Wpis z mikrobloga

https://www.wykop.pl/wpis/29422713/chcialby-ktos-poczytac-o-porownaniu-zycia-w-polska/104522119/#comment-104522119

Nie mogę zawołać, pewnie dlatego, że jestem zielonką.

#emigracja #praca #pracbaza #polska #uk #warszawa #londyn #korpo

No to zacznę od najważniejszego. Branża w jakiej pracuję to consulting, dokładniej management consulting, 3 lata doświadczenia, pracę zacząłem w połowie 3 roku studiów. W Polsce po 2,5 latach zarabiałem brutto 13k (netto średnio ok 9k, bo drugi próg podatkowy), teraz zarabiam 5k funtów miesięcznie (ok. 3,5k netto), wydaje się sporo, ale to nie jest praca przez 8 godzin dziennie, tylko raczej 12 i czasami w soboty(w uk po 10h, bez sobót). Pracuję w tej samej korporacji, na razie rok, o tym czy mam zamiar zostać w podsumowaniu.

Koszty życia(po lewej będą w polsce, po prawej w uk; odpowiednio w zł i funtach):

-wynajęcie kawalerki 2,5/1,4 (blisko pracy, bardziej opłacało mi się wydać to 400 futnów więcej i mieć ok. 1,5 godziny dziennie zaoszczędzone na dojazdach)

-jedzenie 1,5/600 (gotuję sam, w uk jest drogie jedzenie, szczególnie mięsa)

-dojazdy 200/0

-zakupy do domu (środki czystości, proszki, płyny itp.) 100/40

-ubrania, perfumy, buty itp. (kwota za pół roku) 6000/2300

-rozrywka 200/100 (mam hobby o niskich nakładach pieniężnych)

-jakieś pierdoły, nie podaję kwoty bo to różnie

To tyle z ważniejszych rzeczy, nie chce mi się rozpisywać, ale jak ktoś coś chce to niech pyta.

PL: +9k - ~5700 = 3300

UK: +3,5 - ~2500 = 1000

W Polsce sufit moich możliwość to ~25k brutto za 5-6 lat, w uk nawet w okolicach 10k. Praca podobna, bo pracowałem dla tej samej firmy, ale w uk o wiele "lepsi" klienci i więcej można się nauczyć.