✨️ Obserwuj #mirkoanonim witam, mam zajebisty problem z samochodem. Na foto przedstawiam wałek rozrządu wydechowy i jego uszkodzenie na trzecim cylindrze. Rozumiem, że część jest już do wyrzucenia (przez zatarcie), głowica do dalszej obróbki, a silnik do diagnostyki. Od czego mogło się coś takiego stać? Auto mam od prawie 10 lat i olej wymieniałem zawsze co około 9k km lub co rok na dobrej jakosci valvoline (zalecany przez producenta). Tylko przez ostatnie 3 lata (problemy zdrowotne uniemożliwiły mi użytkowanie samochodu) silnik zrobił może 3 tys i wlasnie przez 3 lata byl zalany ten sam olej. Wiem, dałem ciała, ale ojciec mi mówił, że przy małym przebiegu cos takiego jest dozwolone i to wlasnie on przez ten czas przepalał auto...
@mirko_anonim: wypadało by chyba powiedzieć co to za auto, jaki rok, ja kiedyś do Volva w Czechach szlifowałem z "zadziorów" takie nowe wały na takiej maszynie
@mirko_anonim: Jedna z możliwości - jak to jest tylko w pojedynczym miejscu na krzywce,a samochód baaaaardzo długo stał, to może być skutek korozji. Jeśli długi czas nie uruchamiałeś silnika to olej zwyczajnie spłynął z krzywek wałka rozrządu. Ponadto dodatki antykorozyjne w oleju silnikowym tracą z czasem swoje właściwości, dlatego zaleca się regularną wymianę, nawet gdy nie robisz dużych przebiegów. Takie skorodowane miejsce niestety nie ma już odpowiednich właściwości mechanicznych i zużycie
@mirko_anonim: jak na olej "dobrej jakości" to mocno zarośnięty ten wałek. Inna rzecz, że te uszkodzenia na krzywkach to wyglądają bardziej jak korozja (znowu - co to za olej?). Ta ostatnia wymiana oleju po 3 latach nic szczególnie złego mu nie zrobiła.
@mirko_anonim: A jak często jeździło auto przez te 3 lata? Wydaje mi się, że jakby jeździło jakąś trasę 30km raz na dwa miesiące to nic by nie jebło. A tak olej przez samo odpalanie pewnie podlany paliwem do tego wilgoć i z pierwotnych właściwości oleju nie wiele zostało. Jak nie co roku to chociaż co 1,5 można było zmienić.
witam, mam zajebisty problem z samochodem. Na foto przedstawiam wałek rozrządu wydechowy i jego uszkodzenie na trzecim cylindrze. Rozumiem, że część jest już do wyrzucenia (przez zatarcie), głowica do dalszej obróbki, a silnik do diagnostyki. Od czego mogło się coś takiego stać? Auto mam od prawie 10 lat i olej wymieniałem zawsze co około 9k km lub co rok na dobrej jakosci valvoline (zalecany przez producenta). Tylko przez ostatnie 3 lata (problemy zdrowotne uniemożliwiły mi użytkowanie samochodu) silnik zrobił może 3 tys i wlasnie przez 3 lata byl zalany ten sam olej. Wiem, dałem ciała, ale ojciec mi mówił, że przy małym przebiegu cos takiego jest dozwolone i to wlasnie on przez ten czas przepalał auto...
#motoryzacja #samochody #mechanika #mechanikasamochodowa
─────────────────────
· Akcje: Odpowiedz anonimowo · Więcej szczegółów
· Zaakceptował: grap32
· Autor wpisu pozostał anonimowy dzięki Mirko Anonim
─────────────────────
· Akcje: Odpowiedz anonimowo · Więcej szczegółów
· Zaakceptował: grap32
@mirko_anonim: w jaki sposób jesteś sobie w stanie wmowic ze sredniotani olej jest drinkiem l dobrej jakości? Przecież to jest budżetowy hydrocrack?
─────────────────────
· Akcje: Odpowiedz anonimowo · Więcej szczegółów
· Zaakceptował: Nighthuntero