Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko225
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Bejro

Bejro

Dołączył 7 lat i 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 7511
  • Znaleziska 1503
  • Mikroblog 6008
  • Obserwujący 35
  • Obserwowane 2
Bejro
Bejro 06.03.2025, 11:38:35
  • 24
Też czujecie się oszukani przez inflację? Pamiętam jak w okolicach 2015 roku liczyłem sobie ile muszę inwestować aby w wieku 30 lat mieć milion złotych na koncie. Wtedy wydawały się to wielkie pieniądze a tymczasem w 2025 roku nie wyobrażam sobie mieć w takim wieku mniej bo czułbym się po prostu biedny. Obecnie za milion złotych NIE dostanę:
-Wymarzonego super-auta.
-Średniego mieszkania w okolicy centrum dużego miasta (o luksusowym apartamencie nawet nie ma mowy).
-Małego
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Iorem_ipsum
Iorem_ipsum
06.03.2025, 11:40:28 via Wykop
  • 40
@Bejro: taki mamy system gdzie premiowane jest zaciąganie długu i konsumpcja bieżąca, co poradzisz
  • Odpowiedz
KupujacKarmeDlaKotaNieMajacKota
KupujacKarmeDlaKotaNieMajacKota
06.03.2025, 11:51:19 via Wykop
  • 79
Też czujecie się oszukani przez inflację


@Bejro: oczywiscie. Dlatego uwazam ze pisowcow powinni sie spuscic w kiblu i wsadzic do wiezienia
  • Odpowiedz

578

Stworzyłem aplikacje do śledzenia cen mieszkań

Stworzyłem aplikacje do śledzenia cen mieszkań

Jakiś czas temu samemu szukając mieszkania natrafiłem na problem braku odpowiedniego narzędzie do sprawdzania spadów/wzrostów cen oraz innych statystyk. Dlatego też jak na inżyniera przystało zabrałem się do roboty i w ten sposób narodził się cenograf.pl. Aplikacja jest w pełni darmowa.

JackWoln
z
cenograf.pl
dodany: 05.03.2025, 19:57:43
  • 63
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkanie
  • #
    patodeweloperka
  • #
    polska
  • #
    statystyka
  • #
    analizadanych
Bejro
Bejro 05.03.2025, 23:27:23 via Wykop
  • 37
Hmm ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Bejro - Hmm ( ͡° ͜ʖ ͡°)

źródło: Screenshot 2025-03-06 at 00.26.52

Pobierz
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Bejro
Bejro 02.03.2025, 16:38:13
  • 3
OSTROŻNIE
#kryptowaluty #cardano
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Bejro
Bejro 02.03.2025, 15:39:15
  • 1
Czyli beer market odwołany?
#kryptowaluty
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Bejro
Bejro 25.02.2025, 17:02:23
  • 0
Zastanawiam się nad kupnem mieszkania w którym prawie 50% powierzchni ściany stanowią wysokie okna i główna ekspozycja jest od południa/zachodu. Zakładam, że klimatyzacja to must-have w tym przypadku. Montował ktoś w mieszkaniu rekuperację z klimatyzacją i może powiedzieć coś sensownego w temacie lub podrzucić jakieś linki? Jest problem z wyprowadzeniem rury od wyjścia/wejścia powietrza przez ścianę?
#nieruchomosci
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

SEGATASANSHIRO
SEGATASANSHIRO
25.02.2025, 17:04:04 via Wykop
  • 0
@Bejro: nie
  • Odpowiedz

2237

Badania Otodom: główną przeszkodą w zakupie mieszkania jest cena

Badania Otodom: główną przeszkodą w zakupie mieszkania jest cena

Ministerstwo Rozwoju forsując programu dopłat wciska nam kit, że to koszty kredytu czy zdolność kredytowe to główny program w zakupie mieszkania. Zawsze pomijają w swojej narrację wysokie ceny mieszkań. Z badań Otodom wychodzi, że to właśnie ceny są główną barierą w zakupie

