Uuuu panie bardzo spartaczyłeś jedną rzecz. W pixelarcie jedną z najważniejszych rzeczy jest stała wielkość pixela. Kiedy duży kamyk i reszta wygląda w miarę równo, to mały wygląda kompletnie gównianie. Ma kompletnie inną skalę przez co no , dobrze to on nie wygląda.
Dosłownie wczoraj wieczorem na poważnie zacząłem pracę nad moim nowym dziełkiem – grą logiczną tworzoną w #unity3d.
Plan jest taki, że gra będzie przeznaczona na urządzenia mobilne (iOS, Android), zaś celem gracza będzie doprowadzenie piłeczki do celu odpowiednio układając klocki (decydujące o skręcaniu, skokach itd.). Są to moje pierwsze godziny z Unity i póki co zrobiłem coś takiego. Działa skręcanie i jak widać skoki. Docelowo to oczywiście gracz
@sproject: Fajnie że zaczynasz od najważniejszego - gameplayu. Ja zawsze w którymś momencie zbaczam w stronę programowania grafiki:)) To jest największy plus unity, poza wieloplatformowością ofc.
Jestem w trakcie tworzenia swojej pierwszej gry :D Może trochę za wysoko postawiłem sobie poprzeczkę ale dam radę Gierka będzie w stylu Jetpack Joyride tylko piłkarska. Będzie gość biegł po trawce, na stadionie i będzie mógł kopać piłką w przeszkody lub przeskakiwać je. Będzie można w sklepie kupić sobie stroje Realu, Barcelony itd (oczywiście tylko podobne bo pewnie licencje) Gierkę będę miał gdzie zareklamować więc jak dobrze ją zrobię to może wypali
Jeśli to tak piękne jak wygląda na załączonym obrazku to osoby nie potrafiące #pixelart , mają dostęp do ogromnej bazy postaci, animacji, przedmiotów czy nawet całych scenerii, które można by w ten sposób wyrenderować i wykorzystać w #gamedev.
Jeśli to tak piękne jak wygląda na załączonym obrazku to osoby nie potrafiące # pixelart
@jasiek13: Część studiów deweloperskich już dawno temu przerzuciło się na taki system. Jasne, gdy ktoś robi grę która byłaby uznana za paskudną nawet w czasach nesa to nie ma sensu się tak bawić ale np. w przypadku zaawansowanych bijatyk 2D ręczne rysowanie każdej klatki animacji to mordęga.
Zaczynam robić małą grę, prawdopodobnie będzie to prosty point'n'click. Na razie uczę się jeszcze pixelartu. Głównym bohaterem będzie siłacz/ciężarowiec. Na razie nie mam pojęcia, jak dalej potoczą się pracę nad scenariuszem. Na pewno nie będzie to prosta historia : )
@krisuman: Jeśli tylko będzie spójna jestem jak najbardziej za zmianą grafiki (mimo, żę ta ma swój urok to ciekaw jestem w końcu czegoś nie pixelartowego/flatowego)
-------- Robimy grę gatunku Top Down Shooter / Rogue like like na mobile (może również PC)! Relacjonujemy postęp prac pod tagiem #lukzdev. Pierwszy wpis znajduje się tutaj.
Trochę informacji odnośnie rejestracji jako niemiecka spółka jako #apple #ios developer. - Po wysłaniu formularza czekałem 2 i pół doby, - telefon od miłej pani z supportu, czy faktycznie jestem tym za kogo się podaję (po niemiecku :D), - dostaję maila z formularzem do zapłaty 99$. Jedno pole to pole na numer telefon i tutaj ogromny fuck up. Nie mieści się mój numer telefonu... musiałem uciąć
Dawno nic nie było od mojej grze Note Fighter, która od ponad miesiąca leży gotowa. :D Problem leży w integracji reklam w #ios, więc decyduję na to by pierwsza wersja gry była wyłącznie płatna. Natomiast #android wersja darmowa z reklamami + płatna bez reklam za 1 euro. Po prostu nie chcę opóźniać premiery przez problemy z ios. Zresztą czytałem, że nie warto w przypadku gier na #
Mam kryzys twórczy. Po kilku dniach odpoczynku od contraband( tytuł roboczy) spojrzałem na to 'na świeżo' i nie podoba mi się ta gra. Obudziłem się nagle i zobaczyłem że tworzę coś co mi jako graczowi się zwyczajnie nie podoba. Gdybym zobaczył taką grę w sklepie play to pewnie bym nawet jej nie zainstalował.
Głównym moim problemem jest brak spójnej wizji jak to ma wyglądać, dokładnego planu od A do Z. Zamiast obmyśleć sobie
@TadeuszSynZygmunta: zaczynaj zawsze od prototypu corowej mechaniki. Jeśli surowa mechanika będzie fajna bez grafiki, dźwięków, cząsteczek itd to gra też będzie fajna.
I jak tu nie lubic swojej pracy Mirki. (。◕‿‿◕。) Jakos na jesien skonczylismy wersje 1.0 aplikacji. Do dzisiaj wbudowywalismy jakies nowe funkcje, naprawialismy bugi i stwierdzilismy, ze troche stoimy w miejscu z wizja projektu. By miec dobre warunki, by sobie na spokojnie usiasc i zebrac nowe pomysly, co dalej robimy z projektem w roku 2015 itp. mamy jutro wszyscy "wolne" - tzn. nie potrzebujemy latpotpw,
Cześć dżawaskryptujące Mirki. Sporo nowości w CanvasQuery - najważniejsza to funkcja stars załatwiająca obracanie, centrowanie i skalowanie obrazka za jednym zamachem.
@dixtel: Tak. Tzn - bardziej podwalina pod silnik - nie ma kolizji, sprajtów itd, bo wychodzę z założenia, że jak ktoś nie potrafi tak prostych rzeczy napisać to tym bardziej nie napisze ani rozsądnej architektury ani sztucznej inteligencji więc lepiej, żeby w ogóle przerzucił się na GameMakera.
@Bakal: dawno temu robilem mapy do unreal tournament, wtedy kiedy jeszcze ten silnik nie byl tak skomplikowany, jak wyszla nowsza wersja (ta od 2003, ze static meshami) to ledwo bo ledwo majac jakies tam umiejetnosci mozna bylo zrobic calkiem fajna mapa. przeraza, a jednoczesnie fascynuje mnie ilosc narzedzi w ue4 :)
Zgodnie z obietnicą wrzucam gifa. Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenie w dostosowywaniu ruchu postaci do nierówności terenu to niech się odezwie, bo nie wiem jak powinno się to robić. Trawa jest w 2 wersjach (ten sam model tylko inaczej obrócony) umieszczonych na terenie jako drzewa. Teren ma teksture i normal mapę wygenerowaną z tekstury w GIMPie magicznym pluginem. Wołam @TadeuszSynZygmunta bo chciał gifa. __________ obserwuj tag #jigsawtworzy jeśli chcesz
@EpicSilence: Propos kolizji: gdyby to było tak proste to dawno bym to zrobił, ruch jest bardziej skomplikowany, nie wykorzystuje fizyki ciał sztywnych, uniknięcie kolizji będzie naprawdę trudne. Co do modeli to pewnie będe czegoś potrzebował, odezwę się.
Wreszcie mam okazje pokazać jedną ze swoich ostatnich game artowych prac pod portfolio. Troche czasu mi to zajęło ... tak czy siak model ukonczony i jestem z niego zadowolony. Moze nie wygląda typowo gameartowo (posiada zbyt czyste mapki) ale uważam że wygląda to ok :)
#javascript #gamedev #html5