Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko203
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
badtek

badtek

Dołączył 14 lat i 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 23459
  • Znaleziska 11784
  • Mikroblog 11675
  • Obserwujący 34
  • Obserwowane 97

609

Nowy Targ: miasto budzi się w smogowej mgle - w centrum nie ma czym oddychać

Nowy Targ: miasto budzi się w smogowej mgle - w centrum nie ma czym oddychać

Nocą pyłomierz przy Al. Tysiąclecia zanotował ponad 700% przekroczenia dopuszczalnych norm pyłów zawieszonych PM 10. Rano było już "tylko" 332%. (...) w tej części Nowego Targu podobnie jak w Rabce już od 1 stycznia nie wolno palić w kopciuchach najgorszej klasy.

konto usunięte
z
24tp.pl
dodany: 02.01.2023, 12:45:31
  • 170
  • #
    polska
  • #
    smog
  • #
    nowytarg
  • #
    powietrze
  • #
    zanieczyszczeniepowietrza
  • #
    malopolska
badtek
badtek 02.01.2023, 13:09:57
  • -45
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 12
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

badtek
badtek 02.01.2023, 20:32:41
  • -17
@Morf: tak, to proste, w Koszalinie masz srednioroczne stężenia benzoapirenu w zasadie w normie, a w Nowym Targu, przekroczone wielokrotnie. I tak co roku. No wiec to jest taka, że zależność nie oznacza przyczynowości, ale pczyczynowość powinna wykazywać zależności. Jeśli przekroczenie wielorktone norm stężeń powietrza nie odbija się na zdrowiu, to oznacza, że normy są zanizone i ten smog wcale nie taki straszny.
badtek
badtek 02.01.2023, 20:34:35
  • -16
no brawo jest się czym chwalić! Czołgiem Wielkiej Polsce!


@Dadas77: heh, powiem Ci taką ciekawostke. W 2021 roku WHO obniżyło drastycznie normy dwutlenku azotu i teraz żadne większe miasto Europejskie jej nie spełnia :-) Ludzie nie rozumieją, że korporacje używają WHO do biznesu. Chodzi o forsowanie zielonego ładu i technologii zwiazanej z OZE oraz eliminacji z Europy taniej energi. Produkcja ma być w Chinach, Europa ma konsumowac i być uzależniona.
badtek
badtek 02.01.2023, 20:43:51
  • -16
no tak bo wpływ na długość życia ma tylko i wyłącznie benzo(a)piren. Nie istnieją żadne inne zmienne


@Morf: nad morzem mieszka "gorszy sort" :-) oczywiściie, że jest wiele innych czynników które mają wpływ na zdrowie, m.in. żywność i styl życia i na tym sie trzeba koncentrować, a nie na mitycznym smogu który ma znikomy wplyw na zdrowie i zakazach kominków które sa dozwolone na całym świecie.
badtek
badtek 03.01.2023, 17:16:20
  • -6
@przedostatni_wolny_login: jakim publikacjom naukowym? Bo ja Ci moge pokazać takie, które jasno wskazują, że podwyższone steżenia pyłow nie maja wplywu np na astmę. A co do konsensusów naukowych i eksprtów WHO, to polecam sobie posluchać tego wywiadu. O słuyszności eliminacji Żydów i promowaniu Marksizmu i Leninizmu też naukowcy przekonywali społeczeństwo, był konsensus naukowy.
badtek - @przedostatniwolnylogin: jakim publikacjom naukowym? Bo ja Ci moge pokazać t...
badtek
badtek 03.01.2023, 17:24:23
  • -6
@przedostatni_wolny_login: Giordano Bruno mówi Ci to cos? Zgadzał się z konensuem "naukowców"? Nie. Miał racje? Miał. Co z nim zrobiono? Spalono.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Giordano_Bruno

743

Masakra Rosjan. Kijów: 400 zabitych i 300 rannych

Pokaż treści 18+

Masakra Rosjan. Kijów: 400 zabitych i 300 rannych

Ukraińska armia potwierdza z kolei atak na bazę Rosjan w Makiejewce w obwodzie donieckim. Według sztabu Kijowa w nocy z 31 grudnia na 1 stycznia zginęło tam nawet 400 zmobilizowanych żołnierzy armii Putina, a 300 zostało rannych. Według nieoficjalnych doniesień Ukraińcy do ataku wykorzystali HIMARS.

KapitanTorpedal
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 02.01.2023, 03:10:58
  • 133
  • #
    europa
  • #
    rosja
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • #
    wydarzenia
badtek
badtek 03.01.2023, 07:53:10
  • -5
przecież to propaganda UA


@Pasti111: jak by to zrobili ruskie, to propaganda UA biadoliłaby że Putin szkoły atakuje.

535

Wieś w Krakowie z zakazem palenia drewnem.

Wieś w Krakowie z zakazem palenia drewnem.

Kraków to nie tylko turystyczne centrum, biurowce i bloki. To również wiejskie obrzeża, gdzie nie dochodzi sieć ciepłownicza a czasem i sieć gazowa. Czy w takich miejscach zakaz kominków jest sprawiedliwy?

