Wpis z mikrobloga

@PrevuD: jak masz otwór na bagnet, to właśnie przez ten otwór się wysysa stary olej. Jak chcesz mogę Tobie wysłać instrukcje dt. serwisowania mercedesów, tam jest właśnie zalecone aby w taki sposób ją wykonać
@benzdriver: silniki na pewno m102, m103 oraz m104 z typoszeregu w124 oraz w201. Nie wnikałem jeszcze w późniejsze ani wcześniejsze modele, ale znalazłem pdf na kilkadziesiąt albo nawet set stron dt. wymiany oleju w kilku typoszeregach, m.in. w126, r107, w123, w114/w115 itd. Wieczorem mogę go Tobie przesłać, teraz w trasie jestem i nie bardzo mam jak.
@Leafdrop: teoretycznie jeśli przez bagnet jest dostęp do najniższego miejsca miski olejowej to w ten sposób można usunąć olej lepiej niż przez spuszczanie przez korek (zazwyczaj przy spuszczaniu przez korek w misce zostaje jeszcze 100-200ml oleju). W większości aut korka się nie wymienia, ale należy wymienić podkładkę miedzianą lub metalową z o-ringiem. Wymiana korka jest zalecana w przypadku gdy ta podkładka jest zintegrowana z korkiem.