Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko300
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
dijkstra_p
dijkstra_p

dijkstra_p

Dołączył 11 lat i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 333
  • Znaleziska 3
  • Mikroblog 330
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 15
  • Dodane (0)
  • Komentowane (1)
  • Plusowane (329)
R.....x
R.....x
konto usunięte 01.03.2015, 12:40:40
  • 16
Dziękuje za plusiki i ludzi subskrybujących tag #gamedesign (w nim będą dalsze części odnośnie tworzenia gier).
Teraz, gdy wiem, że mam ludzi, którzy chcą czytać moje wypociny lepiej się pisze.

Daliście mi trochę motywacji. Być może w przyszłości przetłumaczę kilka ciekawszych artykułów z gamesutry, oraz streszczę kilka innych książek odnośnie tworzenia gier :)

Część 1
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Adriaen6
Adriaen6
01.03.2015, 12:59:29
  • 1
Gra MMoRpg, gdzie każdego dnia gracz może wykonać 400 kratek ruchu. W przypadku, gdy ma wyższy lvl, może to być 500, bądź 600 kratek.


@Rezix: My-Fantasy Online?
  • Odpowiedz
Adriaen6
Adriaen6
02.03.2015, 19:42:30
  • 0
@Rezix: nie grałem, ale raczej tak. Nie ma żadnej wtyczki do przeglądarki.
  • Odpowiedz
R.....x
R.....x
konto usunięte 28.02.2015, 18:21:27
  • 43
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

R.....x
R.....x
konto usunięte
Autor
28.02.2015, 18:56:14
  • 3
@rzezol: Dzięki.

@Grzmihui: Wątki są pourywane, bo to był pierwszy rozdział. Miał on dać przedsmak tego, co będzie potem ;)

A o tym mechanizmie będzie potem :D

@Nytalith: Dokładnie tak :)
  • Odpowiedz
T.....m
T.....m
konto usunięte 28.02.2015, 22:04:16
  • 3
@Rezix: South Park podsumował to w najnowszym sezonie perfekcyjnie. Prosty gameplay, który gwarantuje szeroką audiencję. Czekanie na granie, aby budować niedosyt i powracanie do gry. Pełno cudownych animacji i miodu na ekranie, aby ekran gry przyciągał wzrok.

Nienawidzę gier mobilnych gier typu Candy Crush. Już nawet nie chodzi o straszny mechanizm, ale o to, że to się nazywa GRĄ. Taką jak normalna sympatyczna zręcznościówka na telefon. I ma ten szajs
  • Odpowiedz
regis3
regis3
28.02.2015, 00:42:33
  • 5
Pisanie shaderów się przeciąga więc mały update. Tym razem bieda blending w akcji. Sorry za fillrate - może lekko przycinać na przedpotopowym sprzęcie :)

http://xnajs.com/examples/01/

#gamedev #xnajs #javascript
regis3 - Pisanie shaderów się przeciąga więc mały update. Tym razem bieda blending w ...

źródło: comment_o6R9qseP2cyfRIeUnB6hMoec0rxhuEMz.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

M.....P
M.....P
konto usunięte 27.02.2015, 10:41:25
  • 3
#gamedev #unity

Szperając po internecie za fragmentami kodu, znalazłem parę przydatnych elementów - założenie jest takie żeby kamera poruszała się delikatnie razem z kursorem a postać do tego kursora dobiegała. W oryginale chciałem zrobić automatyczne dobieganie żeby sterowanie było tylko na myszkę ale na samym środku postać kręciła mi się w kółko więc zrezygnowałem i teraz rusza się na wciśnięcie klawisza.
Tylko teraz ta kamera, może gif to lepiej
M.....P - #gamedev #unity

Szperając po internecie za fragmentami kodu, znalazłem p...

źródło: comment_XazQygfNYECXoSYmru0nqzrUYYqXhWuP.gif

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

jigsaw96
jigsaw96
27.02.2015, 11:44:04
  • 1
@MichaelP: Może Mathf.Clamp?
  • Odpowiedz
jigsaw96
jigsaw96
27.02.2015, 12:17:14
  • 1
@MichaelP: Nie znam się zbytnio, ale nie wystarczyłoby po Translacie zrobić transform.position = Mathf.Clamp(...) ?
  • Odpowiedz
Wextor
Wextor
26.02.2015, 22:21:00
  • 8
Ale o-------m intro ( ͡° ͜ʖ ͡°) Myślę że nazwa WingOver zostanie ( Dzięki @MarcelMC ) , chociaż mam jeden pomysł jeszcze co do zmiany ale to zależy od moich możliwości kodzenia jedynie a one są trochę ograniczone :D #gamedev #unity3d #wexgames

----
No i oczywiście zapraszam do obserwowania #wexgames ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wextor - Ale o-------m intro ( ͡° ͜ʖ ͡°) Myślę że nazwa WingOver zostanie ( Dzięki @M...

źródło: comment_J5PAXPuXLfPiea4NjFf3EmgC5FBTJbWI.gif

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

TadeuszSynZygmunta
TadeuszSynZygmunta
26.02.2015, 22:28:19
  • 1
@Wextor: 10/10 będzie hit.
  • Odpowiedz
F.....e
F.....e
konto usunięte 26.02.2015, 22:30:24
  • 1
@Wextor: w pierwszym tygodniu po wydaniu będzie minimum 50k pobrań
  • Odpowiedz
g.....i
g.....i
konto usunięte 26.02.2015, 07:39:53 via Android
  • 7
#unity3d best practices: http://www.glenstevens.ca/unity3d-best-practices/ #gamedev
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

shido
shido
26.02.2015, 07:41:05
  • 1
@goshki: Przyda się, dziękuję.
  • Odpowiedz
t3rmi
t3rmi
26.02.2015, 15:44:29
  • 0
@goshki: też looknę. Znasz może jakieś repo z fajnie napisanymi prostymi gierkami? Tak by zobaczyć jak siię powinno organizować kod.
  • Odpowiedz
MarcelMC
MarcelMC
25.02.2015, 21:17:32
  • 10
Witam. Po kilku dniach zmagań z Unity tutaj udostępniam wstępny projekt mojej gry (wykorzystane zdjęcie jest tylko przykładowym, jeszcze nie zabrałem się za rysowanie scen). Napisałem skrypt, który sprawdza czy kliknięcie nastąpiło w obszarze wyznaczonym do chodzenia. Wcześniej miałem inne rozwiązanie (point in polygon) niestety ono okazało się mało optymalne :( Co do animacji, to ogarnąłem tylko podstawy i będę działał w tym kierunku. Teraz muszę tylko wykombinować wstęp do fabuły i
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

MarcelMC
MarcelMC
Autor
25.02.2015, 21:37:15
  • 1
@Mglisty: W animacji wyłączam inne sprity niestety nie działa to zbyt płynnie. Musze pokombinować z tym.
  • Odpowiedz
MarcelMC
MarcelMC
Autor
26.02.2015, 19:01:01
  • 1
@Wextor: Zrobiłem jak mi napisałeś. Podmieniłem plik tak więc możesz sprawdzić jak to teraz działa.
  • Odpowiedz
namthar
namthar
namthar
24.02.2015, 07:43:22
  • 9
Witajcie, chciałbym Wam przedstawić Marvina. Nie jest zbytnio zadowolony, bo nie przepada jak ktoś go do czegoś zmusza. Poza tym życie go ostatnio wyjątkowo nie rozpieszcza.

Marvin będzie bohaterem gry, którą tworzę. No, tak prawdę mówiąc, na razie jest to prototypowa postać do prototypowej gry i jest wynikiem kilku godzin nauki #inkscape. Jako, że całe życie byłem programistą - jestem nawet zadowolony z wyniku.

Gra powstaje w #unity3d
namthar - Witajcie, chciałbym Wam przedstawić Marvina. Nie jest zbytnio zadowolony, b...

źródło: comment_5OlPLItSeLsMFrkD4FAH2WfQejGodQRG.gif

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

InsaneMaiden
InsaneMaiden
24.02.2015, 07:48:58
  • 6
@namthar: biedny Marvin... już mi go żal ;-)
  • Odpowiedz
namthar
namthar
namthar
Autor
24.02.2015, 12:33:26
  • 2
@psemcio: Jasne, że lepiej brzmi ;) Ale wiesz, dla mnie ten prototyp to też przy okazji nauka m.in. tworzenia grafiki itp, więc się nie spieszę :)
  • Odpowiedz
Wextor
Wextor
23.02.2015, 18:10:08
  • 6
Musiałem się odmóżdżyć i zrobiłem gre w pasek życia XD Polecam wszystkim i zapraszam do gry
#wexgames #gamedev #unity3d
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

H....._
H....._
konto usunięte 23.02.2015, 18:18:00
  • 5
@Wextor: Ślij CV do ubisoftu.
  • Odpowiedz
jigsaw96
jigsaw96
23.02.2015, 19:38:13
  • 3
@Wextor: Dzięki że tworzysz wspaniałe dzieła, które na zawsze zapiszą się w historii game devu. Cała branża jest ci wdzięczna za wkład.
  • Odpowiedz
MarcelMC
MarcelMC
22.02.2015, 20:21:16
  • 21
Dobry wieczór. Wrzucam postać do gry, którą zamierzam zrobić. Jeszcze nie jestem pewny co do fabuły ale koncept postaci już wymyśliłem. Jak Wam się podoba? Zrobiłem tylko trzy pozy, bo życia by mi nie starczyło na ogarnięcie animacji. #gamedev #stodnizunity
MarcelMC - Dobry wieczór. Wrzucam postać do gry, którą zamierzam zrobić. Jeszcze nie ...

źródło: comment_ooVI3ycu39auK0R2h3ISyFZ7Jsvaq83f.jpg

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

TadeuszSynZygmunta
TadeuszSynZygmunta
22.02.2015, 20:23:48
  • 7
@MarcelMC: Ładne, przypomina mi trochę machinarium.
  • Odpowiedz
MarcelMC
MarcelMC
Autor
22.02.2015, 20:30:14
  • 4
@TadeuszSynZygmunta: Może dlatego, że jaram się Adolfem Lachmanem, twórcą grafiki do Machinarium. Jak się inspirować to tylko najlepszymi :)
  • Odpowiedz
PsichiX
PsichiX
22.02.2015, 04:10:04
  • 7
A tak się renderuje teksturowane sfery z shaderowym raymarchingiem -> zamiast miliona trisów mamy idealną sferę na fullscreen quadzie, niezależnie od LOD-a (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)


#gamedev #unity3d #byloaledobre
PsichiX - A tak się renderuje teksturowane sfery z shaderowym raymarchingiem -> zamia...

źródło: comment_vZlkidjyOtbYrzUBcGN6htZPQmsNEHI7.jpg

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

PsichiX
PsichiX
Autor
26.02.2015, 20:20:59
  • 1
@Gooby: Shadery (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Cała magia polega na tym, że przez każdy piksel ekranu (bo fullscreen-quad pokrywa się tam z całym ekranem) puszczam promień, którym szukam punktu zderzenia się go z matematycznie opisaną sferą, ten punkt zwraca mi jego głębię w pozycji ekranu, to wraz z pozycją pikesela rzutuję przez odpowiednią macierz i dostaję punkt 3D na powierzchni sfery, potem tego punktu używam
  • Odpowiedz
PsichiX
PsichiX
Autor
26.02.2015, 20:31:46
  • 1
@Gooby: To akurat było zrobione shaderami CGFX (inne to: GLSL oraz HLSL) w #unity3d, acz shadery są dostępne w każdym prawilnym silniku do gier, oraz powinny być dostępne także w profesjonalnych programach graficznych, acz ja z nich nie korzystam :3
  • Odpowiedz
PsichiX
PsichiX
21.02.2015, 23:44:27
  • 6
No elo #nocnazmiana! ja dziś do rana będę chyba słuchał tego, bo #gamejam tak srogo daje po dupie, ale motywować się trzeba jakoś, nie? xD

Sypnijcie coś na większe zmotywowanie :3

#gamedev
PsichiX - No elo #nocnazmiana! ja dziś do rana będę chyba słuchał tego, bo #gamejam t...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Grzmihui
Grzmihui
21.02.2015, 22:26:32
  • 16
W odniesieniu do mojego małego zawieszenia. Na godzinę 23:23 dnia dzisiejszego chyba dałem sobie radę z tym ogromnym bugiem i można iść dalej.

Apropo 23, za niecałe pół godziny wbijam na lvl 23, więc Wasze (i moje zdrowie) Mircy!

Obserwuj mój tag -> #gamedevpogodzinach

#gamedev #urodziny #androidev
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

exdami
exdami
21.02.2015, 22:28:20
  • 3
@Grzmihui: ja tez 22.02, ale niestety to juz 24 lv, Twoje zdrowie cumplu
  • Odpowiedz
k.....o
k.....o
konto usunięte 21.02.2015, 22:29:31
  • 2
@Grzmihui: @exdami: ja tez ale 25 ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
Leinnan
Leinnan
19.02.2015, 19:45:18
  • 8
http://carpg.pl/forum/index.php
Jako, że powstaje tłumaczenie gry którą współtworzę na język francuski(wołam @Viviane77 ), istnieje także francuskie subforum(na którym udzielają się dwie osoby xD). Przy okazji zachęcam do pobierania i zgłaszania błędów w grze, bo dotychczas zdecydowana większość zgłoszeń pochodzi z zagranicy.

Przy okazji screen chaty z niepoprawionymi jeszcze normalami(już jest ok teraz, screen starszy troszkę)
#carpg #gamedev
Leinnan - http://carpg.pl/forum/index.php
Jako, że powstaje tłumaczenie gry którą ws...

źródło: comment_liG9mlUYvFDDAvy910TOEY9mygy2PQsW.jpg

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Leinnan
Leinnan
Autor
19.02.2015, 19:57:35
  • 1
@jigsaw96: Dojdzie trawa, poprawione oświetlenie i trochę postprocessingu i będzie elegancko. Gorzej z modelami i animacjami ludzi :D
  • Odpowiedz
Waffenek
Waffenek
19.02.2015, 22:23:08
  • 1
@Leinnan: Coś jest nie tak z twardymi krawędziami. Tak jakby cały dom miał wszędzie uśrednione normalne. W przeciwieństwie do postaci gdzie wszystkie krawędzie są twarde.
No i w ogóle coś słabo wygląda model oświetlenia. Jakby poszczególne modele miały osobne pozycje światła lub źle przetransformowane normalne. Czy wszystko dobrze poustawiane z macierzami?
  • Odpowiedz
B.....l
B.....l
konto usunięte 19.02.2015, 11:07:56
  • 5
Tim Sweeney wpadnie dziś na streama.
https://forums.unrealengine.com/showthread.php?59374-Twitch-Big-News-Incoming!-Tim-Sweeney-Joins-To-Discuss!-Feb-19-2015-2PM-ET

#gamedev #ue4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

MarcelMC
MarcelMC
18.02.2015, 15:33:53
  • 3
Witam. Czy ma ktoś pomysł jak rozwiązać następujący problem: przemieszczanie gracza tylko po określonym obszarze? Załączam wizualizację. Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki. #stodnizunity #unity3d #unity
MarcelMC - Witam. Czy ma ktoś pomysł jak rozwiązać następujący problem: przemieszczan...

źródło: comment_49UJt1LTeI6yWgb9U9aIJKnOkbN3XMub.jpg

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

W.....m
W.....m
konto usunięte 18.02.2015, 15:48:27
  • 2
@MarcelMC: http://0x80.pl/articles/point_in_polygon.html
  • Odpowiedz
MarcelMC
MarcelMC
Autor
18.02.2015, 15:54:26
  • 1
@WiecznyWem: Wielkie dzięki, to jest świetne rozwiązanie tego problemu.
  • Odpowiedz
s.....t
s.....t
konto usunięte 18.02.2015, 01:44:40
  • 11
Wołam @blisher i @fuuYeah, bo to o czym pisaliście ostatnio znalazło już odzwierciedlenie w nowej wersji. Dzisiaj zarówno gif, jak i web demo. Jeden nowy poziom (z nowym typem kafelka ;)) oraz wprowadzony szczątkowy interfejs, ale umożliwiający w miarę wygodną grę. Dodatkowo GUI działa też fajnie na urządzeniach mobilnych, co bez podjęcia pewnych działań (a więc nie out-of-the-box) było niemożliwe ;)

#gamedev #sprojectkodzi
s.....t - Wołam @blisher i @fuuYeah, bo to o czym pisaliście ostatnio znalazło już od...