badtek
z
youtube.com
dodany: 01.01.2023, 14:32:37
  • 309
  • #
    krakow
  • #
    budownictwo
  • #
    energetyka
  • #
    ekologia
  • #
    drewno
  • #
    takdladrewna
badtek
badtek
Autor
01.01.2023, 14:43:22
  • 327
@Petururururu: no ale palenie "szmatami" czy wszystko pod ręką jest niedozwolone. Mówimy o paleniu drewnem. To tak jak byś twierdził, że każdy kto ma auto jeździ po pijaku. Trzeba eliminowac pijaków a nie normalnych kierowców.
badtek
badtek
Autor
01.01.2023, 14:45:05
  • 14
@antywojo: palenie "g. wszelakiem" jest zabronione, więc dlaczego chcesz zakazać palenia suchym drewnem w kominkach z ekoprojektem, które są dozwolone na całym świecie?
badtek
badtek
Autor
01.01.2023, 14:47:30
  • -12
@UniversalHater: zakaz aut też jest sprawiedliwy? nie korzystasz z aut? Przecież auta też smrodzą a do tego jeżdzą nimi pijacy którzy zabijają ludzi na drogach... No ale jakos aut nie zakazujemy, tylko karamy pijaków. Problem w Krakowie jest takai, że więkzość mieszkajaca w blokach mających tanie cieplo z węgla ma gdzieś kominki, a wierzy że to zlikwiduje smog, i stąd władze Krakowa chcąc przypodobac się większości gardzi prawami mniejszości...
badtek
badtek
Autor
01.01.2023, 14:49:23
  • 253
@Petururururu: Ty nie rozumiesz najwyrazniej przepisów. Zakaz palenia drewnem czy węglem nie jest potrzebny do tego, żeby karac za palenie śmieciami. Palenie śmieciami jest zakazane w całej Polsce, a palenie drewnem - tylko w Krakowie.
badtek
badtek
Autor
01.01.2023, 14:53:11
  • 2
@antywojo: czy Ty już w ogole w życiu zapłaciłeś jakiś rachunek za gaz prad i media? Obecnie ludzie palący drewnem DOPŁACAJĄ do ludzi ogrzwających gazem i prądem. Gdyby rząd nie dotowal gazu i prądu, ludzie by marzli, bo rachunki byłyby 3 razy wyższe. Wiedza o tym firmy.
badtek
badtek
Autor
01.01.2023, 14:56:02
  • 179
@Petururururu: to nie jest żaden desperacki krok, tylko efekt działania lobbystów. Kiedy Ty zrozumiesz, że jeśli ktoś pali śmieciami to bez znaczenia czy jest zakaz kominków czy nie? Masz jakieś dziwne uprzedzenie i założenie, że każdy kto pali drewnem to truciciel, tak jak byś podejrzewał każdego jadącego autem że to pijak. Otrzeźwiej albo dorośnij troche, większość ludzi jest normalna na tym świecie.
badtek
badtek
Autor
01.01.2023, 15:19:29
  • -55
@dominator99: z nowotworami to jest bzdura. Raka pluc jest znacznie więcej na Pomorzu niż w Małopolsce. Przy tych steżeniach pylow co mamy w Polsce jest to bez znaczenia na zdrowie. 10 lat trwa walka ze smogiem, dlugosc zycia spadla...
badtek
badtek
Autor
01.01.2023, 18:28:51
  • -7
@arch_Kris: są jeszcze bardziej wiejskie rejony, na wschód, rejony Przylasku Rusieckiego. Podobnie jest Zbydniowice, Soboniowiice, Swoszowice, Dębniki...
badtek
badtek
Autor
01.01.2023, 18:30:12
  • 10
@lubiecie: gaz to paliwo kopalne którego nie mamy w Polsce w dostatecznej ilości a któruy jest obecnie tak drogi, że jak bys miał płacić prawdziwą cene, to byś sie załamał. Dlatego mamy inflacje, bo rzad drugukuje kase i doplaca do gazu, ludzie płacą 30% ceny.
badtek
badtek
Autor
01.01.2023, 19:32:40
  • 12
@ZielonaFlegma: w UK nie ma żadnego zakazu palenia drewnem, piszesz durnoty. W Londynie możesz palić suchym drewnem nawet w bezklasowym kominku.
https://www.london.gov.uk/programmes-and-strategies/environment-and-climate-change/pollution-and-air-quality/guidance-wood-burning-london
badtek
badtek
Autor
01.01.2023, 19:36:19
  • -16
@satba: jeśli dla Ci mało to co na video, to sobie możesz sprawdzić tutaj. To tez jest formalnie obszar Krakowa, a infrastruktura gorsza niż w niejednej gminie wiejskiej:
https://www.google.com/maps/@50.0505924,20.1249574,1315m/data=!3m1!1e3
badtek
badtek
Autor
01.01.2023, 19:41:48
  • -10
@satba: tutaj masz obszary na fioletowo w granicach Krakowa, gdzie nie ma i nie będzie sieci ciepłowniczej. Ci ludzie nie maja alternatywy. Drogi gaz, droga pompa ciepła, albo wypad z Krakowa...
badtek - @satba: tutaj masz obszary na fioletowo w granicach Krakowa, gdzie nie ma i ...

źródło: comment_1672602100Dmz1YvI4cQwHYVHkkK44UL.jpg

Pobierz
badtek
badtek
Autor
01.01.2023, 19:51:52
  • 17
@ZielonaFlegma: jak kłamie, jak dałem Ci instrukcje do palenia drewnem w komiku z oficjalnej strony urzędu w Londynie. Ile Ty masz lat, 10?
badtek
badtek
Autor
01.01.2023, 19:59:44
  • -11
@michcio: masz zafco. Zwykly piec zespawany ze złomu, widzisz tam dym? Kominki ekoprojekt i piece zduńskie opalane suchym drewnem też nie kopcą , gadasz jakieś archaizmy i bzdury
badtek - @michcio: masz zafco. Zwykly piec zespawany ze złomu, widzisz tam dym? Komin...
badtek
badtek
Autor
01.01.2023, 20:06:03
  • -11
tylko dlatego że podczas spalania drewna podobnie jak węgla emitowane są pyły


@UtherLightbringer: pyły występują naturalnie i są mniej szkodliwe niż tlenki azotu które wydobywają się ze spalania gazu czy oleju opałowego dozwolonego w Krakowie. Poza tym pyły PM10 wdychają dzieci na codzień w stęzeniach 500% normy bawiąc się w żłobku czy przedszkolu i to przy włączonym oczyszczaczu, tak wynika z eksprtyz miasta Krakowa które są ukrywane przed opinią publiczną.
badtek - > tylko dlatego że podczas spalania drewna podobnie jak węgla emitowane są p...

źródło: comment_1672603550Gm6kcfYZodLFbYmfGUNxvU.jpg

Pobierz
badtek
badtek
Autor
01.01.2023, 20:11:38
  • 0
A co do samego drewna to dozwolone jest palenie kotłami zgazowującymi drewno. albo dedykowanymi (np. SELVAN )


@alexmich: w Krakowie nie jest dozwolone palenie kotłami zgazowującymi drewno. Są zakazane.
badtek
badtek
Autor
01.01.2023, 20:14:17
  • -22
@satba: tutaj masz jeszcze mapkę z granicami Krakowa. W zasadzie polowa obszaru Krakowa to są obszary wiejskie pozbawione sieci ciepłowniczej, a często rownież gazowej. Zresztą gaz to żadna ekonomia ani ekologia
badtek - @satba: tutaj masz jeszcze mapkę z granicami Krakowa. W zasadzie polowa obsz...

źródło: comment_16726040458zngW8J872JCGnCHR28sAb.jpg

Pobierz
badtek
badtek
Autor
02.01.2023, 08:05:17
  • 0
O, a ciekawą rzecz poruszyłeś


@silver2004: to co pokazane na wykresie to są zgony, bardziej obiektywnie jest patrzec na zachorowania, bo zgony to efekt leczenia i dostepu do sluzby zdrowia. Natomiast zachorowania kszatałtują się podobnie... ZNACZNIE więcej jest na pomorzu, niż na południu. Powiem więcej, w Nowym Targu, gdzie są najwyższe stężenia pyłów zawieszonych i benzoapirenu w Polsce (przekraczają 150 razy normę WHO) ludzie żyją dłużej i chorują na raka
badtek
badtek
Autor
02.01.2023, 08:06:49
  • 3
@yetix: gaz jest paliwem kopalnym, drogim, importowanym, ktorego wydobycie niszczy środowisko. Drewno jest paliwem odnawialnym i naturalnym magazynem energii.
badtek
badtek
Autor
02.01.2023, 08:10:54
  • 2
@alexmich: chłopie, co Ty pieprzysz. W Krakowie masz zabronione kotły zgazowujące drewno. Ty nie znasz przepisów. Dopuszczne masz tylko kotły na gaz ziemny i olej opałowy i tyle. Jak nie rozumiesz przepisów to sobie zadzwoń do urzędu to się dowiesz, zamiast pisać herezje i wprowadzac ludzi w bład zgrywając znawcę.
Tu masz uchwałę: http://edziennik.malopolska.uw.gov.pl/WDU_K/2016/812/akt.pdf
@Flutter_M_Shydale @WstretnyOwsik
badtek
badtek
Autor
02.01.2023, 08:16:12
  • -3
@predicat: oczywiście, że jest OK. 70% Krakowa ma ciepło ze spalania węgla przez elektrociepłownie. Palenie drewnem to normalbność w Europie, w Szwajcarii, Austrii, krajach Skadynawskich, w USA. Popatrz na to zdjęcie sprzed 2 tygodni z Białego Domu i nie daj sie ogłupić opłacanej propagandzie.
badtek - @predicat: oczywiście, że jest OK. 70% Krakowa ma ciepło ze spalania węgla p...

źródło: comment_1672647342tiSz0KPDTKTVfaqTSCaqQy.jpg

Pobierz
badtek
badtek
Autor
02.01.2023, 08:18:41
  • 4
@yetix: gaz ziemny jest paliwem kopalnym tak samo jak węgiel czy ropa. To są wszystko węglowodory tylko w innej postaci: węgiel - stała, ropa - płynna, gaz ziemny (metan, proban, butan) - gazowa. Drewno (biomasa) to odnawialne źródło energii, gromadzi i oddaje energie słoneczną.
badtek
badtek
Autor
02.01.2023, 08:22:23
  • 3
@Smiglo90: to zależy co nazywasz wsią. Formalnie tak jak piszesz, w rzeczywistości jak masz domy, stodoły z końmi i kurami tak jak w tej okolicy na filmiku, to jest wieś. A na wschód od Nowej Huty masz jeszcze masę pół uprawnych w granicach Krakowa. Przeciętny Polak patrzac na filmik nigdy by nie powiedział że to Kraków, tylko jakaś wieś.
badtek
badtek
Autor
02.01.2023, 08:23:54
  • 0
@arc_tic: nie można peletem i nie można też kotłami zgazowującymi drewno. To są idiotyczne przepisy w Krakowie. Można tylko gazem ziemnym i olejem opałowym. I mogą być to bezklasowe kotły na gaz i olej opałowy.
badtek
badtek
Autor
02.01.2023, 08:25:09
  • 2
@Radokop: jedyne osoby które sie podtruwają to we wlasnych mieszkaniach w wyniku zaczadzenia, zwykle piecykami gazowymi. Nikt od palenia drewnem w Polsce nie umarł ani się nie zatruł, to są bajki dla idiotów. Masz tu dwóch Prezydentów w Białym Domu, trują się przy otwartym kominku, tak?
badtek - @Radokop: jedyne osoby które sie podtruwają to we wlasnych mieszkaniach w wy...

źródło: comment_16726478987UCsNTS0u7RrGcc1lKJovL.jpg

Pobierz
badtek
badtek
Autor
02.01.2023, 08:40:38
  • 0
@Cierniostwor: ale smog to jest zjawisko agmosferyczne do którego nie jest potrzebne spalanie drewna. Dlatego nawet przy calkowitym zakazie palenia smog w Krakowie jest i będzie, bo większą role odgrywa tu postępująca zabudowa i brak przewietrzania. Oficjalnie wg danych GIOŚ najwyższe roczne stężenia pyłów PM10 w 2021 r. były w centrum Krakowa.
badtek
badtek
Autor
02.01.2023, 08:41:38
  • 0
@Cierniostwor: tutaj masz potwierdzenie. Zadziwiające jak łatwo można ludzi ogłupiąć propagandą w oderwaniu od faktów.
https://panbartek.pl/oficjalnie-krakow-z-najgorszym-powietrzem-w-polsce-w-2021/
badtek
badtek
Autor
02.01.2023, 08:45:25
  • 1
@BeSmarter: bo to są propagandowe bzdury sprzeczne z rzeczywistością. Popatrz sobie na statystyki zachorowalnbośc na raka płuc, prowadzone przez Narodowy Instytut Onkologii w Warszawie. Popatrza sobie na długość życia podawaną przez GUS. W Nowym Targu masz srednioroczną normę WHO dla benzoapirenu przekroczoną 150 razy i co? I ludzie tam żyją dłużej i chorują na raka rzadziej niż w nadmorskim Koszalinie. Wierzysz w dogmaty propagandowe a nie umiesz pozyskać prostych danych,
badtek - @BeSmarter: bo to są propagandowe bzdury sprzeczne z rzeczywistością. Popatr...

źródło: comment_1672649123kA7JyuLh3K6stxTxyheDS2.jpg

Pobierz
badtek
badtek
Autor
02.01.2023, 08:48:42
  • 8
@Cierniostwor: bzdura dla idiotów. Nigdzie w Europie nie ma calkowitego zakazu paliw stałych, nawet w Londynie można palić drenwem w kominkach. Robisz siebie dogmatyka który wierzy w jakąś durną ideologię sprzeczną z rzeczywistością. Wystarczy wymieniać stare, nieefektywne piece i palić suchym drewnem i powietrze się poprawia. W Łodzi nie ma całlpwotego zakazu palenia a poprawa powietrza na przestrzeni 5 lat jest większa niżw Krakowie. Ale to trzeba troche samemu siegnać
badtek
badtek
Autor
02.01.2023, 08:53:20
  • -3
wytłumacz mi proszę jakim cudem może być smog w wypadku braku źródeł zanieczyszczeń


@Cierniostwor: żadnego cudu do tego nie trzeba, bo pyły po prostu są w powietrzu naturalnie - m.in. pyły piaskowe, pyły wulkaniczne, pyły roślinne, cząstki soli morskiej itp. Do tego pyły wynikające z emisji aut, w tym ze ścierania sie kolocków hamulcowych, opon. Poczytaj sobie troche o aerozolach atmosferycznych, choćby w wikipedii o tym piszą. Tutaj masz ekspertyze zleconą
badtek
badtek
Autor
02.01.2023, 10:45:03
  • -3
@BeSmarter: bo to ponoć raka płuc powoduje smog. To wez sobie jaki chcesz nowotów, i tak nie ma żadnej zalezności. Rozumiem że masz dysonsns poznawczy bo propaganda mówiła inaczej, ale takie są fakty.
badtek
badtek
Autor
02.01.2023, 10:51:12
  • -2
@trzydrzwiowypentaptyk: a Ty wiesz gdzie sięga dzielnica Dębniki? M.in. Tyniec, Sidzina, Olszyny.. Część typowo miejska to niewielki obszar tej dzielnicy Krakowa. No więc Twój dysonans poznawczy wynika z niewiedzy. Masz tu mapkę, bo pewnie nie uwieszysz na słowo.
badtek - @trzydrzwiowypentaptyk: a Ty wiesz gdzie sięga dzielnica Dębniki? M.in. Tyni...

