Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko119
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
StalowaKrowa
StalowaKrowa

StalowaKrowa

Dołączył 3 lata i 10 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 160
  • Znaleziska 160
  • Mikroblog 0
  • Obserwujący 4
  • Obserwowane 2

693

Proźba o wykop efekt Buduje urządzenie zapewniające neutralność energetyczną

Proźba o wykop efekt Buduje urządzenie zapewniające neutralność energetyczną

Cześć od kilku lat buduje urządzenie do przetwarzania bio odpadków na gaz i prąd dla domków jednorodzinnych, offgrid itp. jest z tego też nawóz organiczny do ogrodu albo szklarni może kogoś zainteresuje

StalowaKrowa
z
wykop.pl
dodany: 31.05.2025, 19:40:08
  • 65
  • #
    energia
  • #
    samowystarczalnosc
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • #
    gospodarka
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
31.05.2025, 22:10:09 via Wykop
  • 45
@Janusz_herbu_sKoryBut_Wisnioweczka: w zasadzie to gaz bagienny jest znany od dawna 😉 ja buduje od podstaw całość sam. Łącznie z sterowaniem. Jest to projekt nie komercyjny więc nie mam wytycznych ani restrykcji .
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
31.05.2025, 22:13:00 via Wykop
  • 2
@kureci_paratko: surowiec ogólnie dostępny może to być trawa itd . Z tymi gazami cieplarnianymi jest trochę jak z wykorzystaniem zaćmień słońca do sterowania ludnością. Metan po spaleniu zamienia się w CO2 i h2o . Bez wykorzystania w ten sposób odpadków powstało by CO2 po prostu. A tak jest energia i dobry nawóz
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
31.05.2025, 22:14:15 via Wykop
  • 7
@kopawdupeswiniom: kiedyś w stanach zrobili ankietę : żeby zakazać H2O bo dużo ludzi ginie przez ten związek . Masa ludzi podpisała
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
31.05.2025, 23:30:59 via Wykop
  • 17
@paw1470: zobaczymy 😉
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
01.06.2025, 23:36:33 via Wykop
  • -2
@kwanty: można zrobić kiszonkę z trawy np. , jak mieszkasz w mieście albo blisko możesz dogadać się z piekarnią 😉
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
01.06.2025, 23:39:21 via Wykop
  • 2
@ewolucja_myszowatych: spox 😉
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
01.06.2025, 23:40:56 via Wykop
  • -1
@fishyCat: tak 😁 i jeszcze się że mnie śmieją że, jestem jak Putin mam gaz ale nie mam co z nim robić 🤣
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
01.06.2025, 23:43:58 via Wykop
  • 2
@JanuszSebaBach: z 1m3 biogazowni masz ok 7kw na 24h prąd ok 40% , 50% ciepło w kogeneracji. Ja wolę sam sprawdzić dlatego oprogramowanie i czujniki + pomiary robię .z tymi ściekami bym nie szalał bo może być chemia w nich np chlor robi szach mat bakteriom
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
01.06.2025, 23:45:41 via Wykop
  • 0
@pan_alternator: jak masz ogródek i trawnik to będzie łatwiej . Poferment możesz rozdac sąsiadom za trawę 😉 lub wybarterować za coś
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
01.06.2025, 23:47:29 via Wykop
  • 0
@paw1470: zobaczymy 🙂
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
02.06.2025, 00:00:29 via Wykop
  • 0
@InstytutDanychZDvpy: teraz siedzę nad sterowaniem żeby określić uzysk
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
02.06.2025, 00:01:16 via Wykop
  • 0
@Kaniowy666: nie , kogenerator będzie można do tego podpiąć
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
02.06.2025, 00:03:30 via Wykop
  • 0
@paw1470: biogaz jest znany od dawna , tu bardziej chodzi o zastosowanie dostępnych materiałów, wersję dla domu , no i całość robię sam dzięki temu będę mógł lepiej pomóc , wyserwisować itd
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
02.06.2025, 20:48:57 via Wykop
  • 0
@CheckIT: w tym prototypie co mam jest łącznie 1m3 pojemności / 30dni wsad czyli 30l dziennie daje tak 50/50 z wodą więc 15kg dziennie można zapodać. Oczywiście jeszcze nie stosowałem ciągłego załadunku bo ciągle testy robię , i rozwijam soft

8

"Gaz gaz na ulicach" czyli urządzenie do przetwarzania odpadów w gaz palny

"Gaz gaz na ulicach" czyli urządzenie do przetwarzania odpadów w gaz palny

  Cześć :) Ponad pół roku temu ogłosiłem na wykopie że, buduję urządzenie do produkcji gazu z odpadów bio dziś mogę się pochwalić pierwszym gazem :) Pragnę podziękować wszystkim którzy wsparli projekt finansowo i merytorycznie. Zachęcam wszystkich do działań na rzecz P

StalowaKrowa
z
wykop.pl
dodany: 02.02.2023, 10:45:48
  • 0
  • #
    gospodarka
  • #
    gaz
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    polska

580

Dr Marek Sawicki: całe polskie zużycie możemy pokryć biogazem

Pokaż treści 18+

Dr Marek Sawicki: całe polskie zużycie możemy pokryć biogazem

„Już w 2010 roku Politechnika Warszawska wyliczała, że tylko z rolniczych produktów odpadowych można wyprodukować 8–10 miliardów metrów sześciennych gazu. Tyle samo zakręciła nam Rosja. Jeśli do tego dołożymy biomasę komunalną to możemy mieć własnej produkcji biogazy na poziomie 15–18 miliardów.”

konto usunięte
z
agencja-informacyjna.com
dodany: 05.06.2022, 09:10:46
  • 147
  • #
    gaz
  • #
    rosja
  • #
    energetyka
  • #
    rolnictwo
  • #
    wojna
  • #
    polska
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa 06.06.2022, 08:44:39
  • 0
@r3m0: jestem :) rzadko na wykopie :) na fb "stalowa krowa" szybciej albo YT. robię też prototyp i rozwiązuję problem z uszczelnieniem chcę aby nie śmierdziało wogóle:)
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa 06.06.2022, 08:45:38
  • 0
@Kacper89: Tak też myślę i ważne aby każdy w swoim zakresie miał minimalną produkcję. Ekologia na tym zyska logistyka jak również gospodarka.
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa 06.06.2022, 17:16:24
  • 0
@RobotKuchenny9000: po co ludziom pola skoro można jedzenie importować? po to by być niezależnym od cen
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa 06.06.2022, 17:18:20
  • 1
@PanDzikus: buduję prototyp biogazowni 1m3 a raczej czegoś bardziej złożonego (przemyślanego?) jak skończę to opowiem. Tak czy siak "zobaczymy:)"
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa 06.06.2022, 17:20:23
  • 0
@robert5502: Ja realizuję prototyp wystarczy wpisać "stalowa krowa " na yt tych co dużo mówią jest więcej niż tych co robio.:)
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa 28.06.2022, 06:21:55
  • 0
@PanDzikus: Z du..y oraz np trawa odpady kuchenne itd:)

364

Rosja twierdzi, że spowolnienie wojny na Ukrainie jest celowe

Pokaż treści 18+

Rosja twierdzi, że spowolnienie wojny na Ukrainie jest celowe

Nie ma potrzeby gonić za terminami. Minister obrony Siergiej Szojgu powiedział we wtorek, że Rosja celowo spowalnia swoją ofensywę na Ukrainie, aby umożliwić ewakuację ludności cywilnej.

51431e5c08c95238
z
reuters.com
dodany: 24.05.2022, 12:35:25
  • 76
  • #
    europa
  • #
    swiat
  • #
    ukraina
  • #
    rosja
  • #
    wojna
  • #
    wydarzenia
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa 25.05.2022, 06:23:09
  • -1
Przesiedlenie ? Zrobienie miejsca na Ukrainie?
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

524

Biogazownia mini dla Polskiego społeczeństwa gaz prąd ciepło i nawóz z odpadków

Pokaż treści 18+

Biogazownia mini dla Polskiego społeczeństwa gaz prąd ciepło i nawóz z odpadków

Tworzę Biogazownię urządzenie dedykowane indywidualnym użytkownikom. Jego wymiary to zaledwie 1m3, czyli zajmuje tyle miejsca, co 2 palety.Jako materiał wykorzystuje odpady kuchenne, trawę, którą kosisz w ogródku lub po prostu bobki z porcelanowego ucha! Nad tym właśnie projektem chciałbym się...

StalowaKrowa
z
wykop.pl
dodany: 21.05.2022, 19:29:56
  • 133
  • #
    polska
  • #
    wojna
  • #
    kryzys
  • #
    offgrid
  • #
    bezpieczenstwo
  • #
    polityka
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
21.05.2022, 20:34:43
  • 26
@barman84: zobaczymy :)
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
21.05.2022, 20:40:11
  • 4
@jestem_ekspertem_wiec_odpowiadam: 22mj 1m3 biogazu = 6kw ,1L kupy = 36l biogazu, z 1m3 fermentatora 750l albo wiecej biogazu na 24h. w przypadku spalania w piecu 90% mocy silnik 40% mocy kogeneracja 40% prądu i 50% ciepła. 1m3 biogazu wystarcza na zrobienie posiłków dla 6 osobowej rodziny. Przy tej realizacji 1m3 powinien wystarczyć na 4 osobową rodzinę pod kątem gotowania + trochę ogrzewania. Mam nadzieję że, odpowiedź satysfakcjonuje :)
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
21.05.2022, 20:43:14
  • 68
@barman84: Nie odpuszczę, Jest źle a będzie gorzej a tak mogę wnieść coś istotnego w życie Polskiego społeczeństwa. Pozdrawiam i zachęcam do własnych inicjatyw w obszarze kwalifikacji itd. No i oczywiście do wsparcia finansowego. Materiał kosztuje a inflacja robi swoje :/
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
21.05.2022, 21:03:48
  • 9
@barman84: celuję w 40st max, ale jak zamknę proces to poeksperymentuję. Natomiast 1m3 to będzie dla społeczeństwa więc muszę znaleźć złoty środek cena,złożoność,efektywność. W wersji 100m3 już można się pobawić .
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
21.05.2022, 21:09:28
  • 44
@neutronius: Pracuję od 10 lat jako konstruktor automatyk programista maszyn egzotycznych dla przemysłu ciężkiego głównie maszyny spawalnicze i zgrzewające. I powiem ci że, z różnych powodów nie powstają dobre rozwiązania czasem to jest rynek 100% ceny czasem prezes chcę mieć dużo kasy z projektu czasem ludzie są leniwi i się nie rozwijają. Wyliczyłem że, z 15 krów możesz mieć 1m3 gazu na godzinę więc jest to ok 3kw + drugie
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
21.05.2022, 21:10:33
  • -3
@robert5502: heh myślałem o tym :) ale fermentatory są zbyt duże lepiej sprawdził by się w tym wypadku gaz drzewny.
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
21.05.2022, 21:21:05
  • 7
@Wiktor1975: i tak i nie :) Ludzie też emitują co2. Ogólnie chodzi o to że, jest co2 z przyrody i z pod ziemi.Po przez wykorzystywanie surowców kopalnianych do atmosfery dostaje się co2 które nie powinno się tam znajdować. Z tym naturalnym radzi sobie przyroda :) dodam że, 4 samochody generują tyle co2 ile 1ha lasu pochłania w ciągu roku. Jako rozwinięcie instalacji planuje wykorzystywanie biologicznych metod oczyszczania ale to potem
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
21.05.2022, 21:21:45
  • 21
@YELLOW_: Dziękuję za słowa otuchy walczę dla nas wszystkich :)
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
21.05.2022, 22:18:09
  • 3
@Boreas_Linvail: Każda złotówka się liczy i zostanie przeznaczona na materiał :)
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
22.05.2022, 08:18:15
  • 3
@nirvikalpasamadhi: Udostępnianie ludziom którzy mogą być zainteresowani i poszerzanie samej świadomości wystarczy:) i dziękuję za ciepłe słowa ( ͡° ͜ʖ ͡°)
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
22.05.2022, 08:25:34
  • -2
@motonita: Masz rację i omówiłem to w filmiku :
https://youtu.be/Oean3lBbRCk?t=467
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
22.05.2022, 08:30:12
  • -3
@notdot: Fundamentem jest bezpieczeństwo człowieka Konstytucyjne mała instalacja na użytek własny, i z racji tego że, gaz itd to przykładam dużą uwagę do bezpieczeństwa procesu i składowania. Zbiornika dużego na wyjściu nie będzie tylko buforowy taki co ma zebrać gaz z 1 dnia. W praktyce spora część gazu będzie zużywana na bieżąco:) a zgodnie przepisami jak umrzesz to dadzą ci kwit :). Mnie obowiązuje fizyka zdrowy rozsądek i budowanie wartości
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
22.05.2022, 08:32:17
  • 1
@Mrbimbek: Bo się nie znają nie drążą tematu tylko kalkulują ekonomicznie w taki sposób jak jest im to narzucone. Buduję to po to by każdy mógł mieć wybór bez zbędnego marketingu i bańki mydlanej przekonań. A po ferment jest lepszą formą nawozu niż gnój.
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
22.05.2022, 08:37:37
  • 2
@YELLOW_: Skończę to niedowiarki nie będą kwestionować dla mnie technologicznie jest ważne określenie uzysku rzeczywistego bo każdy materiał ma inny uzysk. Więc gaz będzie to wiem. wg średnich informacji z źródeł polskich i zagranicznych 36l gazu z 1l odchodów. z trawy i innego bio więcej tyle mogę narazie powiedzieć. A proces chcę kontrolować elektronicznie więc da mi to większe możliwości analiz i kontroli procesu.
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
22.05.2022, 08:40:33
  • -1
@PawPL: Rozwiń myśl
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
22.05.2022, 08:42:40
  • 0
@flytying: Uwielbiam troli :) Nie zamierzam przekonywać niedowiarków projekt realizuję głównie z własnych pieniędzy i jeżeli tak ma być to będzie. Natomiast dużo radości dają mi inne komentarze ludzi którzy rozumieją i wierzą.
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
22.05.2022, 08:45:30
  • -2
@JudzinStouner: udostępnię publicznie najprawdopodobniej w wersji "zrób se sam" tu chodzi o ekologię i bezpieczeństwo energetyczne i społeczne. Przynajmniej 70% projektu będzie można zrealizować samemu resztę kupić na rynku jak np silniki
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
22.05.2022, 08:46:29
  • -1
@arc_tic: cały temat został zauważony jako gaz bagienny. No i pola ryżowe robią też metan ale nie analizowałem dlaczego
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
22.05.2022, 08:49:23
  • 1
@motonita: A ogniwa będą dodatkiem do biogazowni bo w ciągu dnia można wykorzystać energię elektryczną np do zasilania mieszalnika który ma chodzić 2x dziennie. oraz elektroniki z małym akumulatorem żelowym.
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
22.05.2022, 09:26:52
  • -2
@notdot: Więc jest zakaz działąnia na rzecz gospodarki który społeczeństwo realizuje. Ja celuję w tych co wiedzią i rozumieją
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
22.05.2022, 09:58:26
  • 1
@flytying: Dokładnie masz rację 3 miesiące temu zaczynałem od wersji rolniczej. W trakcie rozmów z ludźmi doszedłem do wniosku że, mała wersja miejska może rozwiązać problem innych ludzi którzy mieszkają w mieście. działkowce,mikro szklarnie offgrid prepersi.Podklejam moje filmiki na wykopie jak jest temat energii gazu itd. A tematyką pomocy społecznej/technologicznej zajmuję się od dawna.

https://youtu.be/0U8n8ghfWGQ

https://www.youtube.com/watch?v=AAnQWqp9HMQ

Jak uważasz że, popełniłeś błąd to zachęcam do weryfikacji podejścia i wpłaty na materiał
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
22.05.2022, 09:59:52
  • 0
@dad1111: Tak w odpowiednio przeprowadzanym procesie masz stałą produkcję gazu. Składowanie jest tańsze niż prądu. W zasadzie foto powinno być dodatkiem do biogazowni ( ͡° ͜ʖ ͡°)
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
22.05.2022, 10:01:16
  • -1
@archates: Myślę że, u nas rząd to takie kierownictwo niskiego szczebla pod UE i USA. Więc raczej nie realizują działań na rzecz Polskiego społeczeństwa. Poza propagandą i budową przekonań.
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
22.05.2022, 10:01:44
  • 2
@Belzebub: A dotacje idą na salony fryzjerskie :) dzięki za dobre słowo
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
22.05.2022, 10:05:03
  • 2
@Cointreau: Coś jest w tym co piszesz. Natomiast z biogazowni uzyskujesz metan i po ferment który jest nawozem naturalnym.
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
22.05.2022, 10:07:12
  • 1
@motonita: Tak chcę zrobić :) ale potem. No i fotowoltaiki kawałek pod zasilanie elktroniki pokręcenie mieszadłem 2x dziennie
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
22.05.2022, 10:13:53
  • 0
@notdot: Dlatego buduję prototyp. Wg wyliczeń z 1l krowiej kupy jest ok 36l biogazu -> 50% metan. Daje to ok 22mj energi co daje ok 6kw mocy co przy spalaniu w piecu (sprawność 90%) albo kogenerator (40% prad 50% ciepło). A większość informacji jest ogólnie dostępna w internecie :) na moim kanale YT coś zamieszczam i na grupie FB. Ci co chcą są ci co się wahają przyjdą jak zobaczą
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
22.05.2022, 10:20:15
  • 1
@notdot: robię prototyp jak skończę to się zajmę papierami. Odwrotnie to nie miało by sensu. A normy dziś wychodzą z UE a nie z PL jak również dotacje co prowadzi raczej do braku suwerenności. Tak czy siak jak będę musiał wybierać miedzy głodem i zimnem a łamaniem interpretacji prawnych to decyzja będzie oczywista :) prawo jest dla ludzi nie ludzie dla prawa:)
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
22.05.2022, 10:28:10
  • 1
) ale o konkrety fizyczne, mechaniczne pytałem to odpisałeś że są podobne projekty i jest tego pełno w internecie, nie odpis


@notdot: Zadaj konkretne pytania :) co chcesz wiedzieć bo to o co pytasz to ogólniki. Analogicznie w pracy mam zjawisko jak klient dzwoni i mówi że, maszyna się zepsuła i proszę przyjechać. Tak to działa po prostu.
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
22.05.2022, 11:10:04
  • 0
@Boreas_Linvail: zrobione
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
22.05.2022, 12:37:34
  • 0
@notdot: Temat rzeka zapraszam do zapoznania się z filmami które umieściłem w powiązanych. Dodam że, jest to projekt pilotażowy więc większość jest robiona na bieżąco i weryfikowanych w trakcie. Całość jest kluczem do poznania parametrów takiej biogazowni i zweryfikowania czy obliczenia pokrywają się z faktem. Nie jest to prosty temat jak chce się go zrobić dobrze. Odnośnie planów to konstrukcja testowa na podstawie której będą kopie dla zainteresowanych. Całość ma
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
22.05.2022, 13:03:09
  • 0
@KollA: W przypadku kryzysu najważniejsze jest jedzenie, ciepło i bezpieczeństwo, Nic innego nie gra roli. Odnośnie całości to się okaże jak skończę :) też pewnie zrobię wykop na ten temat :)
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
22.05.2022, 13:46:55
  • -1
@flytying: Jak zaczyna brakować prądu i gazu ludzie zaczną być głodni szczególnie w mieście. Bo cała infrastruktura oparta jest pod energię (pomijam że, w Polsce nie ma już fundamentu energetycznego własnego). Jak nie możesz sobie podgrzać jedzenia to masz przesrane. ludzie zaczną walczyć o zasoby. I zaczną od gazu bo można podpiąć do kuchenki. W przypadku biogazowni jesteś w stanie utylizować odpady i pozyskiwać gaz. Odpady takie jak trawa skoszona
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
22.05.2022, 13:54:32
  • 1
@fuckyt: czytałem jestem poza grupą docelową. Pozatym nie lubię dużych instytucji mają swoje "wytyczne" i " oczekiwania" a to ma być produkt który ma być pro społeczny. Bez * i kompromisów
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
22.05.2022, 14:53:39
  • 0
@Morswinnik: Ja przeliczałem na krowy 15 krów wygeneruje tyle odchodów by dać 1m3 biogazu na godzinę co odpowiada 6kw pojemność fermentatora ok 66m3. Liczyłem najgorsze warunki więc powinno być lepiej. No i co ważne na wyjściu masz nawóz lepszy niż obornik
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
22.05.2022, 14:59:21
  • 2
@motonita: dzięki myślałem o tym w kontekście rur 22mm na czarno w czarnym pudełku z 1 przezroczysta ściana. Słońce wchodzi a temperatura ma problem wyjść. I do tego kontrola pompy i pomiar temperatury. Do biogazowni kupiłem już 10 czujników temperatury. Będę potem robił kompletne sterowanie. Szanuję ludzi którzy też coś tworzą ( ͡° ͜ʖ ͡°)
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
22.05.2022, 15:13:24
  • 0
Okazanie szacunku Polskim obywatelom
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
22.05.2022, 15:16:26
  • 0
@Morswinnik: dlatego buduje wersję 1m3 zamiast wyliczeń fakty.
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
22.05.2022, 16:01:25
  • 1
@ZiobroV: Są 2 wersje :
1 dla rolników dla 15 krów, 66-100m3 podziemna
2 dla miastowych 1m3 wielkości 2 palet
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
22.05.2022, 16:04:16
  • 0
@crowbar: Daj konkretne rozwiązanie to się odniosę.
Ogólnie 1 m3 to wersja domowa,działkowa,4 segmentowy fermentator
wersja rolnicza 66-100m3 wersja rolnicza , podziemna też 4 segmenty
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
22.05.2022, 16:45:59
  • 0
@lbyczy: heh trochę abstrakcji z elementem czarnego poczucia humoru. Ogólnie biogazownie to g***iany biznes. Ale skuteczny i ekologiczny :)
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
22.05.2022, 16:52:46
  • 0
@crowbar: Wszystkie są 2 komorowe moje 4. W przypadku awarii ta mniejsza zbudowana jest z ogólnie dostępnych materiałów. no i 2 paletowa biogazownia wydziela energii znacznie mniej ze względu na gabaryt. Jeżeli chodzi o tą większą 100m3 dzięki zakopaniu częściowemu w ziemi uzyskuje się mniejsze wahana temperatur.Co jest kluczowe dla bakterii. jak skończę prototyp to napewno się podzielę na wykopie efektem:) zakładam dla 1m3 750l gazu dziennie Wg wyliczeń. ale
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
22.05.2022, 17:23:39
  • 0
@lbyczy: ciekawe ja też chcę zastosować mikser narazie znalazłem 1,5l do testów. Natomiast homogenizacja jest istotna bo daje równomiernie rozłożone wartości odżywcze. Przez co wytwarza się wiecej metanu a mniej co2. no i masa jest bardziej jednolita bez gród. O metanolu czytałem też. Natomiast na chwile obecną interesuje mnie instalacja testowa do biogazu z piecem i sterowaniem. Dodatki potem :)
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
22.05.2022, 17:26:31
  • 0
@Morswinnik: Jest nawet do 40%
a tu chłopy co tyż się krowimi plackami bawią na bogato:
https://youtu.be/mFsBrLBhC_c
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
22.05.2022, 19:15:06
  • 0
@crowbar: Na YT mam kanał więc zachęcam do subskrybcji na FB też czasem piszę coś. Pamieć ulotną bywa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
22.05.2022, 19:58:55
  • 0
@r3m0: Wstępnie liczyłem ją na krowie bobki i wyszło mi 750l dziennie gazu. Ale pomyślałem że, w warunkach miejskich nikt nie będzie latał z krowim złotem i dogadałem się z restauracją i bede brał odpady kuchenne i to co klienci nie dojedzą. wg wyliczeń muszę dać jakieś 30L dziennie w tym 15L wody więc starczy. No i gazu z jedzenia będzie więcej. około 170W h no i wg danych gus
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
22.05.2022, 20:16:25
  • 1
@r3m0: Gaz jest gromadzony w elastycznym zbiorniku 170l jest to zbiornik buforowy bo instalację trzeba podgrzać do 30-40 stopni piecem gazowym który też buduje taki mały. W momęcie rozbujania instalacji nadmiar gazu może być wykorzystany do własnych celów np kuchenka albo prądnica ewentualnie podnieść temperaturę w fermentatorze i sprawić by proces zachodził szybciej. uzupełnianie codziennie o stałej porze w celu stałego uzysku w przypadku różnych godzin będą jakieś skoki ale
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
22.05.2022, 20:36:39
  • 0
@r3m0: jak możesz to sypnij coś na projekt poza rurkami i tegesami będę w pewnym momęcie potrzebował miernik do biogazu 4k zł a tego sam nie ogarnę. No i w trudnych czasach warto wyjść z inicjatywą społeczną uwierz mi napełnia to ducha pozytywną energią :) Trzym się jak już zacznie nabierać kształtu to zapodam nowy wątek na wykopie :) może jak ładuję pierwszą partią :((
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
23.05.2022, 22:11:53
  • 1
@barman84: ps na wysypiskach masz całą tablicę Mendelejewa a metanowce nie lubią chemii ani chloru. Więc gaz z wysypisk nie ma wiele wspólnego z biogazownią. Do biogazowni ważny jest odpowiedni dobór mieszanki która nie może zawierać chemii gospodarczej itd. Dlatego ważne jest aby przerabiać bioodpady zanim zostaną wymieszane z chemią to samo się tyczy oczyszczalni ścieków. Im bardziej złożony skład odpadów tym więcej metod filtracji.

12

Sri Lanka stoi w obliczu kryzysu gospodarczego. Tak to wygląda dla ludzi...

Sri Lanka stoi w obliczu kryzysu gospodarczego. Tak to wygląda dla ludzi...

Podobnie jak jego sąsiedzi, był sfrustrowany przerwami w dostawie prądu trwającymi ponad 10 godzin, które pogrążyły Kolombo w ciemności, oraz brakiem gazu

StalowaKrowa
z
furora.tv
dodany: 12.05.2022, 19:59:35
  • 4
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    inflacja
  • #
    gospodarka
  • #
    stalowakrowa

511

Likwidacja małych i średnich gospodarstw rolnych - jak ją powstrzymać?

Likwidacja małych i średnich gospodarstw rolnych - jak ją powstrzymać?

Likwidacja małych i średnich gospodarstw rolnych postępuje. Tymczasem małe i średnie gospodarstwa rolne odgrywają kluczową rolę w celu zapewnienia bezpieczeństwa żywności.

rolnik_wykopowy
z
agrofakt.pl
dodany: 26.04.2022, 06:25:25
  • 180
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    rolnictwo
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa 27.04.2022, 00:45:58
  • 2
Zadbać o niezależność produkcji, Rynek niszowy wynikający z masowości oraz współpracę z innymi gospodarstwami które to robią. Są całe struktury można to odnieść do restauratora który kupuje od rolnika naturalnego warzywa bo jak kupi w hipermarkecie to nie ugotuje czegoś za co ludzie będą chcieli płacić. Mówimy oczywiście o racjonalnych restauratorach a nie Januszach biznesu. Na niezależność produkcji tworzę rozwiązanie które ma zapewnić gaz z odpadów rolnych #stalowakrowa aby rolnicy
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

0

kwiecień najważniejszy miesiąc w tym roku, Ukrainie ,nowy porządek

Pokaż treści 18+

kwiecień najważniejszy miesiąc w tym roku, Ukrainie ,nowy porządek

Wejdź na: https://aronhome.pl/ Dla ludzi takich jak Ty, którzy: ✔️ chcą się rozwijać duchowo ✔️ zmienić życie na lepsze ✔️ naprawić zdrowie ✔️ znaleźć miłość ✔️ żyć w obfitości Stworzyliśmy platformę rozwoju duchowego Dołącz teraz: https://bit.ly/aronhomeyoutube Zapraszam również...

StalowaKrowa
z
youtube.com
dodany: 04.04.2022, 20:52:54
  • 0
  • #
    polityka
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    swiat
  • #
    wojna
  • #
    rosja

557

Żmija rogata poluje za pomocą pająka

Żmija rogata poluje za pomocą pająka

A co jeśli powiem wam, że to nie jest prawdziwy pająk?

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 02.04.2022, 04:55:31
  • 45
  • #
    nauka
  • #
    natura
  • #
    ciekawostki
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    zainteresowania
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa 02.04.2022, 11:28:10
  • -2
trochę jak banksterzy i srovid
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

795

Na Ukrainie pojawiły się bratnie mogiły rosyjskich żołnierzy

Pokaż treści 18+

Na Ukrainie pojawiły się bratnie mogiły rosyjskich żołnierzy

W związku z tym, że rosyjskie dowództwo nie jest zainteresowane zabieraniem ciał swoich żołnierzy, miejscowi są zmuszeni grzebać ich ze względów sanitarnych. A ja jestem pod wrażeniem głębokości ukraińskiego czarnoziemu.

Fire_Scout
z
belsat.eu
dodany: 05.03.2022, 20:27:10
  • 168
  • #
    ukraina
  • #
    wojsko
  • #
    wojna
  • #
    smierc
  • #
    rosja
  • #
    swiat
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa 05.03.2022, 23:08:29
  • -15
Czemu tyle nienawiści równie dobrze moglibyśmy być po tamtej stronie " na każdej wojnie pierwszą ofiarą jest prawda" Czy nie uważacie że, za dużo jest budowania jednostronnej perspektywy ? oczerniania i wybielania ? Czy informacje nie są zbyt łatwo przyswajalne by były prawdziwe? Zachęcam do autorefleksji.
  • 6
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa 05.03.2022, 23:43:26
  • -12
@Bad_Wolf: byłeś tam? czy wiesz z tv lub internetu ?
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa 05.03.2022, 23:56:14
  • -6
@Marco_Inaros: Życie kłamstwa szybciej rozchodzą się niż prawda tak było 1000 lat temu i tak będzie za 1000 proponuję zostawić sobie w głowie "A może jest inaczej niż mi wszyscy mówią" przydaje się również na co dzień. Dodatkowo wszelkie formy podziałów społecznych przyczyniają się do lepszej kontroli tłumu czego też doświadczamy od kilku lat..... Nie mam nic do ciebie liczę na to że, jak opadną emocje umiejętność kojarzenia faktów wyjdzie

130

"Tarcza antyputinowska". 1200 zł za pomoc uchodźcom z Ukrainy

Pokaż treści 18+

"Tarcza antyputinowska". 1200 zł za pomoc uchodźcom z Ukrainy

Zaproponowaliśmy ustawę - która powinna trafić na najbliższe posiedzenie Sejmu - żeby osoby, które będą przyjmowały uchodźców wojennych z Ukrainy, otrzymywały ze strony państwa 40 zł np. dziennie za daną osobę - powiedział premier Mateusz Morawiecki.

salon24_pl
z
salon24.pl
dodany: 05.03.2022, 07:01:34
  • 103
  • #
    polska
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • #
    uchodzcy
  • #
    pomoc
  • #
    granica
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa 05.03.2022, 14:34:40
  • 2
Jestem jak najbardziej za. Dodać trzeba że, za wszystkie przestępstwa w trakcie pobytu w Polsce odpowiada osoba przyjmująca no i w abonamencie po wojnie musi zabezpieczyć powrót gościa za wschodnią granicę.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

569

Ukraina sprzedaje obligacje wojenne. Zebrała 277 mln dolarów

Pokaż treści 18+

Ukraina sprzedaje obligacje wojenne. Zebrała 277 mln dolarów

Zebrane środki zasilą budżet państwa, które broni się przed rosyjską inwazją.

aa-aa
z
tvp.info
dodany: 01.03.2022, 17:54:46
  • 53
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    swiat
  • #
    ukraina
  • #
    rosja
  • #
    wojna
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa 01.03.2022, 21:17:57
  • 0
Fantastycznie że, Ludzie się łączą w pomocy Ukrainie. ❤
Od końca zeszłego roku prowadzę projekt biogazowni która ma za zadanie zapewnić Polskim rolnikom źródło gazu i prądu. Jestem przekonany że, tak samo chętnie wszyscy wesprą działania na rzecz następnych pokoleń❤ #stalowakrowa
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

23

[Wstęp] biogazownia dla mikro gospodarstw 5kw +

[Wstęp] biogazownia dla mikro gospodarstw 5kw +

Celem projektu jest stworzenie mikro biogazowni 5kw+ zasilanej odchodami np 10 krów oraz odpadami rolnymi i kuchennymi. W efekcie dostajemy gaz ewentualnie prąd jak również poferment który ma znacznie lepsze właściwości niż np. obornik. W związku z komplikującą się sytuacją na świecie...

StalowaKrowa
z
youtube.com
dodany: 05.02.2022, 20:29:15
  • 5
  • #
    polska
  • #
    technologia
  • #
    koronawirus
  • #
    nauka
  • #
    wykop
  • #
    gospodarka
StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
06.02.2022, 14:37:36
  • -3
Heh od 10 lat siedzę w automatyce działam niezależnie :) ale szanuje twoje prawo do wypowiadania się na temat rzeczy o których nie masz pojęcia :)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

StalowaKrowa
StalowaKrowa
StalowaKrowa
Autor
06.02.2022, 17:27:24
  • -2
powinno działać :)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 26.04.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking