#gryandroid, które kazdy #gamedev powinien znać i traktować jako wzór gier idealnych?
- 11
Prace nad grą powli ruszają do przodu. Nie mam za wiele czasu więc to ciągle malutkie kroczki. Cel na teraz to domknąć pętle rozgrywki (odblokowywanie plansz i kolejnych paczek z levelami, jakieś bardziej normalne menu itd.)
zakładam też tag jak by ktoś chciał śledzić postępy -> #krisumandev
#unity #unity3d #gamedev
zakładam też tag jak by ktoś chciał śledzić postępy -> #krisumandev
#unity #unity3d #gamedev
- Arveit
- konto usunięte
- DonislawDev
- LeD7
- applicattura
- +6 innych
- 0
@DonislawDev
dzięki kolego! :)
dzięki kolego! :)
Przed chwilą wrzuciłem moją nową grę na #gamejolt(⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■) zapraszam do sprawdzenia jak mi wyszło. Nad grą pracowałem wieczorami przez 3 tygodnie. Konstruktywna krytyka mile widziana( ͡° ͜ʖ ͡°)
https://gamejolt.com/games/Zombie_sewers/305209
#chwalesie #tworczoscwlasna #gamedev #gamemaker
https://gamejolt.com/games/Zombie_sewers/305209
#chwalesie #tworczoscwlasna #gamedev #gamemaker
- konto usunięte
- LeD7
- konto usunięte
- krisuman
- Droppa
- +1 innych
- 0
@Statesman49 jeszcze popracuj nad oprawą graficzną :) Robione w game maker, tak?
- 2
Zacząłem tworzyć level edytor do mojej giereczki. Idzie jak krew z nosa, bo pierwszy raz próbuje zrobić jakieś narzędzie edytorowe. Ale zaczyna działać :)
Elementy do tworzenia wyświetlają się automatycznie na podstawie prefabów w folderze.
Następny krok to dodać jakiś zapis i wczytanie
#gamedev #unity3d #programowanie
Elementy do tworzenia wyświetlają się automatycznie na podstawie prefabów w folderze.
Następny krok to dodać jakiś zapis i wczytanie
#gamedev #unity3d #programowanie
- 4
Cześć!
Zacząłem pracę nad prostą grą logiczną na mobilki. (Będę starał się regularnie wrzucać tu postępy)
Gra ma polegać na łaczeniu bloków tak aby zostać finalnie z tylko jednym.
Co myślicie o czymś takim? :)
#gamedev #unity #unity3d #android #programowanie
Zacząłem pracę nad prostą grą logiczną na mobilki. (Będę starał się regularnie wrzucać tu postępy)
Gra ma polegać na łaczeniu bloków tak aby zostać finalnie z tylko jednym.
Co myślicie o czymś takim? :)
#gamedev #unity #unity3d #android #programowanie
- 5
Pracując nad moim pluginem podstawowych ruchów platformówek 2D dodałem obsługę customowych eventów. Zamysł jest taki, żeby w łatwy i szybki sposób móc podpiąć do ruchu dodatkową akcję, która wykona się w odpowiednim momencie. Chciałem by było to proste w obsłudze dla osób nieprogramistycznych (np. dla designera, lub żeby dźwiękowiec mógł sobie jakiś hałas podpiąć).
GIF
Taki system ma rację bytu? Dodalibyście jakieś opcje?
Postęp prac (wolny, ale zawsze) będę przedstawiał na twitterze,
GIF
Taki system ma rację bytu? Dodalibyście jakieś opcje?
Postęp prac (wolny, ale zawsze) będę przedstawiał na twitterze,
- 6
Mirki, powoli wychodzi na wierzch moja nieznajomość wzroców projektowych. Dłubię spro w #unity3d #csharp i czuję, że zakopuję się coraz bardziej -czy ktoś mugłby polecić jakieś solidne materiały? Fajnie jeśli byłyby ukierunkowane na unity...
#gamedev #naukaprogramowania
#gamedev #naukaprogramowania
- krisuman
- jigsaw96
- konto usunięte
- yjkis
- DonislawDev
- +1 innych
- 1
@Kiv też ostatnio mam takie poczucie. Ciężko jest znaleźć jakieś dobre materiały.
Tutaj krótko opisane kilka wzorców : http://www.habrador.com/tutorials/programming-patterns/
Jak byś znalazł coś interesującego to wołaj :)
Tutaj krótko opisane kilka wzorców : http://www.habrador.com/tutorials/programming-patterns/
Jak byś znalazł coś interesującego to wołaj :)
- marek_antoniusz
- Colek
- mynameis60
- konto usunięte
- Michelangelo
- +245 innych
krisuman via Android
- 1
@londynskibusinessman Japończyk przez chwilę wygląda jak by stwierdził że jego ukryte super moce nareszcie się przebudzily :D
- 13
Siema!
Wczoraj siedziałem po nocy bo chciałem skończyć poziom. Poległem o 4 i skończyć się nie udało ale zostało naprawdę niewiele.
Ułożyłem wszystkie drzewa, prawie całe tło, zmieniłem pył na listki i dodałem animacje purchawy.
Dzisiaj to już na bank skończę :)
---
Robię swoją pierwszą grę ze swoim #rozowypasek. Prosta ale ładna platformówka o nazwie Escape Doodland. Jak chcesz zobaczyć jak nam idzie to obczaj tag #ucieczkazbazgrolowic, Twittera albo
Wczoraj siedziałem po nocy bo chciałem skończyć poziom. Poległem o 4 i skończyć się nie udało ale zostało naprawdę niewiele.
Ułożyłem wszystkie drzewa, prawie całe tło, zmieniłem pył na listki i dodałem animacje purchawy.
Dzisiaj to już na bank skończę :)
---
Robię swoją pierwszą grę ze swoim #rozowypasek. Prosta ale ładna platformówka o nazwie Escape Doodland. Jak chcesz zobaczyć jak nam idzie to obczaj tag #ucieczkazbazgrolowic, Twittera albo
Hej, opublikowałem wczoraj moją pierwszą gre na androida. Ktoś chętny, żeby mi co nieco doradzić? Chciałbym też poznać chociaż kilka opinii, bo gry jeszcze nikomu nie pokazywałem. Nie jest to jakiś zaawansowany projekt, ale startowałem z zerową znajomością tworzenia gier. Gre tworzyłem przez całe wakacje.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.jackowiak.bubbles
PS. W ustawieniach jest nieoznakowany switch, do pokazywania fps. Nie zapomnijcie też skalibrować akcelerometru :)
#gamedev #programowanie #android #androiddev #unity3d
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.jackowiak.bubbles
PS. W ustawieniach jest nieoznakowany switch, do pokazywania fps. Nie zapomnijcie też skalibrować akcelerometru :)
#gamedev #programowanie #android #androiddev #unity3d
- Bartek35355
- krisuman
- LeD7
- konto usunięte
- Cronox
- +1 innych
krisuman via Android
- 1
@Beefy_Malibu_Doctor pogralem chwilę. Ogólnie fajne i przyjemne, chociaż nie lubię gier wykorzystujących acelometer :) kilka uwag :
-kliknięcie w zaznaczony level powinno działać jak start
-nie ma żadnych opisów na górnej belce w trakcie gry (nie wiadomo co co znaczy)
-sama belka odstaje jakością od reszty ui
-fajny pomysł z tym że kulka obija się o ui
-po wzięciu give up i powrocie do menu znowu jako ostatni level mam ten poddany,
-kliknięcie w zaznaczony level powinno działać jak start
-nie ma żadnych opisów na górnej belce w trakcie gry (nie wiadomo co co znaczy)
-sama belka odstaje jakością od reszty ui
-fajny pomysł z tym że kulka obija się o ui
-po wzięciu give up i powrocie do menu znowu jako ostatni level mam ten poddany,
- 13
@Gamespol: Cześć!
Jesteśmy małym, niezależnym studio #gamedev z Lublina i pracujemy właśnie nad naszą nową (drugą) grą. Będzie to gra logiczna o biednym, ale za to bardzo uroczym robociku (HandyBot), który w katastrofie stacji kosmicznej troszkę się rozleciał...
Zostało mu tylko jedno ramię, i tylko za pomocą niego może się poruszać. Ma za zadanie przebyć kolejne poziomy, by uratować uwięzionego na samym dole kosmonautę.
Aby to zrobić - chwyta
Jesteśmy małym, niezależnym studio #gamedev z Lublina i pracujemy właśnie nad naszą nową (drugą) grą. Będzie to gra logiczna o biednym, ale za to bardzo uroczym robociku (HandyBot), który w katastrofie stacji kosmicznej troszkę się rozleciał...
Zostało mu tylko jedno ramię, i tylko za pomocą niego może się poruszać. Ma za zadanie przebyć kolejne poziomy, by uratować uwięzionego na samym dole kosmonautę.
Aby to zrobić - chwyta
- maad
- konto usunięte
- Gorion103
- trisek
- Igoras
- +8 innych
- 2
@Gamespol gierczka wygląda bardzo przyjemnie :) Też chciałbym kiedyś właśne mini studio otworzyć ( ͡° ͜ʖ ͡°) Dajecie radę się z tego utrzymać? Czy robicie coś jeszcze? Ciężko było zacząć?
- 6
Cześć mirki!
Jakiś czas temu, a w zasadzie jak sobie liczę to już pół roku temu pisaliśmy tutaj o tym, że wydaliśmy naszą pierwszą grę Smashy Monsters. Świata nie podbiliśmy, ale stwierdziliśmy (przy namowie kolegi który w tym nam pomagał), że z gierki można wycisnąć trochę więcej.
Zaczęliśmy ją w wolnych chwilach poprawiać i obecnie jest na wykończeniu.
Dzisiaj chcemy rozpocząć testy w Google Play. Każdy chętny niech napisze prywatną wiadomością z
Jakiś czas temu, a w zasadzie jak sobie liczę to już pół roku temu pisaliśmy tutaj o tym, że wydaliśmy naszą pierwszą grę Smashy Monsters. Świata nie podbiliśmy, ale stwierdziliśmy (przy namowie kolegi który w tym nam pomagał), że z gierki można wycisnąć trochę więcej.
Zaczęliśmy ją w wolnych chwilach poprawiać i obecnie jest na wykończeniu.
Dzisiaj chcemy rozpocząć testy w Google Play. Każdy chętny niech napisze prywatną wiadomością z
- michulej
- dixtel
- konto usunięte
- asdasdce2w
- w0If
- +1 innych
- 28
Czołem mirki
tldr; W ten weekend wystawiałem swoją grę na Pyrkonie i chcę się podzielić wrażeniami! Mirki z #gamedev mogą być zainteresowane :)
O tym że na Pyrkonie będą w ogóle pokazywane gry indie dowiedziałem się z jednej z grup game devowych na fb. Wysłanie maila nic nie kosztuje a z informacji wynikało że budka na evencie też będzie za darmo! Długo się nie zastanawiałem ( ͡º ͜ʖ͡º
tldr; W ten weekend wystawiałem swoją grę na Pyrkonie i chcę się podzielić wrażeniami! Mirki z #gamedev mogą być zainteresowane :)
O tym że na Pyrkonie będą w ogóle pokazywane gry indie dowiedziałem się z jednej z grup game devowych na fb. Wysłanie maila nic nie kosztuje a z informacji wynikało że budka na evencie też będzie za darmo! Długo się nie zastanawiałem ( ͡º ͜ʖ͡º
- krisuman
- TadeuszSynZygmunta
- applicattura
- devml
- iso9001
- +23 innych
Ziomki siedzące w #unity3d i #gamedev. Pytanie o wydajność.
Moja nowa gra ma w tym momencie ~700 iteracji pętli for (w najgorszym przypadku wszystkie w jednym wywołaniu Update()).
Każda iteracja to działania na intach (nic skomplikowanego) + raz na jakiś czas i usuwanie obiektów gry.
Próbuję to optymalizować jak się da, ale wydaje mi się, że ciężko będzie zejść poniżej tego.
Na kompie ciężko mi stwierdzić, czy wydajność na telefonie będzie
Moja nowa gra ma w tym momencie ~700 iteracji pętli for (w najgorszym przypadku wszystkie w jednym wywołaniu Update()).
Każda iteracja to działania na intach (nic skomplikowanego) + raz na jakiś czas i usuwanie obiektów gry.
Próbuję to optymalizować jak się da, ale wydaje mi się, że ciężko będzie zejść poniżej tego.
Na kompie ciężko mi stwierdzić, czy wydajność na telefonie będzie
- 1
odpal grę na telefonie i zobacz
- 0
Dla tego gry na iOS wychodzą lepiej zoptymalizowane niż na Androida. Nigdy nie wiesz jak na innym telefonie będzie działać. Jak zrobisz development build to jest możliwość podpatrzenia profilera z danymi bezpośrednio z telefonu, a nie z edytora (po sieci trzeba się jakoś połączyć, musiał byś sobie doszukać)
- 6
Jakoś tydzień temu pisałem tutaj o tym, że udało nam się wydać grę.
Dzisiaj chcę wam pokazać krótki filmik/zajawkę który zmontowałem w wolnym czasie
link do filmiku
Nie jest to nic specjalnego, ale zawsze lepiej wygląda to w markecie :)
Pochwaliliśmy się też ukończeniem gry na reddicie gdzie całkiem ciepło nas przyjeli :)
wpis na reddut
A jak ktoś jeszcze nie sprawdzał naszej gry to zachęcam do zagrania :) link
nasz tag
Dzisiaj chcę wam pokazać krótki filmik/zajawkę który zmontowałem w wolnym czasie
link do filmiku
Nie jest to nic specjalnego, ale zawsze lepiej wygląda to w markecie :)
Pochwaliliśmy się też ukończeniem gry na reddicie gdzie całkiem ciepło nas przyjeli :)
wpis na reddut
A jak ktoś jeszcze nie sprawdzał naszej gry to zachęcam do zagrania :) link
nasz tag
- TadeuszSynZygmunta
- konto usunięte
- Maixior
- devml
- DOgi
- +1 innych
- 0
@korynt: nie, nie dodawaliśmy takiej opcji. A przeszkadza ci to jak grasz na telefonie? Czy jak oglądasz filmik? Czy w obu przypadkach?
- 1
@korynt: wydaje mi się, że na małym ekranie nie jest to tak odczuwalne. Sczególnie, że telefon zazwyczaj trzyma się w jednej ręce, która od uderzenia palcem o ekran i tak się trzęsie. Ale tak czy inaczej zastanowimy się nad dodaniem opcji wyłączającej trzęsienie :)
- 0
@admund z tą alfą to celna uwaga, lepiej by do wyglądało. Trzeba dodać przy następnej aktualizacji :)
- 13
I o to jest! :)
Nareszcie udało nam się skończyć i wydać naszą grę :)
Po kilku miesiącach pracy w wolnych chwilach, których bywało bardzo mało wygląda na to, że wszystko działa.
O to Smashy Monsters, nasz pierwszy projekt :)
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lazySloth.first
Zachęcam wszystkich do sprawdzenia ;)
#braciarobiogre >> nasz tag
#gamedev #android #unity3d #unity #grafikakomputerowa
Nareszcie udało nam się skończyć i wydać naszą grę :)
Po kilku miesiącach pracy w wolnych chwilach, których bywało bardzo mało wygląda na to, że wszystko działa.
O to Smashy Monsters, nasz pierwszy projekt :)
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lazySloth.first
Zachęcam wszystkich do sprawdzenia ;)
#braciarobiogre >> nasz tag
#gamedev #android #unity3d #unity #grafikakomputerowa
- TadeuszSynZygmunta
- trisek
- Wigitorax
- devml
- konto usunięte
- +8 innych
- 0
@maxprojekt: w bliskich planach jest WindowsPhone. Iphony raczej jeszcze muszą poczekać
- 1
- 0
- 1
@applicattura kiedyś chciałeś żeby cię zawołać przy wydaniu :)
- 0
@dieow: Dzięki bardzo za opinie :)
Z tymi ludkami to dobry pomysł, odrazu by się mechanike poznawało. Może dodamy w jakimś updacie to :)
Z tymi ludkami to dobry pomysł, odrazu by się mechanike poznawało. Może dodamy w jakimś updacie to :)
- 1
@FluidPanda: dzięki za wsparcie kumplu :) Dumb's ways to die nie grałem, ale jak patrzę na ilość pobrań to uznaję to za komplement :) i miło że się podoba :)
#sen #rozwojosobisty #zegarki