Wpis z mikrobloga

Orientuje się ktoś tutaj jak wygląda #programowanie w #automotive? Z jednej strony wydaje mi się to ciekawe, ale słyszałem że jakość kodu jest tam kwestią drugorzędną, nieważne jak to jest zrobione, ma przejść pewne testy i tyle, co mnie z kolei bardzo odpycha od tego
Jakiego języka się używa? Staroświeckie C?
#programista15k #embedded
  • 29
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@bart40404: no to w sumie typowe zastosowania dla tych języków, myślałem że appki do komputera w samochodzie (tesle mają mieć ryzeny i pozwalać grać w gry, to dlaczego inni producenci nie mieliby dać na tyle d--------o kompa, żeby tam postawić JVM xD)
  • Odpowiedz
Jest też wyższy poziom obejmujący linuxowe systemy, wifi, bt i tam używa się C++ a nawet python.


@piwuch: ale nie w low level, cały kernel w C i teraz wszedł Rust, bootloadery w C, firmware w C, init w C (to już userspace). Weź takie OpenWRT i pokaż mnie co tam jest w C++ napisane?

Pisanie aplikacji w QT i C++ na jakiś box x86 to nie jest embedded.
  • Odpowiedz
jak jakiś infotaiment to często jest to Android albo coś podobnego czyli Java/Kotlin.


@yggdrasil: aaaa, to teraz już wiem dlaczego prawie każdy infotainment tak ssie - input lag, zacinające się animacje, długi czas startu, błędy.
  • Odpowiedz
@ZohanTSW: wprawdzie pracowałem w tego typu firmie jako software dev (rozwój appek desktopowych oraz mobilnych), ale interesowałem się tym co robili embedded współpracownicy i to wszystko zależało w głównej mierze od osoby. Były jakieś podstawowe procesy nałożone (wersjonowanie, testowanie itd.), ale nie pilnowano tak mocno jakości kodu (i tak, wszystko w C). Jedynie wyróżniała się jedna osoba, która przepisała firmware jednego sterownika na C++ nawet z jakimś takim prymitywnym DI,
  • Odpowiedz
@ZohanTSW: Co rozumiesz przez jakość kodu? Normalnie masz code review, przypuszczam jak w każdej innej branży, dodatkowo standardy kodowania typu MISRA które wymuszają na programistach stosowanie pewnych konstrukcji. W zależności od tego jak bardzo "safety" jest rzecz którą robisz, może być wymagane 100% pokrycia unit testami (w przypadku klasyfikacji ASIL D). Używane języki to głównie C (autosar classic) i C++ (autosar adaptive). Dla safety critical aplikacji masz zazwyczaj redundancje, gdzie
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@morsisko: uwierz mi, code review nie zawsze ma miejsce ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ludzie mają różne style pisania i robiąc review lubię się zastanowić czy można to napisać lepiej, bardziej czytelnie, stosując popularne wzorce etc. Są to rzeczy których unit testy nie załatwią. Lubię kiedy kod jest napisany w taki sposób, żeby programiście który usiądzie do niego pierwszy raz jak najmniej czasu zajęło zrozumienie co tam
  • Odpowiedz