Wpis z mikrobloga

Jakie języka programowania się uczyć?
Od ponad roku pracuję jako inż. utrzymania komputerów na Linuxie.
Takie rzeczy robię w pracy:
- Bash (automatyzacje, przetwarzanie tekstu z logów)
- proste skrypty w Python
- analiza sieci (wireshark), konfiguracja na linuxie
- prosta analiza w excelu

Oprócz tego czuję się w miarę dobrze:
- sieci poziom CCNA

Programowania uczyłem się samemu i na studiach, ale żadnego języka nie znam jakoś dobrze

I nie mam wyższego wykształcenia. Przerwałem studia z powodu problemów ze zdrowiem.

Myślę nad pójściem w programowanie bo wydaje mi się to pewniejsze niż adminka (może się mylę?)

Ale nie wiem jaki język wybrać, żeby w miarę to co umiem (Linux, sieci) było jakimś plusem.
Na elektronice nie znam się kompletnie.

#pracait #programowanie #naukaprogramowania #linux #it
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@przegrywam_przez_miasto: Ucz się tego, który jest ci aktualnie potrzebny, albo którego lubisz - to nie ma znaczenia - ważna jest umiejętność programowania, jak to będziesz umiał, to języka nauczysz się szybko, gdy tylko będziesz potrzebować.
  • Odpowiedz
@przegrywam_przez_miasto: mimo, że używasz pythona, polecałbym jednak nauke jakiegoś języka nowoczesnego statycznie typowanego (Java, C#, C++23, Rust, TypeScript - wybierz który lubisz). Moje długoletnie doświadczenie pokazuje, że osoby, kóre zaczynają od jezyków dynamicznie typowanych (Python, JavaScript), mają problem później się przestawić. W druga strone nie ma problemu.
  • Odpowiedz
@przegrywam_przez_miasto: Podstawa to znać Pythona. Jest to chyba najlepszy język jaki warto znać. I jako admin (devops itd) i jako potencjalny programista (Pythona xd)

Możesz się uczyć milionów języków, co pewnie warto zrobić, ale jakbyś znał naprawdę dobrze Pythona, to z automatu sobie poradzisz w wielu zawodach IT
  • Odpowiedz
@przegrywam_przez_miasto: Mylisz się. Adminka jest równie pewna jak programowanie.