@1000001: wymiana łańcucha rozrządu w samochodzie, który uległ zużyciu jest zwyczajną czynnością serwiswą, taką samą jak zmiana oleju czy klocków hamulcowych
OMG. Ci znowu odgrzewają nieświeżego kotleta TDI. Może się jakiś Janusz złapie. BTW dwa razy w życiu wzywałem lawetę bo się silnik rozsypał na trasie. Pierwszy 2,5 TDI w audi A6 a drugi 3,0 TDI w porsche cayene.
Kpina to jest euro6 i tym bardziej euro7 i reszta absurdów z tym związana... A elektryki na siłę wciskane też nie pomagają, zresztą i tak bym go nie kupił.
Ale to się zmienia. Audi A6 i Q5 znów będą dostępne z 3-litrowym dieslem V6, który rozwija 299 KM i 580 Nm momentu obrotowego. To jednostka znacznie udoskonalona, wspierana przez technologię MHEV z silnikiem elektrycznym, który przy pełnym wciśnięciu gazu może dodać 24 KM.
Fiu fiu... Może i te 24KM guzik wniosą, za to przynajmniej będzie +100pkt do "co by się tu mogło sprdolić" w tej i tak przekombinowanej jednostce.
@HeniekZPodLasu: też tak myślałem, ale teraz auto z układem mild hybrid i to naprawdę robi różnicę. Silniczek elektryczny wspiera przy ruszaniu (gdy obciążenie, a przez to spalanie jest największe), ma dość mocy i energii by przetoczyć samochód przez kilkadziesiąt metrów bez silnika spalinowego, a zintegrowany rozrusznik-alternator odpala silnik w ułamku sekundy, przez co działanie start-stopu jest praktycznie niezauważalne.
Efekt? W bardziej masywnym samochodzie z napędem na 4 koła i o
za to przynajmniej będzie +100pkt do "co by się tu mogło sprdolić" w tej i tak przekombinowanej jednostce.
@HeniekZPodLasu: tak tak, wiadomo że tylko dyzel 90 kucy na pompie to był krul bo jeździł na kujawiaku i ropie do kutrów a w razie czego to mietek mechanik poskładał do do kupy za tzw. "butelkę flaszki"
To najlepszy tl;dr, jaki mogłem zrobić, oryginał zmniejszony o 67% (jestem botem)
Powrót mocnych silników w Audi
Audi zdecydowało się przywrócić 3-litrowy silnik diesla V6 do swoich kluczowych modeli, takich jak A6 i Q5, w obliczu rosnącej konkurencji i spadku zainteresowania elektryfikacją. Klienci, którzy oczekiwali mocniejszych jednostek, byli rozczarowani dostępnością jedynie 2-litrowego diesla. Nowy V6 generuje 299 KM oraz 580 Nm momentu obrotowego, a jego ulepszona technologia MHEV pozwala na odzyskiwanie energii i wspiera
Komentarze (28)
najlepsze
silnik z ktoego bardziej cieszy sie mechanik niz wlasciciel
BTW dwa razy w życiu wzywałem lawetę bo się silnik rozsypał na trasie. Pierwszy 2,5 TDI w audi A6 a drugi 3,0 TDI w porsche cayene.
@SepulkoZnawca: OP się cieszy :P
@SepulkoZnawca: klasyka s----------a :) kolega go miał
@skoczowiak: przecież to lobby motoryzacyjne z DE forsowało restrykcyjne normy. Myśleli, ze tak wykoszą konkurencje
Fiu fiu... Może i te 24KM guzik wniosą, za to przynajmniej będzie +100pkt do "co by się tu mogło sprdolić" w tej i tak przekombinowanej jednostce.
Efekt? W bardziej masywnym samochodzie z napędem na 4 koła i o
@HeniekZPodLasu: tak tak, wiadomo że tylko dyzel 90 kucy na pompie to był krul bo jeździł na kujawiaku i ropie do kutrów a w razie czego to mietek mechanik poskładał do do kupy za tzw. "butelkę flaszki"