Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko208
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

335

X-KOM i jego polityka rozpatrywania reklamacji

X-KOM i jego polityka rozpatrywania reklamacji

Gdyby ktoś rozważał zakup nowego telewizora w sieci sklepów X-KOM (teraz i NEONET) - niech weźmie pod uwagę mocno prawdopodobne trudności jakie na niego czekają w przypadku złożenia późniejszej reklamacji. Słynne 14 dni na rozpatrzenie reklamacji to ułuda.

arbu-z_1921
arbu-z_1921
arbu-z_1921
z
wykop.pl
dodany: 19.08.2025, 09:30:09
  • #
    xkom
  • #
    reklamacja
  • #
    telewizory
  • #
    sony
  • #
    elektronika
  • #
    uokik
  • 129
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Gdyby ktoś rozważał zakup nowego telewizora w sieci sklepów X-KOM (teraz i NEONET) - niech weźmie pod uwagę mocno prawdopodobne trudności jakie na niego czekają w przypadku złożenia późniejszej reklamacji. Słynne 14 dni na rozpatrzenie reklamacji to ułuda, rękojmia jest spychana, zaś zgłoszenie gwarancyjne zlewane całkowicie w momencie jego pojawienia się.

  

Telewizor zakupiony 7/12/2023 w sklepie internetowym marki X-KOM. W czasie użytkowania wyszły wady związane z oprogramowaniem, które sprawiają, że towar jest niezgodny z opisem. Pierwotnie sprawa zgłoszona w formie reklamacji gwarancyjnej dn. 11/4/2025. Po jednym dniu nadeszła odpowiedź: „uprzejmie informujemy, iż zakupiony sprzęt posiada gwarancję door-to-door producenta, co umożliwia bezpłatne odesłanie urządzenia do serwisu na koszt odbiorcy. Polecamy wypełnienie formularza reklamacyjnego lub kontakt telefoniczny, co umożliwi zareklamowanie produktu, bezpośrednio w autoryzowanym centrum serwisowym”. Kolejna wiadomość od sklepu nadeszła tego samego dnia, tj 12/4/2025 i informowała o odrzuceniu reklamacji.

Dnia 26/4/2025 zgłosiłem reklamację po raz drugi, już w formie rękojmi. Poniżej pełna treść zgłoszenia:

Dzień dobry. Telewizor posiada szereg usterek, które zważywszy na niemałą cenę sprzętu mocno komplikują jego użytkowanie: 1. Bardzo oporna współpraca z urządzeniami zewnętrznymi. a) dekoder: każdorazowo przy konfigurowaniu dekodera telewizor po ponownym uruchomieniu "zapomina" o tejże konfiguracji więc cały zabieg nie jest trwały. b) głośnik zewnętrzny: głośnik (notabene również marki Sony) działa wybiórczo, czy to po podłączeniu bluetooth, czy też po kablu. Telewizor raz go wykrywa, a raz nie i puszcza dźwięk standardowy, z głośnika wbudowanego. Konieczność regularnego manualnego zmieniania źródła dźwięku jest zwyczajnie irytująca. 2. Aplikacje Android. Wbudowane aplikacje Disney Plus oraz Prime Video bardzo często się zawieszają. Ekran potrafi zniknąć i wyświetla się "error/kod błędu..." 3. WiFi Telewizor regularnie gubi połączenie z siecią mimo, że pozostałe urządzenia znajdujące się w podobnej odległości bądź nawet dalej działają jak należy. 4. Format sygnału HDMI: Po wybraniu opcji np Ulepszony Format dla wybranego złącza HDMI telewizor przy ponownym włączeniu już zapomina o tychże ustawieniach wracając do Standardowego Fomatu 5. Telewizor potrafi samoczynnie uruchomić się. Przez kilka tygodni z zaskakującą dokładnością (w nocy z piątku na sobotę) telewizor samoczynnie się uruchamia, mimo że ani w tv, ani w nieskonfigurowanym dekoderze nie była ustawiona funkcja włącznika czasowego. 6. Nie działa funkcja wyrównywania głośności telewizora. Nadmienię, że telewizor jest regularnie aktualizowany bieżącymi aktualizacjami systemowymi. Podsumowując, telewizor posiada szereg usterek w oprogramowaniu, które na co dzień mocno uprzykrzają mi i mojej rodzinie korzystanie z niego. Jestem zawiedziony marką Sony. Jestem skłonny oddać sprzęt na serwis jednak nie zgodzę się na pokrycie kosztów transportu w żadną ze stron, nawet jeśli specjaliści z serwisu Sony niczego nie znajdą. Bardzo proszę o zwrot środków. W ostateczności jestem gotów rozważyć wymianę na inny model tv.

