Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko257
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis

LaudatorLibertatis

Dołączył 13 lat i 4 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 5350
  • Znaleziska 1347
  • Mikroblog 4003
  • Obserwujący 661
  • Obserwowane 92

2530

Czy rząd wie co uchwala Sejm? Limit przychodów zostaje mimo deklaracji PiS

Czy rząd wie co uchwala Sejm? Limit przychodów zostaje mimo deklaracji PiS

Rząd zapomniał uchwalić przepisu, ale myśli, że to zrobił i chwali się w mediach. Media i strony rządowe obiegła informacja o zniesieniu limitu przychodów do zwolnienia z ZUS. Okazuje się, że tak nie jest. PiS sam nie wie co uchwala.

LaudatorLibertatis
z
maszprawo.org.pl
dodany: 18.04.2020, 05:59:25
  • 103
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    tarczaantykryzysowa
  • #
    maszprawo
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.04.2020, 06:08:37
  • 408
@stoprocent: Zaraz Ciebie otaguję. ( ͡° ͜ʖ ͡°) To jest analiza prawna z elementami humoru.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.04.2020, 07:04:31
  • 456
@komentarze: Wczoraj nikt w to nie wierzył. Od rana szperałem w przepisach, napisałem do trzech dziennikarzy, których artykuły znalazłem. Jeden potwierdził, że nie opisał faktu zniesienia limitu bo go nie widzi w przepisach, ale sam nie jest pewien no bo wszyscy piszą, że to jest. Później wszyscy mi potwierdzili, że rzeczywiście coś jest nie tak z tymi przepisami, ale będą sprawdzać. Dzisiaj są już dostępne pierwsze opracowania prawników, którzy ten
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.04.2020, 07:10:37 via Android
  • 8
@miecz_przeznaczenia tu akurat jak jest się płatnikiem składek dla pracowników jest inna regulacja i nie ma limitu.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.04.2020, 07:29:34
  • 1
@miecz_przeznaczenia: O 50% zwolnienia. Zerknij w ten e-book, który przygotowałem.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.04.2020, 08:40:41
  • 8
@mattis102: Też sobie o tym pomyślałem i moje jedyne przemyślenie to: XD.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.04.2020, 08:42:45
  • -1
@miecz_przeznaczenia: Dotychczas był tylko RDZ, nie wiem czy ZUS robi / zrobi nowy wniosek.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.04.2020, 08:44:00
  • 1
@prnppp: Jest to potwierdzone.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.04.2020, 08:45:17
  • 0
@tekbbar: Dla JDG, które nie zatrudniają nikogo nie ma. Dla zatrudniających kogoś limitu nie było od początku tj. od Tarczy 1.0.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.04.2020, 08:51:56
  • 0
@tekbbar: No nie. Nie ma podziału JDG / ~JDG. Jest podstawowy podział na osoby opłacające składki tylko za siebie i na płatników składek, którzy zgłaszają kogoś poza sobą do ubezpieczeń.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.04.2020, 14:43:30
  • 0
@RFpNeFeFiFcL: Tak po prawdzie to może i miał rację, ale bym niemiły. ( ͡º ͜ʖ͡º)
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.04.2020, 16:51:57
  • 0
@_peszek_: No to albo mówią nieprawdę albo mówili o postojowym, gdzie limit został zniesiony.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.04.2020, 06:11:25
  • 1411
Mireczki, co ja odkryłem XD. Rządowi wydawało się, że rękami senatora PiS przepchnął zniesienie limitu przychodów dla przedsiębiorców, którzy starają się o zwolnienie z ZUS. Napisali, że to zrobili (na gov.pl, TVP Info, PAP itp.), a okazało się, że tego nie uchwalili.

Wrzucam znalezisko, proszę o wykopanie i zapraszam do zabawy. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Nawet minister Schreiber w Senacie opowiadał, że będzie to zrobione:

"Mam nadzieję,
Pobierz LaudatorLibertatis - Mireczki, co ja odkryłem XD. Rządowi wydawało się, że rękami sen...
źródło: comment_1587190272Jat7fDpGgNHVxaQ814s6gf.jpg
  • stachol
  • Delirka
  • soadfan
  • Loginsrogim
  • Nahcep
  • +1406 innych
  • 48
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.04.2020, 06:13:28
  • 459
Można plusować, żeby być wołanym do kolejnego artykułu.
  • Delirka
  • picipolo
  • bn1776
  • Dziesion
  • zranoI
  • +454 innych
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.04.2020, 06:18:13
  • 0
Mirkolisty wywalają błąd, więc wołam ręcznie.
@stam, @Ceg, @raFFcio, @msgdn, @Uranowy_Janusz, @Rombana, @ownD, @powsinogaszszlaja, @bn1776, @websterpl1, @NaChuiMiTaCHata, @JankesT97, @Daurita, @marian1881, @pawelkowy, @Janesaddiction, @bartzov, @umiarkowany_ekstremista, @Tigletpilezar, @ZycieJestNobelon, @Beneqzor, @HrabiaZet, @morphem, @Vender, @to_nie_tak_jak-myslisz, @venomik, @Filolog, @Ow3n, @delirium_memes, @zdjecie_z_wenszem, @FilusN, @whhiefvocjs, @glodnykojot,
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.04.2020, 06:18:39
  • 0
Mirkolisty wywalają błąd, więc wołam ręcznie.
@eeeeeeee, @Your_Mother_Was_Cheaper, @Kropp_to_ja, @Krzykonow, @panzielony, @ejdier, @kowal1121, @motokate, @uczalka, @mbasasello, @cismat, @LawwLew, @terr0r_dr0ne, @gohan87, @pijecole, @elderflower, @daniel9456, @WronaLataXD, @Orypson, @Vaillant, @Althorion, @maximilianan, @MarcinoPierogi, @BuszBuszasty, @archive, @kloner11, @Pyrex_, @Nie_badz_taki_protekcjonalny, @wojo, @piwomir-winoslaw, @Luceek, @polarbit, @delinquencia,
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.04.2020, 06:18:56
  • 0
Mirkolisty wywalają błąd, więc wołam ręcznie.
@BielyVlk, @wojtala0700, @zranoI, @ze_skwarkami, @bor123, @Mlekooo, @matecojewate, @JozefMatlab, @Breniacz, @Andrej-Rusek, @alyaoo, @Matt_Rossi46, @Demosthen, @con987, @groger, @Mithras, @yolonoskopia, @Fin4l, @wneki, @LolsLols, @Magiczny_Bartek, @UniqueMan, @Xi_Pong_Ping, @B1XvCZ, @slawomir-kotula, @vieda, @mi96, @Jerrymerry1, @DOgi, @Newosxso, @pieczarkowy, @23kulpamens, @aniana,
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.04.2020, 06:19:29
  • 0
Mirkolisty wywalają błąd, więc wołam ręcznie.
@dawid110d, @janusz_umyslowy, @fakt22, @kotke02, @Luigi93, @kaszirek, @anonin, @haaryballs, @wash_me, @Bolo_2, @Xyle, @thelightful, @empiufo, @access_denied, @buraczanymariaczi, @xerespuct, @Bazur, @taraqui, @nabalama, @istp, @fuKlanAdraHrepuS, @kotarskiandcompany, @wonsz_smieszek, @Nie_znany, @czaro-net, @LeonMoczydupa, @M4rollo, @Dresik, @fiodor86, @personalspaceinvader, @Lurkujem, @THredrock, @Wloczykij2,
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.04.2020, 06:19:45
  • 0
Mirkolisty wywalają błąd, więc wołam ręcznie.
@KRISSVector, @MieszkoVVIIX, @sandacz, @Ramciancin, @uosiu, @Mazuro26, @sars_cov_2, @Tfor, @Pafel15689, @Jamjesttencojest, @pandafix, @zamore, @ZasilaczKomputerowy, @UberKatze, @chanelzeg, @ireks, @Kwiatuszek_Mateuszek, @juch11111, @maderick, @kokiloki21, @kacper1230, @vieniu, @wk26t, @Dziesion, @sas1906, @pan-bartolomeu-dias, @kiniu2, @raijeru, @phoe, @Galbrovsky, @Bzyko, @lucardisx, @iamsled,
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.04.2020, 06:20:28
  • 0
Mirkolisty wywalają błąd, więc wołam ręcznie.
@ZdziebkoZaBardzoDobrzeOsadzony, @niewidzialnywszechmogacy, @ffrugopl, @1044, @jendras, @mechaniczny_rusek, @O_ty_Pierunie, @JagniecymFuterkiemWalekPokryty, @Krzysztofer96, @Dejzii, @spere, @GabrielU, @nirvikalpasamadhi, @madox, @jarzabek, @poprostuzyj, @magenciorek, @duozoner, @amranty_, @Castagiro, @WielkaLampa, @dissident, @Heniak, @filip-zaluski, @qetera, @Mieczupc, @Mirastrzymajsie, @dsn1, @tata_romana, @invisibleborder, @r4mzi, @ErwinJordan, @notyourfault,
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.04.2020, 06:20:42
  • 0
Mirkolisty wywalają błąd, więc wołam ręcznie.
@sawapawa, @C17H19NO3, @bialy_wilk, @Aggressiv, @braksnu, @samarin, @askn, @dyzenteria, @LewTurysta, @nokia567, @Zeotares, @marwoj12, @iszacht, @madzenta, @rurka_kapilarna, @szaman_aman, @Ozianin, @blackmolly, @generator_teczy, @Kararaska, @twojstarytotwarog, @Gondola, @pzak, @blendym, @szafran01, @tomcio931, @paniedej5zloty, @Pacmandierro, @konmad, @TikiMakaka, @space_lord_motherfucker, @PanCiastek, @metalfacee,
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.04.2020, 06:21:03
  • 0
Mirkolisty wywalają błąd, więc wołam ręcznie.
@Polaczek_Cebulaczek, @moria, @el_flaco, @OsraneMajtyXD, @szakalq, @Dr_Killjoy, @tomi_lee, @Human-Touch, @TheMatrixan, @wcale, @Blitzkrung, @23Yes, @Prysznicov, @promatiq, @pod_kop, @Swilk, @Smak0sz, @PatykiemPisane, @siwygup, @nightfaler, @koprzywa, @El_Duderino, @KajakOdTyluToKajak, @SVCXZ, @FOXIK, @PanKlops, @dobromirek, @Gorthin, @ZegnajPrzyjacielu, @Koiking, @ohuicojaturobie, @geratius, @matinumerjeden,
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.04.2020, 06:21:25
  • 1
Mirkolisty wywalają błąd, więc wołam ręcznie.
@plastikowapoczwaranamietnosci, @ManTaQue, @setaneiro, @As_pik, @u-cichego, @TicoTicoTico, @Islam, @sirpe_dallos, @zieloniutkazielonka, @MatiNN, @orzak, @cartman7, @skonrad53, @Samzach, @dojcz_szpreche_nicht, @qnebra, @mch0588, @adasteBatory, @rchriss, @toksyczny_hydraulik, @Xivik, @HWD-5, @parimple, @zxcvbnm666, @danielosik3, @MarheV, @Shilong, @LastSeason, @michal1326, @szasznik, @turborafi, @Mudzin3K, @SOPEL__,
  • dojcz_szpreche_nicht
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.04.2020, 06:22:04
  • 0
Mirkolisty wywalają błąd, więc wołam ręcznie.
@An_Easy_Lover, @Westfield, @hamborgir, @pablito666, @DysproporcjaLudzkosci, @Seven_, @czarne_spodnie, @natw, @marcin23, @Czarnoksieznik_z_Angmaru, @antek11, @Piz-dur, @eggwith_spam, @THE2012END, @esemx, @CAT5AW, @pjoterpjoterowicz, @Biker421, @Caly_na_bialo, @blacth, @dawid1099, @kopek, @k4myk, @InivaridU, @w0itas, @trustmeajmdolphin, @Markov331, @yasutora, @superralf, @enteroff, @widmo82, @epiuqe, @donnie01,
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.04.2020, 06:22:31
  • 0
Mirkolisty wywalają błąd, więc wołam ręcznie.
@Trybus, @albinos123, @PaprykowyBaron, @Aligator_z_Rosji, @JednookiTaboret, @Satyn, @nigdypoalko92, @Twojstaryakasraka, @Businessman, @reev, @necropoleis, @Ogien_w_szopie, @Rallom, @Marczeslaw, @zwykly_login, @TheJaster, @OdyniecBojowy, @Emandero, @norelka, @mprzemo, @Reklamowka, @polskiniko, @Aldrenas, @garnuch_, @Kindlegem, @Pumpkinn, @szymonl, @Orzeloski, @KrzysztofJarzynaZeSzczecina321, @Astrum, @Juryp, @tolstyy00, @alf_capone,
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.04.2020, 06:22:45
  • 0
Mirkolisty wywalają błąd, więc wołam ręcznie.
@aleek, @judi34, @poisonandwine, @PolskaCebula007, @harner, @Smutnekrzeslo, @krsup, @inbazela, @BlackBlack, @DrDundersztyc, @sayrel, @emicehaael, @paweo, @dynamiczny_oskarek, @Atamagaii, @Windator, @sstark, @balatka, @mag127, @szauni, @Ug8ybzzpvPQQKq3BfDes, @Seequel, @Zolwiqq, @Charanko, @jestemtuponightmode, @Dymek95xx, @taxi20, @adm126, @Ancro, @ekanwro, @korwasito, @bombilibajbaj, @errai,
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.04.2020, 06:24:31
  • 2
@Nahcep: Nadal zakładałbym, że może się mylę, ale wczoraj czytałem co się da, pisałem do różnych dziennikarzy i wychodzi na to, że tak to wygląda jak opisałem.
  • Nahcep
  • ZegnajPrzyjacielu
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.04.2020, 06:25:58
  • 2
@MilionoweMultikonto: Jakby chodziło o dochód to co innego. Piszemy ciągle o przychodzie.
  • mtriciak33
  • ZegnajPrzyjacielu
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.04.2020, 06:32:23
  • 6
@MilionoweMultikonto:
Pobierz LaudatorLibertatis - @MilionoweMultikonto:
źródło: comment_1587191539EAwWblS1x26t59znMW2i8J.jpg
  • MilionoweMultikonto
  • Szymson
  • ManTaQue
  • ranunculus
  • SamiS
  • +1 innych
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.04.2020, 06:33:04
  • 20
@Raczejtak: Odpal sobie dowolne video jak rozpatrują jakieś poprawki. Czasem naprawdę nie wiedzą nad czym głosują.
  • MilionoweMultikonto
  • konto usunięte
  • komentarze
  • Sicarrio
  • drago444
  • +15 innych
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.04.2020, 08:03:46
  • 3
@gierary_hir: Tak. Jest już jednoznaczne, że można ją brać mimo niezatrudniania pracowników.
  • zieloniutkazielonka
  • MilionoweMultikonto
  • SamiS
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.04.2020, 09:44:31
  • 2
@Gluptaki: Nie dostaniesz odpowiedzi. To dosyć częsta myśl, że odpowiedź będzie. ZUS tego nie wyjaśnił dostatecznie precyzyjnie. Dotyczy tego art. 31zq ust. 2 ustawy. Jak wniosek był o zwolnienie za 3 miesiące to dopiero w 30 dni po ostatniej deklaracji ZUS rozpozna wniosek.
  • Gluptaki
  • SamiS
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.04.2020, 10:05:28
  • 1
@Gluptaki: Co ciekawe jest - na wypadek zapłacenia - nowy przepis uprawniający do zwrotu, jeśli zapłaciło się za marzec.

