Wpis z mikrobloga

W Hirołskach 4 największym rozczarowaniem były dla mnie kampanie z dodatku. Podstawka ma genialne kampanie więc byłem zachwycony widząc że dodatek wprowadza kilka nowych kampanii... gnoje dodały jakieś mapy z generatora i wrzucili je jako kampanię :( a szkoda bo pierwsza mapa z przywoływaczką była bardzo obiecująca
@StdPtr: Heroes IV jest grą wspaniałą i strasznie mi smutno, że tak słabo została odebrana w czasie premiery. (choć wcale się nie dziwię)

Z jednej strony gra była okropnie słaba technicznie (ograniczone opcje graficzne, tylko dwie rozdzielczości, do tego niskie jak na tamte czasy), miała przeokropne animacje, filmiki wołały o pomstę o do nieba, a multiplayer był niedostępny do czasu patcha. Swoją drogą... Dziś wypuszczanie niedokończonych gier to normalka, a w
@StdPtr: @Mefiozo @m4xejd

H4 gdyby się nie nazywało heroes of might and magic 4, tylko jakkolwiek inaczej i potraktowali to jako spin-off serii to pewnie odniósł by większy sukces.

A tak, ludzie spodziewali się trójki w trójwymiarze a dostali grę gdzie 3/4 założeń z H1-3 wywrócono do góry nogami. Pole bitwy było totalnie nieczytelne, bohaterowie w lategame byli absurdalnie OP i solowali najwyższe jednostki, a system jednoczesnego ataku był conajmniej kontrowersyjny
@Zawarudo Ja gram pierwszy raz w tym roku i denerwuje mnie limit poziomów bohaterów w kampanii, nabijanie exapa nowych bohaterów. Przekładanie artefaktów kolejnemu, który ma podnosić poziom itp. Gra w kampanii jest bardzo łatwa jak się na pakuję bohaterów na maxa w poprzedniej mapie. Gra mocno nastawiona na grindowanie.
eee tam, wbrew obiegowej opinii Heroes 4 była IMO udana, zwłaszcza system awansu bohaterów i ich wpływ na walkę.


@Mefiozo: To że niektóre koncepty były dobre, nie oznacza, że gra była udana. Wręcz przeciwnie - realnie była strasznie niedopracowana. Od pogorszenia jakości graficznej (na szybko robione plastelinowe modele bez detali, tła jak z jakiegoś generatora), do wtop pokroju poważnych memory leaków w finalnej wersji. Tak im było śpieszno do wydania czwórki
@StdPtr: Ale to się zbiegło z szybko rozwijającą się rewolucją technologiczną i problemami finansowymi studia po końcu bańki dot comów. Co zakończyło się upadkiem studia w ostateczności dziś z perspektywy wielkości zespołów ich zarobków i czasu dowożenia kolejnych części jestem pod wrażeniem czego można było dokonać i jestem pewien na 200% że 3/4 obecnych developerów nie osiągnełaby ich skuteczności, w ogóle przy heroes 5 dla cięcia kosztów przenieśli development do rosji
@Mefiozo ale było ZA DUŻO na raz. O wiele za dużo. Balans to w sumie bez znaczenia, bo to patche załatwia, ale właśnie jednostki biegające solo, dziwni bohaterowie, nie pasowali do scenerii walki. I za dużo, o wiele za dużo szczegółów. Szczęśliwie w 5 powrócono w tryb 3. części.

A, pamiętam jeszcze wymagania H4. GF 2MX to za mało było z najlepszym Pentium, aby pograć na maksa.
New World Computing miało w tamtym czasie problemy finansowe


@Zawarudo: To nie NWC miało problemy finansowe tylko zdaje się ich firma córka 3DO, któa wykupił aich w 1996. Jako, że 3DO szła w bankructwo to NWC została rozwiązana a prawa do serii sprzedane Ubisoftowi.

@Mefiozo

@StdPtr: eee tam, wbrew obiegowej opinii Heroes 4 była IMO udana, zwłaszcza system awansu bohaterów i ich wpływ na walkę.


@Mefiozo: 4 nie była