Dn. 3/6/2025 zostałem poproszony o wysłanie zdjęcia tabliczki znamieniowej – zdjęcie zostało wysłane tego samego dnia. Dodatkowo wysłałem do serwisu filmik częściowo ukazujący dosyć złożoną naturę problemu. Dn. 9/6/2025 X-KOM odrzucił reklamację twierdząc, że mogli sprawdzić telewizora gdyż go jeszcze nie otrzymali. Zaznaczam, że nie informowano mnie do tamtej pory, w żaden sposób kiedy i jak oddać telewizor do serwisu. Po raz kolejny przyszedł automatyczny e-mail informujący o statusie naprawy – odrzucony. Po mojej niezwłocznej interwencji, dwa dni później tj 11/6/2025 X-KOM wznowił postępowanie reklamacyjne. Dn. 16/6/2025 telewizor został odebrany przez technika z Centrum Serwisowe MIK w Radomiu. Dn. 25/6/2025 po raz kolejny otrzymałem informację o odrzuceniu reklamacji przez X-KOM. Jako powód podali, że „nie otrzymaliśmy produktu”. Kolejna wiadomość X-KOM tego samego dnia poinformowała z kolei o anulowaniu zlecenia. Po mojej kolejnej interwencji dn. 27/6/2025 otrzymałem wiadomość od przedstawiciela X-KOM o treści: „Proszę o potwierdzenie czy przyjechał do Pana technik z serwisu producenta i próbował przeprowadzić diagnozę na miejscu czy też odebrano sprzęt do Pana i przekazano bezpośrednio do centrali serwisowej Sharp?”. Potwierdziłem Panu fakt odbioru telewizora już 11 dni wcześniej informując go jednocześnie, że rozmawiamy o telewizorze marki Sony. Od tamtej pory dwukrotnie pytałem X-KOM o status reklamacji i dwukrotnie byłem zbywany tłumaczeniem, że czekają na informacje od serwisu. Sam serwis na swojej stronie ma możliwość podglądu statusu naprawy. Wpisując numer zamówienia 5006408 dowiadujemy się, że dn. 12/6/2025 zaplanowano wizytę technika. Później długo, długo nic – i dopiero w dniu składania niniejszego wniosku, tj 9/7/2025 zakończono naprawdę nie widząc żadnej usterki.

Warto podkreślić rażącą niekompetencję pracowników X-KOM'u. W żadnym momencie nie zdawali się zaangażować w sprawę. Mało tego - nie mieli wiedzy o tym, że sprzęt jest na serwisie przez 15 dni (czyli de facto już po 14 dniach, które prawnie przysługują na rozpatrzenie reklamacji), a dowiedzieli się po tym czasie tylko dlatego, że sam im o tym powiedziałem.

Telewizor wrócił 9 lipca po blisko 4 tygodniach leżenia w magazynie radomskiego serwisu MIK.

X-KOM w dalszym ciągu zapiera się, że reklamacji nie uznają ponieważ serwis niczego nie dopatrzył się.

Ostatnie tygodnie to już zgłoszenie sprawy do UOKiK oraz do Izby Handlowej w Katowicach. Drugi z wymienionych podmiotów na mój wniosek podjął próbę pozasądowego rozstrzygnięcia sporu jednak X-KOM po raz kolejny kompletnie zignorował sprawę.

Generalnie porzuciłem już nadzieję, że cokolwiek wskóram. Telewizor pozostał ze starymi wadami, jednak da się z nimi żyć. Mam tylko nauczkę, że lokalny patriotyzm w wypadku zakupu sprzętu rtv nie popłaca, a marka X-KOM poza fajnym logiem i wspieraniem klubu, któremu kibicuję to karykatura dobrego sklepu, od której zamierzam trzymać się z dala - a jeśli tym wpisem pomogę komuś uniknąć podobnych przygód to nic tylko się cieszyć.

Trzymajcie się ciepło i róbcie zakupy w sprawdzonych sklepach z prawdziwym serwisem, nie udawanym.

Treści powiązane (1)

Inna sytuacja z XKOM
azztt00
z wykop.pl
  • 5

Komentarze (129)

najlepsze

siap_tiruriruri
siap_tiruriruri
19.08.2025, 13:24:14 via Wykop
  • 137
Przy zgłaszaniu zwrotu u nich na stronie, mimo że wybierasz opcję rękojmi zamiast gwarancji to i tak wysyłają formułkę, by w ramach gwarancji skontaktować się samodzielnie z serwisem. Nice try... A na pierwsze stanowcze żądania, aby przyjeli zgłoszenie w ramach rękojmi to robią wielkie oczy, że czemu kliencie chcesz to robić przez nich, a nie bezpośrednio z serwisem, bo to drugie to niby sprawniej. Szkolenia z januszostwa wychodzą.
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

jacol1ini
jacol1ini
jacol1ini
20.08.2025, 13:44:40 via Wykop
  • 6
@adam1004a: inspekcja wysle do nich pismo, odpowiedza ze takie maja prcedury i na tym sie sprawa konczy, przechodzilem to z x-kom i aktualnie sprawa w sądzie bo w kółko wysyłali te same bzdety do inspekcji handlowej i do rzecznika konsumentów. skończyły się bezproblemowe reklamacje w x-kom, niestety... dlatego już tam nie kupuje
  • Odpowiedz
DJRuraWydechowa
DJRuraWydechowa
20.08.2025, 13:56:14 via Wykop
  • 7
Szkolenia z januszostwa wychodzą.


@siap_tiruriruri: Pracowałem w x-kom i jeśli chodzi o rękojmie, to jest to tam temat tabu. Absolutnie nie można sugerować klientowi, żeby skorzystał z rękojmi, tylko kierować go na zwykłą reklamacje, najlepiej w serwisie zewnętrznym bez pośrednictwa sklepu.


x-kom od środka, to naprawdę k------i januszex
  • Odpowiedz
Arachnos83
Arachnos83
19.08.2025, 15:08:02 via Wykop
  • 98
O matko OP... Nie masz pojęcia o prawie konsumenckim. Nic nie wskórasz, bo nie masz racji. Sprzedawca odpowiadający za niezgodność towaru z umową ma 14 dni na przekazanie informacji o uznaniu lub odrzuceniu reklamacji. Rozpatrzenie to nie naprawa i oddanie klientowi towaru. Jeśli w 14 dni się nie ustosunkuje, to reklamacja jest uznana za zasadną i nie może jej odrzucić. Termin naprawy natomiast, nie jest ściśle określony i moze trwać różnie. I
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

tomasz-sadurski
tomasz-sadurski
tomasz-sadurski
19.08.2025, 18:13:11 via Android
  • 13
@Arachnos83 od siebie dodam, że jeżeli usterka/wada nie jest istotna to żądanie wymiany lub zwrotu gotówki jest odrzucane a towar jest naprawiany.
Ekspertyzę może napisać nawet pracownik sklepu ale do późniejszych sporów większe znaczenie ma opinia sporządzona przez serwis producenta (przeważnie dla sklepu jest za darmo) bądź rzeczoznawcę.
Dość ciekawie wygląda dostarczenie informacji o rozpatrzeniu reklamacji z tytułu rękojmi. Dla osób fizycznych najlepiej jest zawsze podawać tylko adres korespondencyjny. Jest duża
  • Odpowiedz
Arachnos83
Arachnos83
19.08.2025, 20:46:07 via Wykop
  • 18
@arbu-z_1921: MIK nie jest sprzedawcą, więc ci rękojmi nie rozpatruje. Dokonuje ekspertyzy serwisowej w ramach współpracy ze sprzedawcą, w tym wypadku x-kom.
  • Odpowiedz
dr-proktor
dr-proktor
19.08.2025, 20:41:48 via Wykop
  • 33
3 razy oddawałem towar do x-komu i nigdy nie było problemu. Obsługa szybka, zwrot kasy szybki - ja złego słowa o nich nie powiem.
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

FireDash
FireDash
20.08.2025, 06:29:07 via Wykop
  • 13
@dr-proktor:

Ja też sporo rzeczy tam kupiłem i czasami oddawałem na gwarancję, a raz oddałem na gwarancję miesiąc przed upłynięciem 2 lat i oddali kasę bez żadnego kręcenia.

Z cenami się odkleili trochę, niestety poszli bardziej w lepszą reklamę niż walkę cenami (i niestety pewnie to się bardziej opłaca). Natomiast nigdy nie mogłem zarzucić im niskiej jakości obsługi. Choć jednocześnie normalne jest to, że przy takiej ilości sprzedaży po prostu
  • Odpowiedz
trollasek
trollasek
20.08.2025, 10:21:52 via Wykop
  • 2
3 razy oddawałem towar do x-komu i nigdy nie było problemu


@dr-proktor: ja oddawałem raz i był problem. Lewy przycisk myszy zaczął przerywać w zależności od nacisku, złosiłem i po kilku dniach odpisują zlewczo, że żadnej wady nie wykryto.

Oczywiście nie zgadzam się z tym i prosze o ponowną, rzetelną weryfikację. Wysłali myszkę do producenta (logitech) i ten usterkę stwierdził. Wtedy dopiero raczyli ją naprawić...
  • Odpowiedz
Szala
Szala
Szala
19.08.2025, 10:08:55 via Android
  • 19
Dodatkowo robią duże problemy przy oddaniu na rękojmie. Przeważnie odrzucają pierwsze roszczenia.
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

BobRoss91
BobRoss91
BobRoss91
20.08.2025, 09:49:48 via Wykop
  • 5
@Szala: od ponad 2 lat (zmiana przepisów nastąpiła 01.01.2023) rękojmia nie dotyczy konsumentów, objęci są oni niezgodnością towaru z umową.
  • Odpowiedz
Szala
Szala
Szala
20.08.2025, 12:14:17 via Android
  • 1
@ktjx oczywiście że jest - przy transakcjach b2b albo c2c.

Przy transakcjach b2c zmienili to na oddzielny przepis o niezgodności towaru z umową.

Więc to tyle jeśli musimy się przepychać o nazewnictwo. Chociaż myślę, że większość bylaw stanie zrozumieć co miałem na myśli z samego kontekstu.
  • Odpowiedz
bukimi
bukimi
20.08.2025, 08:14:33 via Wykop
  • 18
Tylko ciekawe, czy to usterka, czy po prostu chûjowy produkt. Bo z Twojego opisu wynika tylko, że oprogramowanie robi różne fikołki. Zapewne odtworzenie pojawiających się błędów w środowisku serwisowym jest prawie niemożliwe (jak włączanie się w nocy, czy jakieś błędy na Amazon Prime, współpraca z posiadanym przez Ciebie głośnikiem). Serwis więc będzie wysyłać informację o braku usterki do usranej śmierci, bo u nich TV działa ładnie i płynnie.
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

krebul
krebul
krebul
20.08.2025, 08:28:12 via Wykop
  • 4
Tylko ciekawe, czy to usterka, czy po prostu chûjowy produkt.


Z punktu widzenia reklamacji to to samo, jeśli powoływać się na niezgodność z opisem, ale...

bo u nich TV działa ładnie i płynnie.


@bukimi: TV jest sprawny, a peryferia są niekompatybilne - serwis ma "known good" urządzenia, tak jak serwisy PC mają swoje sprawne i szeroko kompatybilne zasilacze, kostki RAM czy procesory różnych generacji właśnie do diagnozy metodą eliminacji.
  • Odpowiedz
arbu-z_1921
arbu-z_1921
arbu-z_1921
Autor
20.08.2025, 09:01:05 via Wykop
  • 0
@bukimi: Jasne, może to kwestia chújowego produktu, biorę to pod uwagę. Niemniej prosili o filmik, dostali go - wiedzieli jaka jest natura problemu, a mimo to zlecili serwis zewnętrzny. Tam sprzęt zniknal na bite 4 tygodnie, a sam X-Kom nie miał absolutnie żadnej kontroli ani podstawowej wiedzy czy tv dotarł na serwis, czy nie.
Ok - załóżmy ze to wina tv.. ale chyba obsługa reklamacji powinna wyglądać nieco inaczej.
Inna
  • Odpowiedz
ktjx
ktjx
ktjx
20.08.2025, 08:19:58 via Wykop
  • 12
LOL, reklamujesz telewizor, bo masz zjeb**y tuner i głośnik zewnętrzny i dziwisz się, że nie uznali?
Przecież z całej tej listy niby usterek jedyna rzecz, której potencjalnie można się czepiać, to ta sieć - ale pewnie sprawdzili u siebie i przy dobrym sygnale problemu nie ma, więc odrzucili.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Miko92
Miko92
Miko92
20.08.2025, 08:19:52 via Wykop
  • 7
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

arbu-z_1921
arbu-z_1921
arbu-z_1921
Autor
20.08.2025, 18:22:43 via Wykop
  • 1
@Miko92: akurat recenzjami się kierowałem amigo. Wysil się i pokaż mi lepszą recenzję tv z półki cenowej >6k na koniec 2023 roku

https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x90l-x90cl
  • Odpowiedz
lukaszdzii
lukaszdzii
lukaszdzii
19.08.2025, 17:39:18 via Wykop
  • 3
Ja oddałem wieszający się telefon od nowości motorolę i odrzucili bo wg nich wszystko działa pomimo tego że dostali film. Wiesza mi się do dzisiaj ale mam w d x-kom więcej tam nie kupię chyba że przez allegro to będzie łatwiej reklamować przez dyskusję. Spamowałem ich już na fejsie ale udają że problemu nie ma.
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

BeKa_MaX
BeKa_MaX
20.08.2025, 07:34:19 via Wykop
  • 6
@lukaszdzii: wgraj nowy rom- stracisz gwarancje, ale i tak nie przyjmują twojego zgłoszenia to żadna strata dla Ciebie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
BobRoss91
BobRoss91
BobRoss91
20.08.2025, 09:53:47 via Wykop
  • 2
@bukimi: jeżeli zakup był stacjonarny, a nie przez internet i sklep nie ma polityki zwrotu do zakupów stacjonarnych to nie może zwrócić w ciągu 14 dni gdyż to prawo dotyczy zakupów na odległość. Nawet rezerwacja przez internet z odbiorem i płatnością w sklepie nada ci te uprawnienia. Lecz jak pójdziesz do sklepu i weźmiesz z półki to jak sklep powie nie to nie oddasz.
  • Odpowiedz
lycaon_pictus
lycaon_pictus
19.08.2025, 11:16:56 via Wykop
  • 3
Miałem coś podobnego przy telefonie. Nie było wcale pewne czy moja usterka była związana z oprogramowaniem czy nie, ale tak czy siak był problem, który sprawiał, że jedna funkcjonalność nie działała. Rok męczyłem bułę, gdzie x kom nie stwierdzał usterki, a gdy wysłałem im nagranie z występowania usterki to odrzucili z informacją, że to jest softwareowe, co ich nie dotyczy. Ostatecznie zwrócili kasę, gdy wspomniałem w którejś wymianie maili z ich prawnikiem,
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

lycaon_pictus
lycaon_pictus
19.08.2025, 11:39:51 via Wykop
  • 7
@arbu-z_1921: Ja nie straszyłem. Ja serio skontaktowałem się z uokikiem i oni mi polecili rzeczoznawcę w celu oceny, co jest konieczne do przygotowania pozwu. Byłem w czasie procesu przygotowania pozwu, który miał uokik złożyć w moim imieniu.
  • Odpowiedz
Hooch180
Hooch180
20.08.2025, 07:42:46 via Wykop
  • 5
straszenie UOKiK póki co nie pomogło. Izbę Handlową też zignorowali.


@arbu-z_1921: Bo ty masz nie straszyć a robić. Napisz do UOKIK. Najpewniej polecą ci rzeczoznawcę, a z opinią rzeczoznawcy możesz już pisać pozew.
  • Odpowiedz
betonowa_klata
betonowa_klata
20.08.2025, 10:05:14 via Android
  • 2
Moja mama kupiła na morele odkurzacz piorący. No niestety przyszedł wadliwy. Jezu ile było męczenie się z reklamacją. Tam pracują albo debile albo genialny management który ma taką politykę żadnych zwrotów. Od tego momentu omijamy z daleka i xkoma i morele. Nigdy w życiu.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Strona 1 z 5
  • >

Hity

tygodnia

"Nie doprowadzilem do tej tragedii" Majtczak
"Nie doprowadzilem do tej tragedii" Majtczak
4048
Skandaliczny materiał TVN o nieruchomościach. Podstawiona pracownica dewelopera
Skandaliczny materiał TVN o nieruchomościach. Podstawiona pracownica dewelopera
3768
Na kole zapasowym nie ma śladów. Linia obrony Sebastiana M. upadnie?
Na kole zapasowym nie ma śladów. Linia obrony Sebastiana M. upadnie?
2550
Włączasz telewizor i reklama. Użytkownicy Hisense wściekli na nową funkcję
Włączasz telewizor i reklama. Użytkownicy Hisense wściekli na nową funkcję
2501
Skandal w Słupcy: Wyrysowali działkę pod hotelarza, by ominąć przetarg?
Skandal w Słupcy: Wyrysowali działkę pod hotelarza, by ominąć przetarg?
2377
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #komputery
  • #morele
  • #pcmasterrace
  • #reklamacja
  • #komputronik
  • #laptopy
  • #afera
  • #rozdajo
  • #promocje
  • #pytanie
  • #apple
  • #mediaexpert
  • #zakupy
  • #kodyrabatowe
  • #kiciochpyta

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking