Wpis z mikrobloga

Jedyny słuszny typ skrzyni biegów do auta na codzień (automat), nawet z tym nie "dilujcie" ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@v-tec: Jakiś biedacki benzyniak w automacie sprzed lat i mówi czym jeździć a czym nie. XD
Do miasta tylko automaty, wsiadasz i zapominasz co to stanie w korku na wzniesieniu. W manualu idzie #!$%@? dostać wtedy, w automacie se tylko puszczam hamulec i się toczy do przodu. Jedynie z ekonomią gorzej bo często w mieście jest tak że się jedzie 40 w sznurze aut i silnik rzęzi na tej dwójce, a nie ma się gdzie rozpędzić choćby do tych 50 żeby zmienił na trójkę. Manetki na kierownicy jak
@Antorus: 8 biegowe ZF w BMW bez problemu zmieniają biegi nawet na bardzo niskich obrotach, ze jadąc spokojnie w sznurze aut utrzymuje niewiele ponad 1k obrotów. Tak btw to co zrobiło BMW w najnowszych seriach G z tą skrzynią to coś pięknego, komfort jazdy jak w normalnym hydrokinetyku a w trybie sport szybkość zmiany biegu praktycznie jak w DSG. W serii F było super ale teraz jest rewelacja. Do tego niezawodność
L(ow) - muszę dokładnie sprawdzić, chyba blokuje 1. przełożenie.


@v-tec: jak to trzeba robić samemu, to znaczy że to nie jest jakiś fajny, nowoczesny automat.
Generalnie wolę automaty, ale jeżeli nie jest to amerykański wóz z wielkim silnikiem, to automat musi być dobry, nowoczesny, szybki. Bo jak masz jakieś zwykłe benzynowe 1.6 czy 1.8, to powolny automat może zabić to auto i wtedy już lepiej nawet manuala.
@Kollet: Chyba cię człowieku niebiosa opuściły. Zobacz sobie jak się zachowuje ZF 8HP, o wiele lepsza kultura pracy, szybka zmiana niezależnie od różnicy przełożeń (dwusprzęgłówka jest szybka tylko w określonych warunkach), niewiele gorsza ekonomia, do tego w korkach można sobie pełzać bez niszczenia sprzęgła
@v-tec: a ja niby polubiłem jazdę z automatem, ale do jedynego samochodu jednak manual. Automat tylko wtedy, gdybym miał drugie auto z manualem do zabawy. Ewentualnie taki, który pozwala przejąć kontrolę nad biegami, a z tym to różnie bywa. Lubię sobie czasem pojechać na granicy przyczepności i nie wyobrażam sobie, żeby w takiej sytuacji, w zakręcie, samochód nagle postanowił zmienić bieg xD
@Neoplan: A zjeżdżałeś kiedyś automatem z dużej góry? Typu przełęcz w Alpach, serpentynki i te sprawy.

@v-tec @czeczen123 Dokładnie po to jest, blokuje ci przelożenie na niskim biegu, żeby hamować silnikiem. Choć teraz większość nowych aut zamiast L ma "M" - czyli tryb "manualny" ze sterowaniem łopatkami (nie wiem czy ktoś jeszcze robi skrzynie, gdzie przełączanie sekwencyjne robi się lewarkiem - to był poroniony pomysł). A z mojego doświadczenia, to i