Jankowalski715
z
x.com
dodany: 23.02.2025, 18:07:16
  • 218
  • #
    nieruchomosci
  • #
    budownictwo
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    finanse
  • #
    pieniadze
Bejro
Bejro 23.02.2025, 19:09:27 via Wykop
  • -6
Ministerstwo Rozwoju forsując programu dopłat wciska nam kit, że to koszty kredytu czy zdolność kredytowe to główny program w zakupie mieszkania

No ale to jest jednoznaczne. Jak nieruchy doznają ABSOLUTNEGO załamania (czyli spadną o 10-15% - tyle o ile ich cena jest zawyżona) to pewnie trochę więcej osób pozwoli sobie na zakup albo ewentualna rata spadnie o 10-15%. Jeśli natomiast stopy procentowe zrównają się z tymi ze strefy euro to nagle rata
  • 16
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Bejro
Bejro 23.02.2025, 20:06:05 via Wykop
  • -2
@Dalece_Nieprawdopodobne: W Niemczech jest inna sytuacja i ciężko to odnosić do polskich realiów w momencie spadków cen na ich rynku. W Polsce 20 lat temu za średnią krajową można było kupić około 0,5 metra i teraz można kupić tyle samo. W Dreźnie średnie zarobki to 42k brutto a nie 65k - tyle to w Monachium. W małych miastach koło Warszawy sytuacja może być dziwna ale w większych miastach ceny są
Bejro
Bejro 23.02.2025, 20:13:08 via Wykop
  • -1
@zeta_puppis: Spoko, ale tak było zawsze, nie ma co się dopatrywać bieżącej bańki. Taka sama sytuacja jak u nas jest np. w Czechach czy z 10 innych krajach EU od wschodniej strony, taki urok historycznie biednego państwa z rozpychającym się zachodnim kapitałem ¯\(ツ)/¯
Bejro
Bejro 23.02.2025, 20:16:21 via Wykop
  • -2
@zeta_puppis: @Dalece_Nieprawdopodobne
Tutaj można sobie odnieść tę sytuację do innych krajów o podobnej gospodarce do polskiej jak Czechy czy Rumunia lub Litwa. W 2021 zdolność spadała, ale jak mówiłem, ona tylko oscyluje, dzisiaj jest to 0.56 - czyli jeśli jakaś bańka, to już pęknięta kilka lat temu i obecnie ceny się normalizują.
Bejro - @zetapuppis: @DaleceNieprawdopodobne 
Tutaj można sobie odnieść tę sytuację d...

źródło: Screenshot 2025-02-23 at 21.11.53

Pobierz
Bejro
Bejro 23.02.2025, 20:39:18 via Wykop
  • -2
@blargotron: No dopłaty są aby je zawyżyć i zapakowani mogli zarobić. Jak ludzi nie stać, jak teraz każdy kupił albo planuje kupić mieszkanie? Zawyżone ceny byłyby jakby przelicznik m2/pensja spadł z 0.56 do np. 0.35-0.4. Czyli mowa tu o cenach na poziomie 24-27k za metr w Poznaniu albo Wrocławiu albo 27-32k w Krakowie. Do tego jeszcze daleka droga. Teraz jest powiedziałbym nawet tanio. Nie ma paniki ale na więcej niż
Bejro
Bejro 23.02.2025, 20:47:20 via Wykop
  • 0
@blargotron: Dzienki i z fartem
Bejro
Bejro 23.02.2025, 21:54:59 via Wykop
  • -1
@Dalece_Nieprawdopodobne: Jak mówiłem, porównywanie Niemiec z Polską mija się z celem. Dodatkowo, pokazujesz Jedną z największych dziur w DE z której wszyscy chcą uciekać. Niemcy to zachodnia strona + Hamburg, Norymberga i Monachium, reszta to pustoszejące wioski, równie dobrze możesz mi tutaj domy na Sycylii za jedno euro pokazać jako "dowód empiryczny jak to w Polsce drogo w porównaniu". Ciężko znaleźć odpowiednik tego miasta które wkleiłeś w Polsce ale poszukajmy
Bejro
Bejro 23.02.2025, 22:18:00 via Wykop
  • -1
@zeta_puppis: Patrząc na Poznań to było w 2018 gdy średnia pensja wynosiła 4500 brutto czyli 156% średniej za metr. Dzisiaj jest to 8200 zł średniej i 11k w Poznaniu za metr czyli 134%. Czyli to dzisiaj jest znacznie taniej - kiedy było za 7k było drogo.
To ile zarabiam nie wnosi wiele do dyskusji.
Bejro
Bejro 23.02.2025, 23:43:57 via Wykop
  • -1
@zeta_puppis: No i sam zauważyłeś chyba istotę tego o co się kłócę. Problemem są ceny nie mieszkań, a codziennego życia które rosną nieproporcjonalnie do zarobków i to także mnie przytłacza. Zmniejsza to budżet na wkład własny i kupno mieszkania ale ceny mieszkań tutaj bardzo powoli od kilku lat spadają - i to mimo BK2%. Fajnie aby suma wyszła na 0 ale szukanie winnego na siłę nie jest rozwiązaniem.
Bejro
Bejro 22.02.2025, 11:32:17
  • 0
W sumie tyle się straszy, że midzi i seniorzy nie mogą znaleźć pracy mimo dobrych umiejętności. To skoro są tacy dobrzy, to czemu nie przerzucą się w wolnym czasie na korepetycje z informatyki do matury płatne 150-200 albo olimpiady 200-300 zł/h (nawet pod stołem wszystko na rękę) full zdalnie?
#programista15k #programowanie
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

