Wpis z mikrobloga

@Maciek5000:

Da się spawać bez osłony oczu, ale czy to bezpieczne?

Przykład tyleż zabawny, co z dupy. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Warunki spawania określone są w "Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 27 kwietnia 2000 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy pracach spawalniczych.", więc spawanie w ochronie wzroku to obowiązek.

Tak samo jak Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym nakazuje odśnieżenie i odlodzenie pojazdu. ¯\_(ツ)_/¯
@Polinik: nawet nie próbuj, bo oni nie potrafią pojąć tej prostej rzeczy, że tylko i wyłącznie oni odpowiadają za stan pojazdu ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jak kogoś zabiją taflą lodu nie będzie pytań czy mają certyfikaty na pracę na wysokości tylko padnie jedno proste - "kto kierowcą #!$%@? był?!" i tyle z tłumaczenia. Mogą nawet wynajmować alpinistów, którzy będą z nimi jeździli i sprzątali pakę przy każdym
@restecp:
Najzabawniejsze jest to, ze wg przepisów praca na wysokości zaczyna się już od metra nad powierzchnia -- ale jakoś dopóki mają włazić po drabince do kabiny 2m nad ziemią -- to im jakoś nie przeszkadza brak badań.
Ale jak mają ruszyć dupę i zadbać o bezpieczeństwo innych uczestników ruchu -- to nagle "hurr durr badania wysokościowe!".
@Polinik Znowu kolejny co uja sie zna ale sie wypowiada.... To jest stary typ zabudowy ze sztywnym dachem a nie rozsuwany z bardzo delukatna konstrykcja więc morda w kubeł w tematach o ktorych nie masz pojęcia xD.

Do odśnieżania dachu potrzeba rusztowania których poza większymi firmami i niemieckimi parkingami nigdzie nie uswiadczysz.
@Maciek5000:
Ja się pytam o przepisy regulujące pracę na wysokościach, a konkretnie definiujące granicę pracy na wysokości na 3 metry.
A Ty mi wklejasz rozporządzenie regulujące szkolenia? :DDD

@premo:
Jak kierowcy tira są takimi praworządnymi obywatelami, którzy nie złamią najmniejszego przepisu, choćby ich ogniem przypiekać -- to czemu w takim razie ignorujecie istnienie np. artykułu 210 § 1 KP?
Z troski o moje bułki, wędliny, itd? ( ͡º ͜
@Polinik Da się tylko w razie wypadku żadnego odszkodowania. Taki ograniczony jesteś by tego nie wiedzieć? Praca na wysokości jest od metra i posiada na to uprawnienia większość kierowców powyżej 3 metrów są już inne znacznie ostrzejsze wymagania. Także zatrudni się na tydzień wejdź na taką naczepe i sobie spadnij to zobaczysz w jak głębokiej dupie będziesz.
@Polinik: nie ważne jest to, że kierowca nie ma pozwolenia na pracę na wysokości. Firma ma zapewnić wyjazd auta na drogę bez lodu. I nie interesuje mnie czy ma bramownice, czy zatrudni kogoś do czyszczenia naczep.

Ja nie zamierzam ginąc od lodu spadającego z naczepy jakiegoś Janusza gdy jadę 140 na autostradzie. Tyle
@franaa: Wiesz wydaje mi się, że chyba lepiej dla niego jakby musiał po prostu znaleźć sobie nową robotę (ewentualnie połazić z złamaną ręką/nogą), niż potem z członkami rodziny rozmawiać w towarzystwie pana w mundurze, a popołudnia miałby spędzać w towarzystwie prokuratora.

Wiem, że tu źle i tam źle, ale z dwojga złego twierdzę, że złamana ręka, imba w pracy jest bezpieczniejszym wyjściem. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Polinik nie wywnioskowales inteligencie, że jeden przepis wyklucza przestrzeganie drugiego? Nie wolno wchodzić na naczepe bez specjalistycznych uprawnień. A drugi przepis mówi o obowiązku utrzymania sprzętu przez kierowcę. Więc kogo to wina? Kierowcy? Czy debili kierujacymi tym krajem? Podsumowując kierowca będzie chciał być miły itd. Wejdzie na naczepe i jak spadnie to zostanie bez grosza dopóki ( jeśli) odzyska sprawność. Rozumiem, że najlepiej byłoby przerzucić obowiązki znowu na firmy transportowe co nie?
@peszmerd: Była kilkanaście akcji, co ludziom maski i szyby roztrzaskało, a uratowało ich nagłe hamowanie, bądź ucieczka z na pas obok. Wiesz, nie trudno sobie wyobrazić co może się stać, skoro już była akcja co dzieciaki rzuciły z kładki na jezdnie, kawałek lodu o wielkości i grubości tysiąc stronicowej książki. Kobieta była trupem na miejscu.
Pokaz mi te trupy po strzale lodem kontra inwalidow po odsniezaniu naczep


@peszmerd:
Typowy januszowski tupolewizm.

Szabel nam nie zabraknie, szlachta na koń wsiędzie, Ja z synowcem na czele, i? – jakoś to będzie


Czyli typowe polsko-januszowe "#!$%@?ć, jakoś to będzie, 1000 razy jakoś było, to teraz też będzie".
Serio, robicie wszystko, żeby utrwalać stereotypy o głupich, zapatrzonych w siebie januszy w naczepach, którzy w dupie mają co się dzieje dookoła.
@Polinik pokaż statystyki ile osób zostało ciężko rannych bądź zginęlo w ciągu kilku lat na drogach przez taki lód. Natomiast według statystyk transport to jedna z najbardziej niebezpiecznych branż. Czekam na statystyki. Może wystarczy, że nie będziesz jak debil jechał kilka metrów za taką ciężarówką zwłaszcza jeśli wyjeżdża z parkingu.
@TheOneEyedKing Nigdy nie wiesz jak upadniesz. Mąż znajomej mojej mamy to był taki typowy łowca przygód. Wlazl na Mt. Everest 2x, skakał że spadochronem albo na nartach że śmigłowca, nurkował na rafach koralowych itp...

A jak Czyścil rynny u siebie w parterowym domu, to #!$%@? się z drabiny, złamał kręgosłup i wylądował na wózku :/
@peszmerd: Wiesz, on mi #!$%@? maskę i będzie miał to w dupie, bo uzna, że to nie jego problem. Niemniej, co z tego, że trzymam się z daleka, kiedy lecą 90km/h, trzymam spory dystans, a za chwilę przed maską mam granat odłamkowy w postaci tysiąca i kilkudziesięciu mniejszych drobinek, które lecą w każdą stronę? To też nie jest rozwiązanie. Policja potrafi Ci bez problemu sprzedać mandat za śnieg na dachu w
nie wywnioskowales inteligencie, że jeden przepis wyklucza przestrzeganie drugiego? Nie wolno wchodzić na naczepe bez specjalistycznych uprawnień.


@reddml:
Ponownie przypominam o artykule 210 § 1 KP, który z racji, że dotyczy bezpieczeństwa -- jest ważniejszy od wszelkich innych? Dlaczego go ignorujecie, wręcz łamiecie, mimo, że macie obowiązek złamać inne przepisy, a przestrzegać tego?
@peszmerd: no tak. Jak ja wysyłam auto w trasę to ja muszę kierowcy zapenić wszystko. I nikogo nie interesuje jak, robię to. Auta jeżdżą w pełni sprawne i przygotowane, a kierowcy mają możliwości nocowania w hotelu.

Po czym pojadę sobie na weekend do dużego miasta i mam zginąć, bo jakiś #!$%@? nie martwi się o przygotowanie pojazdu do trasy? W dupie mam jak to zrobi, jak nie ma jak to ma
@franaa: Wiesz, ale to jest norma w ludzkim życiu. Równie dobrze ja teraz też mogę powiedzieć, że Państwo powinno dać mi rentę, bo nie mogę iść do pracy, a czemu? Ponieważ mogę upaść na schodach i umrzeć, co wtedy? Szukanie dziury w całym. Nie śmieję się z twojego znajomego, ale skoro Tirowiec prowadzi taki pojazd, o takich gabarytach, to musi również dbać o to, aby nie stwarzać zagrożenia dla innych, a
@reddml:
Więc co powinieneś zrobić zgodnie z artykułem 210 § 1 KP, jeśli nie możesz wykonać bezpiecznie pracy, bo wiąże się to z pracą na wysokości bez uprawnień, łamaniem zasad BHP a kontynuowanie pracy bez wykonania czynności wiąże się ze stworzeniem zagrożenia dla innych osób?
No sprawdź i wróć z odpowiedzią, to nie jest trudne.

Dla podpowiedzi -- to samo, co tokarz przy uszkodzonej tokarce, jeśli nie ma możliwości jej naprawienia
@Polinik czy ty wiesz o ile wzrosły by koszty gdyby każdy kierowca miał mieć uprawnienia na pracę powyżej 3m.? Do jednego metra ma większość. Państwo buduje kible przy autostradzie za miliony a rusztowania za kilka tysięcy ciężko postawić. Prywatne firmy coraz częściej je stawiają tylko co z tego skoro ciężarówka często musi stanąć gdzieś gdzie takiego nie ma? Jesteś #!$%@? ignorantem wiesz? Przepisy są do dupy i tyle powinno się wymagać jeśli
@peszmerd:
Wyżej prezentujesz dokładnie tupolewizm, czyli inaczej postawę "jakoś to będzie" -- bo tyle razy było, to teraz też jakoś będzie.
Ile razy mam zapytać o 210 § 1 KP, zanim przestaniecie to ignorować i udawać, że nie chodzi o lenistwo i manie w dupie innych uczestników ruchu i próbować sprzedawać ściemę, że jedynym powodem jest umiłowanie prawa i przestrzeganie przepisów o pracy na wysokości?
czy ty wiesz o ile wzrosły by koszty gdyby każdy kierowca miał mieć uprawnienia na pracę powyżej 3m.?


@reddml:
A ja piszę, że każdy kierowca powinien je mieć?
Jakbyś sprawdził brzmienie przepisu, który już wielokrotnie przytaczałem -- to byś wiedział, co powinien zrobić kierowca z tira, który nie ma jak odlodzić naczepy.
Ale lepiej brnąć w narrację o przepisach o pracy na wysokości, zamiast przyznać "mamy w dupie bezpieczeństwo innych, my
@reddml:
No w końcu zajrzałeś, brawo!
Tak, ma się powstrzymać od pracy, jeśli nie jest w stanie jej wykonywać w sposób bezpieczny dla siebie i osób postronnych -- dokładnie tak samo, jak powinien to robić każdy inny pracownik.

Szkoda na ciebie klawiatury jesteś typowym ignorantem samolubem.

Nie tak jak kretyn z tira jadący z oblodzoną naczepą, bo "jakoś to będzie, tyle razy jechałem i nic się nie stało". :DDD

@peszmerd:
@restecp ojoj jakoś inteligencie w takiej Holandii Belgii i Niemczech nikt o zdrowych zmysłach nie jedzie kilka metrów za ciężarówką zwłaszcza zimą jak ty i inni idioci w tym kraju.


@reddml: ojoj, pewnie też ciężarówek nie wyprzedzają? Bo mi właśnie taka tafla spadła przed maskę podczas wyprzedzania. Akurat w jeździe kilka metrów za kimś to kierowcy zawodowi są nie do pokonania.
@Polinik Dobra jeszcze raz Ci wytłumaczę jak debilowi. Firma ma 600 cięzarowek, które są w tym samym czasie w każdym kraju Europy i nie tylko a takich firm są setki i dziesiątki tysięcy mniejszych. Jak sobie wyobrażasz zapewnienie im wszystkim odśnieżania przez "jakieś ekipy"? Jest to niemożliwe dopóki nie powstanie odpowiednią infrastruktura czaisz? Co z tego, że postawiłem na firmie takie rusztowanie skoro kierowca jadący do np. Warszawa robi to w dwa