źródło: comment_KBMCTkLKxdg68XVNuGkPCoIqx0IoqmBV.gif

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

s.....t
s.....t
konto usunięte
Autor
18.02.2015, 11:21:44 via iOS
  • 0
@blisher: @pr0t3r: docelowo gra ma trafić tylko na urządzenia mobilne, a tam sterowanie jest lepiej rozwiązane. Kafelek cały czas trzyma się przy palcu, dzięki czemu znacznie łatwiej go wrzucić na swoje miejsce. Ale to jeszcze zweryfikujemy – mam nadzieję wspólnie – przy beta testach na Androida ;)
@skuwirel: muszę zatem koniecznie sprawdzić co to :) Swoją drogą chętnie przygarnę jakiś pomysł na tytuł ;)
  • Odpowiedz
makary89
makary89
makary89
19.02.2015, 06:36:50
  • 0
@sproject: prosta mechanika, super pomysł!
  • Odpowiedz
Arthes
Arthes
17.02.2015, 12:15:02
  • 18
kilka dni klepania, i już mam coś, co z przymrużeniem oka można nazwać prototypem gry :D
http://giant.gfycat.com/ActualPlasticHapuka.gif

Jako tako jakoś to działa. W sumie to nie jestem do końca pewien, czy taki sposób namierzania przeciwników przez wieżyczki jest właściwy - każda wieżyczka namierza najbliższego sobie wroga, przez co często przeskakuje z jednego na drugiego.
Powoli myślę nad tym, jak ugryźć rysowanie strzałów - bo póki co, to to tylko jest odejmowanie hp co X czasu
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

S.....s
S.....s
konto usunięte 17.02.2015, 12:37:53
  • 3
@Arthes: Niech złapie najbliższego, a następnego szuka dopiero gdy poprzedni zniknie (✌ ゚ ∀ ゚)☞
  • Odpowiedz
C.....t
C.....t
konto usunięte 17.02.2015, 13:54:20
  • 2
@Arthes: Ja jak robiłem tower defense to miałem tak, że namierzał najbliższego przeciwnika i jego atakował do czasu gdy nie oddalił się poza zasięg wieżyczki. Potem gdy stracił aktualny cel z widoku to wyszukiwał następnego, najbliższego wśród aktualnie znajdujących się w zasięgu i wg. mnie było ok. Potem dodałem możliwość wyboru w każdej z postawionych wieżyczek czy nowy cel ma wybierać względem tego który wróg jest najbliżej czy może tego,
  • Odpowiedz
krisuman
krisuman
15.02.2015, 20:23:03
  • 16
Jako, że #rozowypasek zasypany jest studiami stwierdziłem, że spróbuję sam zrobić jakąś grafikę dro gry ( #braciarobiogre ).
Zacząłem od najłatwiejszej moim zdaniem rzeczy, czyli platformy i wyszło mi coś takiego. Co sądzicie?

Jeśli chodzi o samą grę to ciągle coś robimy, ale są to jakieś drobne rzeczy typu zbieranie gwiazdek więc narazie nie ma specjalnie co pokazywać.

#gamedev no i trochę #grafikakomputerowa
i
krisuman - Jako, że #rozowypasek zasypany jest studiami stwierdziłem, że spróbuję sam...

źródło: comment_GMph6SxWOfazqlyJ671s5M95a8Rca1K7.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Ardeni
Ardeni
Ardeni
15.02.2015, 20:28:29
  • 2
@krisuman: Jest spko, całość będzie łatwiej oceniać/komentować.
  • Odpowiedz
Grzmihui
Grzmihui
15.02.2015, 20:42:32
  • 2
@krisuman: mi się podoba. Może nawet pokusiłbym się o podciągnięcie trochę kolorów, żeby były jaskrawsze.
  • Odpowiedz
B.....l
B.....l
konto usunięte 15.02.2015, 20:05:17
  • 8
Jutro robię system planet.

#gamedev #odzeradozerawjedendzienue4 #ue4
B.....l - Jutro robię system planet.

#gamedev #odzeradozerawjedendzienue4 #ue4

źródło: comment_MbvRUxpZ2Q1nmmiSS3cng8xVvMxeSLzS.jpg

Pobierz
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

jigsaw96
jigsaw96
15.02.2015, 20:09:42
  • 1
@Hipokryta: Otwórz źródło w nowej karcie albo zmień przeglądarkę (to wina Chrome'a)
  • Odpowiedz
B.....l
B.....l
konto usunięte
Autor
15.02.2015, 20:11:13
  • 2
@Hipokryta: Użyj firefoxa.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • Strona 15 z 18
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 08.05.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking