Wpis z mikrobloga

Nie rozumiem, dlaczego oferty pecetów adresowane są tylko do tych 3 zastosowań:

1. Gry - wybierz droższy model, bo efekty specjalne w Fortnajcie będą oszałamiające, aż ci szczęka opadnie, a ekstremalnie szybka pamięć RAM przyspieszy garbage collector w Minecrafcie, ciul z tym, że jest 5 mln innych gier

2. Streaming - tak jakby każdy był streamerem, ale mogę sobie wyobrazić, że dzieciaki próbują naśladować youtuberów, tylko nie potrafią przebić się i nikt ich streamów nie ogląda, po czym rezygnują ze streamowania

3. Od niedawna generowanie AI - widocznie coraz więcej osób bawi się w to lokalnie

Pozostałe zastosowania to widocznie niewielka część rynku, niewarta poświęcania uwagi marketingowców. Widać odejście od komputerów wśród zwykłych ludzi, nawet coraz mniej osób ma laptopa, bo do konsumpcji treści wystarczy telefon.

A teraz gry. Spośród 5 mln gier popularne są te, w których:

🏃‍♂️‍➡️ jest najwięcej ruchu (utrzymanie uwagi)
✨ jest najwięcej efektów specjalnych
🧠 nie wymagają myślenia (klik klik klik...)
⚔️ zdobywa się różne przedmioty, którymi można się chwalić
📺 są łatwe w odbiorze (proste grafiki, prosta fabuła lub jej brak)
🥊 mają elementy rywalizacji (to dobrze, ale w popularnych grach zdobywanie expa nie rozwija gracza)
🛒 można kupować skórki, postacie, ulepszenia, aby postać miała lepsze wskaźniki

Czyli Minecraft, Fortnite, Roblox, Among Us i podobne idealnie wpisują się w ten trend.

U mnie na wykładach napierdzielali w LoL-a, a w liceum na długiej przerwie w CS-a.

A ile na to marnujemy prądu?

Pozwólcie się nie zgodzić, tzn. handluj z tym.

#gry #przemyslenia #komputer #komputery #gaming
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zdaje mi się, że dużą częścią użytkowników są też projektanci/graficy/inżynierzy z potrzebami do modelowania przestrzennego, wizualizacji, renderingu, meshingu, obliczeń czy coś tam


@Schizotypoidal: nie :) to nisza
  • Odpowiedz