Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko185
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
absurd00
absurd00

absurd00

Dołączył 7 lat i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 165
  • Znaleziska 164
  • Mikroblog 1
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 1

2739

W co pompuje się miliony za pomocą fundacji George'a Sorosa w Polsce...

Pokaż treści 18+

W co pompuje się miliony za pomocą fundacji George'a Sorosa w Polsce...

Tutaj macie listę i kwoty:

kwietniu82
z
wykop.pl
dodany: 17.12.2018, 21:46:50
  • 479
  • #
    4konserwy
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    polska
  • #
    polityka
absurd00
absurd00
absurd00 18.12.2018, 21:03:32
  • 0
@Yoyek5:
szukalem zrodla i znalazlem to : http://www.proroctwa.com/objawienie/Rabin-Menachem-Mendel-Schneerson.htm
legitnie bardzo, zadnego porzadnego zrodla. Ja moge sobie taki tekst napisac i wrzucic w internety.

w ogole : muzyka rockowa, seksem i alkoholem etc? wtf ?

Biorac pod uwage ilosc plusow ktore zgarnales, utwierdzam sie w przekonaniu, ze na forach internetowych dzialaja wszelkiego rodzaju grupy interesow.
absurd00
absurd00
absurd00 18.12.2018, 21:14:32
  • 1
@dodajkomentarz: Wykorzystal mechanizmy rynkowe i mierne zarzadzanie krajem przez rzady, zeby sie wzbogacic, ale Soros nie byl powodem zalamania gospodarek. Mozna mu zarzucic cynizm, ale to nic nowego pod sloncem.

To ministrowie krajow dotknietych zalamaniem gospodarczym przerzucaja na niego konsekwencje swoich decyzji.
Sytuacja analogiczna do scenariusza greckiego.
absurd00
absurd00
absurd00 18.12.2018, 21:22:55
  • 1
@vukko: @ropucha_paskowka:
To raczej chybiona analogia z rowerem. Soros shortowal walute, a nie ja kradl. Sytuacja raczej wyglada tak:
Soros pozyczyl rower, sprzedal go, poczekal i ten sam rower odkupil po nizszej cenie, po czym oddal.

I wlasciwie wiekszosc ludzi w swoim zyciu przeprowadzala podobne operacje, np. umawiasz sie z kolega ze on dzisiaj stawia p--o, a Ty postawisz w zamian jutro, jednoczesnie wiesz ze p--o jutro bedzie
absurd00
absurd00
absurd00 18.12.2018, 21:25:14
  • 2
@jeremy_bolm: tez tego nie rozumiem. To jakby miec do kogos pretensje ze kupil mieszkanie, w czasie kiedy bylo tanie i nazywac to kradzieza.
absurd00
absurd00
absurd00 18.12.2018, 21:30:56
  • 0
@dodajkomentarz: Wlasiciwie to co tagujesz jako #lewackalogika to wykorzystanie bankowosci, ktora jest istotna w krajach kapitalistycznych. Dodatkowo Soros promuje raczej otwarte granice i swobodny przeplyw kapitalu i ludzi, co tez nijak ma sie do tej mistycznej komunistycznej misji Sorosa.

Ba, to twoje ulitowanie nad tymi ktorzy potracili brzmi jak idealna podkladka dla marksistowskiej ideologii. Zakazac dzialalnosci banksterow, juz, teraz. Ci panowie juz nigdy nikogo nie skrzywdza.
absurd00
absurd00
absurd00 18.12.2018, 21:34:09
  • 0
@ojojvoj: tez mi to smierdzi manipulacja.
W jaki sposob ludize tracili domy? Tylko wtedy kiedy byly kupione na kredyt i nie byly ich wlasnoscia jest to mozliwe. A jak ktos bierze kredyt to ponosi ryzyko inwestycyjne. Dodatkowo, jedyny sposob zeby takich sytuacji nie bylo to dac kazdemu mieszkanie socjalne albo preferencyjnie go dofinansowywac, co jest zdecydowanie bardziej marksistowskie niz brak jakiejkolwiek ingerencji.

Zreszta jesli ludzie tracili domy, to podaz rosla,

694

Nowy Jork: Wystawa o Polakach ratujących Żydów.

Nowy Jork: Wystawa o Polakach ratujących Żydów.

Pamięci Polaków ratujących Żydów w czasie okupacji poświęcona jest ekspozycja zaprezentowana w sobotę w nowojorskim Centrum Polsko-Słowiańskim. Towarzyszą jej prezentacje multimedialne i film dokumentalny.

konto usunięte
z
fakty.interia.pl
dodany: 16.12.2018, 08:17:54
  • 59
  • #
    swiat
  • #
    usa
  • #
    polska
  • #
    zydzi
  • #
    kultura
  • #
    wystawa
absurd00
absurd00
absurd00 16.12.2018, 13:19:39
  • -2
@BobMarlej: za to juz powoli musieli nosic gwiazdy Dawida, jezdzic osobnymi tramwajami i byc traktowanymi jako gorszy sort.