Art. 113. W przypadkach, o których mowa w art. 31zo ust. 1–1b i ust. 2, ustawy zmienianej w art. 73,

w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, zwalnia się z obowiązku opłacenia należności z tytułu składek

wykazanych w deklaracji rozliczeniowej za marzec 2020 r. także wówczas gdy należności te zostały opłacone.

Opłacone należności z
  • Gluptaki
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.04.2020, 12:01:07
  • 0
@krave: Kolega przecież trolluje. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
szejk_wojak
szejk_wojak
szejk_wojak
18.04.2020, 07:28:52
  • 0
Czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć na czym polega warunek "sytuacja nie uległa poprawie" w kwestii przedłużenia postojowego?
#tarczaantykryzysowa #prawo #podatki #zus
  • 4
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.04.2020, 09:42:34
  • 0
@szejk_wojak: Podejrzewam, że chodzi o taki sam stan jakbyś po raz kolejny występował z normalnym wnioskiem o postojowe. Masz spełnić te same przesłanki tylko będzie uproszczone oświadczenie zamiast nowego wniosku.
mic_rys
mic_rys
mic_rys
17.04.2020, 12:55:03 via Android
  • 1
Powiedzcie, czy dobrze rozumiem #tarczaantykryzysowa #b2b #zus #jdg
Założyłem jdg 02.03.2020
Place duży ZUS

Co mogę po zmianach:
1. Zwolnienie z ZUS 3 msc, od płatności za kwiecień, bez okreslania przychodów?
2. Bezzwrotna pożyczka 5k, bez określania przychodów?
3. Postojowe 3x tylko przy spadku przychodu o 15%?
  • konto_darmowe
  • 24
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 17.04.2020, 13:12:56
  • 0
@mic_rys: Chyba tak jak napisałeś. Zwolnienie za marzec (tj składki za marze płatne w kwietniu) też. Zrobili przepis, że zwrócą tę kasę jak ktoś zapłacił.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 17.04.2020, 13:33:45
  • 1
@matekkkk: „Art. 108a. W przypadkach, o których mowa w art. 31zo ust. 1–1b i ust. 2, ustawy zmienianej w art. 72, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, zwalnia się z obowiązku opłacenia należności z tytułu składek wykazanych w deklaracji rozliczeniowej za marzec 2020 r. także wówczas gdy należności te zostały opłacone. Opłacone należności z tytułu składek podlegają zwrotowi na zasadach określonych w art. 24 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o
  • matekkkk
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 17.04.2020, 14:03:16
  • 0
@szejk_wojak: Chyba tylko korekta podatku wchodzi w grę.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 17.04.2020, 09:24:52
  • 4
Prezes wczoraj w maseczce, Braun bez. Jeśli się boisz, już jesteś niewolnikiem. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#koronawirus #braun #polityka
Pobierz LaudatorLibertatis - Prezes wczoraj w maseczce, Braun bez. Jeśli się boisz, już jeste...
źródło: comment_1587115420Es5fJJLNIHhfiYdJ3Jo3GH.jpg
  • noffi
  • Tylko_noc
  • kilo-bravo
  • Shigan

2164

Złożyłeś wniosek o umorzenie składek? Jest problem, ZUS nie wie, co to przychód

Złożyłeś wniosek o umorzenie składek? Jest problem, ZUS nie wie, co to przychód

Masz mikrofirmę i nie przekroczyłeś 15 681 zł przychodu w marcu, więc skorzystałeś z rządowej tarczy antykryzysowej i złożyłeś wniosek o zwolnienie ze składek ZUS. Jeśli podałeś przychód netto, to według FAQ-u ZUS-u złożyłeś fałszywe oświadczenie. ZUS funduje mikroprzedsiębiorcom zimny prysznic.

Bizblog
z
spidersweb.pl
dodany: 14.04.2020, 12:57:39
  • 133
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    zus
  • #
    gospodarka
  • #
    tarcza
  • #
    koronawirus
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 14.04.2020, 14:38:19
  • 5
Tak myślałem, że coś odwalą, więc specjalnie to badałem tutaj
https://maszprawo.org.pl/2020/03/zwolnienie-ze-skladek-zus/

No i ZUS się myli.

przychód – defincję przychodu zawarto w art. 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jak wskazuje się w doktrynie: “przychodem osób fizycznych nie jest w ogóle podatek od towarów i usług, jaki naliczają w cenie swoich usług lub towarów podatnicy będący jednocześnie podatnikami podatku od towarów i usług. Dotyczy to nie tylko podatników uzyskujących przychody
  • 4
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 15.04.2020, 20:42:47
  • -1
@maniac777: Zgadzam się z Tobą, przy czym w odpowiedzi ZUS widać z czego wyniknął błąd. Ktoś niekompetentny uznał, że skoro podstawą obliczeń jest 300 % średniego wynagrodzenia brutto to limit też wyraża się w kwocie brutto. Szkolny błąd zupełnie niebiorący pod uwagę systematyki podatków. Stąd też uważam odwołanie się do ustawy o PIT i VAT za uprawnione, niezależnie od reguł wykładni.

417

Tarcza antykryzysowa. Najważniejsze formy pomocy opracowane przez wykopowicza

Tarcza antykryzysowa. Najważniejsze formy pomocy opracowane przez wykopowicza

Szczegółowy, praktyczny opis najważniejszych form pomocy przygotowany przez jednego z wykopowych prawników. Jak nie zostać ofiarą błędów w przepisach, w ustawie pisanej na kolanie.

LaudatorLibertatis
z
maszprawo.org.pl
dodany: 03.04.2020, 11:46:01
  • 133
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    koronawirus
  • #
    tarczaantykryzysowa
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 03.04.2020, 17:12:55
  • 14
@uczalka: Ja i moi znajomi składamy wnioski już teraz. ZUS rozpozna i zwolni ze składek, które będą wymagalne w dacie rozpoznania wniosku. Może to później rodzić konieczność złożenia ponownego wniosku, ale to nie jest problem bo zmieni się tylko miesiąc w czymś co było już wypełnione.
Ubezpieczona będziesz. Wątpliwości mogą dotyczyć chorobowego (nie mylić ze składką na ubezpieczenie zdrowotne), których nie ma dopiero wtedy jak masz pozytywnie rozpoznany wniosek.
Jeśli masz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 03.04.2020, 17:50:16
  • 1
@blaah: Nie zabrakło, ale jest zupełnie nie tam, gdzie byś się spodziewał. :-) No a to, że takie coś będzie to już trzeba wiedzieć samemu, jeśli się kiedyś o de minimis słyszało...

Art.15zzzh.
1. Wsparcie, o którym mowa w art. 15m, art. 15p, art. 15q, art. 15zzb–15zze oraz art. 31zo stanowi pomoc publiczną, mającą na celu zaradzenie poważnym zaburzeniom w gospodarce, o której mowa w Komunikacie Komisji – Tymczasowe ramy środków
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 03.04.2020, 17:52:04
  • 2
@roadie: Pewnie chodzi o oświadczenie do pomocy de minimis, które wynika z art.15zzzh. ( ͡° ͜ʖ ͡°) ZZZH.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 03.04.2020, 18:33:06
  • 0
@kitor: Nie miałem klienta w takiej sytuacji, nie sprawdzałem tego niestety.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 03.04.2020, 18:42:37
  • 2
@kitor: Ogólnie jest problem z łączeniem form pomocy, ponieważ przepisy są tu sprzeczne i nie mówią tego wprost. Moim zdaniem nie można po prostu kierować różnych form pomocy do tych samych elementów pod kątem kwotowym, a nie rodzajowym. Np. masz wynagrodzenie pracownika i bierzesz na nie zwolnienie z ZUS, a z FGŚP dofinansowanie na wynagrodzenie, z pominięciem ZUS. Niestety przepisy wprost tego nie wyjaśniają.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 03.04.2020, 18:56:58
  • 0
@dodins: Próbowałbym łączyć tylko nie kierować dofinansowania do tych samych (identycznych) składników wynagrodzenia / kosztów.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 03.04.2020, 19:00:13
  • 1
@Promilus: Prawdopodobnie nie bo z zawieszeniem następuje czasowe wyrejestrowanie z ZUS, a przez to nie jesteś "płatnikiem składek", o którym mowa w art. 31zo ustawy. Możesz spróbować to skonsultować na infolinii ZUS.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 03.04.2020, 19:03:49
  • 1
@sked: Będzie ciężko, głównie dlatego, że nie ma rzetelnych opracowań. Ja sam pisząc swoje narażam się na ryzyko wytykania mi błędów, ale uważam, że to i tak lepsze niż przepisywanie ustawy, gdzie ustawowe punkty zamieniam u siebie na kropki.
Uważam też, że ta regulacja pokonuje prawników, bo większość z nas w ogóle nie interesuje się zusami, rachunkowością, księgowością, kadrami itp., a te kwestie są tu ważne.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 03.04.2020, 19:14:43
  • 1
@CzarnyMastodont: Jakbym był pracodawcą to byłaby to czysta kalkulacja. Musieli obliczyć ile dostaną z postojowego, a ile z obniżonego wymiaru czasu pracy. Może stwierdzili, że wolą mieć pracownika pod ręką bo koniunktura się poprawi, zamiast później odwoływać go z postojowego. Prawnie sytuacja pracodawcy jest równoważna, czy to przy postojowym, czy to przy obniżonym wymiarze.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 03.04.2020, 19:15:34
  • 2
@old_lolek: Jak na JDG to robisz to też będziesz zwolniony. Robisz to jednym wnioskiem. Jesteś płatnikiem dla siebie i dla pracownika.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 03.04.2020, 19:20:18
  • 0
@sked: Mogę na palcach jednej ręki policzyć klientów nie-prawników, którzy potrafili zaskoczyć mnie ścisło-humanistycznym, prawniczym sposobem myślenia i dawali sobie samodzielnie radę np. w postępowaniu sądowym. Były to jednak zupełne wyjątki. Większość kładła się na tym, że nie potrafiła czytać konkretnego przepisu przez pryzmat całej regulacji, czy to w obrębie rozdziału ustawy, całej ustawy, czy gałęzi prawa. Z tego punktu widzenia studnia prawnicze są przydatne.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 03.04.2020, 19:30:33
  • 1
@Widlus: Dzięki, poprawiłem. :-)
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 03.04.2020, 19:37:06
  • 0
@dodins: W każdym przypadku jest to opisane inaczej i niestety mało jasno.

Dofinansowanie JDG z PUP
12. Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.

Zwolnienie z ZUS
Chyba brak przepisu, który o tym mówi.

Postojowe
Chyba też brak odesłania, nie opracowałem tego przepisu jeszcze, jutro będę to robił w nowym artykule.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 03.04.2020, 19:38:23
  • 1
@kozami: Uważam, że obowiązkiem jest skorzystać, o ile uważasz, że lepiej rozdysponujesz zaoszczędzone pieniądze Ty niż państwo np. na dalszy rozwój DG.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 03.04.2020, 19:44:33
  • -1
@pan_demonium: Klienci pozyskiwani przez Internet, spadek ruchu o 30%. Specyfika taka, że efekt będzie przesunięty w czasie, ale będzie ewidentnie.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 03.04.2020, 19:49:45
  • 1
@dodins: To co podesłałeś to projekt ustawy przed skierowaniem do Senatu. Tutaj ostateczna treść tej nowelizacji http://orka.sejm.gov.pl/proc9.nsf/ustawy/299_u.htm
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 03.04.2020, 19:52:24
  • 1
@pan_demonium: Prawo. Najwięcej zarabiam na pomocy prawnej przy wadach pojazdów, ale działek mam kilka, więc to jest plus.

Doświadczenia znajomych / rodziny: pralnia. Kompletny zastój. Hotele nie działają, pralnia nie działa. Pośrednik w sprzedaży wycieczek. Kompletne nic, zero sprzedanych wycieczek. Sklep i serwis motoryzacyjny: spadek, nie drastyczny, ludzie dalej robią samochody. Pojedyncze dni gorsze, będące pochodną nowych obostrzeń w przemieszczaniu się.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 03.04.2020, 19:56:57
  • 0
@dodins: Procentowo do treści ustawy nie, ale ustawa ma 140 stron, więc i tak sporo tych zmian było. Proponuję porównanie w trybie śledzenia zmian w Wordzie.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 03.04.2020, 20:02:00
  • 2
@cygan44: Część osób chce tak robić, ja nie zamierzam bo nie znalazłem wprost wyjaśnienia, z czego miałoby wynikać, że ZUS nie będzie miał "pretensji" za niepłacenie w tzw. międzyczasie. Tym bardziej, że wcale nie ma się 100% gwarancji, że będzie się zwolnionym i wtedy powstaje problem.
Ja wniosek składam już i później po prostu go ponowię za kolejny okres.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 03.04.2020, 20:06:06
  • 0
@dodins: Ustawa tego nie precyzuje, ale mówi "na okres nie dłuższy niż 3 miesiące". Jeden okres, nie dwa okresy z przerwą.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 03.04.2020, 20:08:26
  • 1
@cygan44: Na oko niezbyt. Musiałbyś sprawdzić definicję przychodu w Ustawie o PIT bo może się rozmijać w tym jak to liczysz.

Czy za każdy miesiąc to zależy bo nie masz pewności, w którym momencie ZUS rozpozna wniosek. Np. masz pracownika wysyłasz wniosek 15 dnia miesiąca kwietnia, ZUS rozpoznaje po 30 dniach, a w międzyczasie już za kolejny miesiąc, wcześniej niż 15 maja puściłeś kolejną deklarację. I wtedy powinien rozpoznać za 2
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 03.04.2020, 20:11:29
  • 2
@MroczekBall3D: Tak, dopiero jutro opiszę postojowe, nie zdążyłem jeszcze.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 03.04.2020, 20:23:13
  • 1
@PepeXD: Brałbym zwolnienie z ZUS jako pewne a z PUP nie wnioskowałbym o kasę na ZUS, a na wynagrodzenia tak.
Są to 2 kolejne miesiące i zakładamy, że faktury były wystawiane zgodnie z przepisami i one będą podstawą do obliczeń. Raczej nikomu nie będzie się chciało - przy takiej skali - tego weryfikować.
A jakbyś chciał się doktoryzować to:

Art. 14 ust. 1c UPDOF za datę powstania przychodu, o którym mowa
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 03.04.2020, 20:24:46
  • 1
@dodins: Aaa, to inna sprawa. Przepis mówi o dwóch kolejnych miesiącach. Tutaj dokładnie to opisałem https://maszprawo.org.pl/2020/03/dofinansowanie-wynagrodzen-dla-pracownikow-od-starosty-lub-prezydenta-miasta/ .
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 03.04.2020, 20:25:10
  • 0
@kitor: Daj znać. Może komuś się ta wiedza tutaj przyda.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 03.04.2020, 20:27:18
  • 0
@PepeXD: Byłoby to bardzo dziwne gdyby zmniejszały. Raczej dokładnie w drugą stronę. Normalnie byłyby przychodem, ale jest przepis, który wprost mówi, że nie są.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 03.04.2020, 21:00:42
  • 0
@5konto: linuxpl.com ma jakiś problem z serwerem od 20 minut :-(

Dwa przepisy chyba:
Art.31zs. 1. W przypadku osób prowadzących pozarolnicza działalność i osób z nimi współpracujących oraz duchownych, jeżeli przepisy uzależniają prawo lub wysokość świadczeń z ubezpieczeń społecznych od opłacenia składek, składki na ubezpieczenia społeczne, o których mowa w art. 31zo, zwolnione z obowiązku ich opłacania traktuje się jak składki opłacone.

ALE trzeba pamiętać, że:

31zo
4. W przypadku osoby
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 03.04.2020, 21:56:43
  • 1
@Bartoluso: @szaloneneutrino Strona już działa, linuxpl nawalił.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 03.04.2020, 22:00:33
  • 1
@excavations: Próbowałbym ustalić czy przy pożyczce z PUP dostaniesz na cały ZUS, przepis jest niejasny, a wzór umowy który ktoś udostępnił sugeruje, że tak mogłoby być. Wtedy już nie mógłbyś dostać zwolnienia z ZUS, to jasne. Pożyczka jest niezależna, można ją brać, ale nie wiadomo czy ten sam PUP jej tak chętnie udzieli. Moim zdaniem warto próbować.
Niestety te przepisy są trudne, nowe i daję sobie rękę uciąć, że będą w
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 03.04.2020, 22:04:47
  • 0
@volodia1111:

W przykładzie, który podałeś będzie to data faktury.
https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-powstanie-przychodu-z-dzialalnosci-gospodarczej-jak-okreslic-moment
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 04.04.2020, 17:25:44
  • 0
@adam-molik: Tak, postojowe będę opisywał. Co do drugiego pytania, co masz na myśli pisząc, że pewniak? Jak wykażesz przesłanki myślę, że nie powinno być problemów.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 04.04.2020, 17:26:14
  • 0
@froen: Słusznie, napiszę, że to wybór niektórych form pomocy. Dzięki!
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 04.04.2020, 17:28:01
  • 1
@Immortal: Możesz próbować składać, najwyżej odwalą tylko złóż jak najszybciej. Nie potrafię bez porządniejszej analizy i researchu odpowiedzieć. Użyli w ustawie bezsensownego terminu "prowadzenie DG", który w Prawie przedsiębiorców nie występuje i stąd zamieszanie. Tym większe, bo nawet w trakcie zawieszenia jest trochę czynności, które można wykonywać i które są formą prowadzenia DG.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 04.04.2020, 17:34:15
  • 1
@misiek_kobi: Moim zdaniem wniosek powinien obejmować tylko składki, które są znane na moment jego składania. Przecież mogą się one zmieniać.Niemniej jednak znany i lubiany aktualnie sposób wykładni przepisów, czyli Q&A na stronach rządowych wskazuje, że może być inaczej, bo ZUS podaje przykład potwierdzający to co mówisz:

Spółka komandytowa zajmująca się doradztwem ubezpieczeniowym zatrudnia na 29 lutego 2020 r. 3 pracowników oraz 2 osoby na umowę zlecenia. Prowadzi działalność od listopada 2007
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 06.04.2020, 22:29:22
  • 0
@StemiPL: Tak, można. Mogą iść na przestój albo dofinansowanie od starosty. Opisuję to w dwóch artykułach na stronie.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 06.04.2020, 22:29:42
  • 0
@komakai: Robi się oświadczenie po prostu a organ może to weryfikować np. w skarbówce.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 06.04.2020, 22:30:13
  • 0
@adam-molik: Istnieje. Opisuję to tutaj: https://maszprawo.org.pl/2020/04/dofinansowanie-kosztow-prowadzenia-dzialalnosci-gospodarczej-samozatrudnionego/
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 06.04.2020, 22:31:13
  • 0
@adam-molik: Ze wszystkich niekoniecznie, nie jestem w stanie tego rozpisać bez pełnej wiedzy o Twojej sytuacji. W celu przejrzystego porównania form pomocy rozważ kupno tego: https://sklep.maszprawo.org.pl/strona-glowna/28-tabela-porownawcza-wzory-pism.html.
Tabela - na podstawie kilkunastu kryteriów - jasno opisuje z jakich form dofinansowań / zwolnień można skorzystać, a z jakich nie. Można np. zaznaczyć sobie pola, które się spełnia i na tej podstawie zdecydować.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 09.04.2020, 20:17:41
  • 0
@kitor: Tak to wygląda. Nic natomiast nie stoi na przeszkodzie, żeby składać za każdy miesiąc po kolei. Tylko wtedy i tak mają 30 dni na rozpatrzenie od momentu wysłania deklaracji. No niechby Ci księgowość wysłała deklarację 1 dnia miesiąca, przy pracownikach masz termin płatności do 15, a ZUS rozpatrzy w terminie 30 dni od 1 dnia miesiąca.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 14.04.2020, 10:59:48
  • 2
@excavations: Jeśli liczysz nie od 1. dnia miesiąca to uważam, że trzeba porównać zawsze 60 dni do 60 dni. Wtedy pierwszy dzień nie będzie się różnił (np. 3 luty 2019 i 3 luty 2020), a różnił będzie się dzień ostatni.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 15.04.2020, 20:39:24
  • 1
@excavations: Wydaje mi się, że masz rację, będzie. Pytanie ile osób ten przychód wykaże bo w powszechnym zamęcie może to nie być kontrolowane. Ale zgodnie z np. ustawą o PIT takie coś się pod przychód łapie.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 15.04.2020, 20:40:17
  • 0
@Bartoluso: No tak, bo wziąłem jakąś grafikę kalendarza z pixabay. Dzięki!

2649

Ciemne strony Tarczy Antykryzysowej

Ciemne strony Tarczy Antykryzysowej

Automatyczne przyznanie się do popełnienia wykroczenia skarbowego, potężne uprawnienia dla ZUS, który będzie masowo kontrolował umowy o dzieło, wzory wniosków narzucające niekorzystną interpretację przepisów. Oto niektóre aspekty słynnej Tarczy Antykryzysowej.

LaudatorLibertatis
z
maszprawo.org.pl
dodany: 08.04.2020, 08:16:03
  • 137
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    tarczaantykryzysowa
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.04.2020, 09:33:53
  • 1
@pesel67: Dzięki! Poprawiłem.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.04.2020, 12:29:10
  • 1
@navry: Nie ma. Zerknij w mój artykuł, obszernie to opisuję https://maszprawo.org.pl/2020/03/zwolnienie-ze-skladek-zus/. Tutoriale na stronie ZUS też są przyzwoite.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.04.2020, 12:30:17
  • 2
@smk666: Przelewu zrobić nie możesz bo zwolnienie przysługuje od nieopłaconych składek. Opisuję to tutaj: https://maszprawo.org.pl/2020/03/zwolnienie-ze-skladek-zus/. Natomiast oczywiście nie zrobili przepisu, który wprost wskazywałby, że ZUS nie będzie nic egzekwował. Niemniej jednak są zapewnienia, że nie będzie.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.04.2020, 12:32:04
  • -1
@stan-tookie-1: Akurat przy wielu umowach naprawdę jest sporne, czy coś jest dziełem czy umową zlecenia. To kwestia specyfiki prawa cywilnego, a nie januszowania.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.04.2020, 12:33:36
  • -1
@durielek2: Przepis o tym nie mówi. Moim zdaniem trzeba. Może jest o tym inny przepis, ale go nie znalazłem.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.04.2020, 12:49:18
  • 1
@smk666: Wiem jak to wygląda. Księgową jeszcze bym od biedy zrozumiał, ale dlaczego od dnia uchwalenia tarczy takie informacje nie wiszą na stronach rządowych?
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.04.2020, 16:25:09
  • 0
@Mefyou: Dzięki za miłe słowa! :-) Co do umowy o dzieło. ZUS po kontroli może twierdzić, że miałeś status płatnika składek (jest nim np. "osoba fizyczna pozostająca z inną osobą fizyczną w stosunku prawnym uzasadniającym objęcie tej osoby ubezpieczeniami społecznymi"), a przez to łapiesz się na art. 98 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych i dostaniesz grzywnę, niezależnie od oskładkowania umowy.

Art. 98. [Wykroczenia przeciwko przepisom ustawy]

1. Kto, jako płatnik składek
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 09.04.2020, 20:11:56
  • 1
@sayrel: Ze społecznej bym nie wyżył, ale staram się dostarczać quality content. ;-) Dzięki!
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.04.2020, 08:20:40
  • 2362
Przygotowałem w #maszprawo opracowanie o ciemnych stronach Tarczy Antykryzysowej. Przykłady? W mediach rząd mówił o przesunięciu rozliczenia PIT na 30 maja. Bzdura. Zamiast tego wprowadził w ustawie dorozumiane przyznanie się do popełnienia wykroczenia skarbowego.

Jak to zrobił? Otóż jak popełnia się przestępstwo / wykroczenie skarbowe, to pod pewnymi warunkami można złożyć tzw. czynny żal i skarbówka nas wtedy nie ściga. Jest to nic innego jak przyznanie się do czynu zabronionego, opisanie
  • tajiri
  • marcin-konietzki
  • bigger
  • niggerinthebox
  • ownD
  • +2357 innych
  • 86
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 09.04.2020, 15:42:27
  • 0
@BezKrakaNiePograszMakaroniarzu: Sorry, ale niezależnie od tego, że nie masz racji, to nie lubię rozmawiać z kimś kto jest bez powodu niegrzeczny, więc z mojej strony eot. Rozumiem, że w Twoim świecie rzeczy są "mocno z dupy" i normalne jest pytanie kogoś czy umie czytać ze zrozumieniem, ale ja jestem przyzwyczajony do innego sposobu rozmowy. Nawet na portalu ze śmiesznymi obrazkami.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 09.04.2020, 18:31:12
  • 0
@BezKrakaNiePograszMakaroniarzu: Mirku, Twój sposób komunikowania się jest niemiły. Piszesz mi, że kłamię, czyli że intencjonalnie piszę nieprawdę. Nie rób tak proszę.

Skoro chcesz ciągnąć temat to OK. Napisałeś:

nie komunikowały tego jako przesunięcia terminu.


Co czytamy na stronie rządowej?

Osoby rozliczające PIT (PIT-36, PIT-37, PIT-36L, PIT-38) mają więcej czasu na złożenie deklaracji podatkowej i zapłaty podatku. Nie ma również sankcji za złożenie deklaracji podatkowej i zapłaty podatku po terminie [tj. po
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 09.04.2020, 18:33:12
  • 1
@Inboxie: Jest dokładnie tak jak napisałeś. Sytuacja tożsama np. ze wspólnikami spółki komandytowej, którzy są dla siebie samych płatnikami. Taka jest definicja w ustawie o systemie ubezpieczeń społecznych i kropka. :-(
  • Inboxie
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 09.04.2020, 18:38:19
  • 0
@blindmarten: No właśnie. I jakoś ani słowa o tym na stronach rządowych. Pamiętaj jednak, że jak odsetki wyniosą nie więcej niż 8,7 zł to nie trzeba ich wpłacać i to będzie pewnie większość przypadków. Niemniej jednak powinni o tym napisać.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 09.04.2020, 18:47:23
  • 0
@Stalowa_Figura: Dobre. Chyba trafiłaś na lukę. Zwróć uwagę, że 31zo ust. 2 nie wymaga koniecznie, żeby składki na ubezpieczenie społeczne były obligatoryjnie płacone, żeby ubiegać się o zwolnienie bo mamy tam pojęcie osoby opłacającej "składki wyłącznie na własne ubezpieczenia społeczne lububezpieczenie zdrowotne".
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 09.04.2020, 18:47:50
  • 0
@PiccoloGrande: A dziękuję bardzo uprzejmie za taką klamrę. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

2791

Będziemy karani za….. życie. Pozbawia się nas też prawa do sądu

Będziemy karani za….. życie. Pozbawia się nas też prawa do sądu

Kar nie nakłada sąd, który mógłby coś marudzić o Konstytucji i braku stanu nadzwyczajnego. Tym zajmie się inspektor sanitarny. Z natychmiastową egzekucją!

Ash69
z
obywatele.news
dodany: 08.04.2020, 20:47:43
  • 275
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    prawo
  • #
    policja
  • #
    bekazpisu
  • #
    ciekawostki
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 09.04.2020, 10:27:39
  • -1
@raFFcio: A nie wiem. Nie sprawdzę teraz bo robota goni.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 03.04.2020, 11:47:17
  • 489
Przygotowałem w #maszprawo opracowanie najważniejszych form pomocy Tarczy Antykryzysowej. Rzecz ciężka bo nie ma żadnych źródeł, wszyscy w artykułach przepisują tylko ustawę, a sama ustawa jest pełna nieścisłości i błędów. Starałem się to zrobić inaczej i opisać aspekty praktyczne, mimo tego, że mogłem popełnić jakieś błędy.

Wrzucam znalezisko i proszę o wykopanie.

Szczerze mówiąc najciekawsze są ciemne strony Tarczy Antykryzysowej. Kilka przykładów:

1. słyszeliście, że przesunęli termin rozliczenia
  • Tamerlan
  • chytra_wydra
  • darek-jg
  • konto usunięte
  • hoszin
  • +484 innych
  • 29
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 03.04.2020, 11:48:45
  • 210
Można plusować, żeby być wołanym. Przygotowuję większy artykuł na temat ciemnych stron Tarczy Antykryzysowej.
  • Xizor
  • matiand1
  • viruzzet
  • Maroope
  • hobbyt
  • +205 innych
Dawidienko1
Dawidienko1
Dawidienko1
03.04.2020, 16:28:25
  • 7
@robson7: Trzeba było wejść na stronę ZUS-u. Wejść w informacje o "Tarczy Kryzysowej", wybrać odnośnik do szczegółów odnośnie zwolnienia z ZUS-u, tam jest upragniony załącznik "wymagany przez Komisję Europejską w związku z udzielaną pomocą publiczną (Komunikat 2020/C 91 I/01) - załącznik do wniosku RDZ"... Przecież to takie proste xD
Tutaj link: https://mega.nz/file/PZsjgaSA#FdnN6ME8P3p2UVh808Z9iD11VVFnomi0AZLLwXhQ6xM
  • robson7
  • konto usunięte
  • Trelik
  • Limooona
  • mannoroth
  • +2 innych
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 25.03.2020, 08:53:20
  • 127
Z racji tego, że rząd wprowadza nowe przepisy w formie Q&A na stronie www (w Dzienniku Ustaw pojawiły się dopiero wieczorem), zrobiłem tekst jednolity Rozporządzenia ws. epidemii. Do przeczytania tutaj. Zmiany (dodania lub usunięcia treści) zaznaczyłem na czerwono. Co się zmieniło?

1. Wbrew samej ustawie (którą PIS mógł przecież zmienić) zakazali generalnie przemieszczania się, z wyjątkiem wymienionych celów. Tymczasem ustawa mówi o ograniczeniach w sposobie przemieszczania się.

2. Można jeździć
  • biskup2k
  • lukinko
  • tajiri
  • ksy3
  • GordonL
  • +122 innych
  • 73
GordonL
GordonL
GordonL
25.03.2020, 08:59:42
  • 54
1. Wbrew samej ustawie (którą PIS mógł przecież zmienić) zakazali generalnie przemieszczania się, z wyjątkiem wymienionych celów. Tymczasem ustawa mówi o ograniczeniach w sposobie przemieszczania się.


@LaudatorLibertatis: Od dwóch godzin próbuję to wykopkom wytłumaczyć. Idzie opornie --> https://www.wykop.pl/wpis/48239549/to-uczucie-gdy-chcesz-uswiadamiac-nieswiadome-owie/170488811/#comment-170488811
  • LaudatorLibertatis
  • sam_szatan
  • powsinogaszszlaja
  • Quirang
  • malalon
  • +49 innych
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 25.03.2020, 09:06:19
  • 54
@GordonL: Trzeba odróżnić prawilnych mireczków od #50groszyzawpis. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Poza tym na wojnie prawda jest pierwszą ofiarą. Tak samo z prawem. Kto jak kto, ale ten rząd niczym formalnym nie będzie się przejmował. Co ciekawe, prześledziłem proces ustawodawczy (ustawa uchwalona w 2008 r. za PO, procedowana przy wsparciu PiS) i art. 46 ustawy w ogóle nie był problemem, ani przedmiotem namysłu bo nikomu nie
  • GordonL
  • Ogar_Ogar
  • sam_szatan
  • Quirang
  • Alcoholic_Desacrator
  • +49 innych
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 23.03.2020, 10:58:53
  • 13
Dzisiaj w #maszprawo o okresowym badaniu technicznym pojazdu w SKP, czyli:
- co obejmuje;
- czy sprzedawca ma rację twierdząc, że nie odpowiada za wady skoro badanie było ważne;
- czy można montować używane poduszki powietrzne i co na to diagnosta.

Ciekawe kwestie z artykułu:

1. W samochodach nadal montuje się używane poduszki powietrzne, mimo że przepisy tego zabraniają. Diagnosta niestety nie ma tego jak sprawdzić. W praktyce samochód nie przejdzie przeglądu
Pobierz LaudatorLibertatis - Dzisiaj w #maszprawo o okresowym badaniu technicznym pojazdu w S...
źródło: comment_15849606646lbgUWCioBpcZQ2zXMXGgG.jpg
  • emerjot
  • konto usunięte
  • mariusz5891
  • Jin
  • soadfan
  • +8 innych
  • 13
Wychwalany
Wychwalany
Wychwalany
23.03.2020, 11:42:40
  • 1
używane poduszki


@LaudatorLibertatis: używane czy zregenerowane po wystrzeleniu? Jest cos złego w przełożeniu niewystrzelonej poduszki?

Przeglądy "na lewo"


wielu aut z USA nie zarejestrujesz inaczej, śmiem twierdzić że większośc jakich widziałem na ulicach miała przeglądy na lewo
  • bigger
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 24.03.2020, 14:44:32
  • 0
@xan-kreigor: Ale ja wiem co znaczy salvage. Po prostu piszę czym taka adnotacja - niezależnie od stanu technicznego - może skutkować na gruncie polskich przepisów.

Co do poduszek powietrznych podobnie - nie jestem inżynierem, żeby ustalić w ilu przypadkach używana poduszka "zabije" uczestnika wypadku, a w ilu nie. Przepisy wprost decydują o tym, czy można je wykorzystywać i tyle.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.03.2020, 15:25:54
  • 12
Dzisiaj w #maszprawo prywata (pkt 1) i - jakżeby inaczej - koronawirus (pkt 2).

1. Wspieram akcję Autotesto # zostanwdomu i proszę o jej wykopanie. Zrobili duże rabaty na usługi. Jeśli ktoś musi oglądać samochody, to może warto za ich pośrednictwem bo ludzie są przeszkoleni i nie całują się z mirkiem handlarzem, ani nie robią tańca zwycięstwa. Poza tym moim zdaniem na 1-2 miesiące można sobie odpuścić bieganie po komisach,
  • soadfan
  • darek-jg
  • Phiaas
  • hoszin
  • emerjot
  • +7 innych
  • 2
hoszin
hoszin
hoszin
18.03.2020, 16:11:19
  • 0
A co np. z przestojem w firmie? muszę wyprać urlop np. na dwa tygodnie jak firma będzie stała?
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.03.2020, 21:43:32
  • 0
@hoszin: Nie siedzę w prawie pracy, więc podsyłam link

https://strefabiznesu.pl/koronawirus-a-przymusowy-urlop-18032020-r-czy-pracodawca-moze-zmusic-pracownika-do-wziecia-wolnego/ar/c10-14863889
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 11.12.2019, 18:29:24
  • 116
Ok, podzielę się tym. Zajmuję się pomocą prawną przy wadach pojazdów. Prowadziliśmy sprawę dla klienta, który przyjechał zza wschodniej granicy specjalnie, żeby kupić samochód od handlarza oszusta we Wrocławiu.

W trakcie jazdy próbnej w kabinie czuć było paliwo, więc potencjalny zakres możliwych wad radosny i niebezpieczny. Klient poczuł paliwo i pyta czy to zapach benzyny, a handlarz-mirek na to, że to zapach powietrza we Wrocławiu. XD

Klient uwierzył, samochód kupił.

#
  • konto usunięte
  • konto usunięte
  • KAROO
  • ShortyLookMean
  • darek-jg
  • +111 innych
  • 4
dzek
dzek
dzek
11.12.2019, 18:45:33
  • 77
zapach powietrza we Wrocławiu


@LaudatorLibertatis: xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
  • pacmanek
  • Fasol88
  • szasznik
  • Bolczewski
  • pan_Dzik
  • +72 innych
Fasol88
Fasol88
Fasol88
11.12.2019, 19:21:22
  • 1
@dzek: xDDDDDDDDDDDDD
  • LaudatorLibertatis

1061

Hyundai Tucson 2.0 CRDi Mild Hybrid z krzywmi podłużnicami

Hyundai Tucson 2.0 CRDi Mild Hybrid z krzywmi podłużnicami

Jeśli myślisz o zakupie auta marki #Hyundai to radzę zapoznać się z moim materiałem.  Mój problem jest dość specyficzny. Kupiłem a właściwie wziąłem auto - Hyundai Tucson 2.0 CRDi Mild Hybrid w salonie Motortest Anna Szadkowska w Warszawie, Hynka 2a. Oczywiście auto sfinansowane przez CPM czyli...

mixmaxmoto
z
wykop.pl
dodany: 20.11.2019, 20:25:16
  • 322
  • #
    hyundai
  • #
    masterlease
  • #
    carprimemanagement
  • #
    motortestwarszawa
  • #
    hyundaimotorpoland
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 21.11.2019, 11:21:15
  • 3
@mixmaxmoto Praktyka zawierania umów sprzedaży lub przedwstępnych umów sprzedaży z przyszłym leasingobiorcą jest spotykana, niezależnie od tego, że jest dosyć kuriozalna. Wady masz bardzo poważne i jestem w sporym szoku, że dealer z producentem nie chcą się dogadać. Zajmuję się pomocą prawną przy wadach pojazdów (autoprawo.pl), więc gdybyś chciał dodatkowej opinii o sprawie, analizy dokumentacji itp. przed wytoczeniem powództwa to mogę pomóc.

803

Umowa kupna-sprzedaży samochodu bezpieczna dla kupującego

Umowa kupna-sprzedaży samochodu bezpieczna dla kupującego

Przygotowałem 4 wzory umów z dokładną instrukcją wypełnienia. Z tą umową, żaden mirek handlarz nie da nam rady, a jeśli nie będzie chciał jej podpisać, to pytanie, czy warto od niego kupować.

LaudatorLibertatis
z
autoprawo.pl
dodany: 08.06.2018, 09:31:22
  • 177
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochody
  • #
    prawo
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 09:41:38
  • 17
@bigger: W komisie jak najbardziej można podpisać umowę do faktury, a to czy komis się zgodzi, czy nie to inna sprawa. Co do zabezpieczenia sprzedawcy, to jest akurat bardzo proste bo wystarczy wyłączyć rękojmię. Gorzej w relacji B2C, tutaj można zrobić jedynie ogólne klauzule o zużyciu eksploatacyjnym i braku pewności co do przebiegu, natomiast nic nie zastąpi w takim przypadku dobrego sprawdzenia pojazdu przed sprzedażą i opisania tego, co się wie.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 11:31:48
  • 23
@stworek_potworek_pokaze_jezorek: Zużycie oleju, powypadkowość, popowodziowość, wcześniejsze naprawy, wczesniejsze wykorzystywanie na potrzeby taksówki / szkoły nauki jazdy itp. No i to, że Niemiec gonił do granicy.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 11:33:09
  • -4
@mamspodniewpaski: Nie jest bez sensu bo powoduje, że kupujący musi zwrócić uwagę na tę kwestię. W praktyce bardzo rzadko na to zwracają uwagę i okazuje się, że: 1) OC nie ma, 2) OC jest nieopłacone bo było płatne w ratach, 3) OC kończy się wcześniej niż sprzedawca deklarował, a kupujący nie popatrzył na polisę.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 11:51:21
  • 0
@sad_pepe: To są akurat wady eksploatacyjne, więc jeśli nie składałeś zapewnień co do tego typu wad, to - co do zasady - nic Ci nie grozi.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 11:52:36
  • -1
@Lotto: Zerknij w artykuł. Posłużyłem się tym pojęciem bo jest wielokrotnie popularniejsze wśród nie-prawników, niż umowa sprzedaży. Chodzi więc o to, żeby znaleźć to czego się szuka. Celowo wyjaśniam to już na początku artykułu. Jakbyś popatrzył na same wzory, to również są one nazwane poprawnie.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 11:53:43
  • 5
@tumiwisizm: Prowadzę sporo takich spraw i powiem Ci, że mam pół na pół. Sporo spraw z komisami i sporo z prywatnymi właścicielami. Mało spraw z ASO sprzedającymi używane samochody i handlarze narzekają, że sporo rynku im zabrały ASO. Inna sprawa, że istotna jest też struktura sprzedaży tj. ile na rynku sprzedają prywatni właściciele, a ile handlarze.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 11:55:36
  • -1
@vegetassj1: Zgadza się. W artykule wyraźnie zaznaczam, że chodzi po prostu o to, żeby kupujący zwrócił uwagę na kwestię OC, bo często nie zwraca.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 11:57:14
  • -1
@veget00: Niekoniecznie. Istotne jest to, żeby sprzedawca widział, że spór w sądzie jest nieuchronny albo że sprawa może się odbić medialnie. Mowa oczywiście o większych podmiotach. Zawierałem ugody przedsądowe nawet bezpośrednio z producentami.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 11:57:41
  • -1
@Shilo: Stan igła? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 12:01:32
  • -2
@witamina_m: Dlatego napisałem, że jest to umowa korzystna dla kupującego. Bywa tak, że samochód jest świeżo po przeglądzie, który był jaki był i tak naprawdę nie powinien być podbity. Takie postanowienie umowne może odrobinę pomagać kupującemu natomiast z punktu widzenia całości umowy nie jest kluczowe.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 12:03:53
  • -1
@Lotto: Wiem, liczyłem się z tym zarzutem, natomiast konfrontacja poprawności nazewnictwa z zachowaniami i zwyczajami klientów, musi prowadzić do kompromisów. Jak jednak zauważyłeś, nie rezygnuję z edukowania w zakresie tego jakie jest poprawne nazewnictwo.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 12:05:10
  • -2
@nonkonformista: masz rację, to jest jedyny błąd, który w pozostałych wersjach umowy już nie występuje. Napisz jakie widzisz inne błędy, jestem otwarty na jej udoskonalanie.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 12:09:47
  • 1
@zawadaPL: Z bardzo prostego powodu. Nie ma sensu walczyć z wiatrakami. Wielokrotnie spotykałem się z pytaniami o to, czy mogę przesłać umowę kupna / umowę kupna-sprzedaży, zamiast umowy sprzedaży. Statystyki w planerze google adwords też są miażdżące. Jeśli mam więc okazję stworzyć coś co będzie przydatne i nie będzie wprowadzało kupującego w błąd to wolę to niż nadymanie się, że ja znam poprawną nazwę, a inni nie.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 12:10:19
  • -4
@Bluesuxx: Twoje prawo wygonić, a prawo innego podpisać.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 12:17:16
  • -1
@nonkonformista: itd? To poważnie są te błędy, które znalazłeś? Definiowanie terminów w umowie jest bardzo popularne i możesz się zżymać, że ktoś ma taki zwyczaj, natomiast nazwanie tego błędem jest co najmniej dziwne.

Druga kwestia. Co ma informacja o zobaczeniu samochodu do jego kredytowania? Jeśli nie widziałeś samochodu, możesz zmienić ten fragment umowy. W praktyce transakcje, w których podpisuje się umowę bez uprzedniego zobaczenia samochodu, są bardzo rzadkie. Oczywiście występują, natomiast
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 12:19:35
  • -2
@Bluesuxx: Naprawdę nie jest aż taka. :-) Jest korzystna, to fakt, natomiast byłbym w stanie napisać umowę wielokrotnie korzystniejszą dla kupującego i czasem się z takimi spotykam, gdy trafia do mnie klient z wadami pojazdu.

Niezależnie od treści umowy, kupujący i tak będzie musiał wykazywać: charakter wad, to że nie są efektem zwykłego normalnego zużycia samochodu (chyba że były odmienne zapewnienia sprzedawcy), to że wady istniały lub ich przyczyna istniała w
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 12:21:08
  • -1
@vegetassj1: Zgadzam się z Tobą :-) Natomiast w praktyce jest jak jest. Kilka lat temu takiego podejścia nie miałem, a większość kupujących nigdy nie będzie miała. Można powiedzieć, że to ich sprawa i za brak uwagi się patrzy, a można też im pomóc i minimalizować prawdopodobieństwo wystąpienia problemów.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 12:35:42
  • -1
@nonkonformista: Pierwszy fragment zdania pojawia się w każdej umowie sprzedaży. Rozumiem, że każda jest przekombinowana? Drugi fragment omawiamy sobie na mikroblogu https://www.wykop.pl/wpis/32511707/mireczki-dzisiaj-w-maszprawo-wracamy-do-korzeni-po/

W gruncie rzeczy potwierdzasz, że umowa spełnia rolę, którą ma spełniać. Takie postanowienie umowne jest korzystne dla kupującego i równocześnie odpowiada na praktyczny problem podbijania przeglądów na lewo. Często zdarza się tak, że handlarz zachwala samochód informując, że przegląd był robiony tydzień temu. Kupujesz, jedziesz do siebie i okazuje
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 12:37:09
  • -1
@mamspodniewpaski: Wyraźnie napisałem już w kilku komentarzach, że chodzi o zwrócenie uwagi kupującego na kwestię OC, na co wielu kupujących uwagi nie zwraca. Poza tym to postanowienie umowne zwiększa skuteczność roszczeń odszkodowawczych w niektórych sytuacjach.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 12:39:05
  • 6
@leon-san: Ja też :-) Raz np. byłem na przeglądzie przed kupnem i dopiero po 30 minutach męczenia pracownika, który oglądał samochód, wydusiłem z niego, że samochód był cały malowany. Za nic nie chciał tego przyznać. Badanie za 500 zł.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 12:45:48
  • 1
@mwwilk:

przegląd techniczny kończy się np. za 2 dni od dnia sprzedaży. Auto ktoś sprzedaje, a kolejnego dnia kupujący jedzie na przegląd i się okazuje, że nie wbiją PT, bo jedno koło hamuje 90%, a drugie 30%. Co wtedy? W dniu sprzedaży teoretycznie był sprawny.


Łatwo będzie udowadniać, że w dacie sprzedaży wady istniały. I to nawet bez takiego postanowienia umownego.

Dodatkowo ZAZNACZAM, że można auto kupić bez aktualnego przeglądu czyli
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 12:46:32
  • -1
@bachus: Nawet na innym wzorze umowy im więcej informacji od sprzedawcy wpiszesz tym lepiej.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 12:52:31
  • -1
@nonkonformista:

ogłoszenia mogły być w kilku mediach.


Pewnie, że mogło. Będzie to przedmiotem postępowania dowodowego. Jeśli kupujący zapisał sobie ogłoszenie, a sprzedawca będzie twierdził, że treść się zmieniła, to niech to wykazuje. Normalne postępowanie dowodowe. Nawiasem mówiąc bardzo rzadko spotykam się z zarzutem, że ogłoszenie miało inną treść. Zazwyczaj tylko wtedy, gdy handlarz: a) nadpisał ogłoszenie i wrzucił inny samochód do sprzedaży, b) po sprzedaży modyfikował treść i wpisywał wady, o
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 12:53:59
  • -1
@matti82: Zerknij na dyskusję, dla wielu jest zdecydowanie zbyt korzystna dla kupującego ;-) W mojej ocenie, jeśli strony przed zawarciem umowy pojadą sprawdzić samochód, a sprzedawca nie puszczał wodzów fantazji w ogłoszeniu o sprzedaży, to treść umowy jest oczywiście korzystna dla kupującego, ale tak jak napisałeś, nie jest bardzo korzystna.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 13:00:06
  • 2
@mwwilk: przykładowe orzeczenie Sąd Okręgowy w Poznaniu w wyroku z dnia 21.08.2015 r. (sygn. akt XV Ca 471/15): „na ocenę wadliwości pojazdu i odpowiedzialność pozwanych z tytułu rękojmi nie miał wpływu fakt, że pojazd miał cenę uwzględniająca stan techniczny, wiek i przebieg, a nabywca dokonał pomyślnej jazdy próbnej i podpisał umowę z adnotacją, że stan techniczny jest mu znany (…). Powód nie miał przy tym obowiązku dokonywania szczegółowych badań i ustaleń
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 13:07:48
  • 0
@wojniz: Podanie przedziału jest dobrym rozwiązaniem. Albo info kiedy ostatnio olej był wymieniany / dolewany. Chodzi o to, żeby poradzić sobie ze skrajnymi przypadkami, gdzie dolewasz 2-3 litry co 1000 km.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 13:14:02
  • -1
@fwing: O klauzulach niedozwolonych możesz mówić w relacji B2C. Poza tym było to uznawane za klauzulę niedozwoloną bo mylnie kierowała do k.c. zamiast do Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Aktualnie reżim rękojmi jest ujednolicony w k.c.

Wzór nie jest nieprecyzyjny. Poczytaj dyskusję w komentarzach, gdzie omawiamy wszystkie postanowienia umowne.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 13:20:28
  • 0
@nonkonformista: Twoje argumenty są w mojej ocenie nietrafione. Wydaje mi się to, że obszernie odpowiedziałem na Twoje zarzuty, Ty natomiast bardzo oszczędnie odniosłeś się do tego co Ci odpisywałem.

Weź też proszę pod uwagę, że mam z tymi sprawami do czynienia regularnie i wiem z jakimi problemami spotykamy się w sądach, a jakie są wydumane. Problemy przedstawiane przez Ciebie, jakkolwiek możliwe, są wydumane bo prawdopodobieństwo ich wystąpienia jest wyjątkowo niskie.

Weźmy
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 13:27:15
  • 9
@TheDzions: Mireczku, jak uważasz, że jestem dzbanem to nie wiem czy jest sens odpisywać, ale spróbuję.

Jak masz dwumas to jest to wada eksploatacyjna i co do zasady, nawet ta umowa nie pomoże kupującemu, chyba że sprzedawca składał odmienne zapewnienia co do stanu pojazdu.

Co do dopuszczenia do ruchu to postanowienie umowne odpowiada na praktyczny problem podbijania przeglądów na lewo. Często zdarza się tak, że handlarz zachwala samochód informując, że przegląd
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 13:28:40
  • -1
@TheDzions: Podałem przykład co można wpisać. Może to pomóc, gdy handlarz zalewa silnik motodoktorem, jedziesz na wymianę oleju i nagle okazuje się, że albo wymieniasz silnik albo złomujesz samochód. Pewnie, że to ciężko ocenić, ale można się obronić przed przypadkami skrajnie zużytych silników.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 13:36:40
  • 0
@nonkonformista: Odpisałem Ci obszernie dlaczego ta umowa jest dobra i dlaczego Twoja argumentacja dobra nie jest. Niech inni ocenią, bo siebie i tak nie przekonamy. Wiemy już natomiast, że nie wiesz co jest przydatne z punktu widzenia sporu ze sprzedawcą na etapie przedsądowym lub sądowym. Ja wiem i treść tej umowy jest z tym bezpośrednio związana.

Mylisz się też twierdząc, że tej umowy nikt nie podpisze bo ta umowa, w starszej
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 13:37:44
  • 0
@atrax15: To jak kiedyś przeczytasz i porównasz z inną umową, będziesz wiedział dlaczego jest korzystna dla kupującego ( ͡° ͜ʖ ͡°)
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 13:42:31
  • -1
@veget00: Może jak zamkniemy jakąś dużą sprawę. Mamy na biegu np. Maserati z wadami :-)
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 13:44:19
  • 0
@TheDzions: Wydaje mi się, że nasze poglądy są bardzo podobne. Zwróć uwagę, że w umowie jest postanowienie, które bardzo zmniejsza ryzyko zaniżenia ceny (wspominam zarówno w umowie jak i w instrukcji do niej o odpowiedzialności karnej i karnoskarbowej). Jest też postanowienie o OC, które mogłoby być niepotrzebne, ale dzięki temu kupujący zwróci na to uwagę, a często nie zwraca.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 13:51:22
  • 0
@nonkonformista: Mireczku jestem przekonany, że Ty stworzysz taką umowę. I nie będzie w niej słowa "właściwość". ( ͡° ͜ʖ ͡°)
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 13:53:44
  • -1
@mwwilk: To nadal uwaga natury ogólnej, bo przy B2C dochodzi po prostu większy obowiązek informacyjny wynikający z art. 355 § 2 k.c.
Żeby to postanowienie umowne cokolwiek znaczyło trzeba wypisać albo konkretne wady albo ogólnie napisać np. o "zużyciu eksploatacyjnym wyższym niż przeciętne" "wskazaniu drogomierza, które może nie odzwierciedlać przebiegu pojazdu" itp.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 13:55:31
  • 0
@benc: W mojej ocenie nic to nie daje. PESEL jest ważniejszy bo ułatwia np. ustalenie adresu zameldowania w bazie PESEL.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 13:56:36
  • 0
@mwwilk: Rękojmia jest w B2C, B2B i C2C. W C2C i B2B można ją wyłączyć, ale jeśli wyłączenia w umowie nie ma to obowiązują przepisy z k.c.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 13:59:54
  • 0
@veget00: :-D Nie. O to http://www.tvnturbo.pl/aktualnosci,1850,n/gwarancje-i-akcje-serwisowe-ile-naprawde-sa-warte,217182.html
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 14:01:43
  • -1
@mwwilk: Jedną z przesłanek odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest brak wiedzy kupującego o wadach, więc jest tak jak napisałeś. Ponadto, choć to nie wynika wprost z przepisów, to przy wadach eksploatacyjnych, rękojmia też nie obowiązuje, chyba że sprzedawca składał odmienne zapewnienia np. że zrobił rozrząd, a go nie zrobił.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 14:02:36
  • 0
@atrax15: Pewnie, że jest korzystna, ale nie ma żadnego z elementów, które ja dodałem jako korzystne. Rzeczy z umowy motodoradcy można natomiast w mojej umowie dopisać w uwagach (np. że samochód jest bezwypadkowy).
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 14:12:10
  • 0
@m0rgi: Nigdzie nie piszę, żeby wpisywać takie uwagi. Przeciwnie, to są uwagi, które często sam sprzedawca wpisuje w ogłoszeniu lub składa takie zapewnienia. Zgadzam się, że trafia się też sporo kupujących z wydumanymi oczekiwaniami. W takim przypadku lepiej jest podpisywać inne wzory umowy. Uważam, że transakcja jest fair jeśli sprzedawca powie co naprawdę wie, a kupujący też dołoży starań i zapłaci przynajmniej za podstawowy przegląd.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 14:24:56
  • 5
@jozinzbazin2: Mireczku wydaje mi się, że zaczynając w chamski sposób już na początku eliminujesz możliwość normalnej rozmowy, ale spróbujmy.

Serio? to jest standard przy dokumentach.


Ludzie o tym nie wiedzą. Spotykałem się wielokrotnie z dokumentami, gdzie istniał spór co do tego, co było objęte przedmiotem oświadczeń.

I co to za wydarzenie? Jak kupują dwie osoby są dane dwóch osób, jak sprzedają dwie osoby są dane dwóch osób. Kto tu amerykę odkrył?
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 14:26:10
  • -1
@prawde_powiadam_Wam: jak każda umowa i ta jest dobrowolna. jej starsza wersja z powodzeniem funkcjonuje sobie od kilku lat i dostawałem już do poprowadzenia sprawy na jej podstawie .
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 14:41:12
  • 2
@jozinzbazin2: Mireczku nie wiem skąd Twoja frustracja wylewająca się w każdym zdaniu, ale naprawdę jest niepotrzebna i nieprzydatna. Mogę napisać Ci tylko tyle, że dostałem do analizy już około 10.000 spraw dotyczących tylko i wyłącznie wad pojazdu. Ta umowa odpowiada na istniejące problemy. Ja rozumiem, że w Twoim mniemaniu ludzie to idioci, jeśli muszą czytać taką instrukcją, natomiast w mojej ocenie każdy zna się na swojej działce i nie muszę wymagać
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 14:57:45
  • 1
@jozinzbazin2: Umowa posiada wbudowany czujnik wad auta i po zbliżeniu jej do samochodu z wadami świeci na czerwono.

A poważnie, doskonale wiemy, że przed wadami samochodu można, w pewnym zakresie, uchronić się jedynie poprzez gruntowne sprawdzenie jego stanu technicznego. Umowa ma natomiast pomóc w egzekwowaniu swoich praw w razie problemów, a w niektórych przypadkach da też do myślenia kupującemu, w sytuacji gdy sprzedawca nie będzie chciał wpisać do umowy np. treści
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 15:05:34
  • -1
@putinex: Dlatego wyjaśniam to na samym wstępie artykułu. Jeśli komuś nie chce się nawet go otworzyć to jakoś przeżyję, że uzna mnie za niewiarygodnego. Nie mogę pomijać tego jak wyglądają realia bo chcę, żeby to się komukolwiek przydało.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 17:02:22 via Android
  • 0
@Dziadekmietek wejdź proszę w artykuł albo poczytaj komentarze. Wyjaśniłem skąd ta nazwa.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 17:03:49 via Android
  • -1
@putinex to rzeczywiście eliminuje tę umowę :-)
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 17:04:58 via Android
  • 0
@LudwikXIV wejdź proszę w artykuł, zerknij na pierwszy nagłówek.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 17:17:31
  • 0
@LudwikXIV: Wyjaśniłem w artykule jaka jest poprawna nazwa, natomiast 3x więcej wyszukiwań frazy "umowa kupna-sprzedaży" w porównaniu do "umowy sprzedaży" i wyjaśnianie wielokrotnie klientom proszącym mnie o umowę kupna, zamiast umowy sprzedaży, skutecznie wyleczyło mnie z przepychania się o terminologię. Ty wiesz o co chodzi, ja wiem i na dodatek opisuję to na początku artykułu.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 17:25:56
  • -3
@Dziadekmietek: nie dorabiam teorii. Gdyby skala zjawiska była niewielka to wtedy bym to korygował. Po ponad 5 latach zajmowania się dzień w dzień samochodami, tobie też by ustał zapał. Nawiasem mówiąc robię to co mówisz, czyli koryguję błędy. Już w pierwszym nagłówku wyjaśniam poprawną nazwę, mimo że z punktu widzenia większości czytelników jest to obojętne. Tylko żeby przeczytała to większa niż mniejsza liczba osób, muszę uwzględniać realia. Nie mam więc zamiaru
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 17:36:08
  • -1
@LudwikXIV: Samo w sobie nie, to prawda. Natomiast z każdą umową wiąże się obowiązek podatkowy jednej lub drugiej strony, a także obowiązek zawiadomienia o zbyciu i nabyciu, w związku z czym ten skrót jest uprawniony. Tym bardziej, że jego rolą jest odstraszenie od wskazania w umowie zaniżonej ceny.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 17:37:53
  • -1
@mamspodniewpaski: Sprzedawca zapewnił mnie, że OC jest ważne jeszcze 10 miesięcy, a jest ważne 1 miesiąc. Jestem w plecy o koszt 9 miesięcy ubezpieczenia. Mogę na tej podstawie żądać zapłaty od sprzedawcy, jeśli będę miał dowody na okoliczność treści jego zapewnień.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 17:43:39
  • -2
@Dziadekmietek: moi klienci to nie są Janusze. Moi klienci nie są po prostu prawnikami i nie mam zamiaru wymagać od nich tego czego może wymagać od siebie prawnik.
Co do Twojego drugiego zarzutu, również pokazuje on po prostu Twoje skrajnie niepraktyczne podejście do tematu. Moją rolą jest stworzyć umowę zrozumiałą i nieposłużenie się terminami prawnymi nic jej nie ujmuje.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 17:59:52
  • -1
@Dziadekmietek: Przyjmuję do wiadomości, że nie będziesz moim klientem. Będzie mi Ciebie brakowało ( ͡° ͜ʖ ͡°)
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 18:03:23
  • -2
@Dominiko_: Wejdź proszę w artykuł albo przeczytaj komentarze i zrozumiesz dlaczego użyłem tego terminu. Dla jednego Januszem jest ktoś kto nie zna umów nazwanych z k.c., dla drugiego Januszem będzie ktoś kto nie zerknął na artykuł, który komentuje. Dla mnie, ani jeden, ani drugi Januszem nie jest, ale może po prostu jestem zbyt tolerancyjny. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 18:55:09
  • -1
@putinex: Pewnie masz rację natomiast bardzo rzadko dostaję do analizy umowy uzupełnione o dane stron na komputerze. Ma to też swoje "psychologiczne" uzasadnienie. Jeśli jedna strona przyjedzie z umową, w której są dane wypełnione na komputerze to druga strona bardziej obawia się tej umowy jako takiej, która nie jest pierwszą lepszą, tylko konkretnie wybraną przez drugą stronę. Czy jest to racjonalne? Pewnie, że nie, ale tak to wygląda w praktyce.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 18:57:15
  • -1
@mamspodniewpaski: Do odstąpienia nie. Natomiast do odszkodowania już tak, przy czym mnie chodzi głównie o to, o czym Ty piszesz, czyli żeby kupujący po prostu zwrócił na to uwagę.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.06.2018, 19:23:10
  • -1
@LudwikXIV: Ze swojej strony deklaruję możliwość wrócenia do naszej rozmowy jeśli będziesz w stanie kiedyś powstrzymać się w zwykłej dyskusji od takich przymiotników jak "niedorzeczny" i "urojony". Tobie to odpowiada, ok. Mnie nie.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.03.2019, 08:41:33
  • 1
@mikimax: Linkowany przez Ciebie artykuł zawiera kilka bardzo istotnych przekłamań, więc uważałbym z jego reklamowaniem. Pierwsze z brzegu:

Forma umowy kupna-sprzedaży samochodu nie jest uregulowana prawnie, dlatego mogłaby zostać zawarta między nabywcą a sprzedawcą nawet ustnie.


Oczywiście, że umowa sprzedaży jest "uregulowana prawnie". Zerknij w art. 535 i n. Kodeksu cywilnego. Poza tym z pierwszego członu zdania, w żaden sposób nie wynika drugi. Umowa sprzedaży jest uregulowana w k.c., a niezależnie

2432

Dlaczego VW zataja opinię rzeczoznawcy przed swoim klientem?

Dlaczego VW zataja opinię rzeczoznawcy przed swoim klientem?

Pan Robert kupił nowego Volkswagena Passata CC. Przy przebiegu poniżej 100k samochód miał już 4 razy wymieniane sprzęgło, wymienianą skrzynię biegów DSG, koło zamachowe i naprawiany silnik. Volkswagen zrobił opinię swojego rzeczoznawcy i odmówił nam jej udostępnienia. Prośba o #wykopefekt.

LaudatorLibertatis
z
autoprawo.pl
dodany: 20.02.2019, 08:54:55
  • 270
  • #
    wykopefekt
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochody
  • #
    volkswagen
  • #
    prawo
  • #
    maszprawo
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 20.02.2019, 09:03:32
  • 274
@przedostatni_wolny_login: Sugerowałbyś zamiast tego kilkuletnią markę premium? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 20.02.2019, 09:09:43
  • -14
@Teoriawojny: Aż 6 miesięcy wymieniali mu skrzynię biegów? Pytanie, czy zawalił dealer, czy były problemy z dostarczeniem nowej skrzyni. Chociaż z punktu widzenia klienta wszystko jedno.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 20.02.2019, 09:11:18
  • 63
@przedostatni_wolny_login: Tylko sobie żartuję. Klient teraz rozegrałby sprawę zupełnie inaczej, ale po prostu wierzył - jego błąd - że z nowym samochodem, gwarancją i dodatkowym ubezpieczeniem, nie będzie miał takich problemów.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 20.02.2019, 09:15:03
  • 40
@Teoriawojny: Wymieniają, ale trzeba się trochę poszarpać, zazwyczaj przy udziale prawnika. Nawet raz doprowadziłem do wymiany silnika na nowy. Nie dotyczyło to co prawda VW, ale udaje się takie rzeczy załatwiać.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 20.02.2019, 09:20:28
  • 49
@xetrov: Statystycznie tragedii z VW nie ma, przynajmniej wśród moich klientów. Najwięcej spraw mam z Audi i BMW oraz z samochodami francuskimi. Oczywiście są to głównie samochody kupione jako używane no i trzeba by to porównać do ogólnego udziału tych marek w rynku samochodów nowych i używanych, więc bardziej piszę to jako ciekawostkę, a nie rzetelną statystykę. Natomiast sama obsługa posprzedażowa klienta to oczywiście inna historia...
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 20.02.2019, 09:24:46
  • 43
@soadfan: Dawno po terminach. Klient ciągle liczył, że pomogą mu rozwiązać problem w ramach gwarancji, że upłynęły mu terminy. Jest to często błąd kupujących, którzy decydują się na roszczenia z gwarancji zamiast z rękojmi.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 20.02.2019, 09:26:31
  • 121
@kinasato: Bo marki premium kupuje się kilkuletnie. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Wtedy masz pewność, że ktoś już przetestował konkretny egzemplarz.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 20.02.2019, 09:42:26
  • 22
@gundis24: Tak, autoprawo.pl to mój projekt. Jak będziesz miał jakiekolwiek kwestie związane z prawem i motoryzacją to pisz. :-)
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 20.02.2019, 09:59:45
  • 0
@SpokojnyPan: Dlatego odesłałem do zewnętrznego źródła. Oczywiście nikt nie pisze, że każda taka skrzynia przy 150k się sypie i wymaga naprawy albo wymiany. Natomiast tak jak są typy problematycznych silników, tak samo ze skrzyniami. Nie sposób tu określić nawet statystycznego prawdopodobieństwa wystąpienia problemów, ale takie, a nie inne opinie o danym silniku/skrzyni rzadko biorą się znikąd.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 20.02.2019, 10:02:00
  • 0
@oniak: A co twierdzili w ASO? Że ten typ tak ma?
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 20.02.2019, 10:04:39
  • 18
@SpiderFYM: Oglądałem, warto! Pisałem też artykuł o tej sprawie na gruncie prawa polskiego. Nasz rząd mógł coś zrobić, ale nie zrobił.
https://autoprawo.pl/dieselgate-pozew-ws-afery-volkswagena-sens/ (wersja skrócona)
http://autoprawo.pl/wp-content/uploads/2018/12/PIE-monografia_Afera-Volkswagena-a-ochrona-powietrza-w-Polsce_Oskar-Mo%C5%BCd%C5%BCy%C5%84.pdf (wersja dla prawników)
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 20.02.2019, 10:18:57
  • 2
@Millionth_Visitor: Niestety problem dalej występuje. Podpytam klienta, czy te aktualizacje były robione, natomiast biorąc pod uwagę liczbę napraw, nie wyobrażam sobie, żeby było inaczej.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 20.02.2019, 10:31:10
  • 0
@tomszczyk: Prawnie nie ma takiego obowiązku i napisałem to nawet w artykule. Dopiero na zlecenie sądu moglibyśmy uzyskać taki dokument. Czym innym jednak są przepisy, a czym innym przebieg całego procesu reklamacyjnego i to jak bardzo klient naciął się na samochodzie, który w pierwszych latach eksploatacji nie powinien być tak awaryjny.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 20.02.2019, 10:32:42
  • -1
@juzjuzjuz: A w ASO co mówią? Starają się rozwiązać problem?
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 20.02.2019, 10:38:11
  • 0
@juzjuzjuz: Cisnąłbym ich, żeby się przejechać egzemplarzem porównawczym. Mocne stępienie zmysłów (słuchu, wzroku) to częsta przypadłość, gdy chce się spławić klienta.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 20.02.2019, 10:42:21
  • 1
@Ceglarek: No tak, tylko że wtedy jak informujesz potencjalnego kupującego o problemach z samochodem to dostaje on sporą możliwość negocjowania ceny. A jak nie informujesz to wchodzisz w rolę oszusta. I tak słabo, i tak niedobrze.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 20.02.2019, 10:44:34
  • 0
@nonkonformista: Prawnie VW nie ma obowiązku udostępniać opinii i napisałem to nawet w artykule. Dopiero na zlecenie sądu moglibyśmy uzyskać taki dokument. Czym innym jednak są przepisy, a czym innym przebieg całego procesu reklamacyjnego i to jak bardzo klient naciął się na samochodzie, który w pierwszych latach eksploatacji nie powinien być tak awaryjny. Jak się prowadzi biznes to rzadko kiedy ograniczasz się wobec klientów tylko do czego, czego wymagają przepisy.

Poza
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 20.02.2019, 10:46:11
  • 8
@Ptoing: Nie potrafię rzetelnie odpowiedzieć. Siłą rzeczy trafiają do mnie osoby, które się na taką obsługę nacięły, a nie Ci, którzy samodzielnie rozwiązali problem. Poza tym sporo zależy też od konkretnego dealera, który może również naciskać u producenta na rozwiązanie sprawy.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 20.02.2019, 10:49:24
  • 3
@EN_Norbert: Jakby Ci skrzynia szarpała to też byś mało jeździł. Szkoda nerwów. :-)
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 20.02.2019, 10:50:05
  • 24
@AnThRaX: Uważam, że w geście solidarności powinieneś coś w nim zepsuć.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 20.02.2019, 10:56:53
  • -1
@sirdam: @DanielAquarius Wiadomo, że różnie bywa, ale przecież kurczę od tego jest gwarancja, żeby takie problemy rozwiązywać. A tu się nie dało mimo gwarancji i dodatkowego ubezpieczenia na naprawy. To jest słabe.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 20.02.2019, 11:16:07
  • 1
@coyoteblue: Uroczy dealer. A tak z ciekawości, ubytku wartości handlowej dochodziłeś od ubezpieczyciela?
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 20.02.2019, 11:29:47
  • 1
@nabrzmialeczeresnie: Tutaj była już wymiana skrzyni przy niecałych 70k przebiegu. No i nie pomogło.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 20.02.2019, 11:53:54
  • 0
@LDevil: Prawnie VW nie ma obowiązku udostępniać opinii i napisałem to nawet w artykule. Dopiero na zlecenie sądu moglibyśmy uzyskać taki dokument. Czym innym jednak są przepisy, a czym innym przebieg całego procesu reklamacyjnego i to jak bardzo klient naciął się na samochodzie, który w pierwszych latach eksploatacji nie powinien być tak awaryjny. Jak się prowadzi biznes to rzadko kiedy ograniczasz się wobec klientów tylko do czego, czego wymagają przepisy.

Poza
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 20.02.2019, 11:56:18
  • 0
@modemik: Jest nie tyle błędna co robiona w warunkach nieosiągalnych w warunkach drogowych. Niestety przepisy na to pozwalają, ale zmienia się to już w lepszym kierunku (cykl WLTP zamiast NEDC). https://autokult.pl/30074,cykle-wltp-zastapil-nedc-koniec-oszukiwania-klientow
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 20.02.2019, 13:17:57
  • 2
@Theczarek: @SpokojnyPan Przecież opcja "użytkownik uszkodził" jest często pierwszą, którą się udowadnia. Naprawdę sądzicie, że ASO, ubezpieczyciel i VW zgodziliby się na tyle napraw i diagnostyki, gdyby udało im się to zrzucić na klienta? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 20.02.2019, 14:05:20
  • -1
@Theczarek: Spora liczba użytkowników DSG katuje je, a VW i dealerzy dobrowolnie, wielokrotnie wymieniają podzespoły, przysyłają swoich rzeczoznawców i negocjują ugody? Coś mi się to nie widzi ( ͡° ͜ʖ ͡°) Co nie zmienia faktu, że każda opcja, włącznie z tą opisywaną przez Ciebie, w konkretnym przypadku, jest możliwa.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 20.02.2019, 14:52:45
  • 0
@nie_programista_20k: Działa z tym wyjątkiem, że odstąpienie od umowy wymaga zgody finansującego tj. leasingodawcy. W praktyce niewykonalne. Natomiast obniżenie ceny, żądanie wymiany, żądanie naprawy, można realizować samodzielnie, bez udziału finansującego.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 20.02.2019, 14:58:08
  • 2
@frems: Na gruncie obowiązujących w tamtym okresie przepisów klient miał tylko rok na złożenie oświadczenia z tytułu rękojmi od momentu wydania mu pojazdu. Aktualnie te terminy są zdecydowanie dłuższe. Tu masz mój artykuł na ten temat.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 20.02.2019, 17:44:14
  • 3
@Student_AWAS: Trochę offtop, ale ciekawe, czy jak mirek handlarz kręci przebieg to skrzydła zanikają ( ͡° ͜ʖ ͡°)
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 20.02.2019, 08:57:56
  • 60
Mireczki dzisiaj w #maszprawo mam prośbę o wsparcie sprawy mojego klienta. Nowy Volkswagen Passat CC z przebiegiem mniejszym niż 100k miał 4 razy wymieniane sprzęgło i jeden raz skrzynię biegów, o naprawie silnika nie wspominając. Volkswagen zrobił opinię swojego rzeczoznawcy i odmówił nam jej udostępnienia. VW odmawia też udzielenia informacji, czy i z jaką liczbą zgłaszano mu już problemy z tą skrzynią biegów (DSG). Gdyby VW był świadomy takich problemów, powinno
Pobierz LaudatorLibertatis - Mireczki dzisiaj w #maszprawo mam prośbę o wsparcie sprawy mojeg...
źródło: comment_1AD2uVtyQplyzIjVqCYjvEZYuxYaHf53.jpg
  • baltic-vodka
  • mynameis60
  • skarbie
  • TymRazemNieBedeBordo
  • tajiri
  • +55 innych
  • 13
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 20.02.2019, 10:20:55
  • 15
@lougramm: Być może opisał to rzeczoznawca w opinii, której nie chcą nam udostępnić. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • lougramm
  • galonim
  • TypowyNietypowy
  • konto usunięte
  • Mir0
  • +10 innych
k.....u
k.....u
konto usunięte 20.02.2019, 13:35:56
  • 6
@LaudatorLibertatis: VW to taka firma właśnie, kupowałem auto z salonu i chciałem się załapać na wyprzedaż rocznika 2018 więc zacząłem od stycznia obserwować rynek i rozmawiać z dealerami. Promocje po 15k na modelu w cennikach podane maksymalne ceny wszystko super. VW ma na stronie listę aut z zeszłego roku wraz z cenami. I co się okazało? Wszystkie samochody zgodne z cennikiem promocyjnym na stronie NIE ISTNIALY. Obdzwonilem 11 dealerów w 8
  • konfitura
  • jonzi
  • lacksDescription
  • madmat
  • wlatca-oka
  • +1 innych
  • <
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 13
  • Strona 7 z 13
  • >
  • Zajmuję się prawem motoryzacyjnym na www.autoprawo.pl i pomocą prawną dla przedsiębiorców na www.biznesprawo.com. Lubię też robić martwe ciągi, ale za to mi nie płacą.
  • http://www.mozdzyn.pl

Osiągnięcia

  • Wykopowicz
    od 07.05.2020

    Wykopowicz
  • Komentator
    od 09.06.2018

    Komentator
  • VIP
    od 28.11.2016

    VIP
  • Rocznica
    od 02.07.2023

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 09.08.2015

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 16.12.2015

    Mikroblogger

Autorskie tagi

  • #maszprawo

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl