Wpis z mikrobloga

Planuje zakup #rower po latach leżenia na kanapie i padło na crossa. Ostatni rower jaki miałem to MTB Krossa jeszcze na 26", teraz norma to 29" i wydaje mi się że jazda na oponie 2.25 w dłuższych trasach byłaby katorgą...

Waham się nad ostatecznym wyborem, co 2h godziny zmieniam zdanie i dokładam kolejną stówkę do "absolutnego max ile chce wydać"... Zacząłem od 1,5-2k a obecnie rozpatruję nawet za 5k, to jest chore. Nie chcę kupić nie wiadomo czego bo istnieje szansa, że rower po kilku trasach będzie zawodowo zbierał kurz a zajawka minie. Nie chcę też kupić najtańszego syfu który dorzuci swoje 3 grosze żeby mnie zniechęcić do nowego hobby.

Chcę kupić w polskim sklepie, najlepiej na raty 0% żeby mi dłużej przypominały o istnieniu roweru. Kilka modeli które mniej lub bardziej biorę pod uwagę, będę wdzięczny za absolutnie KAŻDY wartościowy komentarz:
- Riverside 500
- Riverside 700
- Unibike Crossfire
- Oxfeld CR-7
- Giant Roam
- Romet Orkan 5
- Kross Evado 5
- Trek DS2/3
- Polygon Heist X7

Obeznani w temacie od razu zobaczą kompletny chaos i brak zdecydowania a mógłbym jeszcze kilka pozycji dopisać, nie mówiąc już o tym że niektóre z modeli mają różne wersje. Tak jak wspomniałem, każda pomoc mile widziana.

Trasy przewiduję w 70% miejskie 30% las. Stary MTB miał 3-rzędową korbę 42/32/22 i kasetę 14-28, pamiętam że z niskich mało co korzystałem a wyższych potrafiło zabraknąć więc w nowym raczej 2-rzędowa korba choć 1-rzędowa kusi... Wołam też #serwisrowerowy
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@ujdzie: O nie, kolejny do kolekcji... Piękny jest ( ͡° ʖ̯ ͡°) I do tego korba 42 jeśli dobrze widzę? I raty zero? Ponad 5k to jedyny minus póki co ale zdecydowanie ląduje w topce do rozpatrzenia.

Generalnie do Krossa podchodzę z dystansem ale poczytam...

@Misiopysioo No właśnie zazdroszczę ludziom którzy potrafią tak kupować, u mnie niestety to tak nie działa i musi być najlepszy
  • Odpowiedz
@monty16k: Na Pepperze siedzę codziennie po pół dnia i w kółko przeglądam te same oferty czytając komentarze.

Z amortyzatorem to też temat rzeka... Od skrajności w skrajność, jedni mówią że w tańszych te amortyzatory to nic nie robią tylko wagę dokładają, inni że sprężynowa jest ok, kolejni że tylko powietrzna ale dochodzi koszt serwisowania tego, jeszcze inni polecają modele bez amortyzacji typu najnowszy Trek DS2/3 (i wbrew mojej logice rower
  • Odpowiedz
@saguaromineral:
Amor nie jest potrzebny jak się jeździ głównie po drogach szutrowych i gruntowych, a po takich właśnie jeździ większość rekreacyjnych rowerzystów.

Osobiście mam amor tylko w elektryku, bo na niepublicznych dziurawych drogach przy 50km/h zaczyna robic robotę.
Zwykly rower, do turystycznej i miejskiej jazdy lepszy jest bez
  • Odpowiedz
@saguaromineral: w centrum rowerowym jest w promce poniżej 5k, do tego na 100% w jakimś lokalnym sklepie ci go jeszcze trochę zrabatują, ale oficjalnie producenci zabraniają reklamowania niższych cen publicznie.

Z plusów - to jest nowy Cues, więc będziesz mógł sobie z niego prawilnego gravela zrobić jak dojrzejesz do tej decyzji (i się pojawią klamkomanetki w sklepach). Osprzętowo - nie ma głupich oszczędności, możesz sobie błotniczki zamontować, całość idealna do
  • Odpowiedz
Dziękuję wszystkim za komentarze.

Byłem dziś w kolejnych kilku sklepach (głównie Kross i Merida) i moją największą uwagę przykuła Merida Crossway 100. Salon partnerski Meridy więc oczywiście rower zachwalany pod niebiosa, niemniej jednak marketing przemówił tu do mnie bardziej niż w innych salonach. W partnerskim Krossa polecano mi jeszcze Ghost Kato ale raczej nie na moje potrzeby.

Sam Kross wspomniany wyżej nie leżał mi zupełnie, nie wiem dlaczego i ciężko mi powiedzieć co
  • Odpowiedz
@saguaromineral mam ten sam problem, czytanie ciągle tego samego, wybrałem podobne modele do Ciebie, mam lazaro x-force v4 ale jest niestety dla mnie mega niewygodny i go sprzedaje.
Zastanawiam się na gravelem/fitnessem z prostą kierą, jutro jadę przymierzyć kilka rowerów, żeby mieć jakiekolwiek rozeznanie rozmiarowe, później może wypożyczę coś z deka na baranku, czy będę mógł i chciał na tym jeździć :) Też nie potrzebuję amorka, 90% jazdy to chodnik, ulica,
  • Odpowiedz
@saguaromineral: bez amora masz serię Elops w Decathlonie - przynajmniej online, stacjonarnie już słabiej dostępny.
Ale moim zdaniem cena/jakość wygląda całkiem spoko. (No i Decathlon z 2 letnią gwarancją i serwisem)
  • Odpowiedz
@monty16k: Z tym powietrznym to ciężka sprawa, jak ze świecą jeśli chodzi o crossy, prędzej MTB w tej kwocie ale jeśli masz jakieś propozycje to śmiało.

Czytam o moich "wybrańcach" i niestety każdy na sprężynie, Decathlonowy 720 jest na powietrznym ale opinie mieszane a wizualnie nie zachwyca. Merida Big Nine 200 chyba ma no ale to MTB, Roam 1 ale 1-rzędowa korba więc odpada, Kellys Phanatic 90, Unibike Xenon, jakieś
  • Odpowiedz
@saguaromineral Jak poszukiwania Kolego? Czytając twój post myślałam, że pisałam go sama haha, im więcej człowiek czyta, to tym bardziej nie wie co wybrać. Chyba trzeba na kole fortuny coś wylosować i się cieszyć z tego, co będzie
  • Odpowiedz
@enjoyka: Powoli do przodu chyba, każdym dniem trochę mądrzejszy... Pisząc moje posty mam wrażenia że powtarzam tylko to co czytam w innych miejscach ;)

Podstawa to pamiętać, że każdy ma inne potrzeby i na chwilę obecną wydaje mi się, że amortyzator powietrzny oraz sztywna (przynajmniej przednia) rama to coś co na pewno będzie dla mnie plusem. Stawiając takie konkretne wymagania zamykam też grono potencjalnych kandydatów i wczoraj moim najlepszym kandydatem
  • Odpowiedz
@saguaromineral: Byłem tak samo niezdecydowany i też patrzyłem i szukałem różnych rowerów, do tej pory się z siebie śmieje bo padło na Krossa Earth 2.0 ze względu na to że była promocja i udało się go dorwać za 6000 PLN do tego serwis Krossa mam dosłownie przez ulicę ze 100 metrów, gdyby nie to pewnie Krossa bym nie kupił, kupiłem go jakoś we wrześniu 2024, praktycznie do końca listopada jeździłem
  • Odpowiedz