some_ONE
some_ONE
22.02.2025, 12:58:17 via Wykop
  • 8
@Bejro: nikt nie da 200-300zl/h za korepetycje z krudziarzem którego praca nijak ma się do tego co jest na olimpiadach

200-300zl/h to może biorą za korepetycje ci co sami mieli sukcesy na olimpiadach matematycznych/informatycznych
  • Odpowiedz
Saly
Saly
22.02.2025, 18:09:22 via Wykop
  • 2
@Bejro: wątpię, że jest takie zainteresowanie na korepetytora infy. Tak freelancerka to też kłopot i 200/h na godzinę ostatecznie jest dużo mniej warte niż 200//h na kontrakcie. Żeby to miało sens dla takiego 200/h to zakładam przynajmniej 300/h na godzinę nauki. Mając ciepłą posadkę nie musisz pracować na 100% przez 8/h, gdzie na korepetycjach tak. Do tego dochodzi:
* zmarnowany czas na szukanie ludzi i umawianie zajęć
* jedna zajęcia
  • Odpowiedz

1322

Blisko 1/3 Polaków wierzy, że ludzie żyli w tym samym czasie co dinozaury

Blisko 1/3 Polaków wierzy, że ludzie żyli w tym samym czasie co dinozaury

Blisko jedna trzecia Polaków (32 proc.) uważa, że ludzie żyli w tym samym czasie, co dinozaury - wynika z opublikowanego w lutym badania Eurobarometru. Blisko dwie piąte (38 proc.) ankietowanych nie wierzy, że współcześni ludzie rozwinęli się z wcześniejszych gatunków zwierząt.

konto usunięte
z
rmf24.pl
dodany: 22.02.2025, 09:17:54
  • 568
  • #
    socjologia
  • #
    spoleczenstwo
  • #
    eurobarometr
  • #
    ciekawostki
Bejro
Bejro 22.02.2025, 11:11:53 via Wykop
  • 10
@jajcek: Ziemia, one pod wodą żyły ( ͡° ͜ʖ ͡°)

371

Nasze dzieci będą żyć w 20 mln

Nasze dzieci będą żyć w 20 mln

Jeśli nic się nie zmieni, to nasze dzieci i wnuki będą żyć już nie w blisko 40-, ale w niespełna 20 milionowej Polsce

rybak_fischermann
z
businessinsider.com.pl
dodany: 18.02.2025, 05:54:31
  • 316
  • #
    polska
  • #
    demografia
  • #
    dzieci
  • #
    ciekawostki
  • #
    gospodarka
Bejro
Bejro 18.02.2025, 11:47:40 via Wykop
  • 7
No i wspaniale dla nich. Wzrost gospodarczy nie jest zależny już od wzrostu populacji więc będą mieć więcej przestrzeni, większy dobrobyt i niskie ceny nieruchomości.
  • 8
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Bejro
Bejro 18.02.2025, 12:06:32 via Wykop
  • 3
@uciuuu: Największe firmy już teraz redukują etaty a ich zyski jedynie rosną. Za 10 lat 75% pracy fizycznej będą wykonywać roboty a 90% intelektualnej AI. Odpowiedz sobie sam.
Bejro
Bejro 18.02.2025, 12:32:57 via Wykop
  • 2
@uciuuu: No to też są dobre pytania bo kapitalizm opiera się na ściąganiu kapitału od biednych przez bogatych i kiedyś tego kapitału zabraknie. Jedna opcja jest taka, że rząd wymusi ściąganie pieniędzy od korporacji i będzie jakiś transfer od tych mniej do bardziej wydajnych.

315

Stagnacja płac i spadająca satysfakcja z pracy

Stagnacja płac i spadająca satysfakcja z pracy

Jest już 7. edycja największego i najbardziej szczegółowego raportu o branży IT w Polsce. Całe szczęście da się zaobserwować również insighty bardziej pozytywne niż te w tytule.

Bulldogjob
z
bulldogjob.pl
dodany: 17.02.2025, 16:26:49
  • 127
  • #
    programowanie
  • #
    informatyka
  • #
    pracait
  • #
    technologia
  • #
    nauka
  • #
    biznes
Bejro
Bejro 18.02.2025, 11:39:17 via Wykop
  • 23
Średnia 22k B2B (17-18k na rękę) to chyba nie tragedia. Zarobkowo jest to ten sam poziom co IT na zachodzie europy np. Niemcy.
  • 9
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1945

Google zainwestuje w polsce nie 5mln, a kilka miliardów w centrum inżynieryjne!

Google zainwestuje w polsce nie 5mln, a kilka miliardów w centrum inżynieryjne!

Wbrew kłamliwej narracji prezes Google nie zjawił się tylko po to, żeby zainwestować 5mln $. "(...) w tym w zbudowanie największego dzisiaj centrum inżynieryjnego Google w UE. Aby zrealizować wizję porozumienia, Google zakłada zainwestowanie miliardów złotych".

smutny_przerebel
z
x.com
dodany: 15.02.2025, 12:33:18
  • 302
  • #
    inwestycje
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    polska
  • #
    ameryka
  • #
    ciekawostki
Bejro
Bejro 15.02.2025, 18:25:09 via Wykop
  • 4
@xUnf: Zapłacą ale poprzez opodatkowanie umów o pracę - wbrew temu co ludzie uważają, te podatki obciążają firmy a nie ludzi. Jak taki Google zatrudni 1000 ludzi płacąc im średnio 400k rocznie brutto, to jest to 400 MLN PLN które google wyrzuci w polskiej gospodarce w tym jakieś 150 MLN czystych podatków - rocznie.

7

Ten elektryk łapie się na dopłatę i można go "cisnąć" po autobahnach

Ten elektryk łapie się na dopłatę i można go "cisnąć" po autobahnach

Na początek postanowiłem przyjrzeć się idealnemu modelowi do jazdy po autostradach.

motofilm
z
motofilm.pl
dodany: 08.02.2025, 09:15:26
  • 20
  • #
    volkswagen
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochody
Bejro
Bejro 08.02.2025, 22:01:55 via Wykop
  • 0
Ten elektryk łapie się na dopłatę i można go "cisnąć" po autobahnach

W sensie, że zrobi Berlin-Monachium na prędkości przelotowej 180 km/h bez potrzeby ładowania? ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

3347

Jak państwo polskie zabija klasę średnią?

Jak państwo polskie zabija klasę średnią?

Specjalista zarabiający ok. 15k brutto i jakieś 10k na rękę osiąga zarobki w wysokości tylko dwukrotności mediany zarobków w Polsce, a płaci 5x więcej podatku dochodowego niż osoba, która zarabia medianę zarobków (czyli 5k na rękę). Płaci ponad 2x wyższą składkę zdrowotną oraz 10x wyższą, niż rolnik

goferek
z
subiektywnieofinansach.pl
dodany: 04.02.2025, 08:50:25
  • 676
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    finanse
Bejro
Bejro 04.02.2025, 10:55:07 via iOS
  • 107
@ocynkowanyodpornynahejt niby tak ale 15k brutto w 2025 to tak jak 6k brutto w 2015. Ceny uciekały nam szybciej niż rosły pensje
Bejro
Bejro 04.02.2025, 11:51:12 via iOS
  • -1
@ni0bi nie, klasa średnia to zgodnie z definicją 75% do 200% mediany zarobków w danym kraju. W Polsce będzie to 5 do 13k brutto.
Bejro
Bejro 04.02.2025, 11:53:31 via iOS
  • 9
@giorgioborgio 50k to już dawno klasa wyższa, w Polsce klasą średnią określa się osoby zarabiające od 5 do 13k brutto. Fajnie, że wykonałeś definicję z innej epoki i dotyczącej innego społeczeństwa ale to nie wnosi nic do dyskusji. Może porozmawiajmy o tym, czy byłbyś klasą średnią w starożytnej Mezopotamii?
Bejro
Bejro 04.02.2025, 12:26:03 via Wykop
  • 1
@galicjanin: W Mezopotamii pewnie nie, nie wiem czy tam w ogóle wiedzieliby czym są żetony z orzełkiem. We współczesnej Polsce klasa średnia to 5 do 13k brutto. Zgodnie z nazwą - są to średnie osoby w społeczeństwie, są pośrodku rozkładu.
Bejro
Bejro 04.02.2025, 12:30:48 via Wykop
  • 3
Na litość, jak można opowiadać takie brednie. Nie, po prostu ogrom ludzi zaczęła żyć ponad stan i twierdzić, że są biedni bo mogą sobie kupić auto za 150 tys zł nie za 250 tys zł.


@Cztero0404: Nie, po prostu dogoniliśmy cenami zachód. W 2015 za 6k miałbyś 1.25 m2 mieszkania, w 2025 za 15k kupisz 1.25 m2 mieszkania.
Bejro
Bejro 04.02.2025, 12:35:03 via Wykop
  • 2
w przeliczeniu na euro też? czy bez znaczenia jest euro?


@ocynkowanyodpornynahejt: No euro pozostało z boku, na zachodzie nie mili jednak takiej eskalacji jakości życia i gospodarki. Po prostu kiedyś było dużo taniej w Polsce względem zachodu. Kiedyś na wakacjach w Hiszpanii czy Włoszech przeliczało się ile to jest złotówek i ile więcej dań w restauracji można za to kupić, dzisiaj często różnicy już nie ma a nawet zdarza się
Bejro
Bejro 04.02.2025, 15:03:45 via Wykop
  • 2
@grzypAtomowy: Zapomniałem, że w tym wątku udajemy, że żyjemy w XIX wiecznej Rosji ( ͡° ͜ʖ ͡°). Klasa średnia to nie klasa zamożna, to dwie różne rzeczy, klasa średnia jest mimo wszystko dość biedna - charakteryzuje się tym, że nie martwi się o jedzenie, płaci rachunki na czas i jeździ raz w roku na wakacje. We współczesnej Polsce nie ma już klasy robotniczej, już jakoś od
Bejro
Bejro 04.02.2025, 18:51:36 via Wykop
  • 1
@pawel-ozog456: No to zależy kto liczy. Zgadzam się, inflacja skumulowana nie wynosi 150% jak wskazywałyby same ceny mieszkań, ale nie wynosi także 55% jak podaje GUS. Najlepiej po prostu wziąć średnie wynagrodzenie bo pod nie w dużej mierze dostosowują się inne ceny np. usług. Od 2015 do dzisiaj średnie pensje wzrosły o trochę ponad 100% i jest to w moim odczuciu realna wartość inflacji. W 2015 pizza to było 20-25
Bejro
Bejro 04.02.2025, 18:55:27 via Wykop
  • 1
No czy ja wiem, w 2015 roku kupowałem pierwszy samochód Hondę Civic VI i szczerze to dzisiaj takowe kosztują podobne pieniądze.


@patryk-hukalowicz: Chyba Ci się epoka pomyliła xD. W 2015 ktoś rodziny kupował Civica (gen. 9 a nie 6) za +- 55 tys. zł. Dzisiaj podobna specyfikacja to koszt około 150 tys. zł. więc prawie 3 x wzrost ceny.
Bejro
Bejro 04.02.2025, 19:05:37 via Wykop
  • 1
@grzypAtomowy: Ale społeczeństwa nie dzielisz tylko na 3 kategorie aby dobrze zobrazować co się dzieje w górnych częściach rozkładu. Rozstrzał na samej górze jest zbyt wielki aby także pakować go do jakiegoś kolejnego worka. Klasa średnia to ktoś kto żyje życiem "średniego" człowieka, utrzymuje się z pracy i bez niej umrze z głodu, klasa wyższa to ludzie który już posiadają majątek i jak chcesz to można sobie wyodrębnić elitę aby
Bejro
Bejro 04.02.2025, 19:13:49 via Wykop
  • 1
@grzypAtomowy: Czyli np:

-Pracuje dorywczo i brakuje mu na jedzenie: klasa niższa
-Pracuje za najniższą krajową + bonusy za co wynajmuje kawalerkę i opłaca internet telefon itd. - klasa średnia niższa
-Pracuje za 10k brutto, ma mieszkanie 45 m2 na kredyt i 10-letnie auto - klasa średnia właściwa
-Pracuje za 30k brutto, ma własnościowy domek 120 m2 i 2 auta - klasa wyższa +-
Bejro
Bejro 04.02.2025, 19:21:20 via Wykop
  • 0
@patryk-hukalowicz: No to cena używanego nie jest przydatna w takiej dyskusji bo dowodzi ona czegoś odwrotnego niż się wydaje. Jeśli cena się utrzymała to świadczy to o inflacji ale jest tutaj też dużo parametrów które wprowadzają mnóstwo szumu. Np. wartość auta spadała o połowę ale w złotówkach została ta sama: nie dowodzi to braku inflacji w tym czasie a jednak inflacji 100%. Musiałbyś spojrzeć np. na używkę w takim wieku
Bejro
Bejro 04.02.2025, 19:44:17 via Wykop
  • 2
to wlasnie jest klasa srednia


@grzypAtomowy: Jak mówiłem, spoko, nazywaj sobie to tak. Nie zmienia to faktu, że określanie górnego 0.2% społeczeństwa mianem średniej trochę mija się z celem.
Bejro
Bejro 04.02.2025, 20:27:12 via iOS
  • 2
@grzypAtomowy ale zgodnie z twoją definicją nigdzie na świecie nie ma i nigdy nie było klasy średniej która stanowiłaby więcej niż 1% społeczeństwa.

300

Na wnuczka, na patelnie z licytacji za 10k, a teraz na "wykończenie pod klucz"

Na wnuczka, na patelnie z licytacji za 10k, a teraz na "wykończenie pod klucz"

"Wykończenie pod klucz"? "Rozwiązania pakietowe"? NIE, DZIĘKUJĘ! NIGDY WIĘCEJ!

kwasnyjerry
z
wykop.pl
dodany: 02.02.2025, 11:56:29
  • 100
  • #
    remontujzwykopem
  • #
    mieszkanie
  • #
    budownictwo
  • #
    mieszkaniedeweloperskie
  • #
    remont
  • #
    lazienka
Bejro
Bejro 03.02.2025, 00:17:15 via Wykop
  • 19
Największym red-flagiem jest tutaj płatność z góry praktycznie całości. Nigdy nie podpisałbym umowy w której płacę z góry za coś tak nieprzewidywalnego jak remont mieszkania. Nawet jeśli to jakiś "standard branżowy", wolałbym już znaleźć 5 oddzielnych ekip na różne etapy wykończenia i płacić im normalnie za materiały + postęp prac na bierząco.
  • 6
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Bejro
Bejro 03.02.2025, 10:54:43 via Wykop
  • 0
@przecietny_przecietnie: Ale tutaj chyba jest kwestia tego, że materiały i "efekty" od razu lądują u klienta. Jak dajesz auto na serwis to tak to działa, ale mogą np. nie wydać auta jak klient nie chce płacić i wezwać policję aby to wyjaśnić. W przypadku remontu klient może wymienić zamki i nie wpuszczać dalej ekipy i to wykonawca byłby w sytuacji jak OP.

537

Francuska odpowiedź na ChatGPT to spektakularna porażka. Wyłączyli ją ze wstydu

Francuska odpowiedź na ChatGPT to spektakularna porażka. Wyłączyli ją ze wstydu

Chińskie DeepSeek wywraca branżę, a tymczasem europejskie AI podaje krowie jaja jako źródło białka, twierdzi, że matematyka to kwestia perspektywy i podaje przepis na metamfetaminę. Szumna francuska odpowiedź na ChatGPT została szybko usunięta z sieci.

jestemjakijestem1212
z
ithardware.pl
dodany: 30.01.2025, 11:04:50
  • 101
  • #
    ciekawostki
  • #
    technologia
  • #
    zainteresowania
  • #
    komputery
  • #
    informacje
  • #
    europa
Bejro
Bejro 30.01.2025, 13:39:03 via Wykop
  • 1
Na pocieszenie można im naszego bielika pokazać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

6

Nowa Alfa Romeo Giulia będzie sedanem... w stylu crossovera, dla Giulietty brak

Nowa Alfa Romeo Giulia będzie sedanem... w stylu crossovera, dla Giulietty brak

Santo Ficili został mianowany CEO marek Maserati i Alfa Romeo oraz członkiem zespołu Top Executive Team w październiku. Ujawnia plany marki

francuskie
z
francuskie.pl
dodany: 27.01.2025, 21:41:43
  • 11
  • #
    alfaromeo
  • #
    alfaholicy
  • #
    samochody
  • #
    motoryzacja
Bejro
Bejro 28.01.2025, 14:22:33 via Wykop
  • 2
Dobra, a kiedy jakieś coupe wreszcie?
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

396

Chiński model wstrząsnął indeksem Nasdaq100

Chiński model wstrząsnął indeksem Nasdaq100

Spółka DeepSeek deklaruje, że przeznaczyła na szkolenie nowe modelu AI ok. 6 milionów dolarów i zajęło jej to kilka miesięcy, co stanowi zaledwie ułamek kwoty i czasu, który konkurencja z USA musiała poświęcić, aby wytrenować obecne modele sztucznej inteligencji głównych konglomeratów

Jaboski
z
xtb.com
dodany: 27.01.2025, 09:16:15
  • 126
  • #
    gielda
  • #
    ai
  • #
    technologia
Bejro
Bejro 27.01.2025, 17:24:35 via Wykop
  • 0
Może 6mln to koszt energii potrzebnej do zasilenia tych urządzeń, bo twierdzenie ze zbudowali model i wytrenowali za 6mln to propaganda dla idiotów.


@IksdeHeheh: W przypadku porównywalnych doniesień porównuje się koszt dostępu do takich zasobów przez jakichś providerów, bierzesz liczbę karto-godzin potrzebnych do treningu i mnożysz razy koszt na jakimś AWSie albo Lambdzie. W ten sposób masz koszt odtworzenia, mając kod i 6 milionów powinieneś być w stanie wytrenować taki
Bejro
Bejro 27.01.2025, 17:28:37 via Wykop
  • 2
Wydaje mi się, że chińskie firmy dorównujące albo nawet prześcigające USA na polu AI nie powinny być żadnym zaskoczeniem dla ludzi siedzących w temacie


@TibetanPlato: No bo nie są. Od kilku już lat małe laboratoria badawcze osiągali jakość najnowszych modeli AI z kilku miesięcznym opóźnieniem i nikogo to nie szokowało. Teraz pewnie jakiś grubszy redaktor spanikował i reszta podłapała - ale formalnie nic się w tym polu nie zmieniło. Szczególnie,
Bejro
Bejro 27.01.2025, 14:35:10
  • 2
O co chodzi z tą paniką dzisiaj? Bo nie ma szans aby DeepSeek w jakikolwiek sposób wpłynął na sektor. Serio to przez straszenie "potężnym modelem z Chin"? xD
#gielda
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Abaddon_Profanator
Abaddon_Profanator
27.01.2025, 14:38:00 via Wykop
  • 5
@Bejro: Tak, obsrali się że wielkie korpy z AI strugają ludzi na hajs podczas gdy Chińczyk robi to za pół darmo.
  • Odpowiedz
Filipterka25
Filipterka25
27.01.2025, 14:47:28 via Wykop
  • 0
R1 jest dalej od O1 niż tamte otwarte modele


@Bejro: To jest kwestia tego, czy R1 przypadkiem nie jest wystarczająco dobry do zastosowań ogólnych. Jeżeli jest - to ostro p--------e. To raz.

Dwa - kińczyki wyciągli go dosłownie z niczego. Co jeszcze mogą mieć za pazuchą? Skoro ukryli w dupie model AGI, to czy przypadkiem w kolejnej nie ma np. dobrego systemu operacyjnego? Albo dobrego, komercyjnego AGI? Albo wojskowo-ludowego Palantira?
  • Odpowiedz
Bejro
Bejro 24.01.2025, 20:18:38
  • 0
Tak mnie naszło przemyślenie, że żyjemy w ostatnich chwilach świata działającego na starych zasadach. W USA rusza właśnie największa inwestycja w dziejach ludzkości nakierowana na rozwój AI i finalnie wyparcie ludzkiej pracy - ale ona tylko przyspieszy postęp a nie go spowoduje. W tym momencie jeszcze tego nie wiemy ale właśnie zaczyna się podział społeczeństwa na kapitałowców którzy będą w stanie na tym skorzystać i całą resztę która zostanie zepchnięta na margines.
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

woj_st
woj_st
woj_st
24.01.2025, 20:27:24 via Wykop
  • 3
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce
25.01.2025, 20:10:42 via iOS
  • 0
@enzomatrix hej, co dokładnie?
  • Odpowiedz

1402

Jak cudowny lek na HIV zniknął z rynku w 1998

Jak cudowny lek na HIV zniknął z rynku w 1998

W 1998 roku pewna firma farmaceutyczna nagle utraciła zdolność wytwarzania swojego ratującego życie leku na HIV w jednej z fabryk produkcyjnych. Następnie ten problem rozprzestrzenił się na laboratoria firmy, a potem na drugą fabrykę. W ciągu kilku miesięcy lek praktycznie zniknął.

Hektorrr
z
youtube.com
dodany: 24.01.2025, 11:20:31
  • 161
  • #
    chemia
  • #
    ciekawostki
  • #
    medycyna
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    leki
Bejro
Bejro 24.01.2025, 12:55:20 via Wykop
  • 25
@Dopopopulis: Oglądałem tak zgrubnie ale lek ma 2 formy krystaliczne I i II. Forma II jest dominująca (chyba stabilniejsza energetycznie czy coś) ale ta forma jest bezużyteczna. Krystalizacja może zachodzić np. poprzez kontakt z innymi kryształami (jak sól kuchenna) i prawdopodobnie coś sprawiło, że inny kryształ zapoczątkował krystalizację w formie II. następnie mikroskopijne kryształy (np. w wentylacji) wywoływały już zawsze przejście formy I w formę II. Po wizycie ludzi ze
  • <
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 24
  • Strona 14 z 24
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 30.03.2021

    Komentator
  • Rocznica
    od 03.08.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 09.02.2019

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 15.03.2024

    Mikroblogger
  • Król Wykopaliska
    od 07.03.2023

    Król Wykopaliska

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking