Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Czy to jest zgodne z prawem pracy?
Pracuję od jakichś 6 miesięcy w międzynarodowym korpo jako zwykły, szary korpo-ludek. Jedną z zasad, która panuje u nas w pracy jest to, że każdy do każdego ma zwracać się po imieniu. Z racji tego, że nie mam w zwyczaju zwracać się do starszych ode mnie osób bezpośrednio na "ty", a także z racji że nie mam ochoty w ogóle się spoufalać i skracać dystans z ludźmi z pracy, to do wszystkich zwracam się per pani albo per pan, oprócz oczywiście do osób z którymi bezpośrednio pracuję.
I teraz do meritum sprawy. Otóż w dniu dzisiejszym została nałożona na mnie kara porządkowa (NAGANA) za to, że nagminnie nie stosuję się do zasad obowiązujących w pracy, czyli po prostu nie mówię do ludzi na "ty". Już wcześniej zwracano mi uwagę z tego powodu, ale teraz dostałam zawiadomienie w formie pisemnej.
Czy ktoś się już spotkał w swojej karierze zawodowej z tak abstrakcyjną sytuacją? Planuję tę naganę oprawić i powiesić w pokoju, bo takiej abstrakcji dawno nie widziałam.
#pracbaza #praca #nagana #prawopracy #korporacja

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
ID: #61e6039ff7bdff000a92911c
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: LeVentLeCri
Doceń mój czas włożony w projekt i przekaż darowiznę
AnonimoweMirkoWyznania - #anonimowemirkowyznania 
Czy to jest zgodne z prawem pracy?
...

źródło: comment_16424883766qwqf3MD5NQhTLGX7AABXy.jpg

Pobierz
  • 269
@AnonimoweMirkoWyznania: A dlaczego masz taki problem ze zwracaniem się na "ty". To jest powszechne w wielu firmach, korpach, itd. Fakt, że do kogoś mówisz po imieniu nie jest jednoznaczny ze spoufalaniem się. Przecież nie musisz się z tymi ludźmi kumplować, umawiać na herbatki i jeździć na wspólne wakacje ( ͡° ͜ʖ ͡°).
Czy ktoś się już spotkał w swojej karierze zawodowej z tak abstrakcyjną sytuacją?


@AnonimoweMirkoWyznania: Nie, bo pewnie nikt się nie spotkał z tak abstrakcyjną sytuacją, żeby ktoś na siłę mówił wszystkim Pan/Pani podczas gdy każdy ze sobą jest z automaty na "Ty".

Wprowadzasz ludzi w zakłopotanie, wprowadzasz niezręczną atmosferę w pracy i powodujesz dyskomfort. Skoro byłeś upominany na ten temat kilkukrotnie słownie, to nagana pisemna wcale a wcale mnie nie dziwi.
dlatego mile widziane jest albo zdjecie albo choć niebieski\rozowy avatar w Outlook ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@Poldek0000: w moim korpo zdjęcie jedni mają, inni nie mają, tych ze zdjęciem jest zdecydowanie mniej. O niebieskich/różowych avatarach, czy choć paskach w ogóle poza wykopem i tym podobnymi stronami jeszcze nie słyszałem. Nie byłoby to w sumie głupie :)
Można komuś mowić na ty i nie spoufalać się i trzymać dystans XD Pani/Pan magicznie przed nie chroni i też zwracając się do kogoś po imieniu nie czyni tej osoby moim ziomkiem z automatu. To musi być bait.
w moim korpo zdjęcie jedni mają, inni nie mają, tych ze zdjęciem jest zdecydowanie mniej


@Jarek_P: u mnie dużo ludzi ma zdjęcia, ale jeden człowiek jest taki, że nie wiem czy to chłop czy kobita xD Nie dość, że zdjęcie właściwie nic nie mówi, bo twarz podobna zupełnie do nikogo, to jeszcze idealnie neutralny głos.
Ale niektórzy za to mają w stopkach dopisek "she" albo "he", szczególnie Azjaci. Co bardzo się
ale Pan Prezes by się chyba zapienił gdyby ktoś mu powiedział po imieniu, a Pani Krysia główna księgowa lat 59 i 11 miesięcy byłaby urażona aż do emerytury. Komu się mówi na "pan" a komu na "ty" to wcale nie jest taka zerojedynkowa sprawa


@caslin: No chyba, że pracujesz w normalnej firmie/korpo, gdzie ani Prezes, ani Pani Krysia nie są wyjątkami. To dosyć powszechne.
i adresowałam maile "Dear Ladies and Jamie"


@Limonene: uh, jak to dobrze, że u mnie w sumie od zarania dziejów ogólnie przyjętą formą zaczynania maila jest "Hi". Ale korpo stricte techniczne, więc klient też jest bez krawata, nikt się nie pierdzieli z formułkami :)
jak to dobrze, że u mnie w sumie od zarania dziejów ogólnie przyjętą formą zaczynania maila jest "Hi"


@Jarek_P: u nas trzeba adresować konkretnie, bo niepisaną regułą jest, że jeśli mail się zaczyna od "hi" albo "hi all" i ma więcej niż jednego adresata, to nikt na niego nie odpowie xD
@AnonimoweMirkoWyznania: W języku polskim masz per Pan i Pani, ale pracując dla zagranicznej firmy międzynarodowej obowiązuje inny kod zachowania - trochę jak w strefie bezcłowej. Ludzie to czasem nazywają korporacyjną nowomową - i w sumie to jest właśnie to, nowomowa. Dlatego masz asapy, crunche i dedlajny - jest to swoisty język pidżynowy opart na polskim i angielskim.
cie do osób z którymi bezpośrednio pracuję.

I teraz


@AnonimoweMirkoWyznania: to nie jest kultura, normy kultorowe są bardzo płynne, to co ty uważasz, nie jest jak widzisz standardem dla wszystkich. Slcuhanie pan pan, prosze pana w korpo jest bardzo irytujące, zdaża sie u mlodych, ale szybko przechodzi. Ale jak to trwa pare miesiecy, to ludzie maja tego dosyc. Naprawde ludzie starsi od ciebie nie chca byc "panowani" non stop, to głupie,