Dziękuje za plusiki i ludzi subskrybujących tag #gamedesign (w nim będą dalsze części odnośnie tworzenia gier). Teraz, gdy wiem, że mam ludzi, którzy chcą czytać moje wypociny lepiej się pisze.
Daliście mi trochę motywacji. Być może w przyszłości przetłumaczę kilka ciekawszych artykułów z gamesutry, oraz streszczę kilka innych książek odnośnie tworzenia gier :)
@Rezix: South Park podsumował to w najnowszym sezonie perfekcyjnie. Prosty gameplay, który gwarantuje szeroką audiencję. Czekanie na granie, aby budować niedosyt i powracanie do gry. Pełno cudownych animacji i miodu na ekranie, aby ekran gry przyciągał wzrok.
Nienawidzę gier mobilnych gier typu Candy Crush. Już nawet nie chodzi o straszny mechanizm, ale o to, że to się nazywa GRĄ. Taką jak normalna sympatyczna zręcznościówka na telefon. I ma ten szajs
Pisanie shaderów się przeciąga więc mały update. Tym razem bieda blending w akcji. Sorry za fillrate - może lekko przycinać na przedpotopowym sprzęcie :)
Szperając po internecie za fragmentami kodu, znalazłem parę przydatnych elementów - założenie jest takie żeby kamera poruszała się delikatnie razem z kursorem a postać do tego kursora dobiegała. W oryginale chciałem zrobić automatyczne dobieganie żeby sterowanie było tylko na myszkę ale na samym środku postać kręciła mi się w kółko więc zrezygnowałem i teraz rusza się na wciśnięcie klawisza. Tylko teraz ta kamera, może gif to lepiej
Ale o-------m intro ( ͡°͜ʖ͡°) Myślę że nazwa WingOver zostanie ( Dzięki @MarcelMC ) , chociaż mam jeden pomysł jeszcze co do zmiany ale to zależy od moich możliwości kodzenia jedynie a one są trochę ograniczone :D #gamedev #unity3d #wexgames
---- No i oczywiście zapraszam do obserwowania #wexgames ( ͡°͜ʖ͡°)
Witam. Po kilku dniach zmagań z Unity tutaj udostępniam wstępny projekt mojej gry (wykorzystane zdjęcie jest tylko przykładowym, jeszcze nie zabrałem się za rysowanie scen). Napisałem skrypt, który sprawdza czy kliknięcie nastąpiło w obszarze wyznaczonym do chodzenia. Wcześniej miałem inne rozwiązanie (point in polygon) niestety ono okazało się mało optymalne :( Co do animacji, to ogarnąłem tylko podstawy i będę działał w tym kierunku. Teraz muszę tylko wykombinować wstęp do fabuły i
Witajcie, chciałbym Wam przedstawić Marvina. Nie jest zbytnio zadowolony, bo nie przepada jak ktoś go do czegoś zmusza. Poza tym życie go ostatnio wyjątkowo nie rozpieszcza.
Marvin będzie bohaterem gry, którą tworzę. No, tak prawdę mówiąc, na razie jest to prototypowa postać do prototypowej gry i jest wynikiem kilku godzin nauki #inkscape. Jako, że całe życie byłem programistą - jestem nawet zadowolony z wyniku.
Dobry wieczór. Wrzucam postać do gry, którą zamierzam zrobić. Jeszcze nie jestem pewny co do fabuły ale koncept postaci już wymyśliłem. Jak Wam się podoba? Zrobiłem tylko trzy pozy, bo życia by mi nie starczyło na ogarnięcie animacji. #gamedev #stodnizunity
A tak się renderuje teksturowane sfery z shaderowym raymarchingiem -> zamiast miliona trisów mamy idealną sferę na fullscreen quadzie, niezależnie od LOD-a (⌐͡■͜ʖ͡■)
@Gooby: Shadery (⌐͡■͜ʖ͡■) Cała magia polega na tym, że przez każdy piksel ekranu (bo fullscreen-quad pokrywa się tam z całym ekranem) puszczam promień, którym szukam punktu zderzenia się go z matematycznie opisaną sferą, ten punkt zwraca mi jego głębię w pozycji ekranu, to wraz z pozycją pikesela rzutuję przez odpowiednią macierz i dostaję punkt 3D na powierzchni sfery, potem tego punktu używam
@Gooby: To akurat było zrobione shaderami CGFX (inne to: GLSL oraz HLSL) w #unity3d, acz shadery są dostępne w każdym prawilnym silniku do gier, oraz powinny być dostępne także w profesjonalnych programach graficznych, acz ja z nich nie korzystam :3
http://carpg.pl/forum/index.php Jako, że powstaje tłumaczenie gry którą współtworzę na język francuski(wołam @Viviane77 ), istnieje także francuskie subforum(na którym udzielają się dwie osoby xD). Przy okazji zachęcam do pobierania i zgłaszania błędów w grze, bo dotychczas zdecydowana większość zgłoszeń pochodzi z zagranicy.
Przy okazji screen chaty z niepoprawionymi jeszcze normalami(już jest ok teraz, screen starszy troszkę) #carpg #gamedev
@Leinnan: Coś jest nie tak z twardymi krawędziami. Tak jakby cały dom miał wszędzie uśrednione normalne. W przeciwieństwie do postaci gdzie wszystkie krawędzie są twarde. No i w ogóle coś słabo wygląda model oświetlenia. Jakby poszczególne modele miały osobne pozycje światła lub źle przetransformowane normalne. Czy wszystko dobrze poustawiane z macierzami?
Witam. Czy ma ktoś pomysł jak rozwiązać następujący problem: przemieszczanie gracza tylko po określonym obszarze? Załączam wizualizację. Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki. #stodnizunity #unity3d #unity
Wołam @blisher i @fuuYeah, bo to o czym pisaliście ostatnio znalazło już odzwierciedlenie w nowej wersji. Dzisiaj zarówno gif, jak i web demo. Jeden nowy poziom (z nowym typem kafelka ;)) oraz wprowadzony szczątkowy interfejs, ale umożliwiający w miarę wygodną grę. Dodatkowo GUI działa też fajnie na urządzeniach mobilnych, co bez podjęcia pewnych działań (a więc nie out-of-the-box) było niemożliwe ;)
@blisher: @pr0t3r: docelowo gra ma trafić tylko na urządzenia mobilne, a tam sterowanie jest lepiej rozwiązane. Kafelek cały czas trzyma się przy palcu, dzięki czemu znacznie łatwiej go wrzucić na swoje miejsce. Ale to jeszcze zweryfikujemy – mam nadzieję wspólnie – przy beta testach na Androida ;) @skuwirel: muszę zatem koniecznie sprawdzić co to :) Swoją drogą chętnie przygarnę jakiś pomysł na tytuł ;)
Jako tako jakoś to działa. W sumie to nie jestem do końca pewien, czy taki sposób namierzania przeciwników przez wieżyczki jest właściwy - każda wieżyczka namierza najbliższego sobie wroga, przez co często przeskakuje z jednego na drugiego. Powoli myślę nad tym, jak ugryźć rysowanie strzałów - bo póki co, to to tylko jest odejmowanie hp co X czasu
@Arthes: Ja jak robiłem tower defense to miałem tak, że namierzał najbliższego przeciwnika i jego atakował do czasu gdy nie oddalił się poza zasięg wieżyczki. Potem gdy stracił aktualny cel z widoku to wyszukiwał następnego, najbliższego wśród aktualnie znajdujących się w zasięgu i wg. mnie było ok. Potem dodałem możliwość wyboru w każdej z postawionych wieżyczek czy nowy cel ma wybierać względem tego który wróg jest najbliżej czy może tego,
Jako, że #rozowypasek zasypany jest studiami stwierdziłem, że spróbuję sam zrobić jakąś grafikę dro gry ( #braciarobiogre ). Zacząłem od najłatwiejszej moim zdaniem rzeczy, czyli platformy i wyszło mi coś takiego. Co sądzicie?
Jeśli chodzi o samą grę to ciągle coś robimy, ale są to jakieś drobne rzeczy typu zbieranie gwiazdek więc narazie nie ma specjalnie co pokazywać.
Teraz, gdy wiem, że mam ludzi, którzy chcą czytać moje wypociny lepiej się pisze.
Daliście mi trochę motywacji. Być może w przyszłości przetłumaczę kilka ciekawszych artykułów z gamesutry, oraz streszczę kilka innych książek odnośnie tworzenia gier :)
Część 1
@Rezix: My-Fantasy Online?