Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko385
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

Dreampilot
Dreampilot

Dreampilot

Dołączył 5 lat i 7 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2709
  • Znaleziska 129
  • Mikroblog 2580
  • Obserwujący 35
  • Obserwowane 92
  • Dodane (87)
  • Komentowane (1744)
  • Plusowane (749)
psiversum
psiversum
psiversum
15.02.2023, 06:43:49
  • 3
Proszę o ocenę sposobu zapisywania snów. Zapisuję je od nowa, po dłuższej przerwie. Sen na screenshocie to trzeci zapisany w nowym podejściu.

#swiadomysen
psiversum - Proszę o ocenę sposobu zapisywania snów. Zapisuję je od nowa, po dłuższej...

źródło: dream-diary

Pobierz
  • billuscher
  • Dreampilot
  • dan-kamynski
  • 9
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 15.02.2023, 09:21:58 via Android
  • 3
@psiversum 1. Nadaj każdemu marzeniu sennemu tytuł.
2. Pisz w czasie teraźniejszym.
3. Jak w śnie są tzw. znaki snu (anomalie, mało prawdopodobne i niemożliwe sytuacje, itp.) to je podkreślaj.
  • psiversum
  • billuscher
  • dan-kamynski
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 15.02.2023, 12:26:20 via Wykop
  • 3
@psiversum: Jak coś jest zapisane: "jestem, robię, lecę" to chyba łatwiej zobaczyć to okiem wyobraźni. Łatwiej później odgrywać te sny w głowie i w miejscach gdzie są znaki snu wizualizować że rozpoznajesz te znaki jako że to jest sen. Spotkałem się w literaturze przedmiotu że zalecali pisać w czasie teraźniejszym.
  • billuscher
  • dan-kamynski
  • psiversum
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 15.02.2023, 20:55:37 via Android
  • 1
@billuscher Prawda, idealnie to by należało je segregować.
  • billuscher
Nemayu
Nemayu
Nemayu
08.02.2023, 17:54:39
  • 3
#sebcel
Też jest w parku, też śmiesznie mówi po angielsku, ale za to daje wartość ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ

#medytacja #krishnamurti
Nemayu - #sebcel
Też jest w parku, też śmiesznie mówi po angielsku, ale za to daje wa...
  • billuscher
  • Malpigaj
  • BKZGlamrap
  • 2
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 08.02.2023, 21:49:39 via Android
  • 2
@Nemayu https://tricycle.org/magazine/the-shadow-side-krishnamurti/

Dla rozszerzenia perspektywy...
  • BKZGlamrap
  • Nemayu
lovekas
lovekas
lovekas
07.02.2023, 15:50:36
  • 1
Czytałem tutaj dużo o kotwicy dźwiękowej i postanowiłem to sprawdzić, niestety ciężko to zrobić bo skrypt wymaga pewnych poprawek i funkcjonalności, ale pomysł jest świetny, pomyślałem sobie że sam impuls dźwiękowy może być niewystarczający żeby uświadomić mnie w fazie REM i może lepsza by była konkretna informacja zwrotna dla podświadomości, czyli np. nagrane i zapętlone słowa mówiące że to sen, skrypt działałby co jakiś czas, zapewne mózg nie będzie tego przyjmować w
  • Dreampilot
  • 2
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 07.02.2023, 21:14:31 via Android
  • 2
@lovekas
Eksperymenty które przeprowadzał LaBerge ze współpracownikami wykazały że lepsze niż podpowiedzi dźwiękowe są sygnały świetlne, dlatego rozwój poszedł w kierunku masek emitujących czerwone światło. Światło rzadko kiedy wybudza ze snu a na sygnały dźwiękowe często reagujemy wybudzeniem co kończy zabawę.
Kilka tygodni temu cytowałem tu fragment z książki dr. LaBerge'a dotyczący problemu dźwięk vs. światło w konwersacji z kolegą @billuscher i argumentowałem dlaczego sygnały dźwiękowe raczej będą wybudzać ze snu. Musisz
  • mrmoon
  • billuscher
szaman4
szaman4
szaman4
07.02.2023, 12:27:55
  • 1
#medytacja

Siemka,

Ostatnio medytuje 2x dziennie po okolo 15 minut. Jestem pewnie gdzies na 3-4 poziomie wg The Mind Illuimnated, jako ze nie zasypiam, nie trace koncentracji na oddechu, czesto przez cala sesje potrafie sie na tym koncentrowac.

