Mirki i Mirabelki, chcę kupić planszówkę kumplowi na prezent. Nie jestem w nich ekspertem, ale polecono mi Carcassonne. Czy na pewno będzie ona okej? Jubilat 28 lat, celuję raczej w grę dla kilku osób na typowe domówki :)
@Mathas: Sabotażysta - proste, szybkie, karciane, zabawne, gra ponad stołem. Na dobrą zabawę też Tajniacy się nadają. Na 4 osoby to nawet Palec Boży da radę, pstrykanie też daje dużo frajdy, sprawdzane na różnych składach (pary). Wsiąść do pociągu też na imprezę wchodzi, to dużo zależy od osób grających.
Mircy grający w papierowe #rpg, zwracam się do was z prośbą, choć nie mam pojęcia ilu was na tym tagu (jest jakiś bardziej pasujący? #pnprpg?). Zwracam się zarówno do graczy jak i do prowadzących. Prowadzę kampanie w #pathfinder (więc wrzucę też #dnd) i szukam sposobów by uatrakcyjnić graczom przygodę opierającą się na wspinaczce górskiej. Typowe rzeczy jak zmienne warunki pogodowe, testy
Siema Mirki. Szukam gier jednoosobowych aby czasem oderwać się od tego kompa... Szukam coś w stylu "Czworo przeciw Ciemności". Znacie coś fajniego? #gryplanszowe #grybezpradu #pytanie
@Akinori456: nie będę się rozdrabiał, jeśli nie boisz się długiej instrukcji, kilkudziesięciu mini zasad to musisz spróbować numer jeden wśród planszowem pod grę solo, czyli Mage Knight, obojętnie czy podstawowa wersja czy Ultimate Edition. Wariacji, scenariuszy w tym fanowskich, regrywalności i móżdżenia nie brakuje.
Są dostępne jakieś tańsze wersje gry: Talisman: Magia i Miecz? Może jakieś starsze edycje, czy coś takiego? Bo nie powiem- tysiąc złotych za najnowszą wersję trochę boli. #planszowki #grybezpradu
Jakie są według Was najlepsze planszówki dla dwóch osób? Po wstępnym przejrzeniu myślę o 7 cudach świata pojedynek, Zamku i Kartografach (tak, jest nie tylko dla dwóch osób). Od razu powiem, że z różową nie jesteśmy mocno into planszówki, więc fajnie, jeżeli to będą gry z nie za wysokim progiem wejścia i do ogrania w maksymalnie 45-60 minut #grybezpradu #planszowki #gry #gryplanszowe
@OdmieniecGerwant: 7 cudów świata pojedynek z Twojej listy jest mega, zawsze można poszerzyć o dodatki.
Inne tytuły jakie mógłbym dodać to: Aeon's end - nasza ulubiona gra na 2 osoby (gra przeznaczona na od 1 do 4 graczy) Patchwork - ekstraklasa, wybrać można dowolny motyw kafelków Carcassonne - nawet turnieje organizują ;) Nagaraja - mało znana, nam się bardzo podoba
Prowadzisz drużynę czworga śmiałków, którzy eksplorują rozległe podziemia, wygenerowane za pomocą rzutów kością, by wytępić ukryte tam bestie i przeżyć, wracając z należną im chwałą oraz złotem i artefaktami. Z misji na misję twoi bohaterowie będą coraz potężniejsi, zdobywając doświadczenie i ekwipunek. Ich zadaniem jest pokonać okrutnego władcę podziemi lub zginąć bohaterską śmiercią.
Gra książkowa Czworo przeciw ciemności powstała z myślą o rozgrywce jednoosobowej: tylko ty i drużyna twoich bohaterów kontra generowane losowo podziemne korytarze, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby w zabawie wzięło
@kugii: mylne czy nie, sam ostatnio ogarnąłem temat - zakupiony za trochę ponad dwie dychy Fighting Fantasy Puszcza Zagłady.
Grę próbuję przejść już piąty raz. Wciąga, jest to typowe fantasy. Na stronie wydawcy można ogarnąć do własnego wydruku kartę bohatera i kartę do walki. Do gry potrzebne są dwie kości k6 albo aplikacja na telefon do rzutów i ołówek z gumką.
Pytanie od nowicjusza: od czego zacząć, aby spróbować wprowadzić casuali w gry RPG? Który system, a może spróbować stworzyć krótki scenariusz bez kości, a w oparciu o jakieś mity/fabułę z gier?
Znalazłem kilka starterów i darmowych i odpłatnych. Nie chciałbym wrzucać od razu grubej kasy w podręczniki. Chciałbym też sam spróbować sił jako GM, uważam, że skoro chcę zaproponować taki rodzaj rozrywki, to powinienem poprowadzić grę.
Kilka pdfow odnalazłem na necie, głównie startery jak Mutant Year Zero, Wiedźmin, zamowieni Słowianie za dyszkę. Widzę, że odpłatne startery to klasyki DnD i Młotek ale to już kwestia 80-100 zł, może coś pominąłem?
@Zderzaczek: grupa chce spróbować prostego RPG z rzutami jedną lub dwoma kośćmi, klimat fantasy, obecnie na tapecie są właśnie Słowianie (dwie kości, mitologia, i dwie osoby zaczytywały się w bestiariusze słowiańskie) FATE wskazany w wątku i Fajerbol, no i może Warlock!, Co do którego ma podobno starter ukazać się na wspieram
@CralencSeedorf: dziękuję za wskazanie tytułu, przejrzałem, wydaje się ciekawy, muszę poczytać trochę więcej o nim
@Aerthevizzt: rzuciłem okiem na recenzje, wydaje się ciekawy no ale trzeba trochę kasy wrzucić, chociaż widzę że w pdf można taniej nabyć, no i z tego co
Hej, dziś kupiłem pierwszą grę planszową (nie licząc szachów). Jak każdy grałem w różne nie raz i zawsze była to świetna zabawa. Padło na Root, bo kilka lat temu widziałem filmiki zachwalające ją na YouTube i od razu przykuła moją uwagę. Wertuję teraz instrukcje i wydaje mi się, że zasady Markizy i Dynastii w miarę ogarnąłem, ale przy uczeniu się Sojuszu już mnie głowa rozbolała. Obawiam się, że rozstawienie i tłumaczenie zasad
Powoli ogarniam sobie "Mage Knighta" (w wersji "Ultimate Edition")... Gra jest znakomita, świetne mechaniki i klimat, ale mnóstwo czasu zabiera jej rozkładanie i składanie. Pomyślałem więc, że spytam ekspertów: w jaki sposób trzymacie elementy gry, żeby możliwie szybko zacząć, a po rozgrywce uprzątnąć stół? Polecacie może jakieś maty, inserty, pudełka? Oryginalna wypraska absolutnie nie spełnia tu swej roli (nietrwały, cienki plastik, nie mieszczą się wszystkie elementy, nie można oddzielić podstawki od dodatków).
@ManfredMacx: sam mam ten problem. Widziałem na YT rozgrywkę solo w wykonaniu gościa, który zapakował karty talii startowej, żetony tarcz, poziomów i skilli, plus figurkę do pudełek "mini pizza" 3,9 na 3,9 cala, wysokość 1,5 cała, każde pudełko dla jednego bohatera. Pudełka te ułożył na insercie fabrycznym, według mnie jest to bardzo dobry sposób na uporządkowanie gry, który mocno skróci czas przygotowania gry. Pudełek jeszcze nie kupiłem ale mam zamiar,
Szukam jakiejś #grybezpradu na urodziny dla bombelka 30 lvl. Coś nietrudnego, rozgrywka do 1 h, budżet ok. 100 zł. W oko wpadła mi gra Carcassonne w edycji jubileuszowej. Co o niej sądzicie? Macie jakieś inne propozycje? Wsiąść do pociągu i Sagrada odpadają.
@MjentowaKupka: Carcassonne dobra opcja, a bombelek ma wyrobiony jakiś gust? Z ciekawych gier koło stówki to podrzuciłbym Aeon's end - wersja podstawowa. Gra dla 1 od 4 graczy, przejrzysta instrukcja, duża regrywalność.
@venomik: Wydaje mi się, że to kwestia prostoty rozgrywki, gry nad stołem, w tym też negatywnej interakcji i tego, że partyjki zajmują tylko kilka minut, no i kto nie lubi zablokować innego gracza, jak tylko pojawi się cień podejrzenia, że ma inny cel
Poszukuję gry podobnej do Runebound trzecia edycja. Podoba mi się klimat tej gry, mechanika, ogólnie system rozwoju postaci poprzez zakup przedmiotów, nabywanie umiejętności. Wiem, że system walki Runebound jest raczej niepowtarzalny ale może się mylę. Fajnie gdyby gra miała planszę, po której się przemieszczają postacie, klimat może odbiegać od fantasy. Jestem sceptyczny co do wykorzystywania aplikacji do gry ale przyznam, że nie zagrałem jeszcze w żaden tytuł, w której się jej używa, może nie takie straszne jest to rozwiązanie.
Na oku miałem Podróże przez Śródziemie (no ale ta apka...) Zona Sword and sorcery Gloomhaven Jaws of the Lion (oczekiwanie na polską wersję)
Siema. Poleci ktoś jakąś dobrą planszówę/karcianke do gry ze znajomymi? Mamy stała ekipę 4 osób, chcielibyśmy zagrać może w coś trochę bardziej rozbudowanego, gdzie rozgrywka trwa dość długo. Jak zasiadamy do stołu, to raczej nie na krócej niż 5-6h. Nie mamy ulubionego gatunku, z tego co graliśmy i nam się spodobało, to m.in. terraformacja marsa, osadnicy z catanu, 7 cudów świata, osadnicy, pandemic, hero realms, vikings gone wild. Osobiście lubię lovecraftowskie klimaty,
@Burkpurk: Runebound trzecia edycja, niestety podstawowa wersja gry nie do zdobycia aktualnie w sklepach, pozostaje kupienie u----i (na ogłoszeniach, jak widziałem to od 150 do 250 zł). Na pudle napisano 2-3 godziny ale raczej 3-4 godziny, jeśli lubi się kminić. RPG, każdy gracz ma swojego bohatera. W grze występują karty przygód podzielone na 3 różne rodzaje: poszukiwanie, wyzwania, walka. System walki z rzucaniem żetonów, bardzo ciekawe rozwiązanie według mnie. Do
@pendzoncy_jez: Sabotażysta - wciąga, proste zasady ale można kombinować i nieźle się uśmiać, jest też rywalizacja, trochę intrygi 7 cudów świata - gra od 3 osób, trochę więcej tłumaczenia, takie 2/5 w skali trudności ale po ogarnięciu zasad płynnie idzie, gra strategiczna, bazująca na zasadach budowania zestawu kart i wydawaniu zasobów, walka i handel między sąsiadującymi graczami też tu występuje Wsiąść do pociągu Europa - dobra gra dla początkujących, a