Mirki jadąc #seat cordoba z silnikiem 1.4 60KM podczas jazdy zaczęły z komory silnika dochodzić stuki (kilka stuków) po dojechaniu do garażu zauważyłem wyciek oleju. Plastikowa pokrywa rozrządu trochę popryskana jest w oleju. Jakieś sugestie co mogła się spieprzyć? #motoryzacja #vw #samochody
@Mateusz15936: najpierw potrzebne jest ubezpieczenie na nie(od 35 euro), które można nabyć albo w budce z tablicami(czasami jest droższe) albo w internecie(należy wydrukować potwierdzenie). Jak już mamy ubezpieczenie musimy udać się do wydziału, aby tam nadano nam numery rejestracyjne(koszt 10-13 euro). Jak już nadano nam numery w urzędzie, wybieramy się do budki aby je wyrobić(ok 10-30euro) i potem wracamy do urzędu po naklejki na tablice zostawiając potwierdzenie uiszczenia opłaty(tych 10-13 euro).
@Mateusz15936: do wyrobienia potrzebny będzie Tobie właśnie Vin oraz dowód osobisty, nic więcej. Jutro sam też idę wyrabiać, jak jesteś w Monachium to możemy iść razem.
#samochody #motoryzacja #prawo Miraski i Mirabelki, ja tu z takim pytaniem a mianowicie jeżeli cumpel ma czerwone tablice ale nie ma przeglądu aktualnego w dowodzie to policja może mu z tego powodu zrobić problemy?
@Dipit: polskie czerwone tablice: można jeździć Niemieckie czerwone tablice: nie zostają wydane jeżeli pojazd nie ma ważnego przeglądu w Niemczech min. do końca ważności tablic. Np. gdy TUV kończy się za 20 dni, nie dostaniemy na okres 30, natomiast nie ma problemu aby dostać na 15. Po zakończeniu okresu tablice jak i dowód stają się nieważne.
#samochody #pomoc Mireczki w firmie szefa stoi fajny stary samochód o rejestracji SJZ 09FL. Chciałbym sprawdzić jaki to dokładnie model. Niestety podejść się nie da. Jeśli chodzi o UFG to:
polisa: 908528057970 dla pojazdu: BRAK zakład odpowiedzialny: TOWARZYSTWO UBEZPIECZEŃ I REASEKURACJI WARTA S.A. adres: Chmielna 85 nr lok. 87, 00-805 Warszawa
@Altru: jeżeli ubezpieczyciel nie ma modelu pojazdu w bazie danych, to po prostu pisze brak. Mam tak samo z moim, pojazd wyprodukowany w 85, a ubezpieczyciel ma w bazie dopiero modele produkowane od 90, więc nie jest wypisane co to za pojazd.
@blackphoenix: polecam Pirelli P7, nie jest to typowa opona deszczowa, ale radzi sobie bardzo dobrze w mokrych warunkach, problemy z trakcją nie występowały. Opony w rozmiarze 225/55 R16 zrobiły na 530d(1,8t) w jeden sezon 30000km i miały nadal 4-5mm.
Mirki jest taka akcja: Gość chce kupić mieszkanie i negocjuje cenę. Deweloper zszedł z ceny 10tys ale chce obniżyć wartość w akcie notarialnym o 25tys żeby "płacić mniejszy podatek". Tu pytanie- gdzie jest potencjalny haczyk? Ktoś coś? Odwdzięczę się plusami ^^
@mile5: to w takim razie raczej nie dojdzie do sytuacji w której będą chcieli zwrotu pieniędzy albo szybkiej sprzedaży (w ciągu 3lat). Wtedy przy zwrocie otrzymali by pieniądze na umowie albo musieliby płacić większy podatek dochodowy przy dalszej odsprzedaży. W innych wypadkach, jak np. świadczenia gwarancyjne nie stanowi to żadnego problemu.
@maniac777: @mile5: takie sprawy które wymienia maniac777 trzeba przed każdym kupnem kontrolować, niezależnie od tego czy deweloper chce, czy nie chce obniżyć wartość nieruchomości przy akcie.
Powiem wam, Mireczki, że następne auto jakie kupię będzie obowiązkowo miało automatyczną skrzynię biegów i tempomat. Nie wiem dlaczego ludzie krzywdzą się recznymi skrzyniami. Może lubią wajchować?
@WatchYourBack: pomijając miejskie wozidełka większość pojazdów wyposażonych w skrzynię manualną ma bardzo drogie sprzęgło jak i koło dwumasowe, którego naprawa podobnie kosztuje co remont skrzyni automatycznej, aczkolwiek skrzynie automatyczne średnio znacznie większe przebiegi wytrzymują aniżeli koła dwumasowe. Skrzynia dwusprzęgłowa jest takim półśrodkiem, który też już coraz tańszy się staje w naprawie.
Jak rozmawiam ze znajomymi, to wielu z nich twierdzi, że: a) lusterka nie mogą objąć całości tego co jest za samochodem b) koniecznie muszą widzieć chociaż trochę swojego samochodu, żeby mieć punkt odniesienia do innych użytkowników drogi.
I generalnie zauważyłem, że obiegowa opinia mówi, że nie da się wyeliminować martwego pola.
Na jednym kursie jazdy instruktor mówił nam - jeśli chcesz widzieć krawędź swojego samochodu, to chyba tylko po
@Precypitat: ja się w niemczech nauczyłem tak jeździć aby widać było minimalnie skrawek samochodu. Ma to m.in zapobiec aby nie było widać rysek jak wyjdziesz z samochodu ;) Lusterko ustawiało się w taki sposób, aby minimalnie było widać obrys, dzięki temu można było bardzo ciasno wykonywać manewr parkowania równoległego. Łatwiej też było zlokalizować położenie tylnego koła względem krawężnika.
@Precypitat: nie, lusterka nie kieruje na tylne koło, aczkolwiek znacznie łatwiej sobie wtedy wszystko wyobrazić. Są poza tym pojazdy które automatycznie kierują lusterko w dół, jak np. Golf v którym uczyłem się jeździć. Cypek do ustawiania lusterek musiał być chyba w pozycji r, aby po włożeniu wstecznego automatycznie lusterko się obniżyło, całkiem spore ułatwienie.
Mirki, rodzice stoją przed wyborem kupna auta. Zastanawiaja sie miedzy mazda cx5 z silnikiem 2.0 165 koni i Kia Sportage silnik 1.6 135 koni. Oba manuale. Co byscie poradzili wybrac? Macie jakieś opinie/zdanie? #samochody #motoryzacja #mazda #kia #suv
@betonkomorkowy: Mazda pomijając kwestie subiektywne ma mniejszą utratę wartości, mniej pali, jest bardziej dynamiczna, oferuje lepiej wykorzystaną przestrzeń. Hyundai jest bardzo przeciętnym samochodem, niczym nie zachwyca, nawet ceną która jest dosyć zbliżona do konkurencji.
Mirki, czy wy albo wasi mechanicy wysysacie stary olej z silnika przez otwór bagnetu? Ponoć jest to lepsza metoda, zazwyczaj zalecana przez producentów marek premium.
@PrevuD: jak masz otwór na bagnet, to właśnie przez ten otwór się wysysa stary olej. Jak chcesz mogę Tobie wysłać instrukcje dt. serwisowania mercedesów, tam jest właśnie zalecone aby w taki sposób ją wykonać
@benzdriver: silniki na pewno m102, m103 oraz m104 z typoszeregu w124 oraz w201. Nie wnikałem jeszcze w późniejsze ani wcześniejsze modele, ale znalazłem pdf na kilkadziesiąt albo nawet set stron dt. wymiany oleju w kilku typoszeregach, m.in. w126, r107, w123, w114/w115 itd. Wieczorem mogę go Tobie przesłać, teraz w trasie jestem i nie bardzo mam jak.
Tak sobie czytam o tych "nowszych" samochodach na jakie mógłbym zamienić e39 i dosłownie ręce opadają. Audi A6 C6, BMW 5 E60 czy Mercedes W221, wszystkie piękne, nowsze i... gorsze. Gdzie nie zaczne czytać o tych autach wszędzie negatywne opinie na temat ich awaryjności. Niewiem czy to ludzie mocno przesadzają czy te auta są naprawde takie gówniane. #motoryzacja #samochody
@Kejran: i tak i nie tak. Zalezy bardziej od egzemplarza. Prawda tylko taka że większość egzemplarzy sprzedawanych w Polsce, nawet tych świeżo sprowadzonych, jest w kiepskim stanie. I wtedy się tworzą historie na forach jakie te samochody nie są ble. Za w211 mopf0 z kompresorem trzeba by było dać około 30-40k zł aby był w dobrym stanie. Większość jednak szuka do 30. SBC też nie stanowi problemu dopóki auto serwisowane jest
Zastanawiam się nad wyborem auta tak do 12000 - 15000 , Hatchback , mała/średnia wielkosć, fajnie jakby miał powyżej 120 kucy aby można było w miarę płynnie jeździć w trasie, ale też nie chcę jakiegoś potwora. Co byście doradzili ?? #pytanie #motoryzacja
@RodzynR: wbrew pozorom bardzo fajnie chodzą fordy, nawet 1.6 ze swoimi 100 kucykami robi dobrą robotę, dla tego polecam Focusa II. Pojazd ma najlepsze zawieszenie w klasie i shift light, lepszej maszyny nie można kupić ( ͡º͜ʖ͡º) ewentualnie Fiesta z silnikiem 1.6 będzie też ciekawym wyborem, niestety nie miałem okazji się przejechać, ale raczej szybka powinna być skoro nawet większy Fusion na równym 200km/h leciał.
@231010: widać nie skumałeś mojego żartu ;), nie widzę tych autek jako wozy torowe, zresztą żaden z zaproponowanych tu się na tor nie nadaje, ale stwierdzam po prostu taki śmieszny fakt. Każdy Ford z tamtych lat ma shiftlighty :D, nawet rodzinny C-Max.
@RodzynR: kpl. dobrych hamulców(2 tarcze ATE, 4 klocki Ferrodo) na przód do IS200 kosztuje 700zł, więc raczej normalnie. Najdrożej wychodzą chyba wahacze, gdzie kpl. na przednią oś wynosi
#dziendobry Mircy. Mam #pytanie. Czy silnik 2.0 150KM w #bmw #e39 touring (racxej z manualną skrzynią) daje radę czy jest za słaby do tej masy auta? Byłem na niego napalony ze względu na tańsze OC dopóki nie zobaczyłem ile waży ta gablota i teraz mam wątpliwości :/ #motoryzacja
@rastamanek92: tak źle nie jest jak pisze mirek powyżej, może i do stówy nie wiele lepiej od 316i, ale przy większych prędkościach jednak zostawia już za sobą. Na czwórce powinieneś wyprzedzić tira bez problemu(o ile nie jedziesz w pełni obładowany). 523 w zasadzie też jeszcze dupy nie urywa, jedzie nie wiele lepiej od 520, a pali niewiele mniej od 528i. Optymalnym rozwiązaniem byłaby 528i. Sposób rozwijania mocy jest bardzo przyjemny, a
Wyjaśnijcie mi coś, bo tak się zastanawiam... Niektóre samochody mają obrotomierze do 7 tysięcy obrotów, niektóre do 9 tysięcy obrotów, niektóre nawet 10 tysięcy. Powiedzcie mi po co? Co za różnica? I tak nikt nie kręci obrotów do maksimum, nawet w wyścigach, więc w zasadzie 10 tysięcy jest nieosiągalne. #samochody #motoryzacja
@quit13: Twoja wypowiedź dotyczy raczej ogólnie silników turbodoładowanych, obecne turbo benzyny powyżej 5-5,5k obr też nie mają już ochoty bycia kręconym. Zaś stare diesle, w szczególności wolnossące, miały właśnie charakterystykę wysokoobrotową.
@quit13: masz rację że silniki o zapłonie samoczynnym mają pewną granicę fizyczną powyżej której nie są w stanie się kręcić, aczkolwiek nie zmienia to faktu że kręciło je się do "odcinki". Myślę że wykres silnika OM 603, znanego m.in z Mercedesa W124 oraz W210, jest tu bardzo dobrym przykładem. Widać na nim jak moc stale rośnie, niemal że do końca obrotów, szczególnie w wersji 4 zaworowej, która moc maksymalną osiąga przy
@quit13: na dolnym diagramie, który przedstawia przebieg momentu w aktualnym dieslu o pojemności 2l ze stajni VW, widać że moment obrotowy poniżej pewnej wartości(w tym przypadku 3000 obr/m) znacząco spada, przez co od 3500 obr/m w zasadzie nie następuje już przyrost mocy, czego nie można powiedzieć o silniku wolnossącym zobrazowanym powyżej. Swoją drogą, niektóre silniki OM604 D22, montowane m.in w C220 diesel typoszeregu W202 odcinają dopływ paliwa przy 5700 obr/m (
#motoryzacja #vw #samochody