Wpis z mikrobloga

@Turin89: cholera pewnie śpiewał by inaczej jakby mu jakiś pajac w rodzinę wjechal. Wtedy to i 15km na h było by za szybko. Jak ja nienawidzę takich p----------w co stawiają swoją wygodę na szczycie.
  • Odpowiedz
@Turin89 sami znawcy, a nikt nie był w Finlandii. Podróż przez Łotwę i Estonię to koszmar. Średnia prędkość wynosi 50-60/h mimo iż dookoła są łąki i pola
  • Odpowiedz
@Turin89: widzę że tutaj pojawiają sie skrajne podejścia. Ale przecież, autor artykułu przedstawia pewien punkt widzenia który również jest słuszny. No bo gdzie według was jest granica tej bezpiecznej predkosci? To moze na autostradach ustawmy 30 km? Nie podoba sie pomysl? Nieeeee? Ludzi chcecie mordować?!

:) oczywiście ze jest to absurdalne. Nikt tego nie obroni. A przecież bylo by skuteczne, prawda? Gdzieś poprostu lezy granica mierzy zdrowym rozsądkiem a bezpieczeństwem.
  • Odpowiedz
@Turin89 jazda 30 km/h jest irytująca i nie ma żadnego uzasadnienia tak wolne przemieszczanie się po mieście. Co więcej, należy przywrócić nocny limit 60 km/h. Mamy coraz więcej dobrych dróg, coraz lepsze samochody z różnymi systemami, coraz bardziej wydajne systemy hamulcowe, spada też średnia wieku auta w Polsce. Natomiast ograniczenia prędkości mamy 40 letnie, kiedy cudem było jeździć w ogóle samochodem jakimkolwiek


@kogut_20: oczywiście, że jak najbardziej ma uzasadnienie ograniczanie prędkości.
Powodów
  • Odpowiedz
@Turin89 ty no ale to można iść w dalsze absurdy jak niewychodzenie z domu bo można zginąć na chodniku, Finlandia zakaże wychodzenia z domu, śmiertelność spadnie i też będziemy wszyscy piać z zachwytu?
  • Odpowiedz
Pierwszeństwo pieszych wchodzących na przejście weszło w życie w połowie roku 2021. W roku 2019 w Polsce zginęło 793 pieszych, z czego 234 na przejściach dla pieszych. W 2023 roku zabitych pieszych było 457, z czego 143 na przejściach dla pieszych. W zaledwie cztery lata doszło więc do znaczącej poprawy bezpieczeństwa najmniej chronionych uczestników ruchu drogowego. Magia przepisu."


@macmat55: Oczywiście zapomniałeś wspomnieć o 2020, kiedy nie było tego przepisu i
  • Odpowiedz
@Dundes2136: a jak myślisz z jaką prędkością należy jeździć w Śródmieściu, na drodze gdzie poruszają się piesi, rowery i samochody? Helsinki to bardzo bezpieczne, przyjazne dla ludzi miasto. Oczywiście przyglup Warzecha powiela bzdury, bo nie dotyczy to całego miasta tylko centrum
  • Odpowiedz
@januzssz

Przecież ograniczenie prędkości w mieście do 30 działa dokładnie tak samo. Paraliżuje ruch i wydłuża czas podróży każdego zaangażowanego.


Sprawdzałeś kiedyś sobie swoją średnia prędkość w mieście? Zrób to i wróć do mnie z wynikami i wnioskami.
  • Odpowiedz
@editores

Chłopaki. Macie 100% racji.

Było takie super miejsce, gdzie nawet nikt nie skaleczył się w związku z ruchem drogowym. Powiem więcej - wyeliminowano całkowicie prywatną własność i wszyscy byli równi. Radośnie razem pracowali i spali. I nawet przygrywała im orkiestra

Normalnie raj.

Niestety źli ludzie wyzwolili
  • Odpowiedz
@editores

To nie przepis miał wpływ na ograniczenie liczby ofiar, ale przebudowa ruchu drogowego i nowsze samochody.


A jesteś w stanie ogarnąć, że wpływ miał zarówno przepis jak i remonty czy nie do końca?

Przepis o pierwszeństwie pieszych jest bardzo dobry i pomógł uchronić wiele ludzi przed śmiercią i kalectwem czy ci się to podoba, czy nie.
  • Odpowiedz