Jak prawactwo definiujesz jak zielona kartę do obrażania ludzi i publikowania gróźb karalnych, to nie #!$%@? - nie powstanie.
Hołowczyc na Kanale Sportowym sprowadza entuzjastów aut elektrycznych na ziemię
To jest ślepa uliczka, mówił o samochodach elektrycznych zasilanych baterią Hołowczyc. Znany rajdowiec wymienił, podczas rozmowy z Michałem Polem na Kanale Sportowym, szereg wad tych „nowoczesnych” aut, w tym problemy z ich utylizacją, brakiem możliwości ugaszenia pożaru, czy ograniczonym zasięgiem.
z- 671
- #
- #
- #
- #
- #
- #
Podaję argumenty, wg których elektryk jest cyt: "droga do nikąd", jednocześnie dla każdego wspomina, że inżynierzy już pracują nad rozwiązaniami.
A konkretnie:
1. Elektryki się palą.
Spalinowe też, i to znacznie częściej. Ogniwa LFP, które już przejmują znaczną część rynku, nie mają problemu z samozapłonem oraz nie generują własnego tlenu. Takie samochody będą praktycznie niepalne, a ich gaszenie będzie znacznie łatwiejsze
Jak nie zmuszał? Jeśli dokładnie przyjrzysz się tej epoce, okazuje się, że nie było tak różowo.
A kto efektywnie grabił biednych robotników, by za pieniądze z ich podatków zamiast szkół i szpitali, budować asfaltowe drogi, z których korzystał tylko ułamek promila społeczeństwa?
A kto wprowadzał przepisy, które zakazywały ludziom chodzenia po drogach i ulicach? (przez całą historię ludzkości, ulice były miejscem dla pieszych, nikt nie wpadł na pomysł, by wytyczać
Nie myśl, bo się zmęczysz:)
Wodór to droga donikąd - maksymalna teoretyczna sprawność energetyczna pojazdu napędzanego ogniwem paliwowym zasilanym wodorem jest 2-3 krotnie niższa, niż obecna sprawność samochodów elektrycznych.
Odpowiedz sobie sam - czy dla komfortu tankowania samochodu na stacji benzynowej, jesteś gotów płacić co najmniej 3 razy więcej za paliwo (wspomniana efektywność skupia się wyłącznie na stratach w transporcie i konwersjach energii, nie uwzględnia kosztów utrzymania stacji, kosztów transportu,
Pracując w firmie, która inwestuje 100M€+ w zielony wodór dodam jeszcze jedną uwagę:
Nikt na poważnie nie bierze zastosowania wodoru w transporcie.
Wszystkie europejskie inwestycje w najbliższych 10 latach (mówimy o 10-kach miliardów euro) nie starczą na pokrycie zapotrzebowania na wodór w istniejących procesach przemysłowych, głownie:
- hutnictwo
- produkcja nawozów
- procesy chemiczne
Pomijając całkowitą nieopłacalność wodoru w małym transporcie, nikomu nie będzie się opłacało go im sprzedawać, gdy
Wycieczka bez planu po całej Europie to ultra niszowe zastosowanie samochodów.
Dla 99+% Polaków, wakacje to jeden wyjazd w roku (jeśli akurat w tym roku jadą na wakacje, a nie zostają w mieście/remontują coś, etc) i często bez wykorzystania samochodu (pociągiem nad morze, samolotem do Grecji, etc.).
Z tej grupy, ludzie którzy wsiadają za kierownice i jada przed siebie bez żadnego planu, to pewnie 1 na 1000.
Trochę szkoda, by