Wpis z mikrobloga

@996ef650daf32b92bf708bc9376908ea jeśli chodzi o otwieranie dróg, to się z Tobą zgadzam. Problemem jest oderwanie ograniczenia prędkości od sytuacji na drodze. Dlaczego nie 90, skoro klasa drogi, nawet jeszcze nie otwartej na 100%, pozwala na bezpieczniejszą jazdę niż przez las zwykłą krajówką? Dlaczego nie 100? Przecież jest bezpieczniej niż na dwupasmowych ze skrzyżowaniami. O tym mówię. Moim zdaniem kierowcy trochę odreagowują i łamią istniejące ograniczenia, bo w wielu miejscach są przesadzone. Ciężko powiedzieć
Pomijając jakieś skrajne przypadki (10%?), to oznakowanie jest ok.


@automatycznyparasol: powiedziałbym, że 20% a to już całkiem sporo. Nie wiem ile jeździłeś po Niemczech, ale jak u nas przy jakimś zamkniętym pasie i robotach na nim robią ograniczenie do 60-80, w Niemczech jest to przeważnie 80-100.

Raz w Polsce zdarzyło mi się, że nie zauważyłem znaku 40 na s-ce (najpierw było 80, zwolniłem do 90) i przejechałem z prędkością 90 kmh
@Xuzoun: Spoko ja, jakiś czas temu jechałem 2 pasmową obwodnicą miasta, normalna obwodnica że można jechać 120 km/h, nagle patrzę i nawet swoim oczom nie wierzyłem, ale normlanie były szlabany kolejowe i przejazd kolejowy XD Na dwupasmowej obwodnicy miasta xD Widzę na google maps że nawet przejście też zrobili dla pieszych xD
Miejscowość Krośniewice w łódzkim to jest.
lentilek - @Xuzoun: Spoko ja, jakiś czas temu jechałem 2 pasmową obwodnicą miasta,  n...

źródło: Zrzut ekranu 2024-02-28 140905

Pobierz
@lentilek Przecież to obwodnica łącząca dwie najważniejsze drogi w kraju. DK91 (stara 1) i DK92 (stara 2).
Kolej ta to jest wąskotorówka o ile dobrze pamiętam.
A ta droga za #!$%@? nie jest przystosowana do prędkości 120km/h z racji łuków, nachyleń itd.
Więc dziecko drogie nie #!$%@? takich glupot, bo aż się ośmieszasz.
Wyobraź sobie te czasy jak srales w pieluchy, a te dwie drogi z ogormnym ruchem krzyżowały się w środku
@yoda-komoda: Nie przekręcaj sensu wypowiedzi do swojej narracji. Mówił że kierowcy jak widzą X to jadą X+20 więc jeżeli w danym miejscu bezpieczne jest 90 to postawią 70 bo inaczej durnie wypadają z zakrętu co chwilę.
@xPekka: w Niemczech czy we Włoszech jak widzisz znak 50 i zakręt to znaczy, że musisz jechać 50 bo inaczej wypadniesz na tym zakręcie

u nas jak widzisz zakręt i znak 50 to będzie tak wyprofilowany, że z palcem w dupie przejedziesz tam 90 tylko zza zakrętem będzie stać bagieta z suszarką
@Krzysztof53647: @ZygmnuntIgthorn No to 100 można jechać, sorki. Super że zrobili obwodnicę i auta nie muszą jeździć przez centrum, ale nie mogli zrobić wiaduktu pod którym by puścili tą kolejkę oraz pasy dla pieszych ?
Przecież to jest dla mnie kpina, robią 2 pasmówki nawet z tą dopuszczalną 100 km/h, a potem co chwile przejścia, zwolenia do 70 do 50 i tak w kółko. Serio uważacie, że to jest dobrze wykonana
@xPekka: ej no akurat złe oznakowanie to fakt i przyznają to eksperci prawa drogowego, jest masa miejsc gdzie znaków jest po prostu zbyt dużo, przez co istotna informacja zanika. I mówię to jako osoba która słucha się przepisów w 100%.
@NieBendePrasowac: byśmy zredukowali to gadanie o tych 10-20-80% przypadków poprzez zwykły test. Ja zakładam, że to jest 10% bo coś tam jeżdze, ale tak na oko raz na 10, może 20 przejazdów mam sytuacje typu "czemu ten znak tutaj jest", co daje w zaokrągleniu 5-10%.
Chcesz mi powiedziec że 20% czyli co 5 piaty znak jest bez sensu?
@lentilek Ta wąskotorówka jest nieczynna od wielu lat, a zapas został jakby ktoś jednak planował ją przywrócić.
Gdyby od razu zrobili wiadukt to byłby kwiiiik wydaje pieniądze na coś co będzie trzeba.
Gdyby od razu rozmotowali te szyby to byłby kwiiiik niszczo historie i wąskotorówki.

To że coś jest 2 pasmowe to nie od razu oznacza ze nie może być przejsc dla pieszych.
To obwodnica, a nie autostrada.