Wpis z mikrobloga

Tak patrzę na szosy w okolicy 10k i widzę, że koła zawsze aluminiowe i raczej bez stożka. Raczej od razu bym wymienił na carbon z Aliexpress (spoko opinie).

Ale jak z tym stożkiem? Serio daje to jakieś zyski na oporach? Przecież to raczej nie jest odczuwalne. A i stożek jest cięższy. W sumie masa kół niby nie ma znaczenia, bo się toczy... Sam już nie wiem.

#rower #szosa #kolarstwo #gravel #rowery
Ferm100 - Tak patrzę na szosy w okolicy 10k i widzę, że koła zawsze aluminiowe i racz...

źródło: 1000008026

Pobierz
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Ale jak z tym stożkiem?


@Ferm100: mam deda sl45, jak nazwa wskazuje, 45 mm, przy bocznym wietrze szarpie rowerem. Może i zysk jakiś jest, ale moje amatorskie kopyto tego nie odczuwa.
  • Odpowiedz
@Ferm100: ja mam te csc stożek 50mm, zdecydowanie pozwala utrzymać prędkość i łatwiej się jedzie pod wiatr, nie może też byc opona za szeroka żeby odczuć ten efekt
  • Odpowiedz
@Ferm100: doda ci 5-10W jak już się rozpędzisz powyżej 40km/h. Tyle samo pewnie stracisz na dodatkowej masie ruszając i przyspieszając. Jeśli jesteś prosem i chcesz utrzymać tempo w peletonie i te 10W dzieli cie od podium, to warto.
  • Odpowiedz
  • 0
@Iifeform @Idaho59 @G06DbT A opłaca się rezygnować z dętki i iść w tubeless ze stożkiem? Bo jednak redukuje to wzrost masy, ale jednak nie mam zaufania do systemu bez dętki a i w trasie nie ma jak tego naprawić...
  • Odpowiedz
@Ferm100: jak redukuje wzrost masy jak dętkę wymieniasz na płyn.

Ja jeżdżę na dętkach, i nie robi mi to różnicy.

A jak przy 30-40 km rozwalisz oponę, to wszystko będziesz miał upaprane zanim to się zaklei. No i co jakiś czas musisz ściągać oponę, czyścić że starego mleka, lać
  • Odpowiedz
@Ferm100: opona tubeless ready jest cięższa od zwykłej, więc sobie przelicz czy na pewno obniży Ci się masa.

Chyba że to nie tylko o masę chodzi a zmieniają się opory toczenia? W sumie nie wiem xd
  • Odpowiedz
@Ferm100: przesiadalem sie ze zwyklych alu ktore byly bardzo lekkie na karbonowe stozki rovala 40 mm
pierwsze jazdy - strasznie ciezko sie jezdzi, akurat zaczynalem przy wiatrach 20 kmh+ i przy kazdej okazji mnie spychalo, wyprzedzajace tiry robily potezne tunele, w ktore wpadalem, no jezdzilo mi sie slabo. dzis po 2 latach odkad je mam, zauwazylem jedno - o wiele latwiej mi utrzymac wyzsza predkosc no i tyle to mi
  • Odpowiedz
@Kexu: to też, ale czuć różnicę w samej jeździe. 7 lat jeżdżę na szosie i czuć ( ͡° ͜ʖ ͡°). Samo zaprzestanie pedałowania i jazda na sucho... Poezja, sam jedzie xD
  • Odpowiedz