źródło: comment_1672656671FQmiwkCB9dQyzBShKOjsda.jpg

Pobierz
badtek
badtek
Autor
02.01.2023, 11:09:55
  • -4
@BeSmarter: oczywiście że mam takie dane, śmieszny jesteś, te dane są ogólnodostępne w GIOŚ i GUS. Ale rozumiem że nie radzisz sobie z dysonansem poznawczym i musisz się wyżyć wyzwiskami. Tłumacze Ci matole, że nawet przekrocznie 150 krotnie SREDNIROROCZNEJ normy benzoapirenu w powietrzu tak jak w Nowym Targu nie ma wplywu na zdrowie. Po prostu te steżęnia sa niegroźne dla organizmu, tak jak tlenek węgla (czad) też jest zabójczy ale
badtek
badtek
Autor
02.01.2023, 11:11:58
  • -4
@BeSmarter: inaczej Ci powiem bo widze że jesteś po prostu otumaniony. Masz przy sobie telefon, który emituje fale radiowe, są wokol Ciebie nadajniki. I generalnie fale radiowe też w wysokich natężeniach mogą być szkodliwe, ale w tych co są w telefonach, maja znikomy wplyw na zdrowie. Rozumiesz? Czy uważasz też że 5G jest rakotówrcze i nas zaraz pozabija?
badtek
badtek
Autor
02.01.2023, 11:17:12
  • -2
ekspertyza z 2018, jakieś porównanie do stanu obecnego?


@quizonmyface: a co niby miałoby się zmienić? Ludzie, czy Wy nie rozumiecie, że pyły po prostu są w naturze, a zawieszają się w powietrzeu przy określonych warunkach? Co Ty myślisz, że nad morzem ludziom w domach kurz nie zalega i że tam pyłów nie ma? To że w Krakowie są duże stężenia pyłów zawieszonych wynika po prostu z braku przewietrzania i z
badtek
badtek
Autor
02.01.2023, 11:19:33
  • -2
@quizonmyface: wiesz że np w takaim nadmorskim Dubaju, gdzie nie ma w ogole zimy tylko na okrągło jest lato, stężenia pyłow PM2.5 są znacznie wyższe niż w Krakowie? I co, myslisz ze tam ktoś węglem i śmieciami w Dubaju pali? że starymi Dieslami jeźdzą? Nie, tam wszystko jest na bogato. A ludzie tam jeżdzą turystycznie, kupują apartamenty i w dupie mają stężenia PM2.5, tylko w Polsce jest taka tępa propaganda
badtek
badtek
Autor
02.01.2023, 11:23:55
  • -4
@BeSmarter: no nie radzisz sobie, stąd wyzwiska. Zdrowie niszczy chemia w żywnosci, a nie palenie drewnem, które towarzyszyło człowiekowi od zawsze. Tobie dodatkowo umysł zniszczyła propaganda i stąd atakujesz ludzi którzy mówią prawdę.
badtek
badtek
Autor
02.01.2023, 11:36:17
  • 1
@quizonmyface: no właśnie odkryłeś o co między innymi chodzi w tym zakazie i po co są te wymogi.
badtek
badtek
Autor
02.01.2023, 11:37:58
  • -3
@Helix: Kraków bywa 1 w smogowych rankingach świata, ale w skali roku to racej niej est najgorszy. Natomiast w Polsce Kraków jest najgorszy pod wzgledem pyłów PM10 i tlenków azotu NO2, to jest to oficjalnie potwierdzone.
https://panbartek.pl/oficjalnie-krakow-z-najgorszym-powietrzem-w-polsce-w-2021/
badtek
badtek
Autor
02.01.2023, 11:50:55
  • -4
@BeSmarter: predzej tobie w rublach płacą za namawianie do ruskiego gazu. Mnie za namawianie do drewna które ludzie mogą mieć z własnej okolicy nikt nie płaci, bo to żaden interes.
badtek
badtek
Autor
02.01.2023, 11:54:33
  • -4
@ojciecmatki: to są dogmaty, które są od dawna obalone przez rzeczywistość. Jakie masz dowody albo dane na to, że "wiekszosc zanieczyszczen w zimie wpada ze wsi wokół Krakowa". To jest tak głupie, że naprawde dziwie się, jak ludzie mogą w to wierzyć. Niepolomice i północ Wieliczki są niżej położone od Krakowa (chyba że uważasz że Wisła płynie pod górę). Do tego wiekszosc wiatrów zachodnich nawiewa zanieczyszczenia z Krakowa (np z
badtek - @ojciecmatki: to są dogmaty, które są od dawna obalone przez rzeczywistość. ...

źródło: comment_1672660471MmkAazcSn2LuneydRKwXl9.jpg

Pobierz
badtek
badtek
Autor
02.01.2023, 11:57:04
  • -4
@ojciecmatki: podsumowując, wg Tej logiki którą napisałeś, najbardziej "zatrute" powinny być Niepołomice, bo tam powinno "wszystko wpadać". A tak nie jest, Niepolomice maja mniejsze steżenia pyłów niż Kraków. Bo nie są tak gęsto zabudowane i nie stoją w korkach.
badtek
badtek
Autor
02.01.2023, 12:01:57
  • -3
@3majmipiwo: to tak samo jak byśmy zakazali wózków inwalidzkich. Sprawiedliwe, bo też zakaz dotyczy wszystkich, ale uderzy tylko w niepelnosprawnych. Tak samo zakaz kominków niby dotyczy wszystkcih, ale uderza w tych, którzy nie maja dostepu do taniego ciepła z węgla za posrednicwem sieci ciepłowniczej. Wiec w Krakowie ci mieszkajacy w blokach co maja cieplo z wegla, zakazuja innym drewna.
badtek
badtek
Autor
02.01.2023, 12:03:58
  • -2
@unintelligible: słabe uzasadnienie. Żadne miasto w Europie nie zakazało kominków. Takie miasta jak Mediolan, Turyn, Londyn, Berlin, Warszawa. Wszędzie można palić drenwem w kominkach. Tu instrukcja palenia drewnem w kominkach z oficjalnej strony Londynu:
https://www.london.gov.uk/programmes-and-strategies/environment-and-climate-change/pollution-and-air-quality/guidance-wood-burning-london
badtek
badtek
Autor
02.01.2023, 12:06:11
  • -4
@fufkonator: a Ty z czego masz ciepło? Wiesz, z sieci ciepłowniczej? to przecież z węgla. Z pompy ciepla? to przecież też ze spalania węgla, bo w zimie głównie z tego prąd jest. Z gazu? to dopłacamy do Ciebie, bo jak bys miał płacić prawdziwą cene (3x wyższą tak jak firmy), to byś sie rozpłakał. Ale Ty pewnie masz 15 lat i jeszcze żadnego rachunku w życiu nie zapłaciles, tylko mamusia.
badtek
badtek
Autor
02.01.2023, 13:52:00
  • -3
@unintelligible: gdyby w Krakowie byly takie przepisy jak w Londynie, to by nie bylo problemu. W Londynie nie ma zakazu palenia drewnem i weglem. W No smoke areas mozesz palic i drewnem i węglem - pod warunkiem, że nie kopcisz. Weglem typu antracyt mozesz palić nawet w kopciuchu. Clean Air act w Lonydnie odnosił sie głównie do przemysłu. W Krakowie zakazano nawet najbardziej ekologicznych urzadzen, kominków ekoprojekt, kotów na pelet
badtek
badtek
Autor
02.01.2023, 20:42:15
  • -3
@ojciecmatki: ale co pokazuje Airly? Bo tego nikt nie wie. Widziales ten filmik? Teraz Airly widze, że w ogole nie działa. Nie zdziwiłbym sie jak by ABW to zamkneło, bo oszukuje ludzi w kwestii waznej dla zdrowia.
badtek - @ojciecmatki: ale co pokazuje Airly? Bo tego nikt nie wie. Widziales ten fil...
badtek
badtek 04.01.2017, 09:05:41
  • 3
Tak się zastanawiam co myślą ludzie w domach pasywnych, którzy mają jakieś pompy ciepla i rekuperatory, przed tymi ekstremalnymi warunkami pogodowymi, tzn ryzyko braku prądu przez kilka dni, silnych mrozów np -15 stopni, i zasp śnieznych?
#budownictwo #pogoda #dompasywny
  • 37
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

badtek
badtek
Autor
01.01.2023, 10:19:13
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
badtek
badtek
Autor
01.01.2023, 15:09:07
  • 1
@saczuser: no wiesz, Ty mówisz o samym ogrzewaniu, a nie tylko ogrzewaniem człowiek żyje, pasuje tez mieć ciepłą wode i jakoś gotowac, co w kominku bez problemu można zrobić. Dla mnie kominek to podstawa w domu, nie tylko jesli chodzi o niezalezność energetyczną, ale też relakc i komfort emitowanego ciepła, choć wiadomo że pasuje mieć jednocześnie inne wygodne źródło ciepła. Dom to nie biuro. Ale dzięki za dlugi i szczegółowy
  • Odpowiedz

567

The Settlers 3

The Settlers 3

Gra strategiczna wydana przez Blue Byte Software w 1998. Do tworzenia jej powrócił twórca pierwszej części - Volker Wertich, który wprowadził pewne zmiany w stosunku do swojej pierwotnej koncepcji. Gracz kieruje w niej jednym z wybranych przez siebie ludów – Rzymianami, Egipcjanami lub Azjatami.

JoeShmoe
z
youtube.com
dodany: 30.12.2022, 19:05:03
  • 191
  • #
    kultura
  • #
    rozrywka
  • #
    ciekawostki
  • #
    gry
  • #
    thesettlers3
badtek
badtek 31.12.2022, 23:02:42
  • -4
@GINandJUICE: Return to The Roots, można grać po sieci z dziećmi, przegralem z moimi w święta kilkanaście godzin :-) wygralismy z kompyterami hard :-)
VoiDancer
VoiDancer
30.12.2022, 17:02:56
  • 331
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 121
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

badtek
badtek 30.12.2022, 20:42:03
  • 2
@VoiDancer: ja tam zawsze chcialem byc jak Fedor Emalianenko i mi sie to udaje :-)
  • Odpowiedz
badtek
badtek 28.12.2022, 21:00:24
  • 0
Dziś dużo wiatru i małe zapotrzebowanie. 2 tyg temu było zupełnie inaczej - zero wiatru i duże zapotrzebowanie (śnieżyce, mrozy).
#energetyka #ekonomia
badtek - Dziś dużo wiatru i małe zapotrzebowanie. 2 tyg temu było zupełnie inaczej - ...

źródło: comment_1672261126HMa1Obm2zBtBcO5d1teh0L.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

432

Mamy za duzo prądu. PSE zaleca organiczenie produkcji energii z farm wiatrowych

Mamy za duzo prądu. PSE zaleca organiczenie produkcji energii z farm wiatrowych

Operator systemu przesyłowego energii elektrycznej PSE w poniedziałek i wtorek polecał ograniczenie produkcji farm wiatrowych. Powodem było niskie zapotrzebowanie na moc i energię elektryczną przy wysokiej generacji z wiatru. Niby od przybytku głowa nie boli, a nie ma co robić z nadmiarem prądu

murison
z
energetyka24.com
dodany: 27.12.2022, 16:14:57
  • 245
  • #
    polska
  • #
    energetyka
  • #
    oze
  • #
    ekologia
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
badtek
badtek 28.12.2022, 20:50:49
  • -3
Koparka do krypto, ładowanie elektryków, telefonów i powerbanków, hulajnóg etc., załączenie piekarnika.


@Manah: heh, ale są świeta, ludzie wyjechali, poza tym jest ciepło, zapotrzebowanie na prad jest na poziomie 60% tego co było tydzien temu :-)
badtek
badtek 28.12.2022, 20:56:22
  • -4
@Manah: tutaj masz porównanie produkcji prądu wg źdódeł: dziś oraz 2 tygodnie temu, kiedy byly mrozy i brak wiatru:
badtek - @Manah: tutaj masz porównanie produkcji prądu wg źdódeł: dziś oraz 2 tygodni...

źródło: comment_1672260979vXd2mT5Md5IyJV1dAkTaVI.jpg

Pobierz
badtek
badtek 28.12.2022, 20:58:08
  • -4
Porównanie dziś vs 14 grudnia
badtek - Porównanie dziś vs 14 grudnia

źródło: comment_1672261087InQfePqJIaib4V6M5MrAF2.jpg

Pobierz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

p_i_m_p_e_k
p_i_m_p_e_k
p_i_m_p_e_k
25.12.2022, 20:51:55
  • 119
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

badtek
badtek 26.12.2022, 09:09:33
  • 0
@p_i_m_p_e_k: tak w kazdej armii jest jak sie ma dowodce idiote ktory za swoje bledy i glupote wyzywa sie na innych. Dlatego nie polecam.
  • Odpowiedz

1920

Proza walki kontrbateryjnej. Po wykonaniu zadania na ewakuację pozostają sekundy

Pokaż treści 18+

Proza walki kontrbateryjnej. Po wykonaniu zadania na ewakuację pozostają sekundy

Obsługa ukraińskiego moździeża ma kilkanaście sekund na ewakuację z pozycji, zanim zostaną ostrzelani w odpowiedzi przez orków. Wygrali drugie życie, ale tak się traci rannych. Szacunki mówią, że ponad 70% strat ludzkich w tej wojnie zadaje artyleria. Chłopaki mieli szczęście.

konto usunięte
z
streamable.com
dodany: 23.12.2022, 20:47:58
  • 163
  • #
    wojna
  • #
    ukraina
  • #
    wojsko
  • #
    artyleria
  • #
    ruskimir
  • #
    kacapy
badtek
badtek 23.12.2022, 21:04:42
  • 14
A jak ruscy tak od razu i dokladnie wiedzą skad moździerz wystrzelony?
  • 24
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

badtek
badtek 23.12.2022, 21:12:17
  • -33
@Wolrad: ok rozumiem, ale raz że ten radar to pewnie ma jakis margines bledu (100 metrów?), a dwa ze alteleria też (kolejne 100m), co nie?
nick230
nick230
nick230
21.12.2022, 22:36:01
  • 8
No i kolejna pizzeria się zamyka w #krakow
#pizza #dobrazmiana
nick230 - No i kolejna pizzeria się zamyka w #krakow
#pizza #dobrazmiana

źródło: comment_1671662157fnv9nExcH6wDVS4nxdnPwN.jpg

Pobierz
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

badtek
badtek 22.12.2022, 00:30:34
  • 1
@nick230: a co niszczy gastronomię? no ceny prądu i gazu. Chcieliście durnej walki ze smogiem, to macie. Za glupote sie placi. Od walki ze smogiem zdrowia nikomu nie przybyło, dluosc zycia nie wzrosla, a male biznesy upadaja, cieszy sie zagranica i korporacje.
  • Odpowiedz
badtek
badtek 22.12.2022, 08:06:50
  • 0
@StrasznyJanusz: @paruwczak: no widać nadal nie rozumiecie. Niestety jak to mówią Polak przed szkodą i po szkodzie glupi.
  • Odpowiedz
badtek
badtek 22.12.2022, 10:02:29
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz

16

Smog w Polsce. Normy są miejscami przekroczone o ponad 400 procent

Smog w Polsce. Normy są miejscami przekroczone o ponad 400 procent

Smog unosi się w środowy wieczór nad częścią Polski. Najgorzej jest na południu, gdzie normy przekroczone są o ponad 400 procent. Ekstremalnie zła sytuacja smogowa panowała rano w małopolskiej Kalwarii Zebrzydowskiej. - Śmierdzi, w powietrzu czuć zapach rzeczy, które raczej nie powinny...

barabara23
z
tvn24.pl
dodany: 21.12.2022, 20:52:18
  • 16
  • #
    polska
  • #
    smog
  • #
    ekologia
  • #
    powietrze
  • #
    ekonomia
badtek
badtek 21.12.2022, 20:54:27
  • 1
Normy są zaniżone. WHO je zaniża żeby forsować zielony ład. Ich przekroczenie nie ma negatywnego wplywu na zdrowie.
  • 7
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

badtek
badtek 21.12.2022, 21:16:59
  • -1
@przedostatni_wolny_login: w Nowym Targu masz co roku od wielu lat przekroczoną średnioroczną normę stężeń benzo(a)pirenu o 15 000% (150 razy) i ludziom nic się nie dzieje, żyją dluzej i choruja na raka rzadziej niż mieszkańcy nadmorskiego Koszalina. Dla porownania przy takim przekroczeniu normy tlenku węgla (czadu) ludzie by tam pozdychali w 1 dzien
badtek
badtek 21.12.2022, 21:23:56
  • 0
@przedostatni_wolny_login: inna sprawa to taka, że dzieci w przedszklach bawiac sie codziennie oddychaja pyłami w stezeniach 500% normy. Pokazaly do badania oczyszczaczy w 6 krakowskich żłobkach robione jakos w 2017/2018. Miasto Krakow zlecilo ekspertyze chcąc zbadać efektywność pracy oczyszczaczy. Tu możesz sie z tym zapoznać:
http://docplayer.pl/159620968-Sprawozdanie-nr-54-bt-2018.html
badtek
badtek 21.12.2022, 22:05:35
  • -3
@przedostatni_wolny_login: to nie jest żaden dowód anegdotyczny, tylko dowód naukowy przeprowadzony przez Istytut Techniki Górniczej w 6 złóbkach, w każdym po kilka pomieszczeń. I podobnie jest w szkołach, w restauracjach, dyskotekach - ludzie wzniecaja pyły. Ale rozumiem że masz dysonans poznawczy, bo przesiąknięty propagandą mózg nie przyjmuje takich informacji.
badtek - @przedostatniwolnylogin: to nie jest żaden dowód anegdotyczny, tylko dowód n...

źródło: comment_1671660303GyOIvyEv7fypWTrodUgO5w.jpg

Pobierz
badtek
badtek 21.12.2022, 22:12:11
  • 2
@Raf_Alinski: Najdłużej w UE żyją mieszkańcy północnych Włoch, Lombardii, okolice Turynu, Mediolanu, Wenecja. Miasta te mają podobny, albo i wiekszy problem ze smogiem co Polskie miasta. Zanieczyszczenia sa szkodliwe, ale ustalone normy WHO są zaniżone i to nie w celu ochrony zdrowia ale w celu wprowadzania "zielonego ładu".
badtek - @Raf_Alinski: Najdłużej w UE żyją mieszkańcy północnych Włoch, Lombardii, ok...

źródło: comment_1671660615eMv1zGBuAoTsZPwUcdSaAQ.jpg

Pobierz
badtek
badtek 21.12.2022, 22:15:49
  • -3
@Raf_Alinski: tak podsumowując, w Nowym Targu średnioroczne stezenia benzo(a)pirenu (BaP) od wielu lat przekraczają normę WHO o 15 000% (sto piedziesiat razy), a ludzie tam żyja dluzej i choruja na raka rzadziej niż w nadmorskim Koszalinie. Jak by tak normy powietrza dla tlenku wegla (czadu) bylyby w Nowym Targu przekroczone 150 razy to wystarczylby 1 dzien i by wszyscy pozdychali.
badtek
badtek 21.12.2022, 22:23:28
  • -3
@przedostatni_wolny_login: w Nowym Targu to nie jest żadne przekonanie, tylko fakty potwierdzone przez GUS i GIOŚ. Nie będę dalej walczył z Twoim dysonansem poznawczym, rozumiem że propaganda weszła za głęboko i teraz nie potrafisz sobie z tym poradzić, to jest zbadane zjawisko. Potrzebujesz czasu.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Dysonans_poznawczy
badtek
badtek 21.12.2022, 22:32:15
  • -1
@przedostatni_wolny_login: nie, Europejska Agencja Ochrony Środowiska. Nie martw się, prześpisz się z tymi informacjami i dysonans poznawczy minie. Nie jesteś sam, większośc społeczeństwa została oglupiona smogowa propaganda o uzdrawiającym gazie, za który teraz płacimy wyokie rachunki.
https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/dashboards/air-quality-statistics
badtek - @przedostatniwolnylogin: nie, Europejska Agencja Ochrony Środowiska. Nie mar...

źródło: comment_1671661846VExLxTBnakXGreUZpUzb9A.jpg

Pobierz
badtek
badtek 21.12.2022, 22:37:37
  • -2
Instytut Danych z D--y?


@przedostatni_wolny_login: tutaj masz jeszcze ciekawszą mapke dotyczącą przekroczenia norm ozonu (O3)
badtek - > Instytut Danych z D--y?

@przedostatniwolnylogin: tutaj masz jeszcze cie...

źródło: comment_1671662253mLQNdVyaidSKqScEbcxGNy.jpg

Pobierz
Altru
Altru
21.12.2022, 12:08:26 via Android
  • 5473
Wydanie świąteczno-inflacyjne ( ͡º ͜ʖ͡º)
Altru - Wydanie świąteczno-inflacyjne ( ͡º ͜ʖ͡º)

źródło: comment_1671624506mK1Sz5ZZsKCMCiBR9iFALV.jpg

Pobierz
  • 122
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

badtek
badtek 21.12.2022, 20:46:53
  • 0
@Altru: ale na obrazku troche pomniejszyli :-)
  • Odpowiedz
badtek
badtek 18.12.2022, 21:53:07
  • 1
Taki to sukces Krakowa w walce ze smogiem. Biedni ludzie marzną bo nie mogą drewnem a nie maja na rachunki za drogi gaz. A na wiosce obok zielono.
Karma wróci to tych wszystkich pseudoeko faszysów, przez których emeryci są ciągani po sądach za palenie w kominku.
https://krakow.naszemiasto.pl/emerytka-z-krakowa-walczy-w-sadzie-o-mozliwosc-palenia-w/ar/c1-9131101
#krakow #ekologia #drewno
badtek - Taki to sukces Krakowa w walce ze smogiem. Biedni ludzie marzną bo nie mogą ...

źródło: comment_16714002780IIXhjANyC6SYrw8O71yPL.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

badtek
badtek
Autor
18.12.2022, 22:37:09
  • 0
to jest znany troll podważający istnienie smogu.


@mattttx: jasne, nie ma smogu w Krakowie, widać to na załączonym obrazku we wpisie.
badtek - > to jest znany troll podważający istnienie smogu.

@mattttx: jasne, nie m...

źródło: comment_1671403028J8SfwoMoJqJihbg6CGFJc9.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
badtek
badtek
Autor
19.12.2022, 13:45:49
  • 0
@Aerwin: a ja widze fioloetowe, ale ominalem.
  • Odpowiedz

7

25 cm śniegu w Wieliczce. Burmistrz: to KATAKLIZM.

Kiedy uwierzyleś w globalne ocieplenie i że normalnych znim już nie będzie.

badtek
z
youtube.com
dodany: 18.12.2022, 07:39:44
  • 2
  • #
    zima
  • #
    pogoda
  • #
    wieliczka
  • #
    krakow
  • #
    polskiedrogi

10

Transformacja energetyczna w Polsce to ani ekologia, ani ekonomia.

Transformacja energetyczna w Polsce to ani ekologia, ani ekonomia.

Zamieniamy węgiel na gaz, czyli jedno paliwo kopalne na drugie paliwo kopalne, którego nie mamy i które jest droższe. Wyprowadzamy kapitał zagranice, tracimy suwerenność energetyczną i konkurencyjność gospodarczą.

badtek
z
youtube.com
dodany: 13.12.2022, 07:36:38
  • 0
  • #
    energetyka
  • #
    ekologia
  • #
    budownictwo
  • #
    ekonomia
  • #
    4konserwy
jaqqu7
jaqqu7
12.12.2022, 06:33:21
  • 469
"Nie pamiętam o czym rozmawiałem z Premierem. To było już dawno, przed wylotem na mundial. Raczej były to kwestie osobiste. Podać szczegóły meczu z 2001 roku? A proszę bardzo, co do minuty..."

#reprezentacja
jaqqu7 - "Nie pamiętam o czym rozmawiałem z Premierem. To było już dawno, przed wylot...

źródło: comment_1670826798TSos5QcwMmNDqvsjDnJXQD.jpg

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

badtek
badtek 12.12.2022, 10:21:52
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
badtek
badtek 12.12.2022, 10:30:13
  • 0
nsfw
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
G.....r
konto usunięte 11.12.2022, 12:34:18 via Android
  • 8
#koronawirus #covid19 #konfederacja #polityka
G.....r - #koronawirus #covid19 #konfederacja #polityka

źródło: comment_1670762058Bv2g6KyESC9M4xDWemRL6j.jpg

Pobierz
  • 42
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

badtek
badtek 11.12.2022, 12:36:57
  • 20
@Grooveer: XD
  • Odpowiedz
badtek
badtek 11.12.2022, 13:02:59
  • 14
@badtek: w tym demagogu to chyba siedzą same dzbany i powołują się na jakieś internetowe populizmy i propagandę. Dobrze wiemy że żadnych 3 mln zgonów by nie było, tak jak i nie bylo 1 mln zgodnów przed którymi straszył na dr Grzesiowski
  • Odpowiedz

11

O smogowej propagandzie jaką wciska się tylko Polakom.

Pokaż treści 18+

O smogowej propagandzie jaką wciska się tylko Polakom.

Slogany o czystym powietrzu i długim życiu, straszenie rakiem i astmą u dzieci, nawoływanie do nienawiści wobec palących drewnem i węglem. Wszystko oparte na emocjach i dogmatach, które są sprzeczne z rzeczywistością. Za naiwność i uległość wobec zagranicznego lobby płacimy w rachunkach.

badtek
z
youtube.com
dodany: 09.12.2022, 12:44:13
  • 35
  • #
    energetyka
  • #
    psychologia
  • #
    krakow
  • #
    nauka
  • #
    budownictwo
  • #
    zdrowie
badtek
badtek
Autor
09.12.2022, 13:07:01
  • -9
@AgresywnyKaloryfer: otwórz dane i zobacz o ile wzrosła długość życia w Polsce od kiedy zaczeła się walka ze smogiem. Ale to na pewno jacyś płaskoziemcy te dane robią, przecież telewizja nie kłamie o smogu :-)
https://obserwatorgospodarczy.pl/2022/11/02/spodziewna-dlugosc-zycia-w-polsce-wrocila-do-poziomu-z-2003-r/
badtek - @AgresywnyKaloryfer: otwórz dane i zobacz o ile wzrosła długość życia w Pols...

źródło: comment_1670591188pB0Gm30ixcuLcHXqja8RnU.jpg

Pobierz
badtek
badtek
Autor
09.12.2022, 13:25:13
  • -3
@Yetoslav: na podhalu ludzie żyją dłużej i chorują na raka znacznie rzadziej niż na Pomorzu. Czosnek i cebula też śmierdzą, ale nie trują. Tlenek węgla jest bezwonny, a zabija w kilka minut.
badtek - @Yetoslav: na podhalu ludzie żyją dłużej i chorują na raka znacznie rzadziej...

źródło: comment_1670592312q3UUE2Eehi0hm51Cmcyrqn.jpg

Pobierz
badtek
badtek
Autor
09.12.2022, 13:26:25
  • -2
Polecam filmik firmy fotowoltaicznej. Anna Dymna podrzyna gardło Gnatowskiemu za to że palił w piecu.
badtek - Polecam filmik firmy fotowoltaicznej. Anna Dymna podrzyna gardło Gnatowskiem...
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

badtek
badtek
Autor
09.12.2022, 13:28:17
  • -4
Pieczka zabija sąsiada za to że palił w piecu. Filmik firmy fotowoltaicznej i gazowej
badtek - Pieczka zabija sąsiada za to że palił w piecu. Filmik firmy fotowoltaicznej ...
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

badtek
badtek
Autor
09.12.2022, 13:50:37
  • -2
@LudzieToDebile: dzięki za troskę, dla Ciebie trudno znależć lekarza, na glupote lekarstwa nie ma :-)
badtek
badtek
Autor
09.12.2022, 13:52:54
  • -4
@AgresywnyKaloryfer: jesteś ślepy? dlugosc życia zaczela spadać już w 2016 roku. No więc tacy ignoranci naukowi jak Ty dali sie nabić w gazową butelkę pod pretekstem dlugiego życia, a teraz płaczą że gaz drogi i inflacja.
badtek - @AgresywnyKaloryfer: jesteś ślepy? dlugosc życia zaczela spadać już w 2016 r...

źródło: comment_1670594014G2sX01LbWeZkuX7ExglNia.jpg

Pobierz
badtek
badtek
Autor
09.12.2022, 13:56:57
  • -5
@Mutare_mundi: po pierwsze to nie ma bezposredniej korelacji z paleniem papirosów w tych rejonach, więc kłamiesz, a po drugie skoro to p-------y są główną przyczyną, to po co sie straszy ludzi smogiem?
badtek - @Mutare_mundi: po pierwsze to nie ma bezposredniej korelacji z paleniem papi...

źródło: comment_1670594216agWmdAesbpsdSS8VuyY1A6.jpg

Pobierz
badtek
badtek
Autor
09.12.2022, 13:58:03
  • -3
dla tych co nie potrafią czytać wykresów. Na Pomorzu jest mniej palących niż na Podlasiu, ale to na Pomorzu jest wiecej raka płuc niż na Podlasiu. Więc @Mutare_mundi po prosty bredzi
badtek
badtek
Autor
09.12.2022, 14:00:03
  • -2
@LudzieToDebile: tak, z kontaktu z takimi debilami którzy nie rozumeiją liczb i mają coś w głowie z logiką z-----e, że nie da się im niczego logicznie wytłumaczyć, bo w telewizji mówili inaczej.
badtek
badtek
Autor
09.12.2022, 14:02:20
  • -3
@AgresywnyKaloryfer: no nie musisz, widać że oglądasz telewizję i łykasz propagandę.
badtek
badtek
Autor
09.12.2022, 16:05:51
  • -1
@LudzieToDebile: co Ty wiesz o PM2.5 i PM10? Nic nie wiesz, tyle co Ci propaganda do łba nasrała. Te pyły dzieci na codzien wdychają w złobkach i przedszkolach w stężenia 500-1000% normy i to przy włączonym oczyszczaczy, a nie tylko w zimie. W telewizji teo nie mowili co?
https://www.bip.krakow.pl/zalaczniki/dokumenty/n/228668
badtek - @LudzieToDebile: co Ty wiesz o PM2.5 i PM10? Nic nie wiesz, tyle co Ci propa...

źródło: comment_1670601943pRvLMzykCjenoARdLDmgVR.jpg

Pobierz
badtek
badtek
Autor
09.12.2022, 16:20:25
  • -1
@LudzieToDebile: to bylo robione w 6 przedszkolach/żłobkach w Krakowie w Marcu 2018. Tu masz zbiorcze podsumowanie.
http://docplayer.pl/159620968-Sprawozdanie-nr-54-bt-2018.html

Normy są po prostu zaniżone żeby straszyc ludzi, dodatkowo w 2021 r WHO jeszcze mocniej zaniżyła normy żeby forsować zielonty ład w Europie. Teraz prawie żaden kraj Europy ich nie spełnia. W Nowym Targu masz roczną normą BaP (benzo(alfa)pirenu) przekroczną 15 000%, czyli 150 razy, a ludzie tam żyją dłużej niż w nadmorskim
badtek
badtek
Autor
09.12.2022, 16:22:02
  • -1
@LudzieToDebile: a teraz idz sobie pooddychaj powietrzem, które ma 150 razy przekroczoną normę tlenku węgla (czadu), umrzesz w 1 dzien.
badtek
badtek
Autor
09.12.2022, 17:43:58
  • -1
Jakoś na Śląsku chorób układu oddechowego jest więcej niż nad morzem.


@LudzieToDebile: co znowu za nowinki? może jeszcze w Rybniku jest najwiecej? ale Ci zryli beret propaganda.Masz tutaj wystepowanie astmy w woj. śląskim. Najwyższe stezenia PM sa w Rybniku i Wodzislawiu. I co z tego?

http://medpr.imp.lodz.pl/Epidemiologia-astmy-oskrzelowej-nu-osob-doroslych-w-wojewodztwie-slaskim-nna-podstawie-wtornych-danych-epidemiologicznych,65678,0,2.html
badtek - > Jakoś na Śląsku chorób układu oddechowego jest więcej niż nad morzem.

@...

źródło: comment_1670607787i0sU5KO8lDG9A5x5NzFjEA.jpg

Pobierz
badtek
badtek
Autor
09.12.2022, 18:34:45
  • -1
@LudzieToDebile: oczywiście że nie ma. Jesli chodzi o dolegliwości oddechowe to tu bardziej tlenki azotu NOx i ozon O3 mają wpływ. Tlenki azotu jakie występują w dużych miastach nie występują naturalnie, w przeciwieństwie do pyłów, które występują równiez naturalnie poza aglomeracjami (najwieksze steżenia na pustyniach).
https://www.esa.int/Applications/Observing_the_Earth/Envisat/Global_air_pollution_map_produced_by_Envisat_s_SCIAMACHY
badtek - @LudzieToDebile: oczywiście że nie ma. Jesli chodzi o dolegliwości oddechowe...

źródło: comment_1670610881s8kTSfop6zwqlmam30nJOu.jpg

Pobierz
badtek
badtek
Autor
09.12.2022, 18:37:18
  • -1
@LudzieToDebile: tu mapa świata dla PM25
https://www.vfa-solutions.com/en/air-quality-yale/
badtek - @LudzieToDebile: tu mapa świata dla PM25
https://www.vfa-solutions.com/en/a...

źródło: comment_1670610970Z6J0RNxQrX4oyPd7EpAbNL.jpg

Pobierz
badtek
badtek
Autor
09.12.2022, 18:43:18
  • -1
@LudzieToDebile: i co myślisz, że na Saharze ludzie weglem palą w kopciuchach? XD
badtek
badtek
Autor
09.12.2022, 22:41:57
  • -1
@LudzieToDebile: od 5 lat szukam zaleznosci i ich nie ma. Jedyna zaleznosc jaka znalazlem to w kwesti astmy - czesciej spotykana w duzych miastach (byc moze ze wzgledu na tlenki azotu) niż na wsi. Ale to tylko w jednym doktoracie i tez różnica niewielka.
http://www.ecap.pl/doktorat.pdf

3511

Ceny paliw na rynkach spadają, ale na orlenach trzymają się mocno.

Ceny paliw na rynkach spadają, ale na orlenach trzymają się mocno.

Kosztem ludzi sztucznie utrzymują ceny na wysokiej marży (robiąc dobrze inflacji), żeby 1 stycznia 2023 nie doznali oni szoku, kiedy VAT wróci do 23%?

raul7788
z
twitter.com
dodany: 08.12.2022, 11:36:12
  • 198
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    orlen
  • #
    paliwo
  • #
    pieniadze
badtek
badtek 08.12.2022, 14:30:45
  • -3
Natomiast kobiety są potrzebne do właśnie takiego słodkiego p---------a :-) bo jak za mądre, to też nie dobrze. Women know you limits :-)
badtek - Natomiast kobiety są potrzebne do właśnie takiego słodkiego p---------a :-) ...
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 25
  • Strona 10 z 25
  • >

Bartek

  • Stop smogofobii.
  • Krk

Osiągnięcia

  • Wykopowicz
    od 28.08.2023

    Wykopowicz
  • Komentator
    od 10.01.2018

    Komentator
  • Kałasznikow
    od 21.05.2019

    Kałasznikow
  • Rocznica
    od 22.06.2025

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 25.09.2021

    Mikroblogger
  • Władca Ognia
    od 28.10.2020

    Władca Ognia
  • Król Wykopaliska
    od 07.03.2023

    Król Wykopaliska

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking