Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko279
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

blehblehbleh
blehblehbleh

blehblehbleh

Dołączył 1 rok i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2043
  • Znaleziska 925
  • Mikroblog 1118
  • Obserwujący 7
  • Obserwowane 1
  • Dodane (42)
  • Komentowane (797)
  • Plusowane (279)
blehblehbleh
blehblehbleh
blehblehbleh 03.09.2024, 18:18:00
  • 66
Jeżeli zastanawiacie się nad absurdalnie usilnym dążeniem rządu do wprowadzenia programu deweloper plus i zrzucacie je na lobbying PZFD, to macie rację, ale tylko w 50%. Drugie 50% to powody polityczne. Tak, polityczne.

Bo chociaż sam program ma niskie poparcie społeczne w grupie docelowej oraz w grupie wyborców koalicji 15 października, to scenariusz alternatywny będzie miał dla niej znacznie gorszy skutek. Tym skutkiem będzie recesja. Recesja to dla gospodarki proces ozdrowieńczy - ucinane są nierentowne inwestycje i zwalniany jest kapitał, który można wykorzystać w bardziej racjonalny sposób. Ale dla polityka recesja jest czymś niechcianym, jeśli wydarza się około półmetka jego kadencji, a z tym mielibyśmy do czynienia. Według różnych szacunków w szeroko rozumianym sektorze budowlanym pracuje 15-20% siły roboczej (to absurd, ale pokazuje tylko strukturalny problem gospodarki, wywołany m.in. niskimi stopami procentowymi oraz programem BK2%, wprowadzonym zresztą przez PiS dokładnie w wyniku takiej samej kalkulacji politycznej).W tym momencie naturalna korekta na rynku nieruchomości oznacza problemy dla całej gospodarki. Oczywiście recesja i tak nastąpi, a jeśli wprowadzony zostanie program w stylu kredytu na start, to nastąpi później i będzie głębsza, bo zamiast usunąć patologiczne uzależnienie polskiej gospodarki od betonowego złota, to jeszcze je pogłębi.

Jeżeli dotychczasowa opozycja zaczyna rządzić w czasie recesji, to jest spora szansa, że w ciągu kadencji sytuacja uzdrowi się na tyle, że zadowoleni wyborcy wybiorą tę samą partię. Jeżeli recesja rozpoczyna się w połowie kadencji, to wybory odbywają się w środku niezadowolenia społecznego wywołanego złą sytuacją ekonomiczną.

Oczywiście
  • 30
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

blehblehbleh
blehblehbleh
blehblehbleh
Autor
03.09.2024, 18:37:13 via Wykop
  • 8
@kdgc: Oczywiście, że tak. W pewnym momencie skala marnowanych zasobów w odniesieniu do całości jest tak ogromna, że programy pomocowe i dosypywanie gotówki przestaje działać - gospodarka to organizm, a nie mechanizm, a przynajmniej mechanizm wykazujący własności emergentne. Dalsze pompowanie rynku nieruchomości z pewnością doprowadzi do sytuacji, która miała miejsce w Hiszpanii i Irlandii - gdzie po załamaniu się rynku pojawił się ogromny problem z pustostanami, które są właśnie symptomem
  • Odpowiedz
blehblehbleh
blehblehbleh
blehblehbleh
Autor
03.09.2024, 18:40:01 via Wykop
  • 5
@Papieska_Bestia_z_Wadowic_2137: Nie, brak 20 mld nie spowoduje recesji. Generalnie dosypywanie pieniędzy nigdy nie może zapobiec recesji, bo ona wynika z długotrwałej błędnej alokacji kapitału. Recesja wystąpi tak czy inaczej. Natomiast jego dosypanie może ją odłożyć w czasie, do końca obecnej kadencji, tak aby nie miała ona wpływu na wybory w 2027.
  • Odpowiedz
blehblehbleh
blehblehbleh
blehblehbleh
Autor
03.09.2024, 18:43:03 via Wykop
  • 6
@maryjuszpitagoras: Nie upada, bo wystąpienie recesji na dłuższy czas przed wyborami premiuje obecną opozycję (recesje średnio trwają 1,5-2 lata, ale wyborcy zauważają jej koniec i początek z przesunięciem), więc rząd będzie się starał jej za wszelką cenę uniknąć. Dlatego uważam, że jeżeli PiS działa racjonalnie, to nie poprze programu, licząc na to, że ten upadnie bez głosów Lewicy i Polski2050. Ale znając poziom ogarnięcia gospodarki przez Kaczyńskiego (a ostatecznie on
  • Odpowiedz
ChlopoRobotnik2137
ChlopoRobotnik2137
ChlopoRobotnik2137
28.08.2024, 10:36:21
  • 3136
Oho przyszlo polecnie z samej gory od pana Tuska
Je suis @mickpl
#tusk #nieruchomosci #kredytnastart #kredythipoteczny #polityka
ChlopoRobotnik2137 - Oho przyszlo polecnie z samej gory od pana Tuska
Je suis @mickpl...

źródło: image

Pobierz
  • 83
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

blehblehbleh
blehblehbleh
blehblehbleh 28.08.2024, 19:18:37 via Wykop
  • 1
no to kto w końcu steruje wykopem? PiS czy PO? #!$%@? można


@WeunianyTrampek: Poprawne pytanie to kto steruje PiSem i PO.
  • Odpowiedz
bart-ma
bart-ma
bart-ma
27.08.2024, 15:28:52
  • 4
Hej,

Czy ktos moze pracuje na kontrakcie #b2b dla firmy z #uk ? Probuje sie przeniesc z UK do Polski po 13 latach i zrobic to w najbardziej finansowo korzystny. Obecnie zarabim okolo £85k rocznie razem z bonusem (75k plus 10k bonus) plus £7.5k pension contribution od mojej firmy. Po wstepnym rozpoznaniu wydaje mi sie ze mam dwi opcje:

1. Employer of Record (EOR) - czyli UoP przez posrednika (moja firma nie ma podmiotu prawnego w PL). Ale przy takich zarobkach UoP nie ma sensu bo trace polowe w podatkach patrzac po kalkulatorach (wbijam 33k brutto co dajemi 19.5k miesiecznie przy koszcie pracodawcy 38.5k (LOL). Do tego trace £7.5k pension contribution. Ta opcje wydaje mi sie calkowicie bez sensu i jak mam tak byc opodatkowany to wole zostac w UK.

2.
  • 35
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

blehblehbleh
blehblehbleh
blehblehbleh 27.08.2024, 20:59:23 via Wykop
  • 2
@kot_gagarina: Przy takich zarobkach nie ma fajniejszego kraju niż Polska. No, może Portugalia ze względu na klimat i ocean (zresztą co kto lubi, ja tam wolę nasz umiarkowany), ale tam infrastruktura jest znacznie gorsza i perspektywy rozwoju również znacznie gorsze. Poza Niemcami, Holandią i Skandynawią większość zachodniej Europy tkwi w stagnacji gospodarczej od 20 lat. Ale w tych krajach płaci się horrendalne podatki. Do tego dochodzi znacznie niższy poziom niebezpieczeństwa. Co zostaje? Czechy, Słowacja, Węgry, Słowenia? Tam są te same problemy co w Polsce. Chorwacja? Bieda.

W Polsce owszem, jest drożyzna, ale drożyzna jest wszędzie w Europie - z tym, że w Polsce analogicznie rosły płace, a gdzie indziej jest stagnacja.

Europa jest generalnie zwijającym się kontynentem i trzeba albo się z tym pogodzić albo emigrować poza Europę. Ale tutaj w grę wchodzą różnice kulturowe. W krajach zachodnich z dzietnością Europejczyków nie jest wcale lepiej niż w Polsce. A podbijanie dzietności przez nieeuropejskich imigrantów nie jest niczym pozytywnym, jest procesem negatywnym, bo oni dla Europejczyków są kosztem, więc perspektywy np. emerytalne są jeszcze gorsze niż w
  • Odpowiedz
paul772
paul772
paul772
27.08.2024, 13:04:58
  • 2
#nieruchomosci
Pytanie do ekspertów od ekonomii. Jeśli wiekszy popyt na prywatne mieszkania zwiększy ich ceny 1 do 1, to czy zwiększony popyt na materiały budowlane czy ekspertów przy budowie przez państwo nagle nie będzie zwiększało kosztów budowy mieszkań?
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

blehblehbleh
blehblehbleh
blehblehbleh 27.08.2024, 13:55:09 via Wykop
  • 0
@paul772: Będzie, ale nie wpłynie to na zwiększenie cen mieszkań, tylko na zmniejszenie marży deweloperów - bo będzie wiązało się ze zwiększoną podażą. Problemem jest podwyższony popyt skomasowany w krótkim czasie, na który podaż nie jest w stanie zareagować, a który jest napędzany przez bańki inwestycyjne, programy i FOMO. Jednocześnie jest to najlepsze rozwiązanie dla deweloperów (wcale nie dla banków, bo te dostaja do swoich portfeli śmieciowe kredyty na zawyżone
  • Odpowiedz
mickpl
mickpl
mickpl
23.08.2024, 07:06:23
  • 456
No ale jak to popyt siadł. Jeszcze niedawno czytałem, że sprzedaż idzie wspaniale i dopłaty do kredytów nie mają znaczenia dla tego biznesu.

#nieruchomosci
mickpl - No ale jak to popyt siadł. Jeszcze niedawno czytałem, że sprzedaż idzie wspa...

źródło: deweloperzy

Pobierz
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

blehblehbleh
blehblehbleh
blehblehbleh 23.08.2024, 08:47:14 via Wykop
  • 5
@mickpl: Jeszcze narracja, że deweloperzy sobie na luziku przeczekają okres niskiego popytu sztucznie ograniczając podaż i wcale im to nie zaszkodzi XD
  • Odpowiedz
blehblehbleh
blehblehbleh
blehblehbleh 23.08.2024, 08:53:57 via Wykop
  • 1
@Tagliacozzo: Oczywiście, że tak, ale ekonomiczni analfabeci albo opłacane trolle drążyły odmienną narrację i masa ludzi się na to łapała.
  • Odpowiedz
blehblehbleh
blehblehbleh
blehblehbleh 23.08.2024, 10:43:25 via Wykop
  • 0
@#!$%@?: Wszyscy deweloperzy musieliby być w takiej samej kondycji i wszyscy musieliby odnieść taką samą korzyść ze zmowy cenowej (bo tym byłby właśnie ten mechanizm, oczywiście nielegalny, no ale mówimy o potężnym lobby), co jest praktycznie nierealne.

EDIT NO NIE WIERZĘ K---A OCENZUROWAŁO NICKA XDDDDD
  • Odpowiedz
JudzinStouner
JudzinStouner
JudzinStouner
19.08.2024, 09:51:04
  • 13
Naszła mnie rozkmina pod wpływem rozmowy z ziomkami o autach. Kumpel próbował mi wmówić, że w tych czasach praktycznie żadne auto nie robi na nikim wrażenia, bo drogie fury spowszedniały ludziom i jest ich cała masa. No co za p---------e xD

Ostatnie dane dotyczące mediany płac są za 2022r i podają, że wynosiła ona wówczas 4200 netto. Jeśli się odejmie od tego koszty utrzymania, to jasnym jest, że przeciętnego Polaka nie stać praktycznie na żaden nowy samochód xD Zresztą, wystarczy spojrzeć po osiedlach i widać jak mało jest aut nowych lub stosunkowo niedawno kupionych w salonach. W moim i sąsiednich blokach jest w sumie jakieś 50-60 mieszkań, a nowe auto jest jedno xDD Najdroższe są ze 2-3 sztuki wartości może po 70-80k i nie należą ofc do ludzi robiących na etatach. Reszta to stare śmietniki. Dominują auta typu skoda octavia I, audi 80, A4 B6, golfy V, etc.

No i jeszcze moje drugie ulubione zagadnienie - posiadane auto nie świadczy o zamożności właściciela, bo na pewno jest w leasingu, więc jest biedakiem udającym bogacza. Ok xD Żeby kupić dzisiaj chociaż jakieś znośne BMW 3 czy Audi A4, które w opinii wielu wykopków "nie są premium" trzeba wydać +-200k. Może być trochę mniej, może nieco więcej - zależnie od wersji wyposażenia. Rata leasingu za takie coś przy założeniach, że chcemy go spłacać przez 5 lat, a potem wykupić to 3500zł przy 10-procentowej wpłacie początkowej. Jakieś X5, A8 czy inne topowe modele to nawet 3-krotność tej raty, a nawet nie doszedłem jeszcze do tematu ubezpieczeń, które kosztują od kilku do kilkunastu tysięcy rocznie xD

Dodać
  • 66
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

blehblehbleh
blehblehbleh
blehblehbleh 19.08.2024, 14:50:49 via Wykop
  • 6
@JudzinStouner: "Droga fura" robi wrażenie co najwyżej na biedzie umysłowej, niezależnie od poziomu zamożności. Chyba, że mówimy o ręcznie składanych Ferrari albo jakichś zabytkowych Aston Martinach a'la James Bond, ale te samochody są niesamowicie rzadkie i właśnie dlatego przykuwają oko.
  • Odpowiedz
bobsley33
bobsley33
bobsley33
18.08.2024, 11:19:27
  • 1836
#p0lka
XD
#rozowepaski #logikarozowychpaskow #madki
bobsley33 - #p0lka 
XD 
#rozowepaski #logikarozowychpaskow #madki

źródło: temp_file574953150769211715

Pobierz
  • 97
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

blehblehbleh
blehblehbleh
blehblehbleh 18.08.2024, 14:00:38 via Wykop
  • 1
Ojkofobiczna p0lka: śmierdziel z Pakistanu, Bangladeszu, Indii, krajów gdzie kobieta jest traktowana gorzej niż bydło a gwałty zbiorowe, kazirodztwo, poligamia, kamienowanie są częścią kultury


@xionc0586: No przecież to ich poziom.
  • Odpowiedz
sznur_z_powylamywanymi_suplami
sznur_z_powylamywanymi_suplami
sznur_z_powylamywanymi_suplami
17.08.2024, 07:33:19
  • 40
Każdy kto godzi się na pensję poniżej 5000 złotych netto miesięcznie w 2024 roku po przepracowanych 180 ustawowych godzinach przyczynia się do wspierania współczesnego niewolnictwa. Lepiej popełnić #s---------o niż dawać się tak wykorzystywać. Zapraszam do dyskusji. Siła moich argumentów jest prosta - siła ego. #neet #praca #depresja #przegryw
  • 101
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

blehblehbleh
blehblehbleh
blehblehbleh 17.08.2024, 11:33:33 via Wykop
  • 3
Im więcej ludzie zarabiają, tym więcej kupują, im więcej kupują, tym szybciej rosną ceny i koło się zamyka.


@Plp_: XD Poziom ogarnięcia gospodarki level chłopski rozum XD

Ludzie pracują -> zarabiają hajs -> część wydają, a część oszczędzają -> dzięki oszczędnościom można inwestować w dłuższe i bardziej skomplikowane łańcuchy produkcji -> produkcja staje się bardziej efektywna, wyprodukowanie jednego dobra jest tańsze niż poprzednio -> ludzie realnie więcej zarabiają, nawet jeśli
  • Odpowiedz
karetpoker
karetpoker
karetpoker
16.08.2024, 15:00:58
  • 0
#pracait #programista15k

Jestem devopsem, to normalne, że programista nawet nie wie, gdzie leży Dockerfile do jego apki? On mówi, że tego nie tyka. Przejmuję małą frontendową apkę pod skrzydła po koledze, który odszedł no i zagaduję do devów i nic nie wiedzą. Tylko kojarzą, że jak pipeline na zielono się świeci, to udał się nowy release i dają znać koordynatorowi wdrożeń, że można podbijać wersję, a jak na
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

blehblehbleh
blehblehbleh
blehblehbleh 17.08.2024, 23:20:19 via Wykop
  • 0
@karetpoker: A po co ma wiedzieć, skoro firma zatrudnia i płaci za tę wiedzę devopsom? Ty wiesz jak się robi frontend i pomagasz frontendowcom?
  • Odpowiedz
MackaCthulhu
MackaCthulhu
MackaCthulhu
13.08.2024, 20:53:23
  • 0
Czy jakby NATO się na maxa wk*rwilo i zaczęło miażdżyć Rosję w otwartym konflikcie, to Putin by kapitulował, czy odpalił pociski atomowe i w konsekwencji zanihilował swój własny naród?

#wojna #ukraina #rosja

NATO atakuje. Putin:

  • Ogłasza kapitulację 46.7% (185)
  • Rozpoczyna zagładę nuklearną 53.3% (211)

Oddanych głosów: 396

  • 31
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

blehblehbleh
blehblehbleh
blehblehbleh 13.08.2024, 23:44:47 via Wykop
  • 0
No twierdzą, że mają ale nikt ich od dwudziestu lat nie widział.


@Filipterka25: Jak wykopek nie widział, to mocarstwa na pewno też nie widziały XD Zwłaszcza, że państwom bardzo zależy na tym, żeby wszyscy wiedzieli, że mają b--ń jądrową i środki jej przenoszenia, więc jakby były co do tego wątpliwości, to Rosjanie odjebią próbę jądrową. Ale ponieważ wątpliwości nie ma, to nie muszą.
  • Odpowiedz
kawalerka15k
kawalerka15k
kawalerka15k
12.08.2024, 10:32:40
  • 2
Uważam, że będziemy w najbliższym czasie doświadczać "końca historii" w IT. Brzmi to mocno, ale chodzi mi o perspektywę stricte szarego wyrobnika IT. Myślę, że na horyzoncie już właściwie nie ma nowinek technologicznych, które jakoś znacząco zmienią pracę programisty (poza ofc AI, które tylko ułatwi robotę).

W temacie takiej chmury obliczeniowej, procesowania rozproszonego raczej wszystko zostało już wymyślone. Podobnie np. konteneryzacja. Rozwój zjawisk które zmieniły prace w IT na przestrzeni 5-10 lat wyraźnie przystopował od strony technicznej i jak już ktoś ogarnie te tematy to tak naprawdę styka na dobre.

Fascynaci takiego Rusta powiedzą, że to świetny język i można przepisać np. Javę na Rusta. Tylko to jest IMO wymyślanie koła na nowo w sytuacji, gdzie gros systemów jest już good enough, a do takiego Rusta trzeba by było jeszcze znaleźć ludzi. Przykład - robiłem jako data engineer i choć Python jest pod spodem badziewnym językiem, to wszelkie biblioteki do procesowania danych napisane w Javie/Scali i tak się podpina pod API zamiast developować w natywnym języku, bo Pythona zna każdy.

Całość
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

blehblehbleh
blehblehbleh
blehblehbleh 14.08.2024, 16:19:19 via Wykop
  • 1
@Xianxi: W porównaniu z innymi językami? Skomplikowany system typów i ich inferencja, jednoczesna funkcyjność i obiektowość (i to w "pełnej wersji", nie ograniczonej jak np. w Kotlinie C# czy Rustcie), w dwójce implicity (ale to akurat efekt błędów projektowych, bug a nie ficzer), dla kogoś kto się przestawiał z Javy 7 nawet podstawowa "otoczka" funkcyjna (mapy, flatmapy, niemutowalne struktury danych) oraz składnia były mocno problematyczne, model aktorów jako podstawowy typ
  • Odpowiedz
blehblehbleh
blehblehbleh
blehblehbleh 14.08.2024, 17:41:42 via Wykop
  • 2
@Xianxi: Tzn. no właśnie, jak ktoś miał do czynienia, oprócz mainstreamu, z bardziej egzotycznymi językami (typu Haskell, Erlang, D czy Elixir), to to nie są jakieś nie wiadomo jak skomplikowane rzeczy, każda wzięta z osobna. Rzecz w tym, w Scali to wszystko występuje na raz xD
  • Odpowiedz
SendMeAnAngel
SendMeAnAngel
SendMeAnAngel
24.07.2024, 17:04:16
  • 1
Natknąłem się na nowy framework, który ma być jeszcze szybszy od Quarkusa i Micronauta. Czy ktoś z Mirków używa go w projektach? https://www.playframework.com #java #scala #programowanie
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

blehblehbleh
blehblehbleh
blehblehbleh 14.08.2024, 19:57:15 via Wykop
  • 1
@pan_bogus: Krytyczne elementy Kafki są w Scali, to co "dookoła" jest w Javie.

Podobnie na Scale, teraz raczej kto może to się wycofuje ze Scali


@pan_bogus: To jest pewnie najlepszy moment, żeby zacząć ogarniać Scalę, jak ktoś jeszcze nie umie XD To potężny język prawdopodobnie jedyny w swoim rodzaju na obecnym rynku. Ciężko mi sobie wyobrazić, żeby taki język zniknął z rynku. Po prostu hype minął, a raczej
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 40
  • Strona 2 z 40
  • >

Adam S odowy

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 17.05.2024

    Komentator
  • Rocznica
    od 15.07.2024

    Rocznica

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl