Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Czy to jest zgodne z prawem pracy?
Pracuję od jakichś 6 miesięcy w międzynarodowym korpo jako zwykły, szary korpo-ludek. Jedną z zasad, która panuje u nas w pracy jest to, że każdy do każdego ma zwracać się po imieniu. Z racji tego, że nie mam w zwyczaju zwracać się do starszych ode mnie osób bezpośrednio na "ty", a także z racji że nie mam ochoty w ogóle się spoufalać i skracać dystans z ludźmi z pracy, to do wszystkich zwracam się per pani albo per pan, oprócz oczywiście do osób z którymi bezpośrednio pracuję.
I teraz do meritum sprawy. Otóż w dniu dzisiejszym została nałożona na mnie kara porządkowa (NAGANA) za to, że nagminnie nie stosuję się do zasad obowiązujących w pracy, czyli po prostu nie mówię do ludzi na "ty". Już wcześniej zwracano mi uwagę z tego powodu, ale teraz dostałam zawiadomienie w formie pisemnej.
Czy ktoś się już spotkał w swojej karierze zawodowej z tak abstrakcyjną sytuacją? Planuję tę naganę oprawić i powiesić w pokoju, bo takiej abstrakcji dawno nie widziałam.
#pracbaza #praca #nagana #prawopracy #korporacja

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
ID: #61e6039ff7bdff000a92911c
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: LeVentLeCri
Doceń mój czas włożony w projekt i przekaż darowiznę
AnonimoweMirkoWyznania - #anonimowemirkowyznania 
Czy to jest zgodne z prawem pracy?
...

źródło: comment_16424883766qwqf3MD5NQhTLGX7AABXy.jpg

Pobierz
  • 269
ale Pan Prezes by się chyba zapienił gdyby ktoś mu powiedział po imieniu, a Pani Krysia główna księgowa lat 59 i 11 miesięcy byłaby urażona aż do emerytury. Komu się mówi na "pan" a komu na "ty" to wcale nie jest taka zerojedynkowa sprawa


@caslin: @kazal: przypomnieliście mi opowieść mojej mamy sprzed lat, właśnie takiej księgowej lat 59 (wtedy, obecnie Mama już nieobecna), pracującej w takim typowym peerelowskim biurze -
No chyba, że pracujesz w normalnej firmie/korpo, gdzie ani Prezes, ani Pani Krysia nie są wyjątkami. To dosyć powszechne.


@kazal: Pracowałam w czterech firmach zatrudniających 3x1000 i 1x400 pracowników i tylko w tej najmniejszej prezes kazał mówić do siebie na "ty", w tych większych byłaby to ogromna obraza majestatu
bo niepisaną regułą jest, że jeśli mail się zaczyna od "hi" albo "hi all" i ma więcej niż jednego adresata, to nikt na niego nie odpowie xD


@Limonene: to jest reguła znana z każdego korpo i wiedza tajemna, którą się zyskuje wraz z doświadczeniem (a co bardziej doświadczeni i ogarniający przy tym outlooka mają nawet w poczcie reguły automatycznie przerzucające maile "do wszystkich" do śmieci.
@Limonene

jak to dobrze, że u mnie w sumie od zarania dziejów ogólnie przyjętą formą zaczynania maila jest "Hi"


@Jarek_P: u nas trzeba adresować konkretnie, bo niepisaną regułą jest, że jeśli mail się zaczyna od "hi" albo "hi all" i ma więcej niż jednego adresata, to nikt na niego nie odpowie xD

Co? ( _)
@AnonimoweMirkoWyznania: mówienie na „ty” jako spoufalanie się w 2022 roku xD

Ogarnij ziomek, mówienie po imieniu jest o wiele łatwiejsze, nie ma to nic z brakiem szacunku, wychowania, czy spoufalania się


@Sihill_pl: Mowienie na Ty to forma spoufalania, to że przebywasz wkregu znajomych lub jakimś około koleżeńskim środkowisku i tego nie zauważasz, że działą to tak samo w innych okolicznościach.
@AnonimoweMirkoWyznania: zmień pracę jak nie umiesz się dostosować do środowiska w którym pracujesz
Ja mając 21 lat i chodząc ciągle naćpanym do pracy(miałem roczny epizod ćpania) do każdego mówiłem na ty jak przykazane. W końcu mi zwracano uwagę że przesadzam bo do 60 letniego prezesa banku który przyjechał z wizytą zza granicy mówiłem jak do ziomka z osiedla.