Wpis z mikrobloga

#programista15k #programowanie #it #pracait

Czy we wszystkich instytucjach typu fintech, nie istnieje takie stanowisko jak analityk biznesowy? A jeśli istnieje, to ma je prawie każda osoba, robiąca tysiące różnych rzeczy, tylko nie analizę biznesową w Twoim projekcie?

Pytam, bo mam krótki projekt dla fintechu, i jest to już 3 projekt, w fintechu, w którym nie ma analityka biznesowego i trzeba samodzielnie zbierać wymagania od biznesu, definiować kolejne etapy projektu i wręcz pomagać biznesowi zrozumieć, o co im wgl. chodzi w projekcie, który sami stworzyli i za który płacą. Jest to dość zabawne, bo pierwszy call wyglądał tak, że się przedstawiliśmy sobie i zapadła cisza. Po próbach nawiązania kontaktu, dowiedziałem się, że oni to pierwszym raz robią coś takiego (ai) i zdają się na mnie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Z jednej strony to ok, bo robię co chcę. Z drugiej jednak, ja mogę nie wiedzieć, czego rzeczywiście potrzebują, bo nie znam się na dobrym kontakcie z biznesem.
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

• 0
@katopa: Tak. W sensie, dla mnie to obojętne. Zrobię swoją robotę i koniec. Ale taka struktura wdrożona dla pracownika, który nie jest z zewnątrz i nie przychodzi tylko na szybkie zrobienie czegoś w parę tygodni, to gwarancja na depresję i wypalenie.
  • Odpowiedz
@JamesJoyce: robisz przez kontraktornię? bo jeśli tak to Twoja kontraktornia naobiecywała im gruszek na wierzbie i jesteś one man army xD
i pewnie robią to "ai" bo wszyscy na około robią i nawet nie wiedzą po co ale wszyscy robią xD
  • Odpowiedz
@JamesJoyce
@mch0588
Dedykowany analityk biznesowy w Fintech to raczej luksus i niewykluczone, że OP został sprzedany jako analityk biznesowy, deweloper, tester i wsparcie, jeszcze pewnie dokumentację tech. i user guide każą mu napisać xD
  • Odpowiedz
A jeśli istnieje, to ma je prawie każda osoba, robiąca tysiące różnych rzeczy, tylko nie analizę biznesową w Twoim projekcie?