Wpis z mikrobloga

śmierć własna i/lub niewinnych ludzi to niska cena za możliwość z-----------a 90 km/h w zabudowanym


@cutecatboy:

Jest duża szansa że nie dożyjesz bo wbije się w Ciebie jakiś szybki ale bezpieczny jadać 90km/h po mieście.


@AnalLog: Czy wy czytacie co piszecie? Jest dozwolone 50 to jakim cudem ktoś miałby jechać 90? Jak będzie 30 to magicznie nadal z całą pewnością nikt też tyle nie pojedzie?
  • Odpowiedz
@Turin89: Ostatnio czytałem Patopaństwo Śpiewaka i tam były cudowne cytaty z Warzechy odnośnie pierwszeństwa dla pieszych w Polsce:

"W podobnym duchu w 2019 roku grzmiał publicysta Onetu Łukasz Warzecha. Jego zdaniem propozycja zmian przepisów była dowodem na to, że „Polscy politycy w światowej klasyfikacji ludów politycznych należą do tych najprymitywniejszych: wierzą w magię przepisu. Wierzą, że uchwalenie ustawy zmieni rzeczywistość w cudowny sposób”. Według Warzechy nie chodziło o bezpieczeństwo, ale
  • Odpowiedz
@Turin89 jazda 30 km/h jest irytująca i nie ma żadnego uzasadnienia tak wolne przemieszczanie się po mieście. Co więcej, należy przywrócić nocny limit 60 km/h. Mamy coraz więcej dobrych dróg, coraz lepsze samochody z różnymi systemami, coraz bardziej wydajne systemy hamulcowe, spada też średnia wieku auta w Polsce. Natomiast ograniczenia prędkości mamy 40 letnie, kiedy cudem było jeździć w ogóle samochodem jakimkolwiek
  • Odpowiedz
30 w mieście, daj boże żebym takiego absurdu nie dożył ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)


@Dundes2136: policz sobie kiedyś (jeśli komputer ci nie liczy) jaką osiągasz średnią prędkość poruszając się po mieście.
  • Odpowiedz
to zakazmy samochodow to juz na pewno nie bedzie wypadkow.


@oddalenie:
Stosujesz klasyczny argument ad absurdum. Jest różnica pomiędzy zakazaniem samochodów, a wprowadzeniem ograniczenia zbliżonego do efektywnej średniej prędkości ruchu miejskiego w ciągu dnia (uwzględniając korki, światła itp,). Tymczasem wiele europejskich miast ma rozległe strefy z ograniczeniem do 30 i funkcjonuje całkiem normalnie. Wiele źródeł sugeruje wręcz pozytywny wpływ takich ograniczeń nie tylko na bezpieczeństwo, ale również płynność
  • Odpowiedz