Jak ktos chce niech sobie poczyta np nowa biografie Lema, wtedy bedzie wiedzial jak wygladala sytuacja we Lwowie albo poczyta cos wiecej o tym dlaczego Stanislaw Ulam wiedzial ze trzeba spierniczac do USA.

Rozumiem krytykowac Izrael albo zydow zwiazanych z komunizmem, ale widze ze wykop bez zastanowienia leci pelna para z niechecia
absurd00
absurd00
absurd00 16.12.2018, 13:25:18
  • -1
@galicjanin: w ogole mnie to nie dziwi, choc ich postawe dzisiaj z perspektywy czasu oceniam negatywnie.

Po jednej stronie maja nazistow, ktorzy otwarcie mowia o ich eksterminacji, a po drugiej sowietow, ktorzy daja szanse przetrwania. Ciezki wybor...
absurd00
absurd00
absurd00 16.12.2018, 18:08:07
  • 1
@panna-Wanda: rozumiem ze to Dein Kampf ?

897

Kit Harington przeprasza, że powiedział, że mężczyzna może być ofiarą seksizmu

Kit Harington przeprasza, że powiedział, że mężczyzna może być ofiarą seksizmu

Co z tym światem się dzieje? Wg. artykułu mężczyzna nie może być traktowany przedmiotowo, ani być molestowanym.

Ranger
z
gameofthronesseason.com
dodany: 14.12.2018, 20:45:28
  • 120
  • #
    swiat
  • #
    kultura
  • #
    film
  • #
    neuropa
  • #
    graotron
  • #
    gameofthrones
absurd00
absurd00
absurd00 15.12.2018, 00:35:03
  • 93
@TTT4: Nieszczegolnie mnie to interesuje, ale dorzuce swoje 2 grosze.

Gosc moze byc w dosc niezrecznej sytuacji, zeby sie sprzeciwic. Po pierwsze ma pewnie podpisany kontrakt, z klauzulami, ze nie moze dzialac na szkode produkcji, wiec moglby miec odpowiedzialnosc prawna.
Nie jest tez kims o ugruntowanej pozycji aktorskiej, wiec moglby sobie strzelic w kolano taka akcja ( tu akurat mozna go o szmacenie posadzic, ale dosc goscia rozumiem).
Dodatkowo kwestia
absurd00
absurd00
absurd00 15.12.2018, 11:39:15
  • 1
@celafon: tak, moj blad.
absurd00
absurd00
absurd00 15.12.2018, 11:46:53
  • 2
@melba: zgadzam sie, ze to chory klimat polityczny, w ktorym nie moze istniec seksizm wzgledem mezczyzn.
Podejrzewam, ze kazdy facet w swoim zyciu spotkal sie z seksistowska uwaga na swoj temat. Np nie zlozyl szafki, nie wie jak naprawic gniazdko, nie interesuje sie samochodami, nigdy nie rabal siekiera, kiepsko tanczy, nie chodzi regularnie na silownie albo co bardzo powszechne, ma mniej niz 180 cm wzrostu wiec nie jest prawdziwym facetem.
absurd00
absurd00
absurd00 15.12.2018, 17:59:29
  • 2
@jast: Moze go nie wyrzuca, co nie znaczy ze nie bedzie mial nieprzyjaznych konsekwencji swojej decyzji w dalszym terminie.

Z drugiej strony Kevina Spacey'ego sie pozbyto, choc HoC bez niego wydaje mi sie martwy, wiec kto wie.

3320

Co wolontariusze Euroweek piszą do dziewczynek...

Co wolontariusze Euroweek piszą do dziewczynek...

Sprawa jest bardzo poważna. Jest to jedna z rozmów uczestniczki Euro Week z "wolontariuszem". Uzyskałem zgodę na jej udostępnienie i załączenie do zawiadomienia do Prokuratury. Ten sam "wolontariusz"...

normiknawymarciu
z
facebook.com
dodany: 13.12.2018, 19:40:06
  • 297
  • #
    polska
  • #
    euroweek
  • #
    4konserwy
  • #
    afera
absurd00
absurd00
absurd00 13.12.2018, 20:33:56
  • 130
@normiknawymarciu:
W ogole mnie cala sprawa Euroweek ominela, ale bazujac na tych fragmentach jest to delikatnie mowiac bulwersujace. Ktos kto dopuscil do tej sytuacji, powinien dostac mocno po uszach, a sam nie wiem czy nie powinien miec zakazu pracy z mlodzieza.
absurd00
absurd00
absurd00 13.12.2018, 21:03:19
  • 12
@absurd00: Musze uscislic, ze wyrazam swoja opinie przy zalozeniu, ze ta korespondencja jest prawdziwa i niezmanipulowana. Przejrzalem na szybko kilka zdjec ze zdarzenia i nie wszystkie mnie triggeruja, aczkolwiek niektore sa ewidentnie niestosowne ( np calowanie na oko 14-latki w policzek przez na oko 27+ letniego byczka).
absurd00
absurd00
absurd00 14.12.2018, 14:42:59
  • 3
@DisasterMaster:
Nie wiem jaka jest definicja molestowania w polskim prawie, ale mam mocne przypuszczenie ze takie zachowanie w niektorych korporacjach zachodnich mogloby byc zaklasyfikowane jako molestowanie w pracy i byloby podstawa do zwolnienia z pracy.

Co do rodzicow, wiem ze ciezko jest nastolatki kontrolowac, ale wyglada to jakby zawiodlo wychowanie, choc zauwazylem ostatnio u siebie konserwatywny skret pod tym katem, wiec moze przesadzam.

Jest jeszcze jedna kwestia, ktora mi chodzi
absurd00
absurd00
absurd00 15.12.2018, 17:56:49
  • 1
@Aquamarine:
Nie tylko 15-latkom sie takie zachowania podobaja. Jak ktos ma znajomych tinderowcow to tez sie czasem naslucha, co maja w glowie studentki i mlode pracownice korporacji, nie wspominajac o opinii o Erasmuskach.
W sumie ich sprawa, ale ciezko mi potem sie zdobyc na wspolczucie jesli cos pojdzie nie po mysli i nie bedzie jak w bajce.

753

Wstrząsające doniesienia o Jankowskim. "15-latka urodziła jego dziecko"

Pokaż treści 18+

Wstrząsające doniesienia o Jankowskim. "15-latka urodziła jego dziecko"

- Nie da się opisać, co czuję, gdy słyszę dziś o księdzu - mówiła Barbara Borowiecka. Po jej wyznaniu, że była molestowana przez księdza Henryka Jankowskiego, rozpętała się prawdziwa burza. Na jaw wychodzi

konto usunięte
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 13.12.2018, 09:43:36
  • 193
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • #
    wydarzenia
  • #
    kryminalne
  • #
    pedofilia
  • #
    jankowski
absurd00
absurd00
absurd00 13.12.2018, 14:22:08
  • 0
@atero: To nie jest atak na ksiezy. To jest co najwyzej atak na instytucje kosciola, ktora wiedzac o przewinieniach Jankowskiego utrzymywala to w tajemnicy zeby nie stracic na marce. Ksieza, sa rozni i ludzie to wiedza, ale winnych nalezy osadzic.

Falszywe oskarzenia sa problemem, podobnie jak dezinformacja ze strony mediow, ale to nie jest nowosc, tylko cos co przybralo na sile. Media spolecznosciowe sa nowoscia i moja teza jest taka, ze
absurd00
absurd00
absurd00 13.12.2018, 14:28:03
  • 0
@Jebwleb: Moglbys sie kulturalnie wstrzymac z takimi komentarzami, do czasu rozstrzygniecia sprawy przez sad. Oskarzanie potencjalnych ofiar o kupczenie jest co najmniej nie na miejscu, porownywalne z linczowaniem Jankowskiego bez wyroku.
absurd00
absurd00
absurd00 13.12.2018, 14:31:36
  • 0
@DickKickem: O pedofilii w kosciele mowi sie od kilkunastu co najmniej lat. Jedyne co sie moglo zmienic to klimat spoleczny i teraz mozna o tym publicznie doniesc, bo wczesniej i tak malo kto by uwierzyl.

Poza tym, mozna by wykazac wiekszy poziom empatii w kierunku potencjalnych ofiar.
absurd00
absurd00
absurd00 14.12.2018, 14:36:55
  • 0
@atero:
widzisz, nie mozna po pewnym czasie zedytowac postu na wykopie, wiec komentarz wyglada tak jakbym juz uznal Jankowskiego za winnego.

Co do mojego sformulowania 'slusznie oskarzonego' - mialem na mysli sytuacje w ktorej ktos rzeczywiscie popelnil przestepstwo ( w sensie prawdy obiektywnej, a nie opinii tlumu ), ale ze wzgledu na brak dowodow lub niewystarczajace dowody, nie moze zostac skazany i zeby sprawe uciszyc zacznie terroryzowac oskarzajacego. To i
absurd00
absurd00
absurd00 14.12.2018, 23:33:57
  • 0
@atero: zaczynam podejrzewac ze z premedytacja starasz sie nie zrozumiec mojej wypowiedzi.

Napisales ze nalezaloby wprowadzac jakies kary dla osob, ktore oskarza kogos o zlamanie prawa, ale nie uda im sie tego udowodnic w sadzie, prawda ?

Na co ja Ci przedstawilem hipotetyczna sytuacje, niezwiazanej kompletnie ze sprawa Jackowskiego, w ktorej w razie takich uprawnien, w pewnych grupie przypadkow osoby rzeczywiscie winne, ale ktorym nie udalo sie udowodnic zarzutow, beda mogly zniszczyc

382

Naukowcy obalają kolejną czarną legendę o średniowieczu

Naukowcy obalają kolejną czarną legendę o średniowieczu

Z badań przeprowadzonych przez niemiecko-amerykańsko-brytyjski zespół naukowy dowiadujemy się, że nawet średnie i niższe klasy w czasach króla Artura, Piasta Kołodzieja i innych legendarnych bohaterów, cieszyły się lepszymi warunkami życia niż ludzie... w XIX wieku.

madAlice
z
kopalniawiedzy.pl
dodany: 13.12.2018, 14:22:48
  • 170
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
  • #
    historia
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    sredniowiecze
  • #
    gruparatowaniapoziomu
absurd00
absurd00
absurd00 14.12.2018, 14:54:56
  • 0
@kuncol02: @zichenbaum: @maniac777:
Chciecie mi powiedziec, ze wystarczyloby zmniejszyc smiertelnosc wsrod noworodkow i potem juz z gorki, mamy wspolczesna srednio oczekiwana dlugosc zycia ?

Zupelnie bez znaczenia jest opieka zdrowotna od niemowlaka po starosc ?
absurd00
absurd00
absurd00 14.12.2018, 15:12:24
  • 3
@Pie_Czar:
zalezalo to od twojej sytuacji majatkowej i od okresu sredniowiecza. Chlopi nie mogli legalnie swobodnie migrowac, musieli odpracowywac zobowiazania na polu swojego pana i dodatkowo placic dziesiecine. Nawet jesli uzbiera sie z tego zalozmy 30% podatkow ( w co szczerze watpie ), to nalezy zwrocic uwagi ze taki chlop nie mial ani dostepu do edukacji, ani do opieki zdrowotnej, praw emerytalnych, i calej infrastruktury ktora obecnie posiadamy a ktorej utrzymanie
absurd00
absurd00
absurd00 14.12.2018, 15:19:16
  • 1
@sejsmita: Nie rozumiem dlaczego Cie zminusowali, nie chcialbym osobiscie zyc w sredniowieczu, zdecydowanie wole czasy wspolczesne.

Nie wiem tez ze doczytali o pladze ktora pochlonela 100 mln istnien ludzkich.
absurd00
absurd00
absurd00 14.12.2018, 15:20:00
  • 0
@maniac777: moj blad, sorry.
absurd00
absurd00
absurd00 14.12.2018, 15:24:10
  • 0
@Pie_Czar:
Chyba razem z Bismarckiem pojawila sie w XIX wieku, zeby zniechecic wyjazd Niemcow do USA i nie miala byc rozwiazaniem permanentnym.

Ja jestem zdecydowanie za mniejszymi podatkami, tylko ten zachwyt podatkami w sredniowieczu wydaje mi sie manipulacja, jesli sie zrozumie szerszy kontekst. Poza tym fakt jest taki, ze wole Miltona Friedmana od Korwina, wiec niektore korwinowe wymysly pietnuje.

473

Wtopa wizerunkowa Windowsa 10 – przesyła historię aktywności pomimo blokady

Wtopa wizerunkowa Windowsa 10 – przesyła historię aktywności pomimo blokady

Menu Prywatność na stronie Microsoftu listuje ostatnie aktywności użytkownika, na przykład odwiedzone witryny i uruchamiane aplikacje, pomimo wyłączenia funkcji osi czasu – informuje serwis ghacks. Co oczywiste, jest to kolejny dowód na istnienie daleko idącej telemetrii w Windowsie 10.

konto usunięte
z
dobreprogramy.pl
dodany: 13.12.2018, 22:23:00
  • 131
  • #
    technologia
  • #
    windows10
  • #
    inwigilacja
  • #
    prywatnosc
absurd00
absurd00
absurd00 14.12.2018, 15:16:17
  • 6
@Pawel993:
Osobiscie od 7 lat korzystam prywatnie wylacznie z linuksa i nie mam temu systemowi nic do zarzucenia.
Nie bede wychwalal pod niebiosa, bo nie pracuje z photoshopem ani nie jestem graczy, ale do przegladania internetu i programowania jest gites.
absurd00
absurd00
absurd00 14.12.2018, 15:21:35
  • 0
@Pawel993: tak, to bywa uciazliwe, ale w moim przypadku libreoffice wystarczy do edycji prostych dokumentow, a dluzsze tylko pdf.

644

Czy normalne jest państwo, które skazuje ludzi za to, że pomagają cierpiącym?

Pokaż treści 18+

Czy normalne jest państwo, które skazuje ludzi za to, że pomagają cierpiącym?

Zrozpaczony mężczyzna chciał pomóc najbliższej osobie, swojej przyszłej żonie Annie. To dla niej Andrzej Sadowski (44 l.) zaczął uprawiać zakazaną marihuanę, a potem wyrabiał z niej olejki i nalewki lecznicze. Zaczął pomagać też innym chorym. Teraz grozi mu więzienie.

Bednar
z
fakt.pl
dodany: 13.12.2018, 07:36:25
  • 116
  • #
    polska
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
  • #
    marihuana
  • #
    wydarzenia
  • #
    kryminalne
absurd00
absurd00
absurd00 13.12.2018, 20:22:43
  • -3
@m1chu-eu: dziecinny komentarz.
Obecnie hodowla marihuany jest nielegalna i tyle. Sady nie sa od decydowania o prawie, ale od wyrokowania czy prawo zostalo zlamane czy nie.

Powodzenia zycze w zyciu z takim uznaniowym podejsciem do tego co legalne i nielegalne. Napewno sie oplaci.
absurd00
absurd00
absurd00 13.12.2018, 20:23:59
  • -2
@xbonio: to jest dobra linia obrony dla kazdych narkotykow.
absurd00
absurd00
absurd00 13.12.2018, 20:58:06
  • -3
@m1chu-eu:
Nie zamierzalem byc ofensywny wyrazilem swoj poglad.
Niektore opinie sa dziecinne i jasne ze znajda sie wyjatki w ktorych m-------a jest legalna, ale nie bede ich wylistowywal.

Uznaniowy rzeczywiscie w znaczeniu slownikowym nie pasuje tutaj idealnie, ale wydaje mi sie ze potocznie jest to okreslenie stosowane w znaczeniu, 'wedle czyjejs opinie, wedle czyjegos uznania' i w tym kontekscie go uzylem.
absurd00
absurd00
absurd00 14.12.2018, 14:46:43
  • 0
@xbonio: kazdych, alkoholem tez w pierwszej kolejnosci szkodzisz sobie.
Tylko ze wzgledow historycznych ciezko zakazac spozywania alkoholu.

821

UK: Polityczna poprawność umożliwiła działalność gangom pedofili z Azji

Pokaż treści 18+

UK: Polityczna poprawność umożliwiła działalność gangom pedofili z Azji

Według raportu fundacji Quilliam, 84 proc. członków gangów pedofilii w Wielkiej Brytanii miało pochodzenie azjatyckie ale blisko 100 proc. ich ofiar to białe dziewczynki. Proceder był możliwy ponieważ władze bały się oskarżeń o rasizm a społeczeństwo traktowało obcokrajowców łagodniej.

maro22
z
express.co.uk
dodany: 12.12.2018, 19:03:11
  • 46
  • #
    4konserwy
  • #
    uk
  • #
    wielkabrytania
  • #
    swiat
  • #
    bekazlewactwa
absurd00
absurd00
absurd00 12.12.2018, 21:26:45
  • 37
@TimmiTimmi: George Carlin to byl gosc. Nie trzeba sie z nim zgadzac, ale prowokowal do myslenia jak malo kto.

470

Sołżenicyn - pisarz, który był sumieniem Rosji

Pokaż treści 18+

Sołżenicyn - pisarz, który był sumieniem Rosji

Urodził się 11.12.1918. Uświadomił ludziom na Zachodzie, zwłaszcza we Francji, Włoszech i Hiszpanii, jak nieludzki jest bolszewizm. W tych krajach nie przyjmowano tego do wiadomości. Pokazał, że Lenin i Stalin są nieodrodnymi braćmi Hitlera i bolszewizm jest równie okrutny co ongiś faszyzm[+audycja]

HaHard
z
polskieradio.pl
dodany: 11.12.2018, 09:22:49
  • 103
  • #
    europa
  • #
    hahard
  • #
    rosja
  • #
    kultura
  • #
    historia
  • #
    literatura
absurd00
absurd00
absurd00 11.12.2018, 21:45:33
  • 1
@xniorvox:
Mozna by spokojnie zrobic miejsce w szkole na lekture Solzenicyna na poziomie technikum/liceum. Ta ksiazka jest jedna z najciezszych i najbardziej wartosciowych jakie kiedykolwiek w zyciu przeczytalem, a zawdzieczam to w sumie Jordanowi Petersonowi.

Zwlaszcza pierwszy tom przydalby sie w Polsce w kontekscie np reformy sadownictwa w wydaniu PiS.
absurd00
absurd00
absurd00 11.12.2018, 21:48:45
  • 4
@Pan_Wokulski:
Wydaje mi sie, ze lepsza smierc od kul, niz to co sie dzialo w gulagach,
absurd00
absurd00
absurd00 11.12.2018, 21:52:57
  • 1
@RedRight:
Wlasciwie to komunizm wgniotl Rosje w ziemie. Destabilizacja kraju, dezorganizacja, eksterminacja swiatlych ludzi (Wawilow) i zamordyzm, z ktorego Rosja nie jest w stanie sie do dzisiaj dzwignac.
absurd00
absurd00
absurd00 12.12.2018, 21:19:11
  • 1
@AgEnt-Of-cHaOS:
Peterson regularnie o Solzenicynie wspomina w kontekscie radykalnej lewicy i cenzurowania wolnosci slowa na kampusach w USA, a poniewaz sprawa jest dosc istotna, zwlaszcza biorac pod uwage jaki jest wplyw USA na kulture na zachodzie, w tym w Polsce to stwierdzilem, ze przeczytam.

Na tej samej podstawie mysle, ze powinienem Dostojewskiego sprobowac, choc "Zbrodnie i Kare" przeczytalem z trudem.

393

Rydzyk ostrzega przed "małżeństwami mieszanymi". "Jedna kultura, język, religia"

Pokaż treści 18+

Rydzyk ostrzega przed "małżeństwami mieszanymi". "Jedna kultura, język, religia"

Na antenie Radia Maryja można też usłyszeć porady. Na przykład o tym, że lepiej nie wchodzić w związek małżeński z osobą z innego kręgu kulturowego.

konto usunięte
z
opinie.wp.pl
dodany: 11.12.2018, 17:59:27
  • 354
  • #
    polska
  • #
    bekazkatoli
  • #
    katolicyzm
  • #
    radiomaryja
  • #
    rydzyk
  • #
    neuropa
absurd00
absurd00
absurd00 11.12.2018, 21:59:21
  • 14
@AdrianV91: jakby Rydzyk rzucim info o 3 badaniach i do nich odnosniki to przyznaje ze patrzylbym na to inaczej.
absurd00
absurd00
absurd00 11.12.2018, 21:59:38
  • -8
@MorzeNiczyje: na podstawie czego tak wnioskujesz ?
absurd00
absurd00
absurd00 11.12.2018, 22:06:48
  • -11
@Erie: Swietna odpowiedz w stosunku do @Varin, szacun

Moze jednak sa wspolne dla roznych kultur a jak tego nie dostrzegasz to moze poziom IQ nie ten co trzeba?
Co to za idiotyczny komentarz to sie w pale nie miesci...

Ja raczej widze inny powod pogladow Rydzyka, ktore sa zbiezne z pogladami kosciola polskiego. Mianowicie takie rozmycie kulturowe na terenie krajow zachodu doprowadzi do oslabienia pewnej mysli politycznej "my vs oni" w
absurd00
absurd00
absurd00 11.12.2018, 22:12:23
  • 14
@AdrianV91:
A inni niezaleznie od badan beda uwazac ze wiedza lepiej, mimo ze w dupie byli i gowno widzieli.

Ot swiat, niektorzy wola miec solidne podstawy dla swoich pogladow, a inni moga o nich decydowac rzutem monety. Kazdy orze jak mu intelekt pozwala.
absurd00
absurd00
absurd00 11.12.2018, 22:21:49
  • 28
@rzaden_problem: To jest jedna konfiguracja z calego szeregu dostepnych. Nie tylko muzulmanie sa na swiecie.
absurd00
absurd00
absurd00 11.12.2018, 22:44:12
  • -9
@Erie:
My tu o malzenstwach mieszanych, a Ty wplatasz kolonizacje kontynentu i niewolnictwo.
To jakbysmy dyskutowali malzenstwa polsko-niemieckie, a ty o zaborach jako mieszaniu kultur w Europie albo Grunwaldzie. Nie tego sie tyczy dyskusja.

A tymczasem masz w USA miszmasz kultur latynoskich, afrykanskich, azjatyckich i
absurd00
absurd00
absurd00 11.12.2018, 22:48:56
  • 6
@rakiwo: nie, nie z d--y porownanie bo mowa jest o kulturze, jezyku, religii, a nie kregu kulturowym. I znowu ci pieprzeni arabowie, skad ta obsesja na punkcie jednej grupy?
absurd00
absurd00
absurd00 11.12.2018, 23:07:46
  • -15
@Erie: Jasne ze wplatasz. Czym sa rezerwaty dla Indian jak nie pozostalosciami po kolonizacji kontynentu przez europejczykow.

Nigdy nie widzialem zeby wykopowicze sie celebrytami z Pudelka zachwycali. Jakby Rydzyk powiedzial ze podatki sa za wysokie i nalezy obnizyc to bym przyklasnal, ale on tylko o tym jak to trzeba czystosc narodu polskiego zachowac i nie kalac sie obcymi wplywami.
absurd00
absurd00
absurd00 12.12.2018, 20:58:32
  • 0
@Strzelec_Kurpiowski: nie jest tajemnica ze faceci cenia sobie urode i woleliby zeby kobieta nie byla zbyt meczaca ( uwaga seksizm), a kobiety cenia sobie zaradnosc zyciowa i wytrzymalosc psychiczna ( uwaga seksizm).

Choc kobiety spotykaja sie takze z hiszpanami i wlochami, mimo ze zadna z tych nacji wspolczesnie wyjatkowo zaradna nie jest ( szczegolnie hiszpanie sa dla mnie wyjatkowo leniwi ).
absurd00
absurd00
absurd00 12.12.2018, 21:00:03
  • 0
@Ortalionowy_Rycerz: jaki problem jest zebrac statystyke malzenstw mieszanych i niemieszanych i zbadac gdzie odsetek rozwodow jest wiekszy ?
absurd00
absurd00
absurd00 12.12.2018, 21:04:30
  • 1
@oe6ur: No przez te dwa tysiace lat to raczej ciezko cos statystycznie sensownego wysnuc, bo wiekszosc ludzi nie podrozowala zbyt daleko i nigdy nie miala takich mozliwosci poznania obcych kultur jak obecnie. Bylo to dostepne jedynie na najzamozniejszych ludzi i tam mieszane malzenstwa byly dosc powszechnie wykorzystywane do tworzenia aliansow politycznych.
absurd00
absurd00
absurd00 12.12.2018, 21:06:40
  • 0
@ziggy1234: Zgadzam sie, dezinformacja jest wspolczesnie bardziej powszechna niz kiedykolwiek w historii. Nie zmienia to jednak mojego stanowiska, ze lepiej miec podstawy dla swoich pogladow.
absurd00
absurd00
absurd00 12.12.2018, 21:14:36
  • 0
@Strzelec_Kurpiowski:
To wlasnie te zwiazki na bazie uczuc maja duzo mozliwosci na rozpad, kiedy wstepny urok minie.
Dan Ariely ma ciekawy wyklad na ten temat:

https://www.youtube.com/watch?v=RS8R2TKrYi0

474

BASF ma technologię pozwalającą na 100 proc. chemiczny recykling

BASF ma technologię pozwalającą na 100 proc. chemiczny recykling

Projekt niemieckiej firmy – chem cykling – przynosi spodziewane efekty. Po kilku testach BASF-owi udało się odzyskać z plastikowych śmieci 100 procent tworzyw sztucznych wykorzystanych pierwotnie do ich produkcji. To przełom, który teraz mu

apaczoo
z
chemia.wnp.pl
dodany: 12.12.2018, 09:07:32
  • 85
  • #
    swiat
  • #
    ekonomia
  • #
    technologia
  • #
    srodowisko
absurd00
absurd00
absurd00 12.12.2018, 20:52:02
  • 1
@JudeMasonPolakozerca:
Mozna sie bylo spodziewac reakcji. Niedorastamy Niemcom gospodarczo do piet, wiec zeby sobie poprawic nastroj bedziemy o holocauscie gadac, zamiast obnizyc podatki, powaznie zainwestowac w nauke i zmotywowac ludzi do pracy.

A karawana jedzie dalej.

390

Dlaczego w Polsce tak popularne stało się określenie „żydokomuna”?

Dlaczego w Polsce tak popularne stało się określenie „żydokomuna”?

W międzywojennej Polsce połączenie antykomunizmu z antysemityzmem nie było niczym niezwykłym. Wróg - Żyd i komunista - ucieleśniał wszystko, co rzekomo zagrażało polskiej i katolickiej Rzeczpospolitej. Skąd wziął się ten stereotyp i czy miał oparcie w rzeczywistości?

HaHard
z
twojahistoria.pl
dodany: 21.11.2018, 19:46:45
  • 174
  • #
    polska
  • #
    hahard
  • #
    historia
  • #
    iiwojnaswiatowa
  • #
    ciekawostkihistoryczne
absurd00
absurd00
absurd00 22.11.2018, 18:57:30
  • -5
@qxbqxb: nie zaprzeczam ze w szeregach komunistycznych bylo sporo zydow.

Miejcie na uwadze ze jednak zydzi w trakcie wojny byli w gorszej sytuacji od polakow. Nas chcieli zgnoic. Zydow eksterminowano.

Inna kwestia, po wojnie zostalo niewielu zydow na terenach polskich. Ci co pozostali mieli wybor, zachod, Izrael albo Sowieci. Selekcja byla nieuchronna.

Trzon komunistow stanowili jednak 'swoi'.
absurd00
absurd00
absurd00 22.11.2018, 18:57:47
  • -3
@maciekalien: zrodlo ?
absurd00
absurd00
absurd00 22.11.2018, 19:01:50
  • 1
@PtasiBrzuch: masz moze ten obraz w lepszej jakosci?
absurd00
absurd00
absurd00 22.11.2018, 19:11:34
  • 0
@PtasiBrzuch: srednio, ale wpatrzylem sie troche dokladniej i mam co chcialem.

481

Olsztyn zapłaci w 2019r. o 60% więcej za energię

Olsztyn zapłaci w 2019r. o 60% więcej za energię

Miasto Olsztyn i jego ponad 330 partnerów podpisało w piątek umowę ze spółką Enea na zbiorowy zakup energii w 2019 r. W porównaniu do poprzedniego zamówienia cena energii w zbiorowym zakupie jest wyższa o 60 proc. Za samo oświetlenie ulic Olsztyn zapłaci 700 tys. zł więcej, niż w obecnym roku.

ssakul
z
energetyka24.com
dodany: 17.11.2018, 18:20:43
  • 107
  • #
    polska
  • #
    energetyka
  • #
    energiaelektryczna
  • #
    pieniadze
  • #
    gospodarka
absurd00
absurd00
absurd00 18.11.2018, 17:19:05
  • 7
@ZapomnialWieprzJakProsiakiemByl:
Akurat taki mamy obecnie system ze panstwo jest glowna sila w energetyce i zmiana tego jest powiazana z bezpieczenstwem narodowym, wiec nie tak latwo to odmienic.

Co do reszty:
Likwidacja przywilejow - pelna zgoda
Emerytury - takie jest kontrakt spoleczny, nie wyplacanie emerytur nie wchodzi
absurd00
absurd00
absurd00 18.11.2018, 17:22:18
  • 0
@ZapomnialWieprzJakProsiakiemByl:
socjalisci tez nalozyli oplate na wywoz smieci, bo przeciez mozna by po prostu wywalic do lasu.

jest socjalizm i jest zdrowy rozsadek. Nie wszystkie regulacje prawne sa socjalistyczne.
absurd00
absurd00
absurd00 18.11.2018, 17:26:40
  • 6
@LibertyPrime: @LibertyPrime:
Uczciwie powiem, ze uwazam ze to nie jest problem tylko PISu, ale wszystkich ekip rzadzacych po 89 roku.
Energetyka ssie od ponad 10 lat i od ponad 10 lat mozna znalezc artykuly o niewydajnosci naszego systemu.
To jest raczej cecha narodowa zeby odraczac rozwiazanie problemu tak dlugo jak tylko mozna.

Morawiecki z tym samochodem elektrycznym wyskoczyl jak filip z konopii. Ciekawe ze nikt nie wpadl na
absurd00
absurd00
absurd00 22.11.2018, 19:08:11
  • 0
@ZapomnialWieprzJakProsiakiemByl: Jesli ekonomia bylaby glownym wrogiem elektrowni atomowych, to ani Indie ani Chiny by na atom nie stawialy.

Jestesmy jedynym krajem w regionie ktory nie ma zadnej, powtarzam zadnej, elektrownii atomowej i mowiac szczerze jest to technologiczny wstyd.

Kopalnie maja coraz mniej latwo wydobywalnego wegla. Trzeba siegac coraz glebiej w ziemie, a to generuje coraz wieksze koszty. Efektem naszego uzaleznienia od wegla jest posrednio fakt ze importujemy go z Rosji,
absurd00
absurd00
absurd00 22.11.2018, 19:10:22
  • 0
@ZapomnialWieprzJakProsiakiemByl:

Nie wiem jak to zinterpretowac.

556

Państwo prywatne. Postkomunizm narodowy Viktora Orbána

Państwo prywatne. Postkomunizm narodowy Viktora Orbána

Orbán stworzył pierwsze w Unii państwo prywatne. Cechą charakterystyczną jego rządów jest bowiem to, że nie da się oddzielić żywiołu państwowego od partyjnego i rodzinnego. Państwo, partia, rodzina – wszystko się nawzajem przenika.

NieBojeSieMinusow
z
klubjagiellonski.pl
dodany: 31.10.2018, 08:45:21
  • 190
  • #
    wegry
  • #
    orban
  • #
    neuropa
  • #
    4konserwy
  • #
    postkomunistycznepanstwomafijne
  • #
    imigranci
  • #
    polityka
absurd00
absurd00
absurd00 01.11.2018, 11:20:38
  • 2
@parkiecik: przeciez to rosyjski troll
absurd00
absurd00
absurd00 01.11.2018, 11:26:59
  • 0
@qLA: Dziesiecina tez byla kradzieza, na ktorej wiele z tych kosciolow powstalo. Dla rewolucji to mogla byc sprawiedliwosc dziejowa. Tak tez mozna na to patrzec.

Rewolucja francuska wziela sie pierwotnie z glodu we Francji, ktory czesciowo wynikal ze 'swietnych' reform rolnych.
Obydwie strony sie wzajemnie mordowaly.

Nie widze mozliwosci liberalizmu ekonomicznego bez rownosci wzgledem prawa. I tez nie widze jak 'rownosc, wolnosc, braterstwo' to lewackie pitolenie. Raczej to
absurd00
absurd00
absurd00 01.11.2018, 11:34:19
  • 0
@szaloneneutrino: Motloch wyniosl do wladzy Churchill'a. Nie wiem czy dobrze rozumiem twoj tok myslenia.
absurd00
absurd00
absurd00 01.11.2018, 12:33:02
  • 1
@qLA: Oblozenie podatkiem dochodowym ludzi ktorzy ledwo zarabiaja na swoje utrzymanie jest kradzieza.
Kosciol pelnil znaczaca role spoleczna i byl jedna z najbogatszych instytucji w kraju ( jesli nie najbogatsza ). Mial byc gwarantem stabilnosci systemu ( obok korony ) i kiedy nie wywiazywal sie ze swoich obowiazkow, jakim bylo zapewnienie bytu nizszym wartstwom spolecznym, musial oberwac podobnie jak korona

Watpie, by udalo sie zmobilizowac stan trzeci, gdyby nie bylo przeciwko czemu sie
absurd00
absurd00
absurd00 14.11.2018, 20:30:44
  • 2
@qLA:
@deviator:

Nie dojdziemy do porozumienia.
W twoim przekonaniu warstwy nizsze powinny zaakceptowac zastany porzadek spoleczny i pogodzic sie z tym ze urodzili sie gorsi i po wieki wiekow respektowac system, ktory nie gwarantuje im zadnej mozliwosci awansu spolecznego ani rownych praw. Nie wydaje mi
absurd00
absurd00
absurd00 18.11.2018, 10:28:33
  • 0
@qLA:

Przytoczone przez Ciebie fragmenty swiadcza jednak o tym ze te mozliwosci awansu spolecznego byly mizerne.

Ludzie wybierani w systemie demokratycznym tez nie sa przypadkowi. Byc moze w naszym przypadku czesciej sie to odbywa, ale nie sa to generalnie ludzie znikad i bez jakichkolwiek kwalifikacji. Wiekszosc z politykow jest nie tylko rozsadnie wyksztalcona (duza czesc amerykanskich i angielskich politykow ukonczyla najlepsze uniwersytety swiata), ale tez dodatkowo bardzo dobrze potrafia budowac koalicje
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 2 z 2
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 23.12.2018

    Komentator
  • Rocznica
    od 01.11.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking