Czy ktoś przerabiał zwykłego górala? Mam na myśli przede wszystkim wywiercenie otworów w ramie i puszczenie linek środkiem i zmianę hamulców z szczęk na tarczowe. Taki tuning przed kupnem gravela. Czy to zupełnie nie ma sensu i lepiej sprzedać tak jak jest?
@Rikimaru_: bo w PL duża część kierowców nadal uważa że pojazd jest symbolem statusu społecznego i ktoś kto jedzie rowerem jest po prostu gorszy a jak jest gorszy to powinien mieć mniejsze prawo poruszać się tą samą drogą co oni, tylko tyle i aż tyle. A poza tym duża część rowerzystów zasługuje na to żeby ich nie lubić, paradoksalnie z tego samego powodu - bo czuje się lepsza od tych
@neo_1995: serio nie widzisz różnicy pomiędzy pojazdem napędzanym siłą mięśni i w gruncie rzeczy bardzo prostego mechanicznie a pojazdem spalinowym/elektrycznym rozpędzającym się do bardzo wysokich prędkości? Siła "rażenia" tych dwóch pojazdów jest diametralnie inna. Nie wspominając o kosztach takich pomysłów.
jadą jeden obok drugiego, tak żeby przez przypadek nie dało się ich bezpiecznie
@Kolarzino: zwróciłem uwagę że jedni i drudzy mają swoje za uszami i że często wynika to z poczucia wyższości nad innymi. A że dupek na rowerze będzie też dupkiem w furce to wiadomo, pełna zgoda.
Macie czasami wrażenie, że kolarstwo nie jest sport popularnym u młodych (17-26 lat)? Przejechałem w ciągu paru lat stosunkowo niewiele, bo może 20 tysięcy kilometrów, ale zdecydowana większość ludzi jakich mijałem to rowerzyści po 30, dziadki z gołymi brzuchami lub rodzice z dziećmi. O kobietach szkoda wspominać, bo to jakiś promil. Mówię tutaj o jeżdżeniu zarówno po mieście jak i poza miastem. Też macie podobne obserwacje, że kolarstwo nie jest sportem popularnym
Macie czasami wrażenie, że nie jest sport popularny u młodych (17-26 lat)?
@przezwzrostprzegralemzycie: poprawiłem. Jest trochę młodych ale widać, że rower raczej jako środek transportu używany niż do sportu. Dużo jest 30+, więc pewnie też kwestia progu wejścia, dobry rower (w sensie nadający się do sportu) to już jest duży wydatek a gdzie jeszcze ciuchy, akcesoria.
@monty16k: kiedyś nie miałeś w ogóle wyboru a teraz jest aż za duży. Przez to rozstrzał jakościowy między modelami jest ogromny i jasne, możesz kupić używany rower za małe pieniądze ale koszty serwisu, części, akcesoriów jeśli nie chcesz bazować tylko na CHRL nie są wcale małe. Do tego korporacyjne zagrywki w stylu zmian standardów co kilka lat wcale nie pomagają.
Standardy w rowerach entry level nie zmieniły się od kilku dekad
@monty16k: chyba nie do końca wiesz o czym mówisz Mireczku. Koła, opony, hamulce, napędy, mostki, ramy, suporty itd, praktycznie wszystko jest inne niż kilka dekad temu. A entry lvl rower nie nadaje się do sportu. Do rekreacji owszem, ale nie do sportu.
#samochody #kierowcy #rower W rowerzystkę będącą już na przejeździe uderza samochód osobowy. Przygnieciona rowerzystka znajduje się pod autem, na oryginale filmu słychać jak krzyczy. Zewsząd zbiegają się ludzie chcący unieść samochód i wydobyć kobietę, natomiast operatorka kierownicy w skodzie wraz z pasażerką czekają na rozwój wydarzeń w samochodzie. Sopot. https://www.facebook.com/DamianZurawskiTwojRadny/videos/724010034135020 Widziałeś to typie @typ53B?
moje oczy wpatrują się w 2 wersje. oczywiście #gravel i #mtb nie wiem na co się zdecydować. trasy jakie robie to od 30 km wzwyż na mieszanym terenie. asfalt, lasy z ubitymi trasami, szutrem itp. ale nie piach.
@ytong: a mostek o tyle lepszy że nie wymaga serwisu. Tak btw ciekawe jakie są interwały serwisowe tych gravelowych amorów, bo jeśli w godzinach liczone jak standardowe mtb to jeden ultra i do serwisu xD
@ytong: w sensie oddawania do serwisu, jak coś można samemu zrobić to jest ok. Mało kto robi sobie sam serwis amorów ;) Mam freeqenca już parę kkm, totalnie nic się nie dzieje ale w nim tulejki z tytanu więc liczę że tak zostanie.
Mirki z #rower #mtb chciałbym wymienić sobie przedni amortyzator w rowerze kellys spider 70 koła 29 cali na jakiś ludzki, nie mam zamiaru skakać robić wyczynowych dropów tylko chcę komfortowo sobie w weekend przejechać jakąś leśną drogą żeby mi w miarę wybierało nierówności. Jeśli chodzi o budżet to żeby nie przekraczał wartości roweru xD najlepiej było by się zamknąć w tysiącu a jeszcze lepiej okolice 7/8 stówek. Jakie
@bartix133: żeby coś dobrać musisz znać wymiary rury sterowej (tapered czy nie), mocowanie koła (qr/sztywne osie) oraz mocowanie i typ hamulca. A podstawowy powietrzny amor kupisz nawet za 600 pln, na ścieżki leśne w zupełności wystarczy.
Mirki i Mirabelki, mam pytanie dotyczące zmiany roweru. Na co dzień jeżdżę crossem, kierownica z małymi rogami. Opona 700x35C nabita 6bar z bieżnikiem mieszanym (na środku ciągła jodełka a po bokach jakiś delikatny klocek, ale jak jadę po asfalcie to klocek nawet nie dotyka asfaltu), osprzęt Deore. Mam z przodu jakiś uginacz bez blokady, bo się popsuła.
Czy jak zmienię sobie na szosę (opona 700x25) o geometrii takiej, że będę zajmował bardzo
@Kexu: jeśli jeździsz po równym, gładkim asfalcie to tak, będzie szybciej. Jeśli nie, to może być nawet wolniej bo na 25mm czuć każdą dziurę, przełom, krawężniki, no wszystko. Prędkość wynika też pośrednio z komfortu, dlatego odchodzi się od wąskich opon. Poza tym zależy jak szybko jeździsz, im wyższe prędkości tym wyższe opory powietrza.
@G06DbT: napisałem "też", czyli między innymi z tego. Poza tym potwierdza to to o czym piszę - jak tylko zniknęło ograniczenie w postaci hamulców szczękowych to nawet w WT szybko zaczęli korzystać z szerszych opon. Oczywiście wiąże się to też z tym, że mieszanki sa lepsze. To kim my przy prosach jesteśmy żeby się katować na 25 mm kiedy nie ma to żadnego sensu. Dla zwykłego zjadacza kaemów
@Kexu: lżejszy, sztywniejszy rower lepiej się zbiera i jak już go rozkulasz to łatwiej jest utrzymać prędkość. W skrócie tak, będziesz szybszy biorąc pod uwagę aktualne średnie. Na asfalcie.
Oto podręcznik ze szkoły publicznej, z roku 1908. Uczono wtedy dzieci, że Bóg stworzył niebo i ziemię w 6 dni i że wszystko, co zostało stworzone, było bardzo dobre. I że modlitwa jest powinnością, ale zanoszone z nieszczerego serca - jest bezwartościowa. Oraz że Bóg rządzi światem w nieskończonej mądrości. Komu to przeszkadzało? Dzisiaj wmawia się ludziom, że są bezdusznymi zwierzętami, których przodkowie zeszli z drzewa i widać po zdewastowanym psychicznie społeczeństwie
Jestem nad morzem i przed chwilą rozmawiałem sobie z typem z jednej ze smażalni ryb. Swoją drogą mojej ulubionej, uważam, że akurat robią tam super żarcie. Typ mówi, że tak słabego sezonu nie pamięta. Faktycznie rozglądam się na lewo prawo ludzi jak na lekarstwo, ale na plaży bydełka, aż czarno. Mówiąc w skrócie ludzie są ale nie jedzą w restauracjach. I powiem wam jak ja to widzę ze swojej perspektywy, dlaczego tak
Pytam całkiem poważnie, ale ile trzeba szykować na wystarczającą szosę? Całe życie jeździłem na MTB, obecny kosztował mnie 2000zł i jestem w sumie zadowolony. Czy jest aż tak duży przeskok między rowerami za 3k, 5k, a 10k i więcej czy to tylko fanaberia dla profesjonalistów? Pytam już teraz bo planuje na przyszły sezon sobie sprawić pierwszą, a nie wiem ile pieniędzy muszę na to odłożyć. #szosa #rower #
Czy ktoś z wykopków wie gdzie dostanę zębatkę przednią do korby prowheel 50t do Tribana RC500? Pytałem w decathlonie ale nie sprzedają, na internecie też ciężko znaleźć. Są jakies na aliexpress ale nie wiem czy to jest to czego szukam.
Czy takie coś jest legalne? KLIK Droga dla pieszych i rowerów (wg prawa rowerzysta ma obowiązek po tym jechać), ale na skrzyżowaniach nie ma przejazdów rowerowych, tylko zwykłe przejścia dla pieszych. #rower #prawo #polskiedrogi #polska #samochody
Mam na myśli przede wszystkim wywiercenie otworów w ramie i puszczenie linek środkiem i zmianę hamulców z szczęk na tarczowe.
Taki tuning przed kupnem gravela. Czy to zupełnie nie ma sensu i lepiej sprzedać tak jak jest?
#rower #rowery #pytaniedoeksperta
@depcioo: a mocowania są? Ogólnie raczej gra niewarta świeczki.