Wpis z mikrobloga

Ciekawa zmiana się zapowiada od 1 stycznia. Zamiast marchewki, zastosowano kija do dalszego promowania elektro mobilności. 150k już obecnie jest niskim progiem (w momencie jego wprowadzania, można było kupić dobrze wyposażony segment D. Obecnie to raczej segment C. 50g CO2 to już w ogóle mało który samochód, nawet PHEV się załapie:

Od 2026 r. z art. 23 ust. 1 pkt 4 ustawy o pdof i odpowiednio art. 16 ust. 1 pkt 4 ustawy o pdop będzie wynikało, że kosztów podatkowych nie stanowią odpisy amortyzacyjne od tzw. osobówek w części ustalonej od wartości samochodu przewyższającej kwotę:

a) 225.000 zł - w przypadku samochodu osobowego będącego pojazdem elektrycznym w rozumieniu art. 2 pkt 12 ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych oraz w przypadku samochodu osobowego będącego pojazdem napędzanym wodorem w rozumieniu art. 2 pkt 15 tej ustawy,

b) 150.000 zł - jeśli emisja CO2 silnika spalinowego samochodu osobowego, określona na podstawie danych zawartych w centralnej ewidencji pojazdów, o której mowa w art. 80a Prawa o ruchu drogowym, wynosi mniej niż 50 g na kilometr,

c) 100.000 zł - jeśli emisja CO2 silnika spalinowego samochodu osobowego, określona na podstawie danych zawartych w centralnej ewidencji pojazdów, o której mowa w art. 80a Prawa o ruchu drogowym, jest równa lub wyższa niż 50 g na kilometr.

https://www.gofin.pl/17,2,7,254930,zblizaja-sie-zmiany-w-limitach-kosztow-podatkowych-dla.html

#motoleasing
#leasing
#finanse
#motoryzacja
#podatki
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@OptiFinance: z tego co patrzę to pluginy łapią się na 50g co2, ale do 150k? Tylko chińczyk, albo bieda. Benzyna? albo wszyscy przedstawiciele z corolli i octavi przesiadają się na fabki, albo część samochodu to NKUP.

Zamiast podążać za inflacją, to oni obniżają limity ... ciekawe która to ze 100 obietnic.
  • Odpowiedz
  • 2
@kuncfot: Żadna. Jest cel 2035 100% BEV w rejestracjach. Jest 10 lat do tego, obecny poziom to ok. 15%. 2035 jest jak najbardziej realny. Czytałem w którymś z raportów, że jest punkt przełomowy w popularyzacji BEV i od ok. 30% udziału liczba BEV będzie rosnąć lawinowo, gdyż przełamany jest wtedy poziom rozpowszechnienia technologii - każdy miał wtedy okazję spróbować i zmienia sie postrzegania napędy BEV jako coś normalnego, powszechnego. Zwłaszcza
  • Odpowiedz
  • 1
@vnzb92 przedstawiamy ofertę finansowania, GAP, ubezpieczenia OC/AC. Jeśli składamy najlepszą ofertę na którą się zdecydujesz to kontynuujemy proces tj. wniosek leasingowy, umowę, polisę itd. nie pobieramy żadnej opłaty bezpośrednio - jesteśmy wynagradzani przez firmę leasingową lub ubezpieczalnie.

Ale zawsze Twój interes jest na 1 miejscu, nie nawijamy makaronu na uszy, robimy chłodne kalkulacje i wyliczenia. To cyfry mają Cię przekonać, a nie gadka handlowa ()
  • Odpowiedz
@OptiFinance jak to się ma do sytuacji, kiedy w tym roku chciałbym wziąć samochód w leasing? Załóżmy że będzie to samochód do obecnej kwoty limitu czyli do 150000zł, ale więcej niż 100000zł. Drugie pytanie - kwota limitu to netto, brutto czy netto + 50% VAT (przy zużyciu mieszanym)?
  • Odpowiedz
@OptiFinance

Przywołany przepis art. 30 nowelizacji ustawy o elektromobilności (...) nie odnosi się jednak do tych samochodów osobowych, które nie są wprowadzane do takiej ewidencji, w tym użytkowanych w oparciu o umowy leasingu operacyjnego, najmu czy dzierżawy. Stąd wątpliwość, czy należy go interpretować w ten sposób, że w tym zakresie nowe uregulowania mają zastosowanie do umów zawartych także od 1 stycznia 2026 r. O rozstrzygnięcie tej kwestii nasze Wydawnictwo wystąpiło do
  • Odpowiedz
  • 0
@Potezny_Odyniec: 150k to jak obecnie - limit ruchomy zgodny z Twoimi odliczeniami. Jak odliczasz 50% VAT to 150k to kwota netto+50% VAT. Więc w przypadku nowych to będzie wyglądać tak, że te 100k przy odliczeniu 50% VAT oznacza auto o wartości netto: 89686,10 PLN lub 110313,90 PLN brutto.

Spokojnie, leasing też obejmie :) Przy wprowadzaniu 150k były identyczne zapytania i niepewności, a uszczelnili to dobrze.
  • Odpowiedz