668056705THhMCcpa3rHBKlIwKkFVW1.jpg
Pobierzźródło: comment_1668056718QmCwo33S3hoLqIGPrGoAGW.jpg
Pobierz@CienRogategoSzczura @wookash84 @BladyBlady @koloalu @geti
@MikiBomba @szyperist @Mnyh @Pompkuj @bartoszluko @TypowyDaltonista
@apaczacz @nons3ns @Fifeczek @lepszylogist @flytying @szypkigosc @Klatwa_Warmianina0 @Emka5
@DrLoobeach @bazylo @kozinsky @murison @marcin_k @chmielek007 @Tuff @kochamzapachnapalmu @Xawiu
@Florent @