@Morf: ale te hybrydowe priusy dwójki to latają po kilkaset tysięcy i nie marudzą, także zarobić na siebie zarobią kilkukrotnie. Na filmie masz markę "premium", gdzie integrują jak najwięcej elementów w jedną część żeby kasować po gwarancji w dziesiątkach tysięcy.
Ale zaraz…. Na nagraniu jest nowe BMW z 2023r - raz że widać po ekranach, a dwa, że chyba nawet coś mignęło przy kompie. Dlaczego właściciel robi to „u Bartka”, a nie w BMW?
Skandalem jest to że na samochód jest tyle samo gwarancji co na myszkę do komputera za 5 złotych. Jeżeli mamy być eko to gwarancja powinna być wydłużona proporcjonalnie do śladu węglowego produkcji urządzenia.
@pinochet: na normalne samochody jest dłuższa gwarancja, ale jak ktoś kupuje chiński badziew z niemieckim znaczkiem, to pewnie jest max na 2 lata, a za wydłużenie trzeba dopłacać
@pinochet: Jestem takiego samego zdania. Jakby chodziło o ekologię to UE powinno wymusić dłuższe okresy gwarancyjne dla dużych przedmiotów jak sprzęt AGD np min 5 lat. Samochody minimum 10 przykładowo itd. Ale w tym wszystkim nie chodzi i jakąkolwiek ekologię więc można se tak gadać co by było rozwiązaniem jak to nie ma żadnego znaczenie bo tu nikt niczego nie ma nawet zamiaru rozwiązywać.
Pewnie jakieś IGBT do wymiany tylko w tym falowniku - wszystko sie da jak sie chce i ma wiedze. Chłopy w usa w garażu hackują tesle a tutaj "nie da sie przełożyc" nie da sie bo jesteś wymieniaczem
@RabinTakRabinNie: Za duże moce i za duża odpowiedzialność - nikt nie da gwarancji że po wymianie tranzystorów w falowniku auto nie zajmie się żywym ogniem. Bujaj się z ubezpieczeniem jak samochód ci się zapali w podziemnym garażu lub na parkingu i pociągnie za sobą kilka aut obok.
@niezawodny: no spoko, tylko tak jak @niebylotematu808 jak robisz klientowi, to dajesz mu na to gwarancję, więc wystarczy, że popełnisz błąd, albo coś przeoczysz, auto się spali w najlepszym przypadku bujasz się po sądach przez 5 lat, a w najgorszym koleś cię puszcza w skarpetkach, więc po co ryzykować, skoro nie ty za to płacisz?
1) Hybryda to nie to samo co elektryk 2) Hybrydy sa statystycznie mniej awaryjne niz auta spalinowe a elektryki mniej awaryjne niz hybrydy 3) Jak kupujesz hybryde to sie bierze Toyote albo Lexusa
@jegertilbake: sam mam elektryka(nie tesla) i koszty utrzymania są faktycznie dobre. Klocki zużycie znikome bo hamuje silnikiem, opony też się przy hamowaniu silnikiem mniej zużywają. Oleje nie są wymagane. Awarie silnika elektrycznego są 50x rzadsze nisz spalinowych. Jedynie trzeba za AC płacić bo przy małej stłuczce z mojej winy może być szkoda całkowita przez uszkodzenie baterii i to jest poważny problem elektryków.
Abstrahując od kosztów naprawy powiedzianych w filmie, zwrócę uwagę na inne rzeczy. 1. patrząc na klatkę z 3:33 widzimy że potrzebuje części do X5 xdrive 50e z 2023r. Czy samochód który ma niespełna 2 lata nie podlega gwarancji? 2. X5 50e to, według internetów, samochód który jako nowy kosztuje od 450tys zł. Jak widać kupić samochód to jedno, utrzymać go to drugie ( choć samochód który jest prawie nowy raczej nie powinien
@Skurviduplo auto jest po drobnej kolizji dlatego ten moduł co wymienili odcinał prąd od całego układu elektrycznego samochodu. Dopiero po jego wymianie można dalej diagnozować. Możliwe że ubezpieczyciel wypłacił szkodę całkowita ale auto próbują reanimować. W imie ekologii tak zaprojektowane żeby wszystko poszlo na zlom xD.
@Skurviduplo: to jest porąbane że w samochodzie za pół bańki jest opcja żeby *przeładować* kable podczas odzyskiwania energii .. - takie problemy to może mieć moja hulajnoga elektryczna za 1000zł (a rozwiązaniem tego problemu są dosłownie grubsze kable i grubsze ścieżki, czyli coś co kosztuje grosze na etapie fabryki ...)
@andrzej67: Żeby można było powiedzieć: dobrze, że nie kupiłem hybrydy, żeby mieć skrzynię biegów + inwerter, a już na pewno nie zintegrowany inwerter ze skrzynią biegów, a w Teslach inwerter jest wymienialny oddzielnie w razie czego
Komentarze (170)
najlepsze
Hybrydy bierze się od toyoty, tylko od toyoty albo tego kto robi na licencji toyoty, w innym wypadku to proszenie się o koszta.
Ale w tym wszystkim nie chodzi i jakąkolwiek ekologię więc można se tak gadać co by było rozwiązaniem jak to nie ma żadnego znaczenie bo tu nikt niczego nie ma nawet zamiaru rozwiązywać.
A na kodzie napis: CHINA xDDD
Bachinesiche Motoren Werke
@Joe-King: Beijin Motoren Werke ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Joe-King: ale ty wykopku jesteś świnia bo kupujesz MG czy inne chińskie padło zamiast BMW, nie wspierasz europejskiej gospodarki reeee
XDDDDDDDDD
1) Hybryda to nie to samo co elektryk
2) Hybrydy sa statystycznie mniej awaryjne niz auta spalinowe a elektryki mniej awaryjne niz hybrydy
3) Jak kupujesz hybryde to sie bierze Toyote albo Lexusa
Trzymajmy się faktów, dziękuję
Jedynie trzeba za AC płacić bo przy małej stłuczce z mojej winy może być szkoda całkowita przez uszkodzenie baterii i to jest poważny problem elektryków.
1. patrząc na klatkę z 3:33 widzimy że potrzebuje części do X5 xdrive 50e z 2023r. Czy samochód który ma niespełna 2 lata nie podlega gwarancji?
2. X5 50e to, według internetów, samochód który jako nowy kosztuje od 450tys zł. Jak widać kupić samochód to jedno, utrzymać go to drugie ( choć samochód który jest prawie nowy raczej nie powinien