Na tyle, ze komentarze z apki sa niepotrzebne + nawet troche mnie irytuja, bo dobrze mi idzie, a ten gosciu mi mowi zebym wrocil do oddechu :)

I teraz pytanie, czy te komentarze powinny
  • Dreampilot
  • 8
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 07.02.2023, 17:04:20 via Android
  • 2
@szaman4
Jeśli to jest medytacja śamatha sensu stricte jak np. TMI to wszystko poza obiektem medytacji jest rozproszeniem.
O ile pamiętam to byłeś na odosobnieniu vipassany więc dziwię się że po takim treningu używasz jakichś aplikacji.
To co czujesz to łagodna "metitative joy". Jak to uczucie jest to dobrze, jak go nie ma to też dobrze. Nie wpadaj w pułapkę oczekiwań i niczego nie wymuszaj.
  • Przeciwniemu1
  • szaman4
lovekas
lovekas
lovekas
04.02.2023, 12:26:51
  • 2
Jaka kotwica do WILDA jest najskuteczniejsza? Przekonałem się że najbardziej polecana obserwacja oddechu czy innych fizycznych wrażeń jest zawodna i niestała, nie dość że są one odczuwalne tylko na jawie nie przenosząc się bezpośrednio do snu, to zauważyłem że te sposoby działają tylko na początku, organizm po jakimś czasie adaptuje się do bodźców i uczy się zasypiać głęboko mimo pozornego skupienia, co napędza łańcuch nieudanych prób, zastanawiam się czy liczenie nie będzie
  • billuscher
  • Dreampilot
  • 6
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 04.02.2023, 13:41:06 via Android
  • 2
@lovekas
Na początku sesji może być oddech dla relaksacji ale jak zauważysz pierwsze oznaki senności to zmień koncentrację na jakiś obiekt mentalny np. prostą wizualizację, liczenie, wrażenia hipnagogiczne.
  • lovekas
  • billuscher
lovekas
lovekas
lovekas
03.02.2023, 18:04:58
  • 2
Czy można z powodzeniem ćwiczyć WILDA w dzień? Mam na to czas i podejrzewam że w trakcie takiej drzemki jest duża szansa na fazę REM od razu po zaśnięciu(tj.jeżeli nie ma deficytu snu głębokiego to organizm chyba nie potrzebuje go w dzień), dodatkowo nie trzeba robić rozbudzania, ale nie wiem czy ewentualnie wypracowany sposób metody w trakcie dnia przełoży się na późniejsze próby w nocy po WBTB. Może w takim przypadku lepiej
  • Dreampilot
  • billuscher
  • 11
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 03.02.2023, 20:35:45 via Android
  • 2
@lovekas
Raczej nie. U mnie podczas popołudniowej drzemki jest najpierw NREM1 (stan hipnagogiczny -- początek snu) który przechodzi do NREM2 (sen lekki) jak za bardzo mi się przyśnie. Gdybym nie starał się być czujny i nie wzbudził się to jestem przekonany że po pewnym czasie przeszedł bym do NREM3 (sen głęboki) itd. a więc ukończył cały cykl snu.
Ale powinieneś to sprawdzić jak to wygląda u Ciebie.
Popołudniowa praktyka jest świetna do
  • billuscher
  • Nemayu
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 03.02.2023, 21:08:10 via Android
  • 0
@lovekas
https://wykop.pl/wpis/70150871/wpis
Nemayu
Nemayu
Nemayu
03.02.2023, 16:56:34
  • 4
Do świadomego śnienia można zastosować metodę All Day Awareness, ale można zastosować ją odwrotnie. Skupić się na czymś innym niż wskazywałby opis metody, ale w istocie będzie to zgodne z metodą ADA. Wydaje się być łatwiejsze, przystępniejsze i przynosić większe korzyści. Zwyczajnie ma więcej sensu.
Odpowiedź w wideo, od zaznaczonego momentu, czyli 1:18:46. Zaczyna się od pytania z widowni.

#swiadomysen #medytacja #krishnamurti
  • MatthewDuchovny
  • Dreampilot
  • billuscher
  • Vaclav
  • 20
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 03.02.2023, 21:30:59 via Android
  • 0
@Nemayu
Tak to powinieneś ćwiczyć ( ͡º ͜ʖ͡º)

"Mindfulness & Alertness

And how is a monk possessed of mindfulness and alertness? When going forward and returning, he acts with alertness. When looking toward and looking away... when bending and extending his limbs... when carrying his outer cloak, his upper robe, and his bowl... when eating, drinking, chewing, and tasting... when urinating and defecating... when walking, standing, sitting,
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 04.02.2023, 09:05:19 via Android
  • 1
@Nemayu Oczywiście to był żart że tak a nie inaczej powinno się ćwiczyć uważność. Wrzuciłem bo to chyba najstarszy fragment z buddyjskiej sutry opisujący jak praktykować uważność podczas codziennych czynności. To zostało spisane z 2000 lat temu ale wcześniej istniało w tradycji ustnej.

Do pewnego stopnia jestem w stanie retrospektywnie przypomnieć sobie co się działo w moim umyśle w momencie rozproszenia -- tzn. ciąg skojarzeń. Ale bycie świadomym własnego rozproszenia w czasie
  • Nemayu
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 04.02.2023, 09:12:16 via Android
  • 0
@billuscher Formalna medytacja łatwiejsza, no chyba że bardzo długie sesje. Na początek jednak można próbować podczas codziennych czynności zrezygnować z multitaskingu -- to już jest bardzo dużo.
billuscher
billuscher
billuscher
02.02.2023, 13:41:04
  • 1
Dziś spotkała mnie ciekawa sytuacja, zasnąłem gdzieś między 2 a 3 i obudziłem się o 6, pomyślałem sobie, a spróbuję techniki z paraliżem sennym , więc zgodnie z instrukcją położyłem się na plecach rozłożyłem kończyny niczym rozgwiazda i czekałem, przyszło swędzenie - pomyślałem że przeczekam, potem coraz bardziej czułem jak moje działo drętwieje a mój umysł odpływa, próbowałem liczyć w dół co 3, ale mi się poplątało więc skupiłem się na muzyce
  • Dreampilot
  • 2
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 02.02.2023, 21:10:08 via Android
  • 1
@billuscher
Jak chcesz podreperować sen to chyba najbardziej fundamentalna zasada to kłaść się spać codziennie o tej samej porze. Np. ja idę spać codziennie o 23:00 i wyćwiczyłem się w tym do tego stopnia że zupełnie nie muszę się do tego zmuszać, jest to tak naturalne że przychodzi bez wysiłku. To stało się nawykiem. Polecam ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • billuscher
Przeciwniemu1
Przeciwniemu1
Przeciwniemu1
29.01.2023, 13:59:18
  • 6
#medytacja

Siemanko,
mam pytanie, bylem na 10 dniowym obozie vipassany, co bylo dla mnie dosc ciezkim przezyciem. Mam bole kregoslupa i bez siedzenia 1-2h bez zmiany pozycji i fizycznie to bylo bardzo dokuczliwe. Dokladajac do tego migrenowe bole glowy po odstawieniu kawy i chroniczne niewyspanie.

Ale ja nie o tym. Od 4 dnia bodajze jest polecenie aby nie zmieniac pozycji i starac sie obserwowac bol jak narasta , gdzie sie zaczyna i
Przeciwniemu1 - #medytacja

Siemanko,
mam pytanie, bylem na 10 dniowym obozie vipassa...

źródło: 1403-widzisz-mloda-czy-stara-kobiete

Pobierz
  • atteint
  • Nemayu
  • mrmoon
  • Dreampilot
  • mindrape
  • +1 innych
  • 7
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 29.01.2023, 16:58:11 via Wykop
  • 2
@Przeciwniemu1: W medytacji, a szczególnie w vipassanie, daje się właśnie taką instrukcję aby poznać naturę bólu. Ludzie wnikliwie obserwując odczucia bólu, akceptując go i nie oporując mu są w stanie odczuwać fizycznie ból ale nie cierpieć psychicznie. Jak mówi buddyjska sutra:

"When the uninstructed worldling experiences a painful feeling , he feels two things -- a bodily one and a mental one...When the instructed noble disciple experiences a painful feeling, he
  • Przeciwniemu1
  • jegertilbake
billuscher
billuscher
billuscher
28.01.2023, 17:40:42
  • 2
How to Lucid Dream Using Meditation
Wiem, że LDP to dość kontrowersyjny kanał, ale obecnie nie mam za dużo materiałów

#swiadomysen #swiadomesny #sen #sny #luciddream #luciddreaming #ld #oneironautyka
#sen #medytacja
#swiadomesny
#luciddream
#luciddreaming
billuscher - How to Lucid Dream Using Meditation
Wiem, że LDP to dość kontrowersyjny ...
  • dan-kamynski
  • Dreampilot
  • 2
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 29.01.2023, 12:56:10 via Wykop
  • 1
@billuscher: Dał kontrowersyjną miniaturkę dla wzbudzenia kontrowersji i kliknięć ale to co mówi to ogólnie się zgadzam. Aby medytacja służyła świadomemu śnieniu dobrze ją połączyć z intencją świadomego śnienia i innymi technikami. A jak nie jest i ktoś uprawia samą medytację to, moim zdaniem, i tak ma większe szanse na spontaniczny świadomy sen niż osoba nie medytująca. Z tej przyczyny że medytacja to nauka świadomego zauważania myśli i stanów, zdawania sobie
  • billuscher
Przeciwniemu1
Przeciwniemu1
Przeciwniemu1
26.01.2023, 17:46:56
  • 0
#medytacja

czy ktos ma wie czy przy medytacji codziennie, ale po 10-15 minut ma znaczenie wybor medytacji? Typu Zen/Vipassana/Mindfullness/Teta?

Bo sa rozne szkoly, koncentracji na oddechu na odczuciach w ciele, wyobrazanie sobie jakichs slupow swiatla, etc.
czy w zaleznosci od celu lepiej wybrac rozny typ?
  • 12
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 26.01.2023, 19:00:10 via Android
  • 0
@Przeciwniemu1
W zależności od celu.
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 28.01.2023, 10:23:42 via Android
  • 1
@Przeciwniemu1
Generalnie medytację która została rozwinięta w kulturze indyjskiej można podzielić na trzy rodzaje:
1. Focused Attention FA (np. klasyczna joga, śamatha, jhany);
2. Open Monitoring OM (Open Awareness, np. mindfulness, vipassana, dzogchen);
3. Loving-kindness meditations i tym podobne określane mianem kultywacje (bhavana).

Każdy z tych rodzajów będzie nieco inaczej kształtował mózg. To nie jest jeszcze do końca poznane ale dużo już wiadomo. Zachęcam do lektury "Trwałej przemiany". A w tym artykule
  • Przeciwniemu1
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 29.01.2023, 12:03:05 via Wykop
  • 0
@Przeciwniemu1: Tak, polskie wydanie ma tytuł "Trwała przemiana" Napisałem kiedyś nawet mini recenzję:

https://wykop.pl/wpis/68180497/trwala-przemiana-co-nauka-mowi-o-tym-jak-medytacja
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 29.01.2023, 12:05:36 via Wykop
  • 0
@KrolWlosowzNosa: Dokładnie. Nieformalna praktyka wspiera praktykę formalną i na odwrót.
  • <
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 88
  • Strona 13 z 88
  • >
  • "Free as air, secure in the consciousness of my true condition and the knowledge that I could always wake if danger threatened, moving like a little god through the glorious scenery of the Dream World" (Oliver Fox)
  • Bielsko-Biała

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 05.07.2023

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 04.07.2018

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 02.